Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 januari 2005, 20:23   #1
Horus
Gouverneur

Horus's schermafbeelding

Standaard Excuustruus Freya doet het weer.

(wat een titel al niet doet )

RVA mag schorsing werklozen opheffen.

Geschorste werklozen die berouwvol bij de RVA aankloppen, kunnen hun uitkering binnenkort terug krijgen.
De maatregel kadert in het activeringsbeleid van werklozen, die geschorst kunnen worden als ze geen werk zoeken.
De ministers beslisten nu dat de schorsing opgeheven kan worden als de werkloze zich binnen de 30 dagen aanbiedt voor een gesprek.
Als hij zich schriftelijk engageert om een vorming en opleiding te volgen, krijgt hij zijn uitkering terug.
Volgens het kabinet van F Van Den Bossche zijn de betrokken geschorsten vaak mensen die geen oproepingsbrief hebben ontvangen of bang zijn om naar de RVA te komen.

(bron: Metro)

Hoe durft die hautaine trut de mensen van de VDAB zo voor schut te zetten.
Alsof ze bij de VDAB enkel incompetente mensen hebben.
Eer je bij de VDAB geschorst wordt, moet er wel een zéér goede reden zijn gevonden. 'Zomaar' gooien ze je daar niet van 'den dop'. Men moet immers een procedure volgen en bij de geringste fout gaat de transmissie niet door, zelfs al is de werkzoekende in de fout gegaan.

Dit is een kaakslag voor de ambtenaren van de VDAB die hun job proberen uit te oefenen.
En het kaf, dat zich tussen het koren van de werklozen bevindt, zal vlug de manier vinden om hun stempelgeld nóg langer te ontvangen.
Wanneer leren de mensen eens dat haar borstgrootte zeker niet in verhouding staat met haar verstand?
Maar het is alom bekend dat men in de walen niet wil weten van mensen van de dop gooien, hoe werkonwillig ook.
Nu is er een extra manier om die mensen dan toch maar weer van een inkomen te voorzien.
Ik zie er weer een natte droom in van de machtigste man van het land, die weer geil zal worden van al de mannen die op hem gaan stemmen.
Oud 28 januari 2005, 20:54   #2
cashflow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Horus

Wanneer leren de mensen eens dat haar borstgrootte zeker niet in verhouding staat met haar verstand?
In haar geval juist wel denk ik.
cashflow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2005, 21:08   #3
Horus
Gouverneur

Horus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cashflow
In haar geval juist wel denk ik.
Mag ik van de veronderstelling uit gaan dat jij 'werkzoekende' bent?
Oud 28 januari 2005, 21:13   #4
cashflow
Banneling

Standaard

Citaat:
Mag ik van de veronderstelling uit gaan dat jij 'werkzoekende' bent?
nee dat ze een A-cup heeft
cashflow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2005, 21:19   #5
Horus
Gouverneur

Horus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cashflow
nee dat ze een A-cup heeft
Ah, mijn vriendin zei ook al dat haar borsten niet van de grootse waren, maar laten we er dan vanuit gaan dat ze nog minder verstand heeft, iedereen gelukkig (en vooral ik ).
Oud 28 januari 2005, 21:31   #6
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

*Knip*

[font=Arial]Belediging verwijdert door aangifte van belangenorganisatie PLUIMVEE.[/font]

Laatst gewijzigd door Het Skill Effect : 28 januari 2005 om 21:33.
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2005, 21:52   #7
Gertj3
Minister

Gertj3's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:

RVA mag schorsing werklozen opheffen.

Geschorste werklozen die berouwvol bij de RVA aankloppen, kunnen hun uitkering binnenkort terug krijgen.
De maatregel kadert in het activeringsbeleid van werklozen, die geschorst kunnen worden als ze geen werk zoeken.
De ministers beslisten nu dat de schorsing opgeheven kan worden als de werkloze zich binnen de 30 dagen aanbiedt voor een gesprek.
Als hij zich schriftelijk engageert om een vorming en opleiding te volgen, krijgt hij zijn uitkering terug.
Volgens het kabinet van F Van Den Bossche zijn de betrokken geschorsten vaak mensen die geen oproepingsbrief hebben ontvangen of bang zijn om naar de RVA te komen.

