Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Wat vinden de Antwerpenaars van hun stad?
Ik woon hier graag 18 45,00%
Antwerpen is ene groote vuilbak geworden(migranten,zwervuil,...) 22 55,00%
Aantal stemmers: 40. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 24 januari 2005, 23:29   #1
Kielse bulldog
Banneling

Kielse bulldog's schermafbeelding

Standaard Antwerpen

Wie van de Antwerpenaars woont er nog graag in zijn stad?
Kielse bulldog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2005, 23:33   #2
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde

Meia noite's schermafbeelding

Standaard

Verhuis dan eh
Meia noite is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2005, 23:37   #3
Kielse bulldog
Banneling

Standaard

ok
Oud 25 januari 2005, 00:28   #4
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kielse bulldog
Wie van de Antwerpenaars woont er nog graag in zijn stad?
ik woon er niet en zou er nooit willen wonen ook.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2005, 00:31   #5
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
ik woon er niet en zou er nooit willen wonen ook.
Je weet niet wat je mist.

Beste stad ter wereld, op een paar probleempjes na. En die zullen we wel oplossen, je zult wel zien!
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2005, 01:47   #6
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
Je weet niet wat je mist.

Beste stad ter wereld, op een paar probleempjes na. En die zullen we wel oplossen, je zult wel zien!
ik woon al heel mijn leven in een randgemeente (Zwijndrecht) en vind het hier best te doen
Oud 25 januari 2005, 01:49   #7
doggy
Parlementsvoorzitter

doggy's schermafbeelding

Standaard

ik heb er drie jaar héél graag gewoond, maar is toch niet tegen Gent opgewassen!
Oud 25 januari 2005, 02:20   #8
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

ik woon hier al 4 jaar, en woon hier graag. een stad met alles wat je nodig hebt, maar toch niet te groot. antwerpen is gewoon perfect.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2005, 08:44   #9
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Waar ligt Antwerpen ?
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2005, 08:56   #10
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Ik zou er graag wonen: ik ben niet zo'n mietje dat zich aan die onnozelheden stoort.
Menselief... langs de ene kant zagen over die vreemden, de mietjes ; maar aan de andere kant zagen dat de jongens niet "mans" genoeg leer zijn door dat "homo-gedoe".
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2005, 09:21   #11
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Daiwa, kom toch maar in Antwerpen zelf wonen. The real thing.
Oud 25 januari 2005, 10:43   #12
Kielse bulldog
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
ik woon al heel mijn leven in een randgemeente (Zwijndrecht) en vind het hier best te doen
Antwerpen en zwijndrecht zijn 2 verschillende werelden
Oud 25 januari 2005, 11:30   #13
sebby
Burgemeester

Standaard

Ik woon op 't Kiel, en het is doenbaar om hier te wonen (heb ik dan ook al 10 jaar gedaan). Maar om eerlijk te zijn moet ik wel zeggen dat ik eind dit jaar naar Schoten verhuis, omdat het daar rustiger is. Maar je woont nergens 10 jaar als het niet doenbaar is.

Waarom haat jij het Kiel bulldog? Er is hier nog een zeker samenhang tussen de mensen , den Beerschot,goedkope kruideniers en winkels dichtbij (Abdijstraat).

Laatst gewijzigd door sebby : 25 januari 2005 om 11:31.
sebby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2005, 11:57   #14
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
Daiwa, kom toch maar in Antwerpen zelf wonen. The real thing.

een oude boom moogde ni verplanten
Oud 25 januari 2005, 12:25   #15
Kielse bulldog
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sebby
Ik woon op 't Kiel, en het is doenbaar om hier te wonen (heb ik dan ook al 10 jaar gedaan). Maar om eerlijk te zijn moet ik wel zeggen dat ik eind dit jaar naar Schoten verhuis, omdat het daar rustiger is. Maar je woont nergens 10 jaar als het niet doenbaar is.

Waarom haat jij het Kiel bulldog? Er is hier nog een zeker samenhang tussen de mensen , den Beerschot,goedkope kruideniers en winkels dichtbij (Abdijstraat).
Tis hier echt vuil om te beginnen.Ten tweede ik voel mijn hier een allochtoon,als ik soms rond mij zie zie ik enkel arabieren,negers,oost-blokkers,...En ten derde ik stoor mij ook aan de arrogantie van sommige marokanen(de moeite niet doen om een parkeerplaats te zoeken en auto gewoon int midden van de straat te laten staan,mijn lief lastig vallen,agresief doen,...).Ik kan mij daar echt in opwinden tegenwoordig .En laten we eerlijk zijn de meeste belgen die hier nog wonen zijn ofwel nogal marginaal,te lui om te werken,zitten aan de drugs,of zijn ni erg slim.

