![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Schepen
|
![]() Onze maatschappij bestaat binnenkort uit twee groepen.
groep 1 De leeflonens incl. de luiaards groep 2 De werkende mens, de alles betaler Brusselse leefloners vanaf 1 mei gratis met openbaar vervoer Vanaf 1 mei kunnen Brusselse leefloners gratis gebruik maken van het Brussels openbaar vervoer. Ook werklozen die een begeleidingstraject volgen, mogen vanaf dan gratis reizen naar één van hun sollicitatiegesprekken. De prijs van de gewone ritten gaat wel omhoog. Zo maakte minister van Vervoer Pascal Smet (sp.a) donderdag bekend. De Brusselse regering keurde donderdag de maatregelen samen met de nieuwe MIVB-tarieven definitief goed. Een voorstel van de Brusselse vervoersmaatschappij MIVB om de prijzen lineair te verhogen, was eerst door de regering verworpen. Volgens Smet wil de regering een grotere greep krijgen op de tarieven om een sociale politiek te voeren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Men kan groep 2 ook nog stilaan de stommerikken noemen....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
we moeten daar nu niet over janken, want we hebben het er zelf naar gemaakt. 'eigen schuld dikke bult', dat ken je als liberaal vast wel. je hebt de keuze, werken en belasting betalen of ook een profiteur worden. wat zal het zijn, contra? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat mijn rechtse vrienden (misschien) niet door hebben is dat maximaal 10% van de gebruikers gratis zullen mogen rijden en 90% meer zal moeten betalen. De stijging van die 90% compenseert ruimschoots het gratis rijden van die 10%. Deze maatregel is niet niet meer of niet minder als een verhoging van de prijzen van het openbaar vervoer gecamoufleerd met een progressief sausje. Dit zal alleen maar de verzuring in de samenleving doen toenemen en mensen tegen elkaar opzetten. De mensen willen degelijk openbaar vervoer voor een degelijke prijs. Ze hadden veel beter de prijzen constant gehouden en mensen een voldoende hoog bestaansminimum gegeven waarmee ze in staat zijn om zicht te verplaatsen (tegen de normale) prijzen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() waarom werk ik nog ??? waarom werk ik nog in godsnaam ???
ik met dringend ontslagen worden en dan gaan doppen + op SS stemmen + in het zwart part time werken.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() communisme! ik dacht altijd dat je moest betalen voor wat je gebruikte, blijkbaar geldt dit alleen voor de werkende mens. Mensen die hard werken laat die toch geld verdienen. Meer controle op werkloze en mensen aan de ziekkas!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik vind het idee om werklozen gratis te laten rijden voor een sollicitatie niet zo stom. 'k Zou het logischer vinden dat ze dan bij de VDAB een paar busticketjes krijgen. De begeleiding is toch opgetrokken. Ge vertelt welke sollicitaties er de komende weken aan zitten te komen, en ge krijgt daar ticketten voor. Nu lijken ze idd enkel maar de boodschap te geven: profiteer er maar op los.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Ze krijgen toch al een leefloon waarmee ze toch ook de bus mee zouden kunnen betalen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Gouverneur
|
![]() Wie leeft er nu vrijwillig van een leefloon?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door maarte : 27 januari 2005 om 18:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() Eigenlijk gaat deze discussie gewoon over het verhogen van het leefloon.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#13 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Hoe hoog ligt het leefloon momenteel? Wat kun je daar van kopen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Brusselse tram- en busbestuurders hebben al verschillende malen gestaakt wegens het item "veiligheid".
Als er dan toch subsidies moeten gesmeten worden,waarom dan geen "leefloners" als "bussteward" laten optreden? Ik stel me zo voor dat daar mensen tussen zitten,gepokt en gemazeld door het leven,en mogelijk wel in staat een conflictje stil te leggen voordat het begint???? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |