![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Blijkbaar zijn het joden zelf die aan antisemitisme doen....volgenseen 500tal Russische Russischegezagsdrager en of bekenden....zou dit? of eerder een reactie op de kritiek van Israel op wapenleveringen van Moskou aan Damascus? Volgens de woedendeIsraelischeambassadeur is dit volslagen idioot en eerder schandelijk....ik vind dit eerder schrikwekkend met in het achterhoofd ultra-nationalistische politici als Zjirinovski...enige bedenkingen
![]() ![]() http://english.pravda.ru/main/18/88/...75_jewish.html of www.pravda.ru doorklikken op engels en dan....
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Vreemdeling
|
![]() ![]() 27.01.2005, 15.24 ![]() ![]() ![]() KRAKOW, January 27 (Itar-Tass) - Russia’s President Vladimir Putin has told an international forum entitled Let My People Live, underway in Krakow that the Russian government will always oppose any manifestations of anti-Semitism. “We’ll do this using the force of law and public opinion,” he said. As the forum is timed for the 60th anniversary of liberation of the Auschwitz death camp, Putin said: “We must remember the bitter lessons of the past and must do everything in our power to rule out a repetition of those experiences in the future”. “Auschwitz became a bloody reality of Nazi crimes, since the Nazis declared Jews a second-rate nation,” Putin said. He indicated that the Holocaust was the tragedy for the Jewish people as well as for the whole mankind. He also said he felt ashamed by acts of anti-Semitism and xenophobia in Russia. “We all of us must say together that no one can remain indifferent towards the acts of anti-Semitism, xenophobia, and racial intolerance,” he said at an international forum entitled Let My People Live. “Germany’s Federal Chancellor said recently he felt ashamed by his country’s past, but the past is gone now anyway, while we must feel ashamed by what is happening today,” Putin said. “Even in Russia, the country that did the most to defeat Nazism and liberate the Jews we can often see the manifestations of that disease [anti-Semitism],” Putin said. “We are ashamed by them,” he indicated. Putin called for fighting together with terrorism. “Our civilization is facing other and no less dangerous threats, but I’d like to warn the civilization that we’ll be able to weed the terrorists out only if double standards are dropped,” he said. As he reverted to the topic of Auschwitz, Putin said: “Soviet soldiers were the first ones to see the horrors of that camp. They shut down the furnaces in this and other camps forever”. “They also liberated the city of Krakow,” he said. “About 600,000 Soviet soldiers fell on the frontlines in Poland. They paid their lives for freeing the Jewish people as well as other nations”. ![]() ![]()
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() zeg oblomov, uw vlag vertegenwoordigdt de meest onmenselijke regime ooit..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Vreemdeling
|
![]() Zeer zeker...dit is waar...dit regime heeft onnoemelijke veel slachtoffers gemaakt...en repressie ten top gevoerd...en dit keurt ik ten zeerste af..met afschuw verbolgen...maar de USSR staat voor mij ook voor een periode uit de geschiedenis waar Amerika niet de enige super macht is voor een ideologie die mssn niet in de praktijk uitvoerbaar is..maar pur sang het beste bovenhalen in de mensen...wat grandioos mislukt is ( ps USSR is ook gelijk aan hoogstaand wetenschappelijk onderzoek gratis onderwijs en iedereen werd gelijk behandeld jood moslim of christen...geel groen blauw zwart en whatever...dat vergeet men soms,niet dat ik de gruwel wil goedpraten noch ontkennen,minstens even erg als de Nazi's)
![]()
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik ben opgegroeid in USSR ![]() Je moet eens lezen wat mensen met grote ambities landen zoals Lithauwen, Estland en Letland aangedaan hebben.. Trouwens, bij ons op school werden joden en moslims die donker waren dan de russen wel gepest. Niet op basis van hun geloof maar op basis van "anders zijn". Laatst gewijzigd door Shizie : 27 januari 2005 om 15:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U schrijft: <<iedereen werd gelijk behandeld jood moslim of christen...geel groen blauw zwart en whatever...dat vergeet men soms>>... U verwijst zelf naar die gruwel, dus toch niet iedereen even gelijk? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Vreemdeling
|
![]() Tjah ik ken tamelijk veel (relatief voor een Belg) ex-inwoners uit de USSR..endievonden netdatpunt het meeste waar men nostalgie naar had, geen van hen is opgegroeid in de Rus. Fed. maar in 1 van de oude Sovjet Republieken...Uzbekistan,Kirgizie...maar het feit dat hun ouders Russen waren zal er inderdaad wel enige "nuance" nodig zijn...hetgeen waar ze op hamerde was de afwezigheidvan het Moslimfundamentalisme in die republieken..ofditnuaan de USSR lagofde tijdsgeest laatik in het midden...
![]() |
#9 |
Vreemdeling
|
![]() Die gruwel had zijn hoogtepunt ten tijde van Stalin...pas van daarna kan men spreken vaneen poging tot uit voer van die "doelstellingen"ik wildit wel nuanceren he! kwil meer bedoelen dat vele onderons een fout beeld uit die wereld nu en toen hebben zowel goedschiks als kwaadschiks...
![]() |
#10 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
als je het niet op het net wilt zetten alle begrip hoor, ik vraag je prive dingen. Ik zal mij niet beledigd voelen moest je niet antwoorden he.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Vreemdeling
|
![]() ja,uitde Russische federatie of een oudedeel republiek...?
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De meeste "Russen" in Belgie zijn vluchtelingen uit Chechnya (dit is de juiste naam van het land trouwens en geen Tsjetsjenie), Armenie, Georgie etc. Ik woon 12 jaar in Belgie, gekomen samen met mijn ouders in 1992, toen was ik 15. Mijn vader had een voorstel gekregen van een of andere firma om naar hier te komen werken als adviseur.. Wij wouden later naar Canada verhuizen maar zijn hier gebleven. Anyway, ik ben afkomstig van de Russische Federatie zelf. Ural gebergte om precies te zijn, stad Ekaterinburg. Hier in Belgie werk ik bij een typische Belgische firma, en zorg ervoor dat onze productie naar Oost Europese landen geexporteerd wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Shizie, ben jij trouwens joods?
Ik ken namelijk een paar Russen, de meesten zijn Russiche joden (deze vraag is puur uit nieuwsgierigheid) meestal vertellen ze ook (de verhalen die ze van hun opa's horen) over de Duitse invasie etc. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Sinan123 : wij werden opgegroeid met films over de Duitse invasie, Een groot stuk van onze geschiedenislessen gingen over de tweede wereldoorlog... WO2 was de grootste ramp van onze geschiedenis. 26.000.000 burgers verlieten hun leven, de meeste waren Russisch of Oekrains.. Een groot deel van de Europese USSR werd met de grond gelijk gemaakt. Bijna alle families verloren iemand.. De joodse vervolging in de WO2 was erg, +-6 000 000 joden werden vermoord. Maar onze 26 000 000 doden worden bijna nergens vermeld, alsof de joodse doden belangrijker zijn.. Men vergeet ook dat 2/3 van alle Duitse sodlaten/tanken/vliegtuigen etc werden door ons vernield. Onze rol in de WO2 wordt altijd en overal onderschat Laatst gewijzigd door Shizie : 27 januari 2005 om 19:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Vreemdeling
|
![]() awel ik studeer slavistiek, en ik vind dat Russen als volk door de eeuwen heen al ontzettend veel te verduren hebben gekregen...kvermoed dat het een hard volk is met een goed geheugen..
![]() |
#16 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wat betreft de doden verwijs ik naar de teletekst (heb het niet nagetrokken, maar op een dag zoals vandaag zullen ze hun usual desinformatie misschien even terzijde laten?) "NAZI-REGIME DOODDE 15 MILJOEN BURGERS *************************************** Tijdens het nazi-regime werden minstens 15 miljoen ongewapende mannen, vrouwen en kinderen omgebracht in kampen. De joden vormden met 6 miljoen de grootste groep, maar ook Polen, Russen, zigeuners, politieke tegenstanders, geestelijken, homoseksuelen en gehandicapten waren het doelwit. ..." Wat betreft de Oekraniers, zou ik toch even opletten. Zeer vele waren wel pro-nazi gezind en hebben zich ingelijfd bij de bezetter en waren, volgens de Nazis zelf, efficienter in het uitmoorden van de joden dan de SSers. Ook vele russen hebben zich daar ingelijfd omdat ze tegen hun eigen regime waren.
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Vreemdeling
|
![]() ER zijn minstens 17 miljoen doden aan de zijde van USSR gevallen waarin de Russen het grootste aandeel hadden spijtig ( Stalingrad : meer dan 1 miljoen doden, Leningrad meer dan, 2 miljoen doden alle voornamelijk burgers..niet te vergeten omsingeld door Duitsers, honger en ontbering, vrieskou, -20 tot soms zelfs -40 )
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Country: Death Toll of WW2: Out of an total of abt. 50,000,000
Soviet Union 20,000,000 casualties civilian and military China 3,000,000- 15,000,000. The latter number is more likely. Germany 4,500,000 including 1,000,000 civilians. Japan 2,000,000 casualties. Bengal 1,500,000 died of war-related famine in 1943 in Bengal Yugoslavia 1,300,000 including 1,000,000 civilians Italy 500,000 casualties. France 500,000 casualties half of them civilians. Britain less than 500,000 but with 120,000 additional from the Empire. United States less than 300,000 died; additional hundred thousands died in industry Hungary, Poland, Rom 3-400,000 losses in each army of Hungary, Poland and Romania. East & CentralEurope 4,300,000 to 5,800,000 Jews died as well as a similar number of slaws eerst werd het aantal slachtoffers op 20 000 000 geschat. Daarna is het 26 000 000 - 27 000 000 geworden.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |