![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Staatssecretaris
|
![]() Wat als Vlaanderen nu eens effectief onafhankelijk zou worden...
Wat doen jullie dan aangezien jullie in een land leven wat jullie echt niet willen? Verhuizen naar Wallonië? Uw kas opvreten? Aanpassen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zal reeds een enkele honderden jaren dood zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Of Fransman, naar het schijnt liggen een deel van mijn roots daar, dus...maar het zou mij verwonderen, want kan dat zomaar? Het zal verplicht Vlaming, Waal of Brusselaar worden zeker? Misschien verhuis ik wel, weg van diene zever!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Of Fransman, naar het schijnt liggen een deel van mijn roots daar, dus...maar het zou mij verwonderen, want kan dat zomaar? Het zal verplicht Vlaming, Waal of Brusselaar worden zeker? Misschien verhuis ik wel, weg van diene zever!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Gelukkig dat we nog op tijd de opmars naar Brussel hebben kunnen tegenhouden! Anders waren we Brussel voor altijd kwijt. We hebben wel een stuk van Brabant moeten opofferen. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Maar ge moogt het Waals legioen onder leiding van Leon Degrelle niet vergeten, hé. Het zou zelfs kunnen dat zij talrijker waren dan het Vlaamse legioen. Maar tja, de Vlamingen zijn ook altijd pacifistischer geweest dan de Walen 8) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Het lijkt mij ook evident dat brussel een speciaal statuut zou krijgen. Maar laat misschien de Brusselaars zelf kiezen of dit binnen Vlaanderen moet zijn. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ben jij wel een echte Belgicist ![]() Zo snel de armen in de lucht steken........... ![]() België één met Brussel als hoofdstad, nondedoemme ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#11 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moeten we ons nu echt bekommeren om een hersenspinsel van anderhalve Vlaming op tien, waar nooit iets van in huis komt? ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik word nog liever Fransman dan Vlaming, problemen mee? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
En... Vele vlaamsgezinden zijn volgens mij niet echt overtuigd. Zo horen constant over die miljardenstroom naar wallonië en worden dan vlaams gezind. Als de voor- en nadelen van een onafhankelijk vlaanderen naast elkaar gelegd zouden worden, zullen ze wel van mening veranderen |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
![]() Citaat:
Ik word nog liever Fransman dan Vlaming, problemen mee?[/quote] Nee, dat komt een beetje overeen met het beeld dat ik heb van belgicisten, dus daar kan ik perfect mee leven.
![]() |
![]() |
#18 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Ik heb er ook al achter gevraagd, achter die talrijke voordelen van België, maar ze weigeren halsstarrig ze te vernoemen. Men kan enkel de bal terugspelen, zo van: neenee, geef jij maar die van Vlaanderen. Eenmaal die gegeven herstellen ze weer de stilte.
Het is niet nieuw dat de belgicisten intellectueel aan bloedarmoede lijden.
![]() |
#20 | |||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Welk beeld is dat dan? |
|||
![]() |
![]() |