Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 3 februari 2005, 15:13   #1
Hrafnar
Banneling

Hrafnar's schermafbeelding

Standaard 'Moslims horen er niet bij in Nederland'

ROTTERDAM - "Moslims horen er niet bij in Nederland. Duizenden moslims zijn naar Engeland uitgeweken. Ook ik wil niet horen bij Nederland zoals het nu is, een land waarin met twee maten wordt gemeten."

Mohammed Cheppih, die in 2003 in beeld was voor het voorzitterschap van de AEL, de Arabisch Europese Liga, deed woensdagavond in Rotterdam mee aan het eerste openbare debat over islam en integratie in de stad. Waarom woon je hier eigenlijk nog, werd hem gevraagd. "Het enige dat me hier houdt, is dat er aan me wordt getrokken. Ik kan wat betekenen voor jongeren", zei Cheppih.

AEL-voorzitter Nabil Marmouch vond dat vooral veel over moslims wordt gepraat. "Moslims hebben nog geen woordvoerders en worden daarom nog niet gehoord." Een jonge vrouw was het daar niet mee eens. "Waarom zou ik als moslim constant naar buiten moeten treden. Ik leef mijn leven, heb leuke buren, het gaat me goed."

Reacties als deze zei een andere aanwezige juist vaak te missen. "Ik heb geen angst voor moslims. Het baart me wel zorgen dat gematigde moslims weinig tegenwicht geven aan radicale moslims."

De stelling van het debat 'De angst voor moslims is terecht' kreeg dinsdag weinig steun in Rotterdam. "Mensen die bang zijn voor moslims, zijn niet bang voor de buurman of de bakker. Ze vrezen de radicale moslims", vertelde een Marokkaanse man. "Ik ben moslim en ik ben ook bang voor de radicalen, want die vermoorden mensen."

Ook werden in het gemêleerde gezelschap dagelijkse ergernissen geuit. " Vrouwen, laat u eens zien, kom naar de volkstuin, groet de buren en laat vooral je man thuis", riep een autochtone Rotterdamse, die het naar vond dat oudere allochtone mannen nooit iets tegen haar zeiden.

In de pauze gingen de gesprekken gewoon door. Voor- en tegenstanders zochten elkaar op en hadden soms lange gesprekken. "Die interactie in de pauze was nog interessanter dan de rest van de avond", vond F. van der Hilst, raadslid van Leefbaar Rotterdam.

"Ik had drie jaar geleden niet gedacht dat we dit nu zouden durven doen " , meende een tevreden wethouder Pastors (Leefbaar Rotterdam). SP-raadslid Cornelissen vond echter dat de meeste aanwezigen zich politiek correct gedroegen en gewenste antwoorden gaven. "Er zijn veel mensen bang voor de islam en die durven daar dus niet voor uit te komen. Ik denk dat we dit debat vooral moeten voortzetten bij de bakker, op schoolpleinen en overal waar mensen elkaar tegenkomen. Je moet God er buiten laten en werken aan een goede toekomst in Rotterdam."

De Telegraaf

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mohammed Cheppih
"Moslims horen er niet bij in Nederland. Duizenden moslims zijn naar Engeland uitgeweken. Ook ik wil niet horen bij Nederland zoals het nu is, een land waarin met twee maten wordt gemeten."
Toe maar, het zint deze moslim dus niet dat hij zich in Nederland enigzins moet aanpassen, en derhalve vindt hij het heel terecht dat moslims niet bij Nederland willen horen. Wederom weigeren de moslims de hand in eigen boezem te steken, en leggen ze liever de schuld bij Nederland en de Nederlanders, want in hun optiek maken die racistische Nederlanders immers het leven van de moslims meer dan zuur...

Dat er moslims naar Engeland zijn uitgeweken, kan ik ergens wel begrijpen aangezien er daar verschillende wetsvoorstellen op tafel liggen die een regelrechte knieval voor de shari'a betekenen. Er wordt door moslims bijvoorbeeld n�*ét naar Frankrijk uitgeweken. Ook dat is te begrijpen omdat er daar een bijzonder strikte scheiding tussen staat en religie bestaat. Waarmee dus voor mij duidelijk wordt -voor zover het dat al niet was- dat zij zich helemaal niet wenschen aan te passen, maar volgens de eigen, islamitische wetgevingen willen leven.

Voor die duizenden moslims die naar Engeland zijn uitgeweken (let op het gebruik van het woord "uitgeweken". Het suggereert namelijk een soort van vervolging, waarmee ze zich dus in de welbekende slachtofferrol kunnen wentelen) geldt het volgende aloude Dietsche spreekwoord ende ghezegde:

Opgeruimd staat netjes

Alleen is het jammer dat ze naar Engeland vertrekken en niet naar hun thuislanden. Dit geeft natuurlijk ook wederom stof tot nadenken over deze moslimopportunisten.
Hrafnar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2005, 15:22   #2
mad_drone
Gouverneur

mad_drone's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar mad_drone
Standaard

Tis maar hoe je die tekst interpreteert kan je zo zeggen. je kon ik in het vet gezet hebben dat de steun voor de stelling "de angst voor moslims is terecht' minimaal was daar.

mag ik er verder op wijzen dat frankrijk de hoogste concentratie moslims kent en dat je laatste stelling ook op niet veel slaat.