Zie jij hier nog veel kinderen van belgische ouders rondlopen?Ik vraag mij af hoe dat hier binnen20jaar gaat uitzien als alle oudere mensen(waarvan er ook veel op het kiel zijn) gestorven zijn.

En trouwens gij gaat hier toch ook weg.Als het hier dan toch zo goed is waarom blijf je dan niet hier?Wat moet ik onder rustiger verstaan?
Oud 25 januari 2005, 12:33   #16
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kielse bulldog
Zie jij hier nog veel kinderen van belgische ouders rondlopen?
Daar kan je toch iets aan doen, hé ?
Oud 25 januari 2005, 12:46   #17
sebby
Burgemeester

Standaard

Tis hier echt vuil om te beginnen.
- Over het algemeen vind ik het hier nu toch niet vuil hoor. Zeker niet op de plaatsen waar ze de straten heraangelegd hebben.

Ten tweede ik voel mijn hier een allochtoon,als ik soms rond mij zie zie ik enkel arabieren,negers,oost-blokkers,...
-Er zijn idd veel migranten.

En ten derde ik stoor mij ook aan de arrogantie van sommige marokanen(de moeite niet doen om een parkeerplaats te zoeken en auto gewoon int midden van de straat te laten staan,mijn lief lastig vallen,agresief doen,...).Ik kan mij daar echt in opwinden tegenwoordig .
-Dat is idd hét probleem van deze wijk, er zijn zo van die lastige migrantenjongeren.Maar dat zegt niks, er zijn er ook goede; zeker sommige van die ouderen. Je moet ze wel eens durven aanspreken ofzo op straat natuurlijk.

En laten we eerlijk zijn de meeste belgen die hier nog wonen zijn ofwel nogal marginaal,te lui om te werken,zitten aan de drugs,of zijn ni erg slim.
- Er zijn ook bij de "blanken" problemen ja, maar ik voel me niet beter omdat een ander wat minder opvoeding of geld heeft, integendeel ; ik heb in de jaren ondervonden dat die mensen vaak meer behulpzaam zijn, en beter buren kunnen zijn.

Zie jij hier nog veel kinderen van belgische ouders rondlopen?Ik vraag mij af hoe dat hier binnen20jaar gaat uitzien als alle oudere mensen(waarvan er ook veel op het kiel zijn) gestorven zijn.
-Ja, er zijn hier nog een heel pak "blanke" Belgen, en ik geloof met de komst van "den Tir" dat dat alleen maar beter gaat gaan. Het zal hier wel altijd een migrantenwijk blijven, daar geef ik u gelijk in.

En trouwens gij gaat hier toch ook weg.Als het hier dan toch zo goed is waarom blijf je dan niet hier?Wat moet ik onder rustiger verstaan?
-Ik vind het leuk van hier eens serieus met iemand van deze wijk over te sprken, dus ik zeg het eerlijk ; ik wil de rust en de kalmte van een randstad van Antwerpen. Ik werk op het Kiel ; maar na het werk wil ik ook eens wat groen zien, en de rust van een "blanke" buurt.

Ik reageerde vooral omdat uw voorstelling zo super negatief was ; er zijn hier winkels dichtbij, voor beginners kan je hier nog redelijk goedkope huizen kopen; ...
Oud 25 januari 2005, 14:03   #18
Kielse bulldog
Banneling

Standaard

Tis hier echt vuil om te beginnen.
- Over het algemeen vind ik het hier nu toch niet vuil hoor. Zeker niet op de plaatsen waar ze de straten heraangelegd hebben.
Ik heb het nu vooral over zwerfvuil,vuilzakken,...

En ten derde ik stoor mij ook aan de arrogantie van sommige marokanen(de moeite niet doen om een parkeerplaats te zoeken en auto gewoon int midden van de straat te laten staan,mijn lief lastig vallen,agresief doen,...).Ik kan mij daar echt in opwinden tegenwoordig .
-Dat is idd hét probleem van deze wijk, er zijn zo van die lastige migrantenjongeren.Maar dat zegt niks, er zijn er ook goede; zeker sommige van die ouderen. Je moet ze wel eens durven aanspreken ofzo op straat natuurlijk.
Waarom?Met die mensen valt toch ni te spreken.Ze hebben hun ideeën en ik de mijne.Wat moet je daar nu tegen zeggen?Verloren moeite

-Ja, er zijn hier nog een heel pak "blanke" Belgen, en ik geloof met de komst van "den Tir" dat dat alleen maar beter gaat gaan. Het zal hier wel altijd een migrantenwijk blijven, daar geef ik u gelijk in.

