![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() Waarom word dit niet bij het FDF toegepast,die gedragen zich racistisch tegenover hun eigen landgenoten.Wie verklaart dit?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Gouverneur
|
![]() ![]() ![]()
![]() |
#4 |
Staatssecretaris
|
![]() Dat heeft te maken met het prutsen aan de wet van 30 juli 1981, tot bestraffing van bepaalde door racisme of xenofobie ingegeven daden.
De wet straft het racisme zelf niet, wel de daden die aanleiding geven tot discriminatie. Nu moet ge u daar niet teveel van voorstellen. Onder artikel 1 worden alle gebieden van discriminatie opgesomd, ttz…. Aantasting op politiek, economisch, sociaal of cultureel terrein, of op andere terreinen van het maatschappelijke leven… Maar we zijn in België, … en alles wat niet verboden wordt is toegelaten. Toevallig heeft men alleen maar strafbaar gesteld, de discriminatie ten gevolge van ras, huidskleur, afstamming, afkomst of nationaliteit. Wat is niet bestraft: … alles wat met culturele, maatschappelijke of politieke feiten te maken heeft. Dus wel heel toevallig?! Men mag naar hartelust Vlamingen de toegang weigeren te Brussel, maar probeer niet een Marokkaan de toegang te weigeren te Brussel. Zelfs de VDAB mag lijsten aanleggen van ‘nieuwe Belgen’ die bij voorrang bediend worden. Dat ook blijkt geen racisme te zijn. Ge ziet dus al hoe het draait… Nu blijkt dat niet zo eenvoudig te zijn om tot een veroordeling te komen, omdat de rechter moet oordelen volgens zijn intieme overtuiging. Dus heeft men opnieuw een Inquisitieraad ingevoerd, onder leiding van een pater Dominicaan… dezelfde orde die zich hiervoor tijdens de middelleeuwen liet opmerken. Deze Inquisiteur past dezelfde principes toe van de Inquisitie. Hij informeert zich over de intenties van de beschuldigde en levert hem dan uit aan de seculiere rechtbanken. Net zoals het tot een 350 jaar geleden gebeurde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Burger
|
![]() ![]() De schranderen weten dat ze schrander zijn, maar de dommen weten niet dat ze dom zijn ! ![]()
![]() |
#6 |
Gouverneur
|
![]() dat het cs slecht is en niet werkt weten ze maar al te goed, maar toegeven tegen hun kiezers dat ze weeral een slechte beslissing hebben genomen en gefaald hebben is wat anders...
![]() |
#7 |
Burger
|
![]() Het is inderdaad juist dat het cordon sanitaire een tegendraads resultaat oplevert. Sinds de invoering ervan in de 2de helft van de jaren '80 is het Vlaams Blok er bij elke verkiezing (zowel gemeentelijk, nationaal als europees) op vooruitgegaan. Het VB in een coalitie laten meeregeren zou de partij veel stemmen KUNNEN kosten omdat ze dan echte verantwoordelijkheid dragen die makkelijk te verprutsen is. De oppositie is daarin een veel gemakkelijkere rol. Of het VB nu wel of niet democratisch is, behoort niet tot de discussie van het cs. België is een parlementaire democratie waar de grootste partijen het meeste zeggenschap moeten hebben. Het VB wordt echter als 3de partij in Vlaanderen, aan de kant gelaten en dat is ondemocratisch. Deze underdogpositie zal hun dan ook goed uitkomen op 15 juni volgend jaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Waaruit leidt u af dat die vooruitgang er gekomen is door het cordon sanitaire?
![]() |
![]() |
#9 |
Burger
|
![]() Pieter Jan. Ben je... of hou je je dom.
Zelfs het kleinste kind WEET dat het CS het VB in een Underdog positie plaatst. En in Vlaanderen is de Underdog automatisch bevoordeeld. ![]()
![]() |
#10 |
Parlementslid
|
![]() Mag ik u eens melden dat die denkwijze redelijk simplistisch is. Dit gaat op volgens mij voor voetbalclubs maar niet voor politieke partijen. Deze schroomelijke onderschatting van de VB-kiezers zou wel eens de ware toedracht kunnen zijn voor hun opkomst. Misschien is de organisatie van de partij gewoon verbetert en merkt de kiezer dat als een er één partij is die vooruitgang boekt, dat het Vlaams Blok is!
Nu moet ik je wel vertellen dat die foto van ons aller Geert hier niets voor niets prijkt. Deze man en de partij waar hij voor staat kan volgens mij die stemmers die het voorgaande inzien afsnoepen. Net zoals alle flaminganten die enkel bij het Vlaams Blok terecht konden. Ze hebben nu een tweede keuzemogelijkheid ![]()
![]() |
#11 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
![]() Sociologie heeft als definitie : Leer-en studie van de menselijke samenleving en van haar verschijnselen. Kan je hieruit nu nog niet afleiden aan de hand van de verkiezingen waaruit de vooruitgang van het VB gekomen is ? Wanneer een CS zich racistisch opsteld, tegenover een groot deel van de bevolking dan heb ik u, denk ik, het antwoord gegeven, dus stel het u niet te simplistisch voor integendeel. grts Barki ![]()
![]() |
![]() |
#12 |
Burger
|
![]() Ik leidt niets af, ik constateer enkel maar. En de waarheid is dat het VB er bij iedere verkiezingen sinds eind jaren '80 op vooruit is gegaan. Ik besluit dus dat het cordon sanitaire - dat bedoeld is om het aantal VB-kiezers te doen dalen - haar doel niet bereikt. Uiteraard is het best mogelijk dat de kiezers van die partij gemotiveerd zijn en dat de organisatie verbeterd is maar dat geldt binnen elke partij. Maar het cs lokt bij heel wat mensen ook een gevoel van onrechtvaardigheid en die massa die niet weet voor wie te stemmen vlak voor verkiezingen zouden daardoor mogelijk sneller geneigd zijn op het VB te stemmen, hoewel studies hieromtrent ontbreken; lijkt deze conclusie logisch.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Parlementslid
|
![]() Wel misschien is de groeiende onverdraagzaamheid de enige echte oorzaak. En als die onverdraagzaamheid blijft groeiend dan houden we nog enkel van onszelf!
Er zijn problemen en die vallen niet te ontkennen maar als het VB die kan oplossen ![]() ![]() ![]()
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik bekijk het cordon sanitaire als volgt:
Het is een PRE-electorale belofte van alle democratische partijen om niet met het vlaamsblok in zee te gaan op bestuurlijk vlak. Tot hiertoe is dit een (zeldzame) kiesbelofte die standhield. Wie voor het vlaamsblok stemt, weet dus VOORAF dat het een stem is die naar de oppositie gaat. Of je nu pro of contra bent: dit is de realiteit, en iedereen weet op voorhand waar hij aan toe is. Het is een soort programma-onderdeel waar je al of niet mee instemt. Niets mis mee toch ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Burger
|
![]() Helaas moet ik de Superstaaf breken.
Het is inderdaad zo dat de 'democratische partijen' voor de verkiezingen duidelijk maken niet met het VB in zee te willen gaan. De wortels van het cordon zijn dus al ondemocratisch want die partijen zeggen reeds voor dat de burger z'n stem heeft uitgebracht met een groot deel géén rekening te zullen houden. Het is erg laag van die partijen om een partij zo uit te schakelen. Veel kiezers zijn er zich van bewust dat hun stem wellicht naar de oppositie gaat, maar ook die kan haar stempel op het bewind drukken. Het echte gevaar van het cordon is echter dat het Blok blijft groeien en groeien. Als ze bij komende gemeenteraadsverkiezingen ergens 50% halen zijn ze alleenmachtshebbers en dat moeten we vermijden - want monomacht is voor niemand goed - door eventueel coalities aan te gaan met het Blok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Parlementslid
|
![]() Discussies als deze brengen het VB meer stemmen op dan het CS zelf! Onenigheid bij de ene partij zorgt voor een verterking van de massa bij de tegenpartij!
![]() |
#17 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hoezo? Het Vlaams Blok heeft toch die 70 punten afgeschaft? Zonder het cs waren ze aan de macht gekomen mét die 70 punten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Burger
|
![]() Dat, wat ge nu aanhaald, Vincent? Probeer ik al ettelijke jaren duidelijk te maken. De enige repliek tot-nu-toe is een potje schelden, vuile racist als eerste. En daarna alles wat nog lelijk is. Ik ben zelfs nog geen blokker, maar als "ze" blijven schelden gaat mijn stem zeker die richting uit!
![]()
![]() |
#19 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Burger
|
![]() Beste Stephanie.
Tegengestelde meningen tussen partijen is nu eenmaal de essentie van politiek. Natuurlijk zie ik ook geen coalitie tussen VB en Agalev of SP.A. Met de VLD en CD&V echter wel. Trouwens tijdens verkiezingen zal het nooit of zéér zelden zo zijn dat 2 volledig tegenover elkaar staande partijen de grootse worden (bv. Agalev en VB) waardoor zogoed als alle coalities mogelijk blijven. |
![]() |
![]() |