Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 januari 2005, 11:19   #1
Katun
Lokaal Raadslid

Standaard Kinderen bekennen verkrachtingen

Maatschappelijke discussie : Moet men optreden tegen 9jarige verkrachters ?

En wat is het nu, komt het maar 2x per jaar voor of kwam het altijd al voor ?

Jongens toch !!

ROTTERDAM - Justitie verdenkt zeventien Rotterdamse jongens tussen de negen en zestien jaar van het verkrachten van een 13-jarig meisje. Vrijdag liet de persofficier van justitie weten dat de jongens het meisje meermalen misbruikten in kelderboxen en een woning op Rotterdam-zuid. Het merendeel van de verdachten heeft bekend.

Een van de verdachten is de 16-jarige jongen die er door justitie van wordt verdacht dat hij op 20 december op de Beijerlandselaan in Rotterdam een 15-jarige jongen heeft doodgestoken. In die zaak zitten in totaal zes jongeren vast.

De jongens misbruikten het meisje in april, mei en oktober. Het slachtoffer deed in december aangifte. Sinds die tijd zijn vier van de verdachten in een jeugdinrichting geplaatst voor andere misdaden. Acht jongens zijn naar aanleiding van de zedenzaak vastgezet. Twee moeten nog voor de rechter verschijnen en de 9-jarige jongen kan vanwege zijn leeftijd niet strafrechtelijk vervolgd worden. De Raad voor de Kinderbescherming is ingelicht.

Dit is de tweede grote zedenzaak in korte tijd waarbij Rotterdamse jongeren betrokken zijn. Afgelopen september kregen vier jongens (14 tot 17 jaar oud) een jaar jeugddetentie opgelegd voor het verkrachten van zes meisjes in de zomer van 2003. Twee andere jongens kregen respectievelijk tien maanden celstraf en jeugd-tbs. De jongens verkrachtten meisjes tussen de 13 en 15 jaar alleen en gezamenlijk in Rotterdam-West.

Behandeld

Justitie zette in die zaak in op jeugd-tbs voor alle daders, zodat de jongens behandeld konden worden, maar de rechtbank besloot anders. Officier van justitie C. van Spierenburg stelde toen dat dit soort zedenmisdrijven niet meer dan een of twee keer per jaar voorkomen.

Persofficier B. den Hartigh bevestigt dat. "We beschouwen dit soort zaken als zeer ernstige incidenten. Ik denk niet dat je over een trend kunt spreken. Dit soort zedenzaken kwamen altijd al voor. Wel is er nu meer aandacht voor en brengen we het meer naar buiten."

Volgens Van Spierenburg kun je voor dit soort misdrijven geen bepaalde groepen in de samenleving aanwijzen. Wel is het naar zijn mening belangrijk om te kijken naar de sociale omgeving van de verdachten. "Dit gebeurt niet alleen in zogenoemde foute wijken."

http://www.nu.nl

En neen het waren -tot zover bekend- geen Marokkanen maar Antillianen.
Katun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2005, 11:29   #2
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Dat is typisch voor een macho-cultuur. Die macho-cultuur kan niet zonder...

Laatst gewijzigd door Bhairav : 22 januari 2005 om 11:30.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2005, 14:46   #3
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Castreren. Ze zullen het nooit meer doen. Geloof me.
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2005, 15:11   #4
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Zet ze bij dutroux in de cel!
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2005, 16:40   #5
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

De rechtvaardige rechter's schermafbeelding

Standaard

Op sluiten in een gesloten instelling en als ze meerderjarig zijn voor de rechter laten verschijnen en zwaar straffen.
Oud 22 januari 2005, 17:22   #6
lustige lezer
Parlementslid

lustige lezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
Zet ze bij dutroux in de cel!
lustige lezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2005, 17:31   #7
doggy
Parlementsvoorzitter

doggy's schermafbeelding

Standaard

het gebeurt niet enkel in Nederland, hoor.

ook hier zitten 9-jarige jongetjes in psychiatrische opvang wegens het sexueel misbruiken van broertje of zusje.

maar ik kan me niet voorstellen of zo'n kind baat zou hebben bij opsluiting of castratie. psychiatrische hulp lijkt mij het meest aangewezen.
Oud 22 januari 2005, 17:36   #8
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Katun
En wat is het nu, komt het maar 2x per jaar voor of kwam het altijd al voor ?
Het komt maar 2x per jaar voor, maar dat was altijd al zo dat het maar 2x per jaar voorkwam. Is dat nu zo ingewikkeld?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2005, 03:35   #9
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist
Castreren. Ze zullen het nooit meer doen. Geloof me.
dan wel chemisch anders is dit barbaars en onmenselijk, we leven nog altijd in een rechtstaat en in de 21ste eeuw...
Je kunt via een gewoon pilleke al impotent zijn, dus maak er dan ook gebruik van.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2005, 03:38   #10
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doggy
het gebeurt niet enkel in Nederland, hoor.

ook hier zitten 9-jarige jongetjes in psychiatrische opvang wegens het sexueel misbruiken van broertje of zusje.

maar ik kan me niet voorstellen of zo'n kind baat zou hebben bij opsluiting of castratie. psychiatrische hulp lijkt mij het meest aangewezen.
deze jongens weten ook dat als ze zo jong zijn je minder vodden krijgt.
Je vertoeft in een residentiele afdeling. Ze roken er, sporten er, amuseren zich met vrienden, kijken tv, eten... gans anders dan een gevang dus.
Eenmaal volwassen komen ze vrij en ze hebben eens niet naar school moeten gaan. Dan gaan ze doppen terwijl ze tweede kans onderwijs doen waar bijna niemand opdaagt.
Dit is een gevolg van de multicultuur (atilianen), die zich niet aanpast aan onze normen en waarden. Vandaar dat ik de multicutluur in vraag stel, met Joden hebben we geen problemen. Ze passen zich aan, respecteren onze cultuur en laten iedereen met rust.
Maar bij migranten en buitenlanders loopt dat even anders.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2005, 10:59   #11
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door separatist
dan wel chemisch anders is dit barbaars en onmenselijk, we leven nog altijd in een rechtstaat en in de 21ste eeuw...
Je kunt via een gewoon pilleke al impotent zijn, dus maak er dan ook gebruik van.
Jaja, natuurlijk. Wat denkt U wel van mij? Chemisch is goed genoeg.
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2005, 14:44   #12
ashrawi
Lokaal Raadslid

ashrawi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vandaar dat ik de multicutluur in vraag stel, met Joden hebben we geen problemen. Ze passen zich aan, respecteren onze cultuur en laten iedereen met rust.
1) Joden bevinden zich 'al wat langer' in nederland en belgie, en hebben dus wat langer tijd gehad om zich aan te passen.

2) geen problemen met de joden? Nog niet gehoord van de israelische maffia?
ashrawi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2005, 01:30   #13
doggy
Parlementsvoorzitter

doggy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
deze jongens weten ook dat als ze zo jong zijn je minder vodden krijgt.
nee, dat zijn kinderen met psychiatrische problemen waarover ik het had.
als je de verhalen hoort van psychiatrische instellingen, gaat dat over onbedwingbare drang, zelfs tegen hun eigen wil in.
dat valt niet te faken.
Citaat:
Je vertoeft in een residentiele afdeling. Ze roken er, sporten er, amuseren zich met vrienden, kijken tv, eten... gans anders dan een gevang dus.
dan heb jij blijkbaar geen weet van hoe het er aan toegaat in de psychiatrie.
je hebt het wel aan het rechte eind als je zegt dat het "anders is dan een gevang"
maar dan in die zin dat er constant therapie, opvang door orthopedagogen, verplegend personeel en psychologen is.
om het kort te houden: zeker geen pretje.
Citaat:
Eenmaal volwassen komen ze vrij en ze hebben eens niet naar school moeten gaan. Dan gaan ze doppen terwijl ze tweede kans onderwijs doen waar bijna niemand opdaagt.
kinderen in de psychiatrie gaan wel degelijk -in de mate van het mogelijke- naar school.
Citaat:
Dit is een gevolg van de multicultuur (atilianen), die zich niet aanpast aan onze normen en waarden. Vandaar dat ik de multicutluur in vraag stel, met Joden hebben we geen problemen. Ze passen zich aan, respecteren onze cultuur en laten iedereen met rust.
WTF???
er is hier nergens het woord "allochtoon" gevallen, maar volgens jou is dit alles een gevolg van de multicultuur?
voor zover ik weet zijn allochtonen zelfs férm in de minderheid tussen de psychiatrische patienten en in de jeugdzorg. maar dat is een andere discussie.
ik snap dus helemaal niet waarom je er antillianen en joden bijhaalt.
het gaat over KINDEREN.

