![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() Wat een contrast : een grote mond voor de verkiezingen ivm een
onverwijlde splitsing van BHV, zonder compensaties Drie kwart jaar verder staat het als volgt : Bespreking van BHV in de commissie Binnenlandse zaken 1 maand uitgesteld. Een werkgroep moet in discretie naar een oplossing zoeken. DE WEVER EN BOURGEOIS : HET IS TIJD OM UW BELOFTE NA TE KOMEN. Dit is wel degelijk een crisis waard. Nog even, en jullie laatste greintje Vlaamse geloofwaardigheid is verloren. Zijn jullie dan toch enkel maar postjesjagers te koste van de Vlaamse verzuchtingen. Als jullie nu niet reageren, is de NVA niet meer dan een pest voor Vlaanderen. Maar hadden we het vooraf niet kunnen weten?? Het Vlaamse regeerakkoord voor de verkiezingen : niet meer dan een doekje voor het bloeden. MIJN OPEN VRAAG AAN ALLE NVA'ERS : WELKE HOUDING MOET UW PARTIJ OP DIT OGENBLIK AANNEMEN??
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() de partij, trouwens het kartel, moet doen zoals vandenbrande en vanrompuy gezegd hebben in het vlaams parlement.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Weet alleen dat Van Rompuy zijn excuses al heeft aangeboden ivm uitspraken "Anschluss" en dat hij geen motie van "wantrouwen" wil indienen Thx
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
De volgende keer als ge nog eens stoom wilt aflaten, adem dan eerst een paar keer diep in en uit... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Partijlid
|
![]() [size=1]Verschenen op [/size][size=1]www.ijzertoren.org[/size][size=1] en [/size][size=1]www.ovv.be[/size]
[size=1]---[/size] [size=1]IJzerbedevaartcomité betreurt Vlaamse tweedracht rond Brussel-Halle-Vilvoorde / 26-01-05[/size] [size=1]Het IJzerbedevaartcomité betreurt de Vlaamse tweedracht inzake de splitsing van de kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde. Het comité stelt vast dat de Vlaamse regeringspartijen hun engagement aangegaan in het Vlaamse regeerakkoord niet kunnen waarmaken. De geloofwaardigheid van de Vlaamse politieke klasse krijgt opnieuw een zware klap.[/size] [size=1] [/size] [size=1]Het IJzerbedevaartcomité stelde eerder dat het welslagen van het ambitieuze communautaire programma van de Vlaamse regering afhankelijk zou zijn van de wil van alle Vlaamse partijen om in het federale parlement eindelijk de Vlaamse eisen te realiseren. [/size] [size=1] [/size] [size=1]De actualiteit dwingt ons de strenge woorden uitgesproken op de 77e IJzerbedevaart krachtig te herhalen: “Vlaamse politici hou u aan uw woord: Besef dat de geloofwaardigheid van de Vlaamse politiek op het spel staat. Maak van het Belgisch democratisch deficit geen Vlaams democratisch deficit”.[/size] [size=1] [/size] [size=1]Het IJzerbedevaartcomité roept alle Vlaamse politieke partijen op de rangen te sluiten en front te vormen rond het in de Vlaamse regering gesloten akkoord. Het is onaanvaardbaar dat de Franstalige onwil om in te gaan op de gestelde eisen zouden leiden tot een politieke crisis in Vlaanderen. Blijven de Franstaligen “non” zeggen, dan dienen de Vlaamse politici de politieke realiteit eindelijk onder ogen te zien: het Belgische federalisme werkt niet! [/size] [size=1] [/size] [size=1]Het IJzerbedevaartcomité roept de Vlaamse politieke partijen op eindelijk het Belgische denkkader te verlaten en kordaat de weg naar Vlaamse staatsvorming in te slaan![/size] [size=1] [/size] [size=1]Walter Baeten,[/size] [size=1]voorzitter.[/size] [size=1] [/size] [size=1]Dirk Demeurie,[/size] [size=1]alg. secretaris.[/size] |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar zeg me nu eens wat de NVA nu moet doen??
![]() |
![]() |
#8 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() arme nva-ers. Ik heb echt met jullie te doen. Maar jullie wisten dat op voorhand he. IK had het al gezegd. Al 1 jaar geleden bijna. Toen er plots op Valentijn een liefde opbloeide.
De stoere verklaringen volgden mekaar op voor de verkiezingen... om na de verkiezingen te veranderen in steeds aarzelender ja maar ... wacht nog even ... en het zal wel komen.... de deadlines werden telkens maar opgeschoven : nog voor de vorming van een Vlaamse regerning, onverwijld, voor het einde van het jaar (welk jaar trouwens ?), begin januari .... en ondertussen trekken SPa en VLD aan het lijntje en jullie hangen er aan. Tja je moet het zelf maar weten he. Jullie wilden ten allen prijzen met de onbetrouwbare Belgische paarse partijen VLD-SPA in zee gaan he.... (ik typte eerst SOA en dan klopte ook, want ondertussen raken jullie meer en meer besmet...) Ik kan me voorstellen dat jullie stilaan inzien dat jullie ook genomen zijn en ik schrijf nu al op (heb ik ook al lang geleden eens gedaan trouwens) : jullie zullen een prijs betalen. Ik heb ook gezegd dat ik heel lang heel vriendelijk ging zijn voor de NVA maar mijn geduld raakt stilaan onverwijld op binnen 5 minuten....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Trouwens nva-ers jullie weten toch wat het alternatief is he.... juist... now is the time...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() en voor den Yves Leterme hier nog wat gratis vestrekte tactische raadgevingen voor de komende dagen.
Ga openlijk het Vlaams Belang uitnodigen voor gesprekken om een eventuele crisis op te lossen.... Zeg openlijk dat ge er serieus aan denkt om uw onbetrouwbare partners te laten vallen en te vervangen...door.... tja.... het enige nog bestaande alternatief he... Hoe ge het ook draait of keer mijn beste kartelmensen : de sleutel ligt bij het Vlaams Belang. Of het moet natuurlijk zijn dat de kartelpartijen al beslist hebben om toe te geven aan de paarse Belgicistische partijen... ?
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit was het zoethoudertje van BDW nog niet zolang geleden:
Citaat:
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zei ongeveer hetzelfde gisteren maar toen is 'Jazeker' uit zijn krammen geschoten en antwoordde hij dat de N-VA als een onbetrouwbare partij zou beschouwd worden mochten ze dit durven. Enfin, daar kwam het toch ongeveer op neer. Blijkbaar hebben de Franstalige partijen en de 'Vlaamse' coalitiepartners VLD en SP.a het alleenrecht op politieke onbetrouwbaarheid...
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 27 januari 2005 om 14:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Even een veelzeggende krantencommentaar van gisteren opdiepen...
Citaat:
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De N-VA zit nu in hetzelfde schuitje als Spirit.
Citaat:
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 27 januari 2005 om 14:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 27 januari 2005 om 15:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hoop dus ook dat de N-VA zijn coalitiepartners trouw blijft.
Geen kortere weg naar een Vlaanderen mét het VB dan de rechte weg.
![]() |
#19 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
om een enorm pak slaag te vermijden bij de volgende verkiezing. (Vooral de NVa MOET zijn Vlaamse beloftes nakomen) Btw, 1 Nva'er zegt dat ik 'hysterisch" reageer, simpelweg door te stellen dat het al vijf na twaalf is voor de NVA Graag een oproep aan alle NVA-ers : zeg openlijk op dit forum wat uw partij moet doen of al niet gedaan heeft. Kwestie van zeker te weten dat U nog bij het juiste groepje zit ![]()
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |