Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 januari 2005, 22:42   #1
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard Radicaal-islamitische Hofstadnetwerk wilde o.a. Balkenende en Zalm doden....

Citaat:
Jason W. wilde Zalm en Balkenende doden

Jason W., een van de hoofdverdachten van het radicaal-islamitische Hofstadnetwerk, wilde premier Balkenende, minister Zalm en voormalig LPF-fractievoorzitter Herben vermoorden. Ook had hij plannen 'nepmoslims' van de moslimomroep te doden. Dat blijkt uit onderschepte internetberichten van Jason uit september 2003.

De correspondentie is opgenomen in het strafdossier van de twaalf verdachten van de Hofstadgroep. Daarin zit ook een ambtsbericht van inlichtingendienst AIVD over 'internet-imam' Abdul-Jabbar van de Ven. Jason W. zou zich door hem hebben laten inspireren, aldus de AIVD op 18 oktober 2003.

Jason W. zou van Van de Ven toestemming hebben gekregen geweld te gebruiken tegen Nederlandse autoriteiten. Over Van de Ven ontstond ophef toen hij eind vorig jaar verklaarde het niet erg te vinden dat Theo van Gogh dood was.

Jason W. (19) is degene die op 9 november in het Haagse Laakkwartier een granaat gooide naar leden van een arrestatieteam. Vier agenten raakten daarbij gewond. Leden van de aanhoudingseenheid die met een stormram voor de deur stonden, zagen hoe Jason W. de granaat gooide. Dat hebben de politiemensen verklaard tegen de onderzoekers.

De leden van de Hofstadgroep worden vervolgd voor het beramen van moordaanslagen op de Tweede-Kamerleden Ayaan Hirsi Ali en Geert Wilders, en burgemeester Job Cohen en wethouder Aboutaleb van Amsterdam. De namen van Balkenende, Zalm, Herben komen slechts één keer voor in het strafdossier, bevestigen ingewijden. Ook Van de Ven figureert na oktober 2003 niet meer prominent in het dossier.

De verslagen van 'chatsessies' van Jason beslaan vele honderden pagina's. De meest uiteenlopende onderwerpen komen aan bod, van tips voor het omdoen van een tulband tot het gebruik van wapens. Een getuige in het dossier laat ook weten dat Jason in Afghanistan is geweest en daar met vijf anderen is gearresteerd. In zijn chatsessies heeft W. het over een trainingskamp in Pakistan. Hij zou daar ook een opleiding hebben gekregen in het omgaan met chemische materialen.

Het proces tegen de twaalf leden van het Hofstadnetwerk begint 7 februari in Rotterdam.
http://www.nd.nl/newsite/artikel.asp?id=55518
Tja, in Nederland is het precies toch niet erg veilig meer voor de beleidsmensen...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2005, 22:49   #2
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Tja, in Nederland is het precies toch niet erg veilig meer voor de beleidsmensen...
_______
Weet jij trouwens dat deze info is gehaald van een msn-gesprek, ik had heel de tekst gezien op Rtl nieuws dit is wat ik er nog van herinner

1 Jij een terrorist?
2 ja ik ga ze allemaal afslachten
1 Hahaha

En dan nog een heel verhaal er na, maar ja.

Hij wil toch de ''nepsmoslims'' afslachten, laat hem dan maar bijzichzelf beginnen.

De halve Hofstadnetwerk is opgepakt en ik hoop dat de rest volgt, gaan ze mij nu ook bedreigen?

Trouwens onlangs kreeg een Europese minister een dreigbrief van een Nazi-groepering.
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2005, 23:44   #3
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Weet jij trouwens dat deze info is gehaald van een msn-gesprek, ik had heel de tekst gezien op Rtl nieuws dit is wat ik er nog van herinner

1 Jij een terrorist?
1 Hahaha

En dan nog een heel verhaal er na, maar ja.

Hij wil toch de ''nepsmoslims'' afslachten, laat hem dan maar bijzichzelf beginnen.

De halve Hofstadnetwerk is opgepakt en ik hoop dat de rest volgt, gaan ze mij nu ook bedreigen?

Trouwens onlangs kreeg een Europese minister een dreigbrief van een Nazi-groepering.
Hi Sinan,

Ik dacht ook wel 'wat zijn die Nederlandse Veiligheidsdiensten nu weeral uit hun nek aan het schudden?'.

U schrijft:
Citaat:

1 Jij een terrorist?
1 Hahaha
en de veiligheidsdiensten, de leugenaars... de amateurs spreken van:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Veiligheidsdiensten
De verslagen van 'chatsessies' van Jason beslaan vele honderden pagina's. De meest uiteenlopende onderwerpen komen aan bod, van tips voor het omdoen van een tulband tot het gebruik van wapens. Een getuige in het dossier laat ook weten dat Jason in Afghanistan is geweest en daar met vijf anderen is gearresteerd. In zijn chatsessies heeft W. het over een trainingskamp in Pakistan. Hij zou daar ook een opleiding hebben gekregen in het omgaan met chemische materialen.
Tja, er is/was dus niets aan de hand... Het wordt dus een schijnproces?!...
Oud 29 januari 2005, 11:45   #4
sinan123
Banneling

Standaard

Hoi, Chipie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
en de veiligheidsdiensten, de leugenaars... de amateurs spreken van:
Ok, ik zei alleen wat ik op RTl nieuws zag, nergens dat de veiligheidsdiensten leugenaars zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Tja, er is/was dus niets aan de hand... Het wordt dus een schijnproces?!...
Ik word er echt moe van. Wil je dat ik zeg dat er niets aan de hand is??
Tuurlijk is er iets aan de hand.

