![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Jamal el Bejjati, de broer van de twee weken geleden doodgereden tasjesdief Ali, denkt niet dat de vrouw die zijn broer doodreed, dat doelbewust heeft gedaan, zo zegt hij in de Telegraaf. De krant publiceert vandaag een interview met vader Mohammed el Bejjati en diens zoon Jamal.
''Ik geloof niet dat Germaine C. mijn broertje wilde doden'', zo zegt Jamal. ''Ik hoop dat het ongeluk misschien toch enige zin heeft gehad. Ik wil dat andere jongeren nu gaan nadenken over waarmee zij bezig zijn, hoe gevaarlijk het is het verkeerde pad op te gaan''. Kwaad is Jamal ook. ''Ik wil dat die vrouw een echt proces krijgt, als Ali een gewone Nederlander was geweest, zat zij nog vast – nu was zij vrij nog voor hij was begraven.'' De familie El Bejjati zegt veel steun te hebben gehad van allochtonen in Amsterdam. De reacties van Nederlanders waren echter negatief. Er kwamen dreigbrieven en anonieme telefoontjes. Vader el Bejjati zegt niet te begrijpen waarom zijn overleden zoon Ali tot zijn daad kwam: ''Het geld had hij niet nodig. Iedereen haalt wel eens rottigheid uit. Hij zou eigenlijk die middag zijn broer gaan helpen met zijn werk, maar dat bleek niet nodig. Dat was om vier uur, om halfzes werd ik gebeld, Ali was dood.'' Ali’s eerder opgebouwde strafblad doet hij af als onwaar of overdreven, maar de vraag naar het waarom blijft onbeantwoord. Mohammed el Bejjati kwam al in 1967 naar Nederland en werkte tot 2001 bij de KLM, bijna 35 jaar. In 1985 kwam de rest van zijn gezin naar Nederland, Mohammed heeft vier zonen en drie dochters, de doodgereden Ali, in 1985 geboren in Marokko, niet meegeteld. Vader el Bejjati spreekt goed Nederlands, zijn kinderen accentloos, allen studeren of werken in Nederland. Het gesprek met de Telegraaf vond plaats in Selouane, in het Marokkaanse Rif-gebergte. Daar werd Ali vorige week begraven. De door verdriet overmande vader keert volgende week terug naar Nederland. ''Ik woon in Nederland, al mijn kinderen leven er, wat moet ik dan hier doen?''. bron: fok.nl |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Er waren vast reacties, als de topictitel luidde: Broer tasjesdief gelooft wel in opzet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementslid
|
![]() Ik had deze topic nog niet gezien maar ik ben blij dat men zich afvraag of men beter niet van het slechte pad afgaat en dat die broer vind dat dit een spijtig ongeval was (en zo was het ook) en geen racisitische aanslag was.
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() (Al hoop ik eerlijk gezegd dat je het nooit leert. Blijf gewoon gematigd, zo heb je veel meer overredingskracht! Laat het gebrul maar aan je weet wel wie op dit forum over.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Wel, ik hoop ten zeerste dat het zonder opzet was. Zelfs in de islam krijg je geen doodstraf voor diefstal.
[FONT=Palatino Linotype][FONT=Impact]A lung un leber oyf der noz[/FONT][/FONT] [FONT=Trebuchet MS]Oi limonchiki, vi moi limonchiki vi rastjote v soni na balkonchike[/FONT] http://www.thetruthseeker.co.uk/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
|
![]() |
![]() |