![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() 'De columns van Hugo Camps zijn als maanzaadjes op je brood: niet essentieel, maar ze maken wat je moet verteren smakelijker.'
Ter gelegenheid van de uitgifte van zijn bundel columns kwam Hugo deze morgen uitvoerig aan het woord tijdens 'Joos' van radio1. Zelden heb ik op zo'n opgeblazen kikker horen kwaken... Ik moest er echt van walgen... En ik was niet alleen... Aangezien De Morgen zijn columns opneemt moet die kerel toch iets te betekenen hebben. Zijn er forum deelnemers die deze man weten te appreciëren? En zo ja, waarom? Zijn 'optreden' voor radio1 is hier te horen (01:11:15)... Laatst gewijzigd door freelancer : 9 mei 2011 om 17:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Ik heb het altijd al een opgeblazen baardige kikker gevonden.
Laat me denken aan het arty farthy bunchke Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 9 mei 2011 om 17:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moderatie, Koetjes & Kalfjes aub!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Het is niet omdat die man in De Morgen zijn columns verkocht krijgt dat het voor Koetjes & Kalfjes is,hé...
Maar van mij mag U die man daar gerust laten plaatsen... Laatst gewijzigd door freelancer : 9 mei 2011 om 17:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik alvast niet. Hij denkt vast van zichzelf dat hij een giftige pen heeft, maar verder dan wat ordinair gescheld komt hij meestal niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
meer camps een van de ergste vissengraten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Wie ook niet van Hugo hield:
Citaat:
Bron Laatst gewijzigd door freelancer : 10 mei 2011 om 15:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Hij heeft zich netjes en uitgebreid verontschuldigd. Ik dacht niet dat hij tot zoiets in staat was.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Xenophon : 10 mei 2011 om 16:27. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een walgelijk sujet dat meent het licht te hebben gezien.
Ik wil mijn patatten nog niet eens schillen op zijn artikels, zo vies zijn die kribbels van hem.
![]() |
#13 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Camps gisteren in De Morgen. Ik hoop dat de familie van wijlen Wouter Weylandt dit leest. Wat een prachtig geschreven stuk.
Roerloos op het asfalt, bebloed hoofd. Renners, volgwagens, motoren schieten voorbij. Als kerosinemonsters. De Giro wacht niet. Tour en Vuelta ook niet. Zou een rennersleven wel altijd een mensenleven zijn? Nog steeds zie ik Jean-Pierre Monseré in die Kempense smurrie liggen: de dood in regenboogtrui. Dood met puistjes. Toen de altijd zo schuchtere Fabio Casartelli een doodsmak maakte in de afdaling van de Portet d'Aspet lag daar ook weer een engel. Eerder nog: een splinter. Ploegleider Hennie Kuiper zei: "Zijn graf zal me nooit verlaten." Renners zijn jongens in korte broek, daar hoort geen dood bij. Hoe zou het de laatste avond van Wouter zijn gegaan? Had Leopard-Trek nog een wijntje open getrokken? Of had Wouter Weylandt in zijn ornamentieke eenvoud geroepen: "Doe maar een biertje?" Allicht had hij die avond ook nog even zijn vriendin gevraagd of ze de kruiende beentjes van het kindje nog voelde bonken. Renners worden altijd luttele maanden na hun dood vader. Het lijkt een ongeschreven wet. Wouterke. Zelf was hij ook nog een kind. Renner van vallen en opstaan. Wel een schitterend beeldhouwwerk. Ik was altijd jaloers op zijn nek, waar kabels schraagden wat niet te doorstaan is. Straks komt het kindje: gespierde wolk. De kennis van Camps over de sport is enorm. Over politici schrijft hij vaak cynische stukken en ik vind het heerlijk om zijn columns te lezen. Wat een vakkennis heeft die man.
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Zouden kwallen ook gevoelens hebben?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() HLN doet een bescheiden inhaalmaneuver. In die zin dat de krant HLN het evenwicht probeert te bewaren tussen volksvoeder zoals het Nieuwsblad enerzijds, en de kwaliteitskrant De Standaard anderzijds.
De Morgen lees ik niet. Omdat de krant gewoonweg moedwillig de werkelijkheid verdoezelt en zand in de ogen strooit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() steek je vinger even in kokend water.
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Veel ervaring mee precies?
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat het bij hem altijd over kak gaat?
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kunnen we dat ondertussen niet van heel de krant zeggen. Het is quasi een tewerkstellingsplan geworden van Yves Desmet. Het economisch nieuws komt klakkeloos van De Tijd, het sportnieuws van HLN? Hoeveel artikels schrijven ze eigenlijk nog zelf? De enigste deftige krant is De Tijd en dat vind ik uiteraard jammer om te zeggen. De Standaard kan er mee door.
|
![]() |
![]() |