![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een derde Antwerpse kinderen spreekt thuis geen Nederlands
![]() BRUSSEL - Ruim 32 procent van de leerlingen die in Antwerpen basisonderwijs volgen spreekt thuis geen Nederlands. In de binnenstad loopt dat aantal zelfs op tot 58,2 procent. Bovendien heeft 77 procent van de leerlingen in het Antwerpse beroepssecundair in het laatste jaar een jaar leervertraging opgelopen. Het bericht staat in de krant De Morgen. De cijfers dateren van een jaar geleden en werden gisteren bekendgemaakt door Marc Van Praet, kabinetschef van Antwerps schepen van Onderwijs Robert Voorhamme (SP.A). -------------------- ![]() Had u dit verwacht? Ik pleit voor een campagne die ook de ouders er toe aanzet het Nederlands thuis te gebruiken. Je kan het natuurlijk niet verplichten, het zou anders wel een hele stap betekenen in het integratieproces van de jongeren. Éentalig opgroeiende kinderen zullen veel meer integreren dan marokkaans-of turkssprekenden, die het Nederlands moeten leren op school. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() in Brussel moet dat zelfs 75 % zijn
![]() ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Daar ligt hem het schoentje gewrongen.
Hetgeen dat jongere migranten spreken als ze denken dat Nederlands is, is om te huilen. Een goede vriendin werkt op het CLB in Antwerpen en die kan daar van meespreken. Vorig weekend hebben wij er nog over gesproken. Ook Marokkaanse mensen die daar werken vinden dat een angstwekkende situatie. Maar wat wil je. Ieder jaar opnieuw komen er hele ladingen nieuwe vreemdelingen naar Antwerpen in het kader van (uit)huwelijken en die mensen spreken alleen Arabisch of Berbers of Turks. Dus thuis spreken vader en moeder alleen een vreemde taal en dus als de kindjes 3 of 4 jaar oud zijn of als ze naar de lagere school gaan dan spreken ze amper een paar woordjes Nederlands. En dat zijn dan kinderen die hier geboren en getogen zijn. Is dit de schuld van de Vlamingen ? Is dit de schuld van de racistische Vlamingen ? Is dit de schuld van het VB ? Neen dus. Het zijn de ouders die hier een loodzware en verpletterende verantwoording dragen. Het is natuurlijk gemakkelijk de autochtoon met de vinger te wijzen als de racist die niets van vreemdelingen moet weten. Dat is gemakkelijker dan zichzelf eens in vraag te stellen en te denken : zouden we niet beter onze kinderen ook thuis in het Nederlans opvoeden ? Ook het vooruitsteken of inderdaad bevoordelen van migrantenkinderen in het onderwijs is angstwekkend en zielig te noemen. Als kind Peeters een dictee moet schrijven dan wordt voor iedere fout 1 punt afgetrokken. Als kind Mohamed of Ali een dictee moet schrijven dan trekt men voor alle 10 fouten 1 punt af. En dit onder het mom van : ja we mogen die kinderen niet benadelen enzovoortenzoverder. Nochtans is dit eigenlijk gewoon een vorm van pure discriminatie. Men zegt dan als die kinderen op het einde van de humaniora bvb 80 % halen : vooruit naar de universiteit. En dus gaat Peeters met zijn 80 % naar de univ en Ali of Mohamed met zijn 80 % ook naar de univ. Denkend dat de wereld aan zijn voeten zal liggen. Maar he plotsklaps blijkt dat men aan die univ geen voorkeursbehandeling krijgt en dat hij gebuisd wordt omdat hij totaal geen zinnig en foutloos Nederlands kan schrijven of spreken. En dan wijst men de prof al vlug aan als een racist of zo, terwijl die prof gewoon voor iedere student de lat even hoog legt. Weeral zal men de fout bij een ander zoeken in plaats van ze bij zichzelf te zoeken. Ik hoor al meer dan 10 jaar dat het probleem zichzelf zal oplossen... helaas de cijfers wijzen in de andere richting...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() als de ouders nog geen nederlands kennen... hoe kunnen ze hun kinderen dan helpen met huiswerk of lessen ?!
schoolachterstand is heel simpel te verklaren door deze feiten !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() En oplossingen ? Tja als men wil huwen met een vreemdeling : dan moet men aan familiehereniging doen in het land van de vreemde partner.
zo zullen de vreemdelingen het meer bij het "eigen volk" zoeken in dit land en is de kans veel groter dat de twee ouders toch al bij al wat Nederlands spreken en zo hun kinderen al een voorsprong kunnen geven op de arme kinderen die nu zonder dat ze Nederlands kennen naar school worden gestuurd.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
Als ze hun kinderen eentoekomst willen geven dan MOETEN ZE THUIS NEDERLANDS PRATEN OOK ONDER ELKAAR. Als ze dat niet doen, wat hun goed recht is natuurlijk, dat ze dan nadien niet komen janken dat ze geen kansen krijgen. Dat de jongere dan maar zijn ouders verwijten maakt en zichzelf voorneemt om niet dezelfde fout te maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() De lessen Esperanto vinden plaats in de Quellinstraat op de 3de verdieping, zodat ik daar in de lift sta met mensen die als nederlandsonkundigen de lessen Nederlands volgen op de hoger gelegen verdiepingen. Onder elkaar spreken die mensen
het Nederlands als brugtaal ttz. een poolse gaat met een andere poolse geen Nederlands maar Pools praten idem dito voor arabieren etc.. Hetzelfde fenomeen vind je in trams etc.. gemengde groepen jongeren spreken Nederlands - van zodra men een homogene groep aantreft krijg je Arabisch of iets dergelijks te horen, gelardeerd met typisch schoolse woorden in het Nederlands waar de spreker geen Arabisch woord voor kent (omdat het thuis nooit gebruikt word) Woorden zoals vulpen, woordenboek etc.. Ik heb de indruk dat de overgrote meerderheid van de immigranten grote inspanningen doet om Nederlands te leren ondanks het feit dat ze het in huiselijke kring ongetwijfeld niet doen. Maar wees eerlijk : wie verzaakt aan zijn dialect om zijn kroost zo perect mogelijk AN bij te brengen ?
![]() |
#8 |
|
![]() Ik.
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Ik spreek, allez spreken bij wijze van spreken he, hier regelmatig dialect omdat ik thuis AN probeer te praten met mijn vrouw en kinderen.
Ik durf dan ook te zeggen, op de mij kenmerkende bescheiden wijze die mij eigen is, dat ik en mijn kinderen in hun leven al heel regelmatig complimenten hebben gekregen over hun verzorgde Nederlands en mooie uitspraak. Toen mijn oudste zoon naar de kleuterklas ging dan sprak die beschaafd AN... sindsdien kan hij ook een aardig mondje aantwaaarps praten hoor.. maar toch ze maken nu als bijna 18 jarige en 16 jarige af en toe indruk door hun beschaafde manier van praten onder alle omstandigheden. Het is een kwestie van vooruit denken en zelf ook ernaar te handelen of moet ik zeggen spreken. wette golle goe wa... Kinderen op de wereld zetten is een ding, maar ze verstandig opvoeden... (allez ja verstandig... ) das andere koffe zenne..
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 4 februari 2005 om 13:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() Ik vraag me af hoeveel allochtonen er gaan meedoen aan de gemeenteraadsverkiezingen in a'pen .... het Vb kan binnenkort demografisch gezien gewoonweg geen meerderheid meer halen of alle vlamingen zouden er moeten voor stemmen, de spa zit uiteraard op rozen. De snel-belg wet is een onuitputtelijke bron van nieuwe kiezers voor die partij ....En wat de taal betreft ik weet dat er nogal wat vreemdelingen stempelen( kennis werkt bij rva) die nog nederland of frans spreken ... en dat er dan ook vaak sprake is van persoonsverwisseling.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() Ik wil daar nog aan toevoegen dat allochtone vrienden ( jongeren) onder elkaar ook meestal maroccaans spreken , behalve de scheldwoorden of bepaalde uitdrukkingen ....Er zijn er ook die nederlands onder elkaar spreken , maar thuis frans of maroccaans spreken. Sommigen kennen zelfs eerder frans dan maroccaans...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Aangezien een collega er gisteren niet was moest ik een ex werkneemster helpen bij haar papieren voor verhoogde kinderbijslag. Marokkaanse vrouw die uitgehuwelijkt werd aan een Marokkaanse jongen die ze nog nooit gezien had.
