![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() (wat een titel al niet doet
![]() RVA mag schorsing werklozen opheffen. Geschorste werklozen die berouwvol bij de RVA aankloppen, kunnen hun uitkering binnenkort terug krijgen. De maatregel kadert in het activeringsbeleid van werklozen, die geschorst kunnen worden als ze geen werk zoeken. De ministers beslisten nu dat de schorsing opgeheven kan worden als de werkloze zich binnen de 30 dagen aanbiedt voor een gesprek. Als hij zich schriftelijk engageert om een vorming en opleiding te volgen, krijgt hij zijn uitkering terug. Volgens het kabinet van F Van Den Bossche zijn de betrokken geschorsten vaak mensen die geen oproepingsbrief hebben ontvangen of bang zijn om naar de RVA te komen. (bron: Metro) Hoe durft die hautaine trut de mensen van de VDAB zo voor schut te zetten. Alsof ze bij de VDAB enkel incompetente mensen hebben. Eer je bij de VDAB geschorst wordt, moet er wel een zéér goede reden zijn gevonden. 'Zomaar' gooien ze je daar niet van 'den dop'. Men moet immers een procedure volgen en bij de geringste fout gaat de transmissie niet door, zelfs al is de werkzoekende in de fout gegaan. Dit is een kaakslag voor de ambtenaren van de VDAB die hun job proberen uit te oefenen. En het kaf, dat zich tussen het koren van de werklozen bevindt, zal vlug de manier vinden om hun stempelgeld nóg langer te ontvangen. Wanneer leren de mensen eens dat haar borstgrootte zeker niet in verhouding staat met haar verstand? Maar het is alom bekend dat men in de walen niet wil weten van mensen van de dop gooien, hoe werkonwillig ook. Nu is er een extra manier om die mensen dan toch maar weer van een inkomen te voorzien. Ik zie er weer een natte droom in van de machtigste man van het land, die weer geil zal worden van al de mannen die op hem gaan stemmen.
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Laatst gewijzigd door Het Skill Effect : 28 januari 2005 om 21:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Iemand van 45 jaar of ouder gaat wel twee keer nadenken of hij nog gaat werken of niet! ook niet alle bazen zijn goed gezind om oudere werknemers te aanvaarden! Nu er zijn ook profiteurs bij die niet willen werken!!! ik ken mensen die altijd iets uitvinden om maar niet te moeten gaan naar de VDAB! Geen tijd; gene vervoer, Ben ziek ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#9 | ||||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vanaf 50 kom je hiervoor sowieso niet meer in aanmerking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister
|
![]() Citaat:
ZOals ik al een paar keer zei ik werk in een beschutte werkplaats! Nu de laatste tijd heb ik sterk de indruk dat mensen die lang werkloos zijn naar een beschutte werkplaats terecht kunnen! Wat ik mij nu afvraag is waarom moest ik een aanvraag doen bij het vlaams fonds om daar te mogen werken? En mag een ex gevange of een langdurige werkloze daar zo maar beginne ? Wel te verstaan dat een beschutte werkplaats nu wel in twee delen gesplits is beschutte werkplaats: voor mindervaliden enz sociale werkplaats: voor ex gevangenen , ex drugsverlsaafden enz Maar nu hoor ik op één van de laatste ondernemingsraad: Dat mensen met een handicap die willen werken alsmaar moeilijk binne geraken? Waar willen ze ons dan steken op den duur? in gevang? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Sociale werkplaats is veel meer dan wat jij nu zegt hoor.
Nogal een éénzijdig beeld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En los hiervan worden de laatste jaren ALLE werkzoekende opgeroepen een bepaalde periode na datum van inschrijving (zelfs al is men 60!!!). ALS men niet reageert en zijn uitkering verliest en DAARNA zogezegd berouw zou tonen DAN zou men zijn uitkering terug krijgen. Dat is het punt van deze discussie en niet datgene wat jij hierboven stelt. Verder er zijn inderdaad bepaalde regelingen voor 50plussers.
![]() |
![]() |
#14 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Een sociale werklplaats daarvoor moet men 5 jaar werkzoekende zijn. En dit staat compleet los van een beschutte werkplaats. En op je laatste vraag: je hebt gelijk! Want door hun eisen steeds hoger te stellen gaan ze straks aan hun oorspronkelijke doel voorbij!
![]() |
![]() |
#15 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De RVA is begonnen met aanschrijven van de jongeren. Er zijn nog enkel eerste gesprekken geweest, dus als je de procedure een beetje kent, weet je dat er nog twee volgen. Het probleem is dat de facilitatoren het werk niet kunnen volgen zodat er nu al een vertraging zit op het hele systeem. Veertigers komen pas ten vroegste in aanmerking in 2006, 50plussers zijn al helemaal vrijgesteld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Het Skill Effect : 28 januari 2005 om 22:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Er moeten nu ook goeie cijfers gehaald worden of je kunt gaan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik zou niet graag instructeur zijn bij VDAB want die mensen gaan dit mogen uitzweten omdat hun lokalen vol zit met mensen die enkel en alleen hun dopgeld terug willen en daar NIET zitten omdat ze o zo graag een opleiding willen volgen om daarna terug aan de slag te kunnen. Nee, die gaan daar enkel zitten om nadien verder te kunnen profiteren!
![]() |