Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 23 januari 2005, 20:52   #1
Peter001
Banneling

Peter001's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Peter001
Standaard Vb weren op alternatieve manier en niet met cordon sanitair

[size=2]Op welke manier kunnen wij het beter aanpakken door een iets wat Vlaamsere koers te gaan varen??? Leg jullie oren te luisteren bij de kiezers die wij aan het Vb hebben verloren en jullie zullen snel mereken dat Vb kiezers meestal uit protest hebben gestemd op het Vb omdat wij met z'n allen Vlaams genoeg zijn, zonder dan te beweren dat een splitsing van Vlaanderen en Walonië een must zou zijn, dit willen de Proteststemmers ook niet. Ik kom dagelijks (voor mijn beroep) in contact met mensen die op deze manier hun proteststem hebben uitgebracht. Zij zeggen allen hetzelfde, "De traditionele partijën kunnen onze stemmen makkelijk terugwinnen, wanneer deze een iets meer Vlaamsere koers gaan varen en wat meer naar onze noden gaan luisteren!! Dit is dus een sterk signaal die de kiezer naar ons toe uitzend!!! Het cordon kan men nu niet meer wegdenken en doorbreken, dat zou hetzelfde zijn als op onze bek gaan!!! Het cordon heeft zijn nut niet bewezen, integendeel. Het heeft ons allen stemmen gekost!!![/size]

Laatst gewijzigd door Jeroen : 23 januari 2005 om 22:57.
Peter001 is offline  
Oud 23 januari 2005, 20:59   #2
Tyr de Dietser
Lokaal Raadslid

Tyr de Dietser's schermafbeelding

Standaard

Zeer inhoudelijk. Maar vertel me eens. Wat in wodansnaam is het verschil tussen het cordon sanitair en het Vlaams Belang "weren"?
Oud 23 januari 2005, 21:05   #3
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Wodan is een mietje.
En ik heb het VB al vervloekt.
Bhairav is offline  
Oud 23 januari 2005, 21:06   #4
cashflow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter001
[size=4]Op welke manier kunnen wij het beter aanpakken door een iets wat Vlaamsere koers te gaan varen??? Leg jullie oren te luisteren bij de kiezers die wij aan het Vb hebben verloren en jullie zullen snel mereken dat Vb kiezers meestal uit protest hebben gestemd op het Vb omdat wij met z'n allen Vlaams genoeg zijn, zonder dan te beweren dat een splitsing van Vlaanderen en Walonië een must zou zijn, dit willen de Proteststemmers ook niet. Ik kom dagelijks (voor mijn beroep) in contact met mensen die op deze manier hun proteststem hebben uitgebracht. Zij zeggen allen hetzelfde, "De traditionele partijën kunnen onze stemmen makkelijk terugwinnen, wanneer deze een iets meer Vlaamsere koers gaan varen en wat meer naar onze noden gaan luisteren!! Dit is dus een sterk signaal die de kiezer naar ons toe uitzend!!! Het cordon kan men nu niet meer wegdenken en doorbreken, dat zou hetzelfde zijn als op onze bek gaan!!! Het cordon heeft zijn nut niet bewezen, integendeel. Het heeft ons allen stemmen gekost!!![/size]
het doet er niet meer toe wat de SPA wil. Nog even en de SPA kan zich bezinnen in z'n eigen cordon sanitaire, hopelijk ook voor enkele decennia
cashflow is offline  
Oud 23 januari 2005, 21:11   #5
Peter001
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyr de Dietser
Zeer inhoudelijk. Maar vertel me eens. Wat in wodansnaam is het verschil tussen het cordon sanitair en het Vlaams Belang "weren"?
[size=4]Het cordon is er nu en dat kunnen we nu niet terug draaiën. Wat de kiezer werkelijk wil is een iets Vlaamsere koers van de traditionele partijën. Op deze manier en enkel op deze manier kunnen wij die proteststemmen terug winnen!!! Het is dit wat de proteststemmer wil verduidelijken, zij zeggen zelf dat zij pas nadat hun kreet is beantwoord dat zij terug zullen keren naar ons!!! Door mijn beroep kom ik doorheen heel Vlaanderen en ook heel vaak in buurten waar dit erg actueel aanwezig is en waar het Vb z'n meeste proteststemmen behaald. De proteststemmer is niet per expleciet een rassist (integendeel wanneer ik hen bezig hoor). [/size]
Peter001 is offline  
Oud 23 januari 2005, 21:12   #6
Tyr de Dietser
Lokaal Raadslid