Laatst gewijzigd door doggy : 25 januari 2005 om 01:33.
doggy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2005, 01:58   #14
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nee, dat zijn kinderen met psychiatrische problemen waarover ik het had.
als je de verhalen hoort van psychiatrische instellingen, gaat dat over onbedwingbare drang, zelfs tegen hun eigen wil in.
dat valt niet te faken.
Psychiatrische instellingen is geen vrijwilligers werk.
Zij hebben ook belang bij het behoud van hun job.
Geloof mij dat veel te faken is.
Alleen kan een normale mens dat niet omvatten, daarvoor moet je zelf ziek zijn. Geloven in uw eigen leugens noemt men dat in de volksmond.
Mensen die tegen hun eigen wil handelen doet mij denken aan bezeten zijn door de duivel. Als je daar wilt in geloven is dat uw goed recht.
Ik geloof in het hun duidelijk maken van hun fouten en de onaangemame gevolgen voor hen ervan.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2005, 02:13   #15
doggy
Parlementsvoorzitter

doggy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Alleen kan een normale mens dat niet omvatten, daarvoor moet je zelf ziek zijn. Geloven in uw eigen leugens noemt men dat in de volksmond.
Mensen die tegen hun eigen wil handelen doet mij denken aan bezeten zijn door de duivel. Als je daar wilt in geloven is dat uw goed recht.
Ik geloof in het hun duidelijk maken van hun fouten en de onaangemame gevolgen voor hen ervan.
als je denkt dat werken in zo'n instellingen goed betaald, normale uren en gemakkelijk is, raad ik je aan om eens met opvoeders/orthopedagogen en verplegend personeel te spreken. je zal wel wat anders horen.
er is inderdaad veel te faken, maar ik betwijfel het of je dat gedurende de volledige internering kunt volhouden.
niet vergeten dat we vertrokken zijn van 9-jarigen!

en over dat tegen hun wil handelen:

mij is dit ter ore gekomen van een 15-jarige die nog jongere kinderen sexueel misbruikt had:
tijdens een bezoek aan het zwembad (gereserveerd voor de instelling) zei die jongen zélf tegen de opvoeders: "mag ik mij alstublieft gaan omkleden, want ik merk dat ik het moeilijk begin te krijgen" met tranen in de ogen.
die is zich dus bewust van het feit dat hij die andere kinderen daar pijn mee doet, en toch kan hij dat niet onder controle krijgen. (hoeft het gezegd dat hij uit een gezin komt waar misbruik plaatsvond?)

mensen met adhd, psychoses, gespleten persoonlijkheden, schizofrenie... maken niet gewoon "fouten", en daar staat de wereld van de psychiatrie en psychologie volledig achter.
en moest er iemand denken "een goei lap rond hun oren, en 't zal gedaan zijn": dat is dus in de verste verte niet waar.
Oud 25 januari 2005, 02:32   #16
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als je denkt dat werken in zo'n instellingen goed betaald, normale uren en gemakkelijk is, raad ik je aan om eens met opvoeders/orthopedagogen en verplegend personeel te spreken. je zal wel wat anders horen.
er is inderdaad veel te faken, maar ik betwijfel het of je dat gedurende de volledige internering kunt volhouden.
niet vergeten dat we vertrokken zijn van 9-jarigen!

en over dat tegen hun wil handelen:

mij is dit ter ore gekomen van een 15-jarige die nog jongere kinderen sexueel misbruikt had:
tijdens een bezoek aan het zwembad (gereserveerd voor de instelling) zei die jongen zélf tegen de opvoeders: "mag ik mij alstublieft gaan omkleden, want ik merk dat ik het moeilijk begin te krijgen" met tranen in de ogen.
die is zich dus bewust van het feit dat hij die andere kinderen daar pijn mee doet, en toch kan hij dat niet onder controle krijgen. (hoeft het gezegd dat hij uit een gezin komt waar misbruik plaatsvond?)