Vroeger(als kind) speelde ik altijd voetbal op een grasveldje,de belgen tegen de marrokanen.Nu zie ik dat ni meer, ik zie enkel nog marokaantjes tegen elkaar sjotten.Ik denk toch hieruit te kunnen aflijden dat er vooral allochtone kindjes zijn.

-Ik vind het leuk van hier eens serieus met iemand van deze wijk over te sprken, dus ik zeg het eerlijk ; ik wil de rust en de kalmte van een randstad van Antwerpen. Ik werk op het Kiel ; maar na het werk wil ik ook eens wat groen zien, en de rust van een "blanke" buurt.
Dan erken je toch dat er wel degelijk samenlevingsproblemen zijn.En zoals ik zie hoe het nu evolueert denk ik niet dat met de komst van nog meer allochtonen(door migratie en gezinsuitbreiding) het zal verbeteren.Je kan ook ni zeggen dat belgen met marrokanen samenleven.We wonen naast elkaar.Hoe komt dat?Het moet van 2 kanten komen.Het enige dat je soms ziet is dat marrokaanse jongens met belgische meisjes willen poepen(ni meer want voor te trouwen laten ze wel een marrokaanse bruid overkomen).De Belgen trekken weg en er komen meer migranten dan krijg je ghetto's.Persoonlijk vind ik dat geen slechte evolutie .Ieder zijn plekje

Ik reageerde vooral omdat uw voorstelling zo super negatief was ; er zijn hier winkels dichtbij, voor beginners kan je hier nog redelijk goedkope huizen kopen; ...
Laten we het nu eens hebben over het Abdijstraat.Vroeger een leuke winkelstraat,nu...Je ziet toch zelf dat het Abdijstraat enorm verloedert is.Het stuk vanaf de kleine boomse steenweg tot aan de wittestraat wat is dat?Dat is toch ene groote vuilbak.Alle oorspronkelijke kleine zelfstandige zijn bijna weg,sommige zijn vervangen door winkeltjes van allochtonen.Je kan toch ni zeggen dat je het verschil niet ziet.
Nu willen ze het Abdijstraat haar oude glorie teruggeven met van die onnozel, duur projecten(TIR).Precies of de mensen nu graag terug op het kiel komen winkelen.Wat is het verschil tussen nu en vroeger?

Je kunt ook het vergelijk maken met andere Antwerpse buurten .Vervang gewoon Abdijstraat, door Driekoningenstraat,OfferandeStraat,... en je ziet wat het probleem in Antwerpen is.
Oud 25 januari 2005, 14:17   #19
sebby
Burgemeester

Standaard

Maar is alles dan zo slecht? Ik erken de problemen die er zijn, maar ik zie het zo zwart niet in hoor. Ik vind ghetto's een slecht idee, en ik geloof dat gewoon iedereen zijn best moet doen om een buurt goed te maken en te houden.

Je haalt de Driekoningenstraat en OfferandeStraat aan, maar zo erg zijn we hier op het Kiel toch ni eraantoe vind ik. Is er voor u dan geen enkel goed ding op te noemen?
Oud 25 januari 2005, 14:26   #20
Jakke racing
Burger

Jakke racing's schermafbeelding

Standaard

Die straten zouden er niet zo uitzien als er iemand de moeite zou doen om er te blijven maar neen, alle blanke antwerpenaars lopen weg en gaan dan zelf klagen dat er alleen maar allochtonen overblijven. Het is een verschijnsel dat zichzelf in stand houdt.
Her kan trouwens best anders, kijk naar de omkering in Sint-Andries, in de Turkse wijk aan de singel (zuid) daar is het niet zo vuil, daar heb je alle volken door elkaar en geef toe,, de groenten van de Turkse groentenboer zien er toch smakelijker uit dan die van "onze" groentenwinkels. Zij doen tenminste nog moeite om kwaliteit aan te bieden aan ne zeer schappelijke prijs.

Ik woon twee jaar in Antwerpen nu en ik heb me nog nooit zo ergens thuis gevoeld als hier. Niet zo negatief doen, HET STAD IS VAN IEDEREEN !!!!!!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be