Tyr de Dietser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[size=4]Het cordon is er nu en dat kunnen we nu niet terug draaiën. Wat de kiezer werkelijk wil is een iets Vlaamsere koers van de traditionele partijën. Op deze manier en enkel op deze manier kunnen wij die proteststemmen terug winnen!!! Het is dit wat de proteststemmer wil verduidelijken, zij zeggen zelf dat zij pas nadat hun kreet is beantwoord dat zij terug zullen keren naar ons!!! Door mijn beroep kom ik doorheen heel Vlaanderen en ook heel vaak in buurten waar dit erg actueel aanwezig is en waar het Vb z'n meeste proteststemmen behaald. De proteststemmer is niet per expleciet een rassist (integendeel wanneer ik hen bezig hoor). [/size]
[size=10]HEY KEREL, SPREEK KLEINER![/size]
Oud 23 januari 2005, 21:30   #7
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[size=4]Dit is dus een sterk signaal die de kiezer naar ons toe uitzend!!! [/size]
Dat hoor ik al jaaaaaren "er is een signaal van de kiezer" ..
Oud 23 januari 2005, 21:30   #8
Peter001
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cashflow
het doet er niet meer toe wat de SPA wil. Nog even en de SPA kan zich bezinnen in z'n eigen cordon sanitaire, hopelijk ook voor enkele decennia
[size=3]Het is niet de mening van de partij die ik hier weergeef, maar mijn persoonlijke visie erop.[/size]

Laatst gewijzigd door Peter001 : 23 januari 2005 om 21:53.
Peter001 is offline  
Oud 23 januari 2005, 21:37   #9
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyr de Dietser
[size=10]HEY KEREL, SPREEK KLEINER![/size]
Hij moet ook altijd opvallen!

Eerst roept hij met rode letters, nu mega extreme grote.

[size=6][/size]
Het Skill Effect is offline  
Oud 23 januari 2005, 21:37   #10
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[size=1].[/size]
Das beter!

Laatst gewijzigd door Het Skill Effect : 23 januari 2005 om 21:39.
Het Skill Effect is offline  
Oud 23 januari 2005, 21:56   #11
Peter001
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest
Dat hoor ik al jaaaaaren "er is een signaal van de kiezer" ..
[size=3]Inderdaat dat signaal is er al jaren, maar er wordt niets mee gedaan. Is het geen VIJF VOOR TWAALF geworden om daar nu wel iets mee te doen????[/size]
Peter001 is offline  
Oud 23 januari 2005, 21:58   #12
Peter001
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
Hij moet ook altijd opvallen!

Eerst roept hij met rode letters, nu mega extreme grote.

'T is om er aandacht op te vestigen he!!! Het wekt alvast reacties los, dus wil dit wel iets zeggen. Het thema ligt erg gevoelig, alsook het aanraken ervan. Ik besef wel dat ik heel wat mensen tegen zal krijgen met mijn uitspraken. Maar dat doet er niet toe, als het reacties uitlokt wil het zeggen dat er veel van aan is!!!

Laatst gewijzigd door Peter001 : 23 januari 2005 om 22:02.
Peter001 is offline  
Oud 23 januari 2005, 22:38   #13
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Is het VB wel racistisch ? Waarschijnlijk zijn de VB-stemmers die jij ontmoet wel "racistisch" volgens de hedendaagse wetgeving. Deze wetgeving is compleet onnatuurlijk, waardoor iedereen die het niet met hun multikul-model eens is een racist is.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline  
Oud 23 januari 2005, 22:44   #14
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Kan dat klein kind van een sos eens stoppen met zo belachelijk groot en vet te schrijven. Ik weet dat je dat doet om iets te compenseren dat niet groot genoeg is, maar hou het alsjeblieft voor jezelf.
Vlaams-nationalist is offline  
Oud 23 januari 2005, 22:59   #15
Peter001
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist
Kan dat klein kind van een sos eens stoppen met zo belachelijk groot en vet te schrijven. Ik weet dat je dat doet om iets te compenseren dat niet groot genoeg is, maar hou het alsjeblieft voor jezelf.
Spreek voor uzelf. Ieder zijn menig. Er bestaat nog zoiets als vrije meningsuiting en of ik dat nu in vette letters schrijf of niet dat doet hier helemaal niets ter zake!!!!

Laatst gewijzigd door Peter001 : 23 januari 2005 om 23:00.
Peter001 is offline  
Oud 23 januari 2005, 23:03   #16
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Spreek voor uzelf. Ieder zijn menig. Er bestaat nog zoiets als vrije meningsuiting en of ik dat nu in vette letters schrijf of niet dat doet hier helemaal niets ter zake!!!!
Het enige dat je vrij uit is je infantiliteit. Excuseer.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline  
Oud 23 januari 2005, 23:07   #17
Peter001
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvader
Is het VB wel racistisch ? Waarschijnlijk zijn de VB-stemmers die jij ontmoet wel "racistisch" volgens de hedendaagse wetgeving. Deze wetgeving is compleet onnatuurlijk, waardoor iedereen die het niet met hun multikul-model eens is een racist is.
De Vb stemmers die ik ontmoette zijn helemaal niet rassistisch ingesteld (dat is maar een klein groepje), zeker als het gaat om diegenen die vroeger zelfs beweerden overtuigd sp.a, cd&v, groen, spirit, vld ed meer te zijn. Zij hebben hen stem als protest uitgebracht, om een duidelijk signaal te sturen, maar ik denk dat het gestuurde signaal helemaal niet is aangekomen en laat staan goed begrepen werd. Als reactie heeft men dan het cordon sanitair laten gelden. Dit heeft zijn effect gemist, er zijn nog meer proteststemmen bij gekomen!!! Als dat nog niet duidelijk genoeg is vrees ik bij de volgende verkiezingsronde het ergste. Dit neemt niet weg dat ik sp.a-er zal blijven. Want ik geloof in het sociale gedachtengoed, maar het kan altijd beter!!!
Peter001 is offline  
Oud 23 januari 2005, 23:07   #18
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Vrije meningsuiting heeft hier absoluut geen reet mee te maken. En het doet inderdaad niets ter zake of je nu in grote of kleine letters schrijft. Maar als ik jou was zou ik jouw domme praat in zo'n klein mogelijke letters zetten. En kan je nu echt niet gewoon doen. Waarom moet je je per se profileren. Doe zoals de rest en schrijf zoals het bedoeld is. De opties die je gebruiken kunt om je teksten wat op te smukken zijn niet bedoeld om zoals een klein kind het grootste of het kleurigste te zijn. Als je dat niet wilt inzien zegt het veel over jou. Ik ben trouwens niet de enige die zich ergert, dus wees verdraagzaam en gun ons een normale volwassen discussie met argumenten.
Vlaams-nationalist is offline  
Oud 23 januari 2005, 23:10   #19
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De Vb stemmers die ik ontmoette zijn helemaal niet rassistisch ingesteld (dat is maar een klein groepje), zeker als het gaat om diegenen die vroeger zelfs beweerden overtuigd sp.a, cd&v, groen, spirit, vld ed meer te zijn. Zij hebben hen stem als protest uitgebracht, om een duidelijk signaal te sturen, maar ik denk dat het gestuurde signaal helemaal niet is aangekomen en laat staan goed begrepen werd. Als reactie heeft men dan het cordon sanitair laten gelden. Dit heeft zijn effect gemist, er zijn nog meer proteststemmen bij gekomen!!! Als dat nog niet duidelijk genoeg is vrees ik bij de volgende verkiezingsronde het ergste. Dit neemt niet weg dat ik sp.a-er zal blijven. Want ik geloof in het sociale gedachtengoed, maar het kan altijd beter!!!
Het signaal van het VB is anders maar al te goed begrepen. Wat u over het hoofd ziet is dat de traditionele partijen helemaal geen vlaamsgezind beleid durven voeren want dan mogen ze van Elio niet meer meedoen. Vooral SP-a en VLD zijn in dat bedje ziek.
Rr00ttt is offline  
Oud 23 januari 2005, 23:21   #20
Peter001
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Het signaal van het VB is anders maar al te goed begrepen. Wat u over het hoofd ziet is dat de traditionele partijen helemaal geen vlaamsgezind beleid durven voeren want dan mogen ze van Elio niet meer meedoen. Vooral SP-a en VLD zijn in dat bedje ziek.
Elio is de President niet hoor of de god van de partijën niet he!!! Dus de pot op met Elio, dat wou ik al lang eens zeggen zie. En nu is het eruit, wat een opluchting. De pot op met Elio!!! Dus zou ik zo zeggen aan de traditionele partijën zeg dat ook tegen Elio en vaar een iets wat Vlaamsere koers en jullie zullen zien dat het veel beter gaat!!!

Zet Elio maar eens recht tegeover mij, ik zal het hem wel nen keer zeggen!!! Ik em der gene schrik af zulle!!! Als hij blaft en bijt, overtroef ik hem wel met mijn argumenten. Dat beestje zal rap getemd zijn!!!!

Laatst gewijzigd door Peter001 : 23 januari 2005 om 23:24.
Peter001 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be