mensen met adhd, psychoses, gespleten persoonlijkheden, schizofrenie... maken niet gewoon "fouten", en daar staat de wereld van de psychiatrie en psychologie volledig achter.
en moest er iemand denken "een goei lap rond hun oren, en 't zal gedaan zijn": dat is dus in de verste verte niet waar.
Ik heb niet gezegd dat het werk daar gemakkelijk is maar het is wel hun job en die willen ze behouden.
Zelfs mijnwerkers wilden hun luxejobke behouden.
Eigenlijk zegt u het zelf, hij kwam uit een gezin waar misbruik plaatsvond, of minstens uit een milieu waar er niet zo zwaar aan getild werd.
Een goei lap rond zijn oren had inderdaad geholpen, maar dan alleen bij zijn eerste misstap. Eens de normvervaging een feit is komt het natuurlijk te laat.
Oud 25 januari 2005, 02:49   #17
doggy
Parlementsvoorzitter

doggy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb niet gezegd dat het werk daar gemakkelijk is maar het is wel hun job en die willen ze behouden.
Zelfs mijnwerkers wilden hun luxejobke behouden.
Eigenlijk zegt u het zelf, hij kwam uit een gezin waar misbruik plaatsvond, of minstens uit een milieu waar er niet zo zwaar aan getild werd.
Een goei lap rond zijn oren had inderdaad geholpen, maar dan alleen bij zijn eerste misstap. Eens de normvervaging een feit is komt het natuurlijk te laat.
nu geloof ik mijn oren/ogen effe niet...
je doet hier eventjes in één zin de hele psychologie, de psychiatrie e.d. af als te voorkomen?!
ga je sebiet misschien nog zeggen dat mensen met een mentale handicap ongehoorzame luiaards zijn?
ik hoop dat je beseft dat psychologische en psychiatrische ziektebeelden waarneembare FEITEN zijn, en dat die slechts in beperkte mate beïnvloed worden door traumatische ervaringen. maw: het brave modelgezin kan óók zo'n psychotisch of pedosexueel kind voortbrengen.
ik kan je echt aanraden om met mensen te spreken die in het veld staan, om hun ervaringen te horen.
ik garandeer je dat je je mening fors bijstelt.
Oud 25 januari 2005, 05:06   #18
Fille van de Foor
Gouverneur

Fille van de Foor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist
Jaja, natuurlijk. Wat denkt U wel van mij? Chemisch is goed genoeg.
Wat ik denk? Dat je niet weet waarover je spreekt.
Fille van de Foor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2005, 05:08   #19
Fille van de Foor
Gouverneur

Fille van de Foor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En hier nog eentje die ooit wel een klok horen luiden heeft, maar duidelijk niet weet waar de klepel hangt.
Fille van de Foor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2005, 14:04   #20
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nu geloof ik mijn oren/ogen effe niet...
je doet hier eventjes in één zin de hele psychologie, de psychiatrie e.d. af als te voorkomen?!
ga je sebiet misschien nog zeggen dat mensen met een mentale handicap ongehoorzame luiaards zijn?
ik hoop dat je beseft dat psychologische en psychiatrische ziektebeelden waarneembare FEITEN zijn, en dat die slechts in beperkte mate beïnvloed worden door traumatische ervaringen. maw: het brave modelgezin kan óók zo'n psychotisch of pedosexueel kind voortbrengen.
ik kan je echt aanraden om met mensen te spreken die in het veld staan, om hun ervaringen te horen.
ik garandeer je dat je je mening fors bijstelt.
U schreef toch "hoeft het gezegd dat hij uit een gezin komt waar misbruik plaatsvond?"
Het millieu waarin ge opgroeit speelt dus wel degelijk een overwegende rol.
En inderdaad het brave modelgezin kan óók zo'n psychotisch of pedosexueel kind voortbrengen. Dat brave modelgezin is ook niet de enige millieu dat een invloed op de opvoeding van het kind heeft.
Ik denk inderdaad dat de meeste gevallen te voorkomen zijn op voorwaarde dat ze tijdig onderkent worden.
Als het niet te voorkomen is denk ik dat het ook niet te genezen is.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be