![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
hun vrouwen moeten zichzelfs kaal scheren daar hebt u geen probleem mee of wat ? misschien omdat ze wat meer geld en kapitaal inbrengen conclusie wie geld heeft mag vrouw onvriendelijk zijn
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
bij de joden is er evenveel verschil tussen mannen en vrouwen dan bij ons, het kaalscheren is dan ook louter cultureel. vergeet ook niet dat haar teruggroeit, schaamlippen niet. bovendien is haar afscheren niet echt een pijnlijke en levensbedreigende operatie, in tegenstelling tot infibulatie |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
![]() Citaat:
wanneer jij in een joodse keuken 1 voet binnen zet dan is de keuken onrein en moet ze opnieuw gewijd worden door de rabbijn. Joden mogen alleen met joden trouwen al de anderen zijn minderwaardig . joden die met minderwaardigen trouwen worden verbannen tegenover de vbn die jij aanhaalt uit de koran kan ik er tien zetten uit de thora of de talmoed het haar moeten afscheren gebeurt om dezelfde reden als bij de moslims een vrouw moet haar aantrekkelijkheid verbergen haar zou mannen kunnen opwinden en bij de moslims moet het verborgen - dwz thuis kan de vrouw tenminste nog van haar haar genieten bij de joden moet het eraf het feit dat vrouwen zich MOETEN laalscheren is een pscychologische vernedering De joden en de arabieren verschillen niet zoveel ze zijn beiden semieten Abraham voor de joden en ibrahim voor de arabieren is 1 en dezelfde stam vader waarvan zij beiden mensen af te stammen Puur cultureel gezien is er tussen een jood en een arabier evenveel verschil als tussen ons en duitsers. Ik weet dat ze het niet graag toegeven maar joden en arabieren zijn verwant. ze komen uit hetzelfde nest. de toestand in het midden oosten in een uit de hand gelopen familieruzie
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
Maar wat ik wilde bedoelen dat is dat je als je wilt altijd redenen kan vinden om een bepaalde bevolkingsgroep te haten je in de bijbel ook verschillende rechtvaardigingen vinden als je dat wil om joden te gaan vervolgen of om kruistochten te organiseren zoals wij ook in de middeleeuwen hebben gedaan. Wat mij opvalt dat is dat er voor een bevolkingsgroep die veel geld heeft al eens rappere een oogje wordt dichtgeknepen wanneer het aankomt op bvb positie van de vrouw in die cultuur. Ik ben geen antisemiet. er zijn goede en zelfs linkse joden ook. er zijn er trouwens die zelf vinden dat de orthodoxie racistisch en vrouw onvriendelijk is de groeten
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De goddelijke geboden vinden we in de heilige geschriften van de respectievelijke godsdiensten. In het jodendom (en ook christendom) hebben we in dat verbod de Tien Geboden alsook bepaalde geboden die de persoonlijke levenswandel van de mens bepalen. Daarnaast kent men de rituele geboden die wat het jodendom betreft, slechts gedeeltelijk in de bijbel te vinden zijn. Heel wat van deze rituele geboden die nu in gebruik zijn onder orthodoxe joden komen voort uit wat staat in bijkomende geschriften, de zogenaamde "afbakening rond de Wet", iets wat onder meer in de Talmoed te vinden is. U bent dus niet goed bezig door alles op een hoop te gooien. De voorschriften over de keuken betreffen geen goddelijk, maar wel een ritueel-sociaal gebod. Wat u stelt, klopt echter niet. Niet alleen is het niet zo dat een joodse keuken onrein zou worden door de aanwezigheid van een "gochim" (niet-jood), maar klopt het al evenmin dat een rabbijn iets wijdt. Een rabbijn, in tegenstelling tot een priester, is een sacramenteel ambt: hij "wijdt" dan ook niets; hij "zegent" niets, toch niet in de betekenis die we in ons (door het christendom geïnspireerd) taalgebruik daaraan toekennen. In het jodendom kan iedereen een zegen uitspreken, maar dat betekent iets anders dan in het christendom. Wel schrijven de joodse spijswetten voor dat men vlees en melkproducten apart moet bereiden (op een verschillend vuur) en ook apart moet opdienen. Vermening is niet toegestaan. Een "cheeseburger" bijvoorbeeld is een gruwel voor een orthodoxe jood. Ook uw stelling dat joden alleen maar met joden mogen trouwen klopt niet. Een jood mag weldegelijk met een niet-jood trouwen, op voorwaarde echter dat hij zich tot jodendom bekeert. Nu heeft de bekering bij het jodendom niet alleen een religieuze betekenis, maar ook een ethnische draagwijdte. Daarom wordt een man of vrouw die met een jood of jodin wil trouwen hiertoe voorbereid, en ondergaat dan ook een aantal rituele baden en moet een geloofsbelijdenis afleggen (en voor de man hoort daar dan ook de besnijdenis bij). Al evenmin deel ik uw overtuiging dat de laagdunkendheid van de koran ook kan gevonden worden in de joodse bijbel. In de joodse geschriften staat er niets over het met geweld bekeren, iets wat Mohammed echter wel deed. Ongetwijfeld kent het jodendom niet het universalisme van het christendom, maar is lang niet zo barbaars als de islam. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weet u eigenlijk wel waarover u spreekt? De besnijdenis bij mannen is een ingreep die geen enkel negatief gevolg heeft. In woestijnlanden is dat trouwens een heel goede zaak. Juist omdat men niet in staat is zich regelmatig te wassen (bij gebrek aan water), worden op die manier irritatie en ontstekeningen tussen voorhuid en eikel vermeden. Ook op seksueel vlak is niet echt een gevolg (er wordt echter wel eens gezegd dat besneden mannen langer het liefdesspel kunnen bedrijven omdat de wrijving minder is). Vrouwenbesnijdenis daarentegen is niet alleen heel pijnlijk tijdens de besnijdenis zelf, maar heeft ook een reeks verschrikkelijke gevolgen. Zo gebeurt het heel vaak dat de schaamlippen na de besnijdenis toegroeien, waardoor het eerste intieme verkeer bijzonder pijnlijk wordt. Meestal moet men op de vooravond van het huwelijk de schaamlippen voor opensnijden en moet ten allen koste vermeden worden dat de nieuwe wonde weer toegroeit. Daarom moet de man de eerste weken van het huwelijk bijna iedere dag intieme omgang hebben met zijn vrouw, wat voor die laatste echter steeds weer een pijnlijke zaak is. Na die pijnlijke weken ontstaat er een soort verzwering waardoor toegroeien niet meer mogelijk is. Daarnaast is er het seksuele element: door de grote vrouwenbesnijdenis kan de vrouw geen enkel plezier in het intiem verkeer meer hebben; bij de kleine vrouwenbesnijdenis is dat ook al sterk verminderd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
dat zie ik direct ik heb hier effe van leer getrokken maar heb ook genuanceerd indien ik de joodse ortodoxe cultuur racistisch noem dan is dat omdat ze er vanuit gaat dat alleen de kinderen van israel de kleinzoon van abraham het uitverkoren volk zijn weliswaar komen daar de aangetrouwde kinderen bij dat is het fundament van de joodse godsdienst niet ? kan ik jood worden zonder met een joodse te trouwen en zullen mijn kinderen dan jood zijn of niet. ik kan wel morgen moslim worden. en moet dan mijn voorhuid onder het mes ? u weet dit beter dan ik Was het nu abraham of was het nu diens zoon isaak die zijn bijvrouw met de twaalf -dertienjarige ismael in de dorre woestijn inzond ? Ismael de stamvader van de ismaelieten ? de later arabieren ? een familiesoap die nu nog bezig is ? de arabieren hebben de loskoppeling van het raciale gemaakt de joden gedeeltelijk denk ik doch informeer mij de christen hebben de loskoppeling ook gemaakt nu heb ik er niets op tegen dat mensen zelfs racist zijn of joods ortodox zijn of moslim zijn zolang ik daar maar geen hinder van ondervindt als hun vrouwen zich willen kaalscheren mij best als hun vrouwen hoofddoekjes willen dragen mij niet gelaten willen ze hun kinderen besnijden ? dat wordt moeilijker binnen onze samenleving ? Vinden ze dat ze hun vrouw mogen slaan ? er zijn mogelijkheden en geen enkele vrouw van eender welke etnische groep hoeft dit te pikken. Ik ken helaas ook nog te veel belgische vrouwen die er blijkbaar voor kiezen ? om te blijven bij een vent die hen slaat ? en meestal zijn die venten vlaams belangers het ging er mij om het verschil dat er gemaakt werd de twee maten waarmee er hier gemeten werd tav enerzijds een groep allochtonen die ons soms geld kosten en een andere groep die ons zogezegd geld oplevert Zowel in de bijbel als in de talmoed als in de koran kan men mi kosjere en minder kosjere zaken vinden uit de contekst gelicht kan je uit de drie boeken een rechtvaardiging vinden voor eender wat je domme gelovigen wilt wijsmaken een positief gegeven over de islam vrienden van mij - brusselse autochtone bedelaars gaan vrijdags altijd in de buurt van de moskee zitten ze weten wel wanneer het vrijdaggebed is een goed moslim moet elke dag of minstens wekelijks een aalmoes geven de vrijdag is voor die vrienden van mij een topdag je zal hier ongetwijfeld iets kunnen tegenoverzetten uit de talmoed maar ik denk dat het punt bij deze wel gemaakt is en denk nu aub niet dat ik een antisemiet ben. als arme ben ik eerder een beetje anti-rijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
voor de vrouwen is het wel beter want door de verminderde gevoeligheid van de man kan de man langer ... hier dus wel een vrouwvriendelijker aspect bij de joden het besnijden van de vrouw is inderdaad onaanvaardbaar maar wordt het dan door moslims bij ons nog toegepast ? is het niet wettelijk verboden ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Hier wordt een soort illusie opgewekt dat vrouwenbesnijdenis van islamtische aard zou zijn. Dit is absoluut niet waar. Vrouwenbesnijdenis is een oud Afrikaans gebruik. Toen de Islam in die gebieden (Ethiopië, Somalië) kwam werd dit gebruik ''compactibel'' met de Islam gemaakt. In ander Islamitische landen komt dit niet voor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
ik vermoedde al zoiets
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Over vrouwenbesnijdenis en Islam: http://forum.politics.be/showthread....d=1#post926055
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 21 februari 2005 om 20:07. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
2. ik ken arme joden 3. ik ken ook rijke arabieren 4. heb jij er ervaring mee ? een vriend van me heeft het gezegd hij heeft zich om puur hygienische reden laten besnijden omdat ie voor lange tijd naar het zuiden moest. Sindsdien heeft hij er geen bal meer aan...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Weet u dan niet, mijn beste, dat ook heel veel niet-joodse mannen zich laten besnijden, omdat het wetenschappelijk bewezen is dat de voorhuid van de penis een broeihaard is voor virussen, en het derhalve veel hygienischer is om het te verwijderen? Weet u dan niet, dat vrouwenbesnijdenis een totale onderdrukking is van de vrouw, en dat dat alleen bij moslims gebeurt? En dat moslims hun jongetjes besnijden als ze puber zijn, en dat het dan veel pijnlijker is dat bij een 7 dagen oude baby? Weet u niet, dat de rabbijnen in israel meestal dokters zijn, die weten wat ze doen? Weet u niet dat vrouwenbesnijdenis zorgt voor afschuwelijke, rottende, stinkende infecties, met baarmoederhalskanker tot gevolg? Wist u niet dat ze soms onvruchtbaar worden? En dat ze dan denken dat het een straf is van God? Het haar van de vrouw scheren is inderdaad niet zo vrouwvriendelijk, maar als ik mag kiezen ... Mijn haar groeit terug, mijn schaamlippen niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
[size=2]Volgens artsenorganisatie KNMG heeft besnijdenis geen enkel gezondheidsvoordeel. Maar als er medische voordelen zijn die ook nog zo groot zijn dat een verstandige man daar graag een stuk van zijn geslachtsdeel aan zou opofferen, waar zijn dan al die rijen onbesneden mannen die zich met enthousiasme melden bij de besnijdeniskliniek? En zijn die medische voordelen zo dringend dat ze niet kunnen wachten tot een jongen oud genoeg is om zelf te beslissen? De basisregel van de medische ethiek stelt dat een arts geen onnodige schade mag toebrengen. Op dit fundamentele punt doet het medisch tuchtcollege zijn werk niet goed. [/size]
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
"In New York is momenteel een onderzoek gaande naar Rabbi Yitzhok Fischer nadat een aantal baby's besmet zijn geweest met herpes en één als gevolg daaraan gestorven is. Fischer voerde religieuze circumcisie uit bij baby's op een tamelijk ongebruikelijke manier". [size=2]Infant dies after contracting herpes from rabbi during circumcision:[/size] http://abclocal.go.com/ktrk/news/nat...at_herpes.html Die fanatieke religieuzen blijven je maar verbazen...
Laatst gewijzigd door Andro : 10 maart 2005 om 19:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Anderzijds zijn problemen bij de besnijdenis bij jongens voor zover ik weet uiterst zeldzaam. Het geval dat Andromeda1968 aanhaalt is uitzonderlijk, en de mohel in kwestie gebruikte een ongebruikelijke en kennelijk potentieel gevaarlijk procédé. Het geval is dus niet representatief, gelukkig maar!
![]() |
![]() |
#19 | ||||
|
![]() Citaat:
Weet u dan niet, mijn beste, dat ook heel veel niet-joodse mannen zich laten besnijden, omdat het wetenschappelijk bewezen is dat de voorhuid van de penis een broeihaard is voor virussen, en het derhalve veel hygienischer is om het te verwijderen? [quote]Had u de moeite gedaan om de hele discussie te lezen alvorens te reageren dan zou u weten dat ik dit wel weet. Maar het kan mi alleen wanneer het een ingreep is waarvoor je als volwassenen zelf kiest. Citaat:
Citaat:
Citaat:
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Natuurlijk is het niet te vergelijken. (kindermishandeling trouwens) Hun huwelijk -wat een van de gelukkigste momenten uit je leven zou moeten zijn- is voor die meisjes vaak een echte nachtmerie. Onlanks nog in 'sterke vrouwen', Nafisa over besnijdenissen in Somalië (waar 99% v/d vrouwen besneden is in de extreemste vorm (clitoris+binnenste schaamlippen eruit, buitenste schaamlippen dichtnaaien). Vond het nogal ontroerend hoe ze met zelfgeschilderde panfletten probeert verandering te brengen en 'it's not islam' staat te roepen -eenzaam maar dapper. http://www.goedele.be/cm/index_nl/pr.../SV/Somaliland |
|
![]() |
![]() |