Waarom lees je dit niet?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinan123

Oud 29 januari 2005, 13:47   #5
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoi, Chipie

Ok, ik zei alleen wat ik op RTl nieuws zag, nergens dat de veiligheidsdiensten leugenaars zijn.

Ik word er echt moe van. Wil je dat ik zeg dat er niets aan de hand is??
Tuurlijk is er iets aan de hand.

Waarom lees je dit niet?
Hi Sinantje,
Ik zal waarschijnlijk gedacht hebben dat U heel die zaak aan het minimaliseren was (wat me trouwens van U verwonderde)... Ik had gisteren een zware dag (kan ook de beste spitsmuis overkomen, nietwaar?).

Heden heb ik trouwens nog in de NRC Handelsblad het volgende gelezen:

Citaat:
Verbanden 'Hofstadgroep' met andere terreurzaken

AMSTERDAM, 29 JAN. In het onderzoek naar de zogeheten 'Hofstadgroep' heeft justitie connecties gevonden met diverse andere terrorismezaken die in Nederland hebben gespeeld of nog spelen. Dat blijkt uit strafdossiers waarover deze krant beschikt. Vooral met betrekking tot een eerdere bedreiger van het Kamerlid Hirsi Ali, de reeds veroordeelde Omar A., beschikt justitie over duidelijke aanwijzingen. Na de moord op Theo van Gogh zijn behalve hoofdverdachte Mohammed B. twaalf moslimextremisten van de groep gearresteerd. Zij zouden betrokken zijn bij de moord, en aanslagen hebben beraamd op onder meer de kamerleden Hirsi Ali en Wilders. Uit het strafdossier tegen de twaalf blijkt dat leden van de groep actief betrokken waren bij de organisatie van de MSN-internetdiscussiegroep Muwahhidin/Dewaremoslims.

Omar A., 'assistent beheerder' van die MSN-groep, werd in oktober veroordeeld voor ernstige bedreiging van Ayaan Hirsi Ali en kreeg een gevangenisstraf van negen maanden. Hij bleek te beschikken over het juiste geheime adres van het VVD-kamerlid. Dat zou zijn achterhaald door de 'El Muwahhidin-brigade', die Hirsi Ali daar blijkbaar voor had geobserveerd. In het eerste bericht op de site, dat verscheen op 30 augustus naar aanleiding van de uitzending van de film 'Submission', wordt ook de maker van de film, de ,,duivelse spotter'' Theo van Gogh genoemd.

Justitie heeft tot nu toe verklaard dat in het onderzoek tegen Omar A. geen banden zijn opgedoken met de Hofstadgroep. Maar onderzoek naar de computer van Achmed H., een van de leden van de Hofstadgroep die vast zit, leverde veel informatie op over Muwahhidin/Dewaremoslims. De onbekende 'beheerder' van de MSN-groep met de bijnaam Adhabh maakte gebruik van de computer die in het echtelijke huis stond van Achmed H.

Bovendien was H. volgens justitie net als Omar A. 'assistent beheerder' van Muwahhidin/Dewaremoslims. Achmed H. lag in scheiding en woonde de maand voor zijn arestatie in huis bij Mohammed B. Andere verdachten die actief waren op de MSN-groep zijn Yousef E. en de voortvluchtige Nouredine El F. Justitie noemt Muwahhidin/Dewaremoslims ,,een soort propagandawebsite'' van de verdachten.

In het dossier zit verder een verbinding naar de grote jihad-zaak met twaalf verdachten die in 2003 in Rotterdam terecht stonden, maar allemaal werden vrijgesproken.
Oud 29 januari 2005, 16:41   #6
sinan123
Banneling

Standaard

Hoi Chipie

Citaat:
Hi Sinantje,
Ik zal waarschijnlijk gedacht hebben dat U heel die zaak aan het minimaliseren was (wat me trouwens van U verwonderde)... Ik had gisteren een zware dag (kan ook de beste spitsmuis overkomen, nietwaar?).
Ok, iedereen heeft wel eens een zware dag.

Citaat:
In het dossier zit verder een verbinding naar de grote jihad-zaak met twaalf verdachten die in 2003 in Rotterdam terecht stonden, maar allemaal werden vrijgesproken.
Hier heb ik gemengde gevoelens over, aan de ene kant is het zo dat misdadigers gestraft moeten worden, aan de andere kant wat gebeurt er als je onschuldigen hebt? er was hier een tekort aan bewijs dus het zou net zou goed kunnen zijn dat die personen later onschuldig bleken(wat niet het geval is: NRC). Maar ja dat heb je wel vaker in een rechtsstaat. Het verstrengen van de wetten zou alleen veroorzaken dat je nog meer onschuldigen onterecht vasthoudt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be