(bron: Metro)

Hoe durft die hautaine trut de mensen van de VDAB zo voor schut te zetten.
Alsof ze bij de VDAB enkel incompetente mensen hebben.
Eer je bij de VDAB geschorst wordt, moet er wel een zéér goede reden zijn gevonden. 'Zomaar' gooien ze je daar niet van 'den dop'. Men moet immers een procedure volgen en bij de geringste fout gaat de transmissie niet door, zelfs al is de werkzoekende in de fout gegaan.

Dit is een kaakslag voor de ambtenaren van de VDAB die hun job proberen uit te oefenen.
En het kaf, dat zich tussen het koren van de werklozen bevindt, zal vlug de manier vinden om hun stempelgeld nóg langer te ontvangen.
Maar het is alom bekend dat men in de walen niet wil weten van mensen van de dop gooien, hoe werkonwillig ook.
Nu is er een extra manier om die mensen dan toch maar weer van een inkomen te voorzien.
Ik zie er weer een natte droom in van de machtigste man van het land, die weer geil zal worden van al de mannen die op hem gaan stemmen.
je moogt wel niet vergeten dat er mensen zijn die na jaren hard werken plots werkloos zijn!

Iemand van 45 jaar of ouder gaat wel twee keer nadenken of hij nog gaat werken of niet!

ook niet alle bazen zijn goed gezind om oudere werknemers te aanvaarden!

Nu er zijn ook profiteurs bij die niet willen werken!!!

ik ken mensen die altijd iets uitvinden om maar niet te moeten gaan naar de VDAB!

Geen tijd; gene vervoer, Ben ziek of heb last van mijn handen als ik iets moet vasthouden!
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2005, 21:53   #8
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
*Knip*

[font=Arial]Belediging verwijdert door aangifte van belangenorganisatie PLUIMVEE.[/font]
Oud 28 januari 2005, 22:13   #9
Horus
Gouverneur

Horus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
je moogt wel niet vergeten dat er mensen zijn die na jaren hard werken plots werkloos zijn!
Dit is naast de kwestie. Die mensen kiezen niet voor de werkloosheid en zullen mijns inziens meestal wel bereid zijn om nog te werken en zodoende wel reageren op een uitnodiging van VDAB.

Citaat:
Iemand van 45 jaar of ouder gaat wel twee keer nadenken of hij nog gaat werken of niet!
45 is wel vroeg om al aan je pensioen te denken... Iemand die een goede 'uitstapregeling' heeft kan dan ook werkloosheidsval als geldige reden aanbrengen om niet op een werkaanbieding in te gaan.

Citaat:
Hier heb je een punt doch dit zegt niets over het feit of deze werkzoekende al dan niet zouden reageren op oproepingen en zodoende niet bereid zouden zijn om alsnog moeite te willen doen om een job te zoeken.

Citaat:
Inderdaad en net over deze groep van werkLOZEN gaat het hier. Dit zijn immers geen werkZOEKENDEN!!!

Citaat:
ik ken mensen die altijd iets uitvinden om maar niet te moeten gaan naar de VDAB!
Hierover kunnen de mensen van VDAB waarschijnlijk een boek schrijven.

Citaat:
Geen tijd; gene vervoer, Ben ziek of heb last van mijn handen als ik iets moet vasthouden!
Geen geldige redenen zijn: geen tijd, geen vervoer of een geritste kous. Ziek is geldig mits attest van een dokter én bovendien moet de werkzoekende dan op de mutualiteit, zelfs al gaat het over één dag. Voor mensen met last van hun handen bestaat er zoiets als 'aangepast werk' maw is geen geldige reden om niet te reageren.
Oud 28 januari 2005, 22:17   #10
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

Citaat:

Mensen van 45 zitten nog lang niet in die activeringsprocedure.