Dat meisje werkt bij ons en werd dus getrouwd toen ze op vakantie was in Marokko. Bon zij terug naar hier met haar verse man. Die man spreekt enkel Berbers. Vrouiw raakt in verwachting zoals het hoort. En dan zegt de man dat zij niet meer mag gaan werken na de bevalling. Allez onzen baas is wel iemand die VB stemt maar is ook niet de slechtste mens op de wereld en laat haar na de bevalling en na haar beschermde periode geeft haar, haar ontslag zodat ze kan gaan doppen. Gisteren kwam ze dus meer dan 1 jaar na haar ontslag voor een papier te laten invullen. Tja en ik moest het een en het ander opzoeken en dus begon ik een klapje zo van en hoe is het met het kindje en hoe gaat het ermee... Tjonge toch... Begon die plots te huilen. Ik zeg van allez (k zal ze fatima noemen maar zo heet ze niet in werkelijkheid) Fatima wat is er. Tja en dan kwam het verhaal er tussen verschillende huilbuien uit. Gehuwd met ne neurk van ne vent. die doet nen helen allahgansen dag niets thuis behalve haar commanderen wat ze moet doen. Zij mag niet gaan werken van hem en hij kan niet gaan werken, want hij spreekt geen Nederlands en amper een paar woorden Frans. Zij moet thuis blijven voor het kind, want dat moet nu eenmaal zo van hem. en hij is allah in huis. en als Fatima niet doet wat hij zegt dan maakt Fatima kennis met zijn pollen. toen ik zei dat ze dat niet mocht laten doen en dat ze desnoods hulp moest zoeken bij de politie of , begon ze nog erger te huilen. NIemand mocht het weten, want anders was ze helemaal niet meer veilig. Kwam er ook nog uit dat ze amper genoeg geld hadden om zelfs maar eten te kopen...zelfs voor haar kind. Wel dat kind zal dus Belg zijn, dat kind zal dus ook geen Nederlands spreken als het naar school gaat. Dat kind zal dus binnen 18 jaar ook op de arbeidsmarkt komen en kansloos zijn. Dit is dus de realiteit in Antwerpen. Knoop het in uw oren : de oplossing zal nog meer dan 20 jaar op zich laten wachten voor een heel groot deel van de bevolking. Als er ooit een oplossing komt.
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
|
![]() & Om het plaatje vol te maken heeft onze marokkaan ervoor betaalt om met dat meisje te trouwen, dus voor hem was dit enkel een "goede investering".
Het geloof dat zulke toestanden blijvend zijn is wel naiëf : dat kind zal wel degelijk minstens vanaf de lagere school Nederlands leren & die echtgenoot zal uit pure verveling nog wel iets anders gaan aanvangen. Tot spijt van .. er zijn ook vlaamse gezinnen met 2 doppers/bijstandtrekkers waarvan we alleeen maar kunnen hopen dat hun nakomelkingen uit de "armoedeval" geraken. & Het blijft moeilijk : men zou bv. kunnen decreteren dat de nationaliteit/woonplaats door de man te bepalen is. zodat een huwelijk van een Marokkaanse man met een Belgische vrouw de nationaliteit van de Vrouw aŭtomatisch de Marokkaanse wordt - maar dat is gewoon tegen onze wetten in en tegen de emancipatie van de vrouw. Het enige wat doenbaar is, is de rechten van de vrouwen beklemtonen in de scholen en ook dergelijke verhalen - & er zijn er veel - onder de aandacht van de marokkaanse meisjes brengen. Het hoeft geen betoog dat als we graag hebben dat ze het goed begrijpen, het misschien een goed idee zou zijn hen op de emancipatiestrijd te wijzen die de dames in onze samenleving hebben moeten strijden om hun fundamentele rechten te bekomen en dat het hunnerzijds verkrijgen van diezelfde rechten geenszins afbreŭk doet aan hun religieŭze en kucturele verworvendheden.
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest Laatst gewijzigd door 1handclapping : 4 februari 2005 om 14:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door dejohan : 4 februari 2005 om 15:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik zat in 1ste kan in de unief met 700 man, en daar geen ene 'bruine' tussen. Laatst gewijzigd door dejohan : 4 februari 2005 om 15:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie zegt dat ik sta te lullen, wel A eigenlijk zit ik, en B kijk maar in uw geschiedenisboekskes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Probleem blijft natuurlijk dat als ik als westerse man mijn vrouw eens goe bijtoek ik a toeken zal terugrkrijgen en het b zal mogen gaan uitleggen voor mijnheer de Juge, De andere cultuur is in deze totaal verschillend een vent die daar zijn "opstandige" vrouw niet wat bijtoekt is daar geen vent. Achterlijke doctrine natuurlijk maar ondertussen zitten we er wel maar mooi mee, ... Gisteren stond in de Telegraaf nog een artikel over de eremoorden en andere misdaden ivm "familie-eer" ... We moeten dus wel degelijk iets doen aan de instroom van totaal vreemde ellementen die onze cultuur niet kennen en dat hun aanwezige landgenoten door hun invloed opnieuw het stenen tijdperk worden ingedrukt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En hoe zou dat nu toch komen, ... nee ze worden de beroeps ingemanouvreerd, ... jaja, ... dikke kul, iemand die wil en ambitie heeft, hou je daar niet, en zelf al heeft die enkel beroeps gedaan, dan doet die nog verder. Ik kom ook uit de kantoor, de vuilbak van den handel zeg maar, en ik heb ook nen A1 gehaald daar waar anderen uit den handel falen. Wil en ambitie zijn niet te onderschatten, dat is even belangrijk als een stel hersens waarvan je bovendien moet weten hoe ze te gebruiken. Want zelf met mensen die hetzelfde diploma hebben zie je nog de meest uiteenlopende dingen gebeuren. Ik ken ne gast die zijn eerste jaar samen met mij begonnen is, gestopt is 2 jaar gewerkt heeft en dan opnieuw begonnen en die heeft nu ne serieuse post in het middenkader , terwijl ik gasten ken die met grote onderscheiding geslaagd zijn, die een job uitoefenen waarvoor je zelf niet eens ons diploma voor van doen hebt, en waarvan wij denken, moet je daarvoor zo lang gestudeerd hebben. Een deel is geluk, een deel is wat je zelf wil, en een ander deel is ambitie (maw ogen en oren open houden en op het juiste moment toeslaan. Ik had nog altijd op 't zelfde plaatske kunnen zitten waar ik ooit begonnen ben. Ik zit nu heel goed, beter kan ik voor de moment met mijn opleiding, niet zitten, de enige weg naar meer zou voor het moment, voor mijn eigen beginnen zijn, maar dan zou ik wel heel goe moeten boeren en ook veel harder moeten werken. Als ik echter de evolutie zie stilvallen, of zou zien dat er andere mogelijkheden in het verschiet liggen, naar meer en beter en groter, dan zal ik geen seconde aarzelen. Laatst gewijzigd door Herr Flick : 4 februari 2005 om 16:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() gemiddeld iq van zuiderse allochtonen ligt gewoon lager.
zielig hoe sommigen denken aan dat biologisch gegeven iets te kunnen veranderen. logisch, toen men gastarbeiders ging zoeken in het zuiden koos men de domsten eruit. die werken hard en die klagen en zagen minder, zo redeneerde men. maar goed. nu moeten we dus naar een 'kenniseconomie' naar het schijnt. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Burger
|
![]() In Nederland huwt 2/3e tot 3/4e van de laatste generatie van allochtone afkomst met iemand van het thuisland. Ik neem aan dat deze cijfers ongeveer hetzelfde gaan zijn voor België en daar wringt het schoentje van de zelfoplossende integratie. Maar vanaf je maatregelen gaat nemen om mensen te verplichten om vb Nederlands te spreken dan zullen er klachten opduiken van organisaties als CGKR ed. En uiteindelijk gaan die er voor zorgen dat we plots in een sjoerademocratie zitten en dan kan ik me al een zinnetje bedenken dat zij zullen zeggen.