Vanaf 50 kom je hiervoor sowieso niet meer in aanmerking.
Oud 28 januari 2005, 22:22   #11
Gertj3
Minister

Standaard

Citaat:
Dit is naast de kwestie. Die mensen kiezen niet voor de werkloosheid en zullen mijns inziens meestal wel bereid zijn om nog te werken en zodoende wel reageren op een uitnodiging van VDAB.

45 is wel vroeg om al aan je pensioen te denken... Iemand die een goede 'uitstapregeling' heeft kan dan ook werkloosheidsval als geldige reden aanbrengen om niet op een werkaanbieding in te gaan.

Hier heb je een punt doch dit zegt niets over het feit of deze werkzoekende al dan niet zouden reageren op oproepingen en zodoende niet bereid zouden zijn om alsnog moeite te willen doen om een job te zoeken.

Inderdaad en net over deze groep van werkLOZEN gaat het hier. Dit zijn immers geen werkZOEKENDEN!!!

Hierover kunnen de mensen van VDAB waarschijnlijk een boek schrijven.

Geen geldige redenen zijn: geen tijd, geen vervoer of een geritste kous. Ziek is geldig mits attest van een dokter én bovendien moet de werkzoekende dan op de mutualiteit, zelfs al gaat het over één dag. Voor mensen met last van hun handen bestaat er zoiets als 'aangepast werk' maw is geen geldige reden om niet te reageren.
Over het laatste puntje aangepast werk wou ik het ff hebben

ZOals ik al een paar keer zei ik werk in een beschutte werkplaats!

Nu de laatste tijd heb ik sterk de indruk dat mensen die lang werkloos zijn naar een beschutte werkplaats terecht kunnen!

Wat ik mij nu afvraag is waarom moest ik een aanvraag doen bij het vlaams fonds om daar te mogen werken?

En mag een ex gevange of een langdurige werkloze daar zo maar beginne ?

Wel te verstaan dat een beschutte werkplaats nu wel in twee delen gesplits is

beschutte werkplaats: voor mindervaliden enz
sociale werkplaats: voor ex gevangenen , ex drugsverlsaafden enz

Maar nu hoor ik op één van de laatste ondernemingsraad: Dat mensen met een handicap die willen werken alsmaar moeilijk binne geraken?

Waar willen ze ons dan steken op den duur? in gevang?
Oud 28 januari 2005, 22:26   #12
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

Sociale werkplaats is veel meer dan wat jij nu zegt hoor.

Nogal een éénzijdig beeld.
Oud 28 januari 2005, 22:27   #13
Horus
Gouverneur

Horus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mensen van 45 zitten nog lang niet in die activeringsprocedure.

Vanaf 50 kom je hiervoor sowieso niet meer in aanmerking.
???? Er staat toch niets in het artikel over de 45plussers!?
En los hiervan worden de laatste jaren ALLE werkzoekende opgeroepen een bepaalde periode na datum van inschrijving (zelfs al is men 60!!!). ALS men niet reageert en zijn uitkering verliest en DAARNA zogezegd berouw zou tonen DAN zou men zijn uitkering terug krijgen. Dat is het punt van deze discussie en niet datgene wat jij hierboven stelt. Verder er zijn inderdaad bepaalde regelingen voor 50plussers.
Oud 28 januari 2005, 22:36   #14
Horus
Gouverneur

Horus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Over het laatste puntje aangepast werk wou ik het ff hebben

ZOals ik al een paar keer zei ik werk in een beschutte werkplaats!

Nu de laatste tijd heb ik sterk de indruk dat mensen die lang werkloos zijn naar een beschutte werkplaats terecht kunnen!

Wat ik mij nu afvraag is waarom moest ik een aanvraag doen bij het vlaams fonds om daar te mogen werken?

En mag een ex gevange of een langdurige werkloze daar zo maar beginne ?

Wel te verstaan dat een beschutte werkplaats nu wel in twee delen gesplits is

beschutte werkplaats: voor mindervaliden enz
sociale werkplaats: voor ex gevangenen , ex drugsverlsaafden enz

Maar nu hoor ik op één van de laatste ondernemingsraad: Dat mensen met een handicap die willen werken alsmaar moeilijk binne geraken?

Waar willen ze ons dan steken op den duur? in gevang?
Bij mijn weten moet je nog steeds een VF-nummer hebben om in een beschutte werkplaats te kunnen werken. Weliswaar zullen er functies zijn bv van begeleiders waarvoor er geen VF-nummer nodig is.

Een sociale werklplaats daarvoor moet men 5 jaar werkzoekende zijn. En dit staat compleet los van een beschutte werkplaats.

En op je laatste vraag: je hebt gelijk! Want door hun eisen steeds hoger te stellen gaan ze straks aan hun oorspronkelijke doel voorbij!
Oud 28 januari 2005, 22:39   #15
Horus
Gouverneur

Horus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als jij zo met je hoofd op je klavier blijft kloppen kom je straks ook in aanmerking.
Oud 28 januari 2005, 22:42   #16
Gertj3
Minister

Standaard

Citaat:

zo heeft mijne baas da uitgelegd
Oud 28 januari 2005, 22:44   #17
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

Citaat:
???? Er staat toch niets in het artikel over de 45plussers!?
En los hiervan worden de laatste jaren ALLE werkzoekende opgeroepen een bepaalde periode na datum van inschrijving (zelfs al is men 60!!!). ALS men niet reageert en zijn uitkering verliest en DAARNA zogezegd berouw zou tonen DAN zou men zijn uitkering terug krijgen. Dat is het punt van deze discussie en niet datgene wat jij hierboven stelt. Verder er zijn inderdaad bepaalde regelingen voor 50plussers.
Wat weet je van de activeringsmaatregel van de RVA die in november in voege is getreden?

De RVA is begonnen met aanschrijven van de jongeren. Er zijn nog enkel eerste gesprekken geweest, dus als je de procedure een beetje kent, weet je dat er nog twee volgen.
Het probleem is dat de facilitatoren het werk niet kunnen volgen zodat er nu al een vertraging zit op het hele systeem.

Veertigers komen pas ten vroegste in aanmerking in 2006, 50plussers zijn al helemaal vrijgesteld.
Oud 28 januari 2005, 22:44   #18
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

Citaat:
Als jij zo met je hoofd op je klavier blijft kloppen kom je straks ook in aanmerking.
Amai, een primeur!

Laatst gewijzigd door Het Skill Effect : 28 januari 2005 om 22:45.
Oud 28 januari 2005, 23:11   #19
Gertj3
Minister

Standaard

Citaat:
Nu ja tegenwoordig valt er niet meer te lachen in een beschutte werkplaats

Er moeten nu ook goeie cijfers gehaald worden of je kunt gaan
Oud 28 januari 2005, 23:27   #20
Horus
Gouverneur

Horus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat weet je van de activeringsmaatregel van de RVA die in november in voege is getreden?

De RVA is begonnen met aanschrijven van de jongeren. Er zijn nog enkel eerste gesprekken geweest, dus als je de procedure een beetje kent, weet je dat er nog twee volgen.
Het probleem is dat de facilitatoren het werk niet kunnen volgen zodat er nu al een vertraging zit op het hele systeem.

Veertigers komen pas ten vroegste in aanmerking in 2006, 50plussers zijn al helemaal vrijgesteld.
Je hebt duidelijk een keer teveel met je hoofd op je klavier geklopt. Want jij hebt nog steeds niet door dat het hier niet gaat over wie der aan de beurt is MAAR WEL OVER het feit dat als ze hun centjes kwijt zijn en ze komen 'janken' en een papierreke tekenen dat ze zo makkelijk hun solllen weer krijgen. Maw de grootste comédiant trekt weer aan het langste zeel.
Ik zou niet graag instructeur zijn bij VDAB want die mensen gaan dit mogen uitzweten omdat hun lokalen vol zit met mensen die enkel en alleen hun dopgeld terug willen en daar NIET zitten omdat ze o zo graag een opleiding willen volgen om daarna terug aan de slag te kunnen. Nee, die gaan daar enkel zitten om nadien verder te kunnen profiteren!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be