Laatst gewijzigd door mad_drone : 3 februari 2005 om 15:24.
mad_drone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2005, 16:55   #3
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hrafnar
ROTTERDAM - "Moslims horen er niet bij in Nederland. Duizenden moslims zijn naar Engeland uitgeweken. Ook ik wil niet horen bij Nederland zoals het nu is, een land waarin met twee maten wordt gemeten."

Mohammed Cheppih, die in 2003 in beeld was voor het voorzitterschap van de AEL, de Arabisch Europese Liga, deed woensdagavond in Rotterdam mee aan het eerste openbare debat over islam en integratie in de stad. Waarom woon je hier eigenlijk nog, werd hem gevraagd. "Het enige dat me hier houdt, is dat er aan me wordt getrokken. Ik kan wat betekenen voor jongeren", zei Cheppih.

AEL-voorzitter Nabil Marmouch vond dat vooral veel over moslims wordt gepraat. "Moslims hebben nog geen woordvoerders en worden daarom nog niet gehoord." Een jonge vrouw was het daar niet mee eens. "Waarom zou ik als moslim constant naar buiten moeten treden. Ik leef mijn leven, heb leuke buren, het gaat me goed."

Reacties als deze zei een andere aanwezige juist vaak te missen. "Ik heb geen angst voor moslims. Het baart me wel zorgen dat gematigde moslims weinig tegenwicht geven aan radicale moslims."

De stelling van het debat 'De angst voor moslims is terecht' kreeg dinsdag weinig steun in Rotterdam. "Mensen die bang zijn voor moslims, zijn niet bang voor de buurman of de bakker. Ze vrezen de radicale moslims", vertelde een Marokkaanse man. "Ik ben moslim en ik ben ook bang voor de radicalen, want die vermoorden mensen."

Ook werden in het gemêleerde gezelschap dagelijkse ergernissen geuit. " Vrouwen, laat u eens zien, kom naar de volkstuin, groet de buren en laat vooral je man thuis", riep een autochtone Rotterdamse, die het naar vond dat oudere allochtone mannen nooit iets tegen haar zeiden.

In de pauze gingen de gesprekken gewoon door. Voor- en tegenstanders zochten elkaar op en hadden soms lange gesprekken. "Die interactie in de pauze was nog interessanter dan de rest van de avond", vond F. van der Hilst, raadslid van Leefbaar Rotterdam.

"Ik had drie jaar geleden niet gedacht dat we dit nu zouden durven doen " , meende een tevreden wethouder Pastors (Leefbaar Rotterdam). SP-raadslid Cornelissen vond echter dat de meeste aanwezigen zich politiek correct gedroegen en gewenste antwoorden gaven. "Er zijn veel mensen bang voor de islam en die durven daar dus niet voor uit te komen. Ik denk dat we dit debat vooral moeten voortzetten bij de bakker, op schoolpleinen en overal waar mensen elkaar tegenkomen. Je moet God er buiten laten en werken aan een goede toekomst in Rotterdam."

De Telegraaf

Toe maar, het zint deze moslim dus niet dat hij zich in Nederland enigzins moet aanpassen, en derhalve vindt hij het heel terecht dat moslims niet bij Nederland willen horen. Wederom weigeren de moslims de hand in eigen boezem te steken, en leggen ze liever de schuld bij Nederland en de Nederlanders, want in hun optiek maken die racistische Nederlanders immers het leven van de moslims meer dan zuur...

Dat er moslims naar Engeland zijn uitgeweken, kan ik ergens wel begrijpen aangezien er daar verschillende wetsvoorstellen op tafel liggen die een regelrechte knieval voor de shari'a betekenen. Er wordt door moslims bijvoorbeeld n�*ét naar Frankrijk uitgeweken. Ook dat is te begrijpen omdat er daar een bijzonder strikte scheiding tussen staat en religie bestaat. Waarmee dus voor mij duidelijk wordt -voor zover het dat al niet was- dat zij zich helemaal niet wenschen aan te passen, maar volgens de eigen, islamitische wetgevingen willen leven.

Voor die duizenden moslims die naar Engeland zijn uitgeweken (let op het gebruik van het woord "uitgeweken". Het suggereert namelijk een soort van vervolging, waarmee ze zich dus in de welbekende slachtofferrol kunnen wentelen) geldt het volgende aloude Dietsche spreekwoord ende ghezegde:

Opgeruimd staat netjes

Alleen is het jammer dat ze naar Engeland vertrekken en niet naar hun thuislanden. Dit geeft natuurlijk ook wederom stof tot nadenken over deze moslimopportunisten.
Jou probleem is dat alle vreemdelingen terug moeten gestuurd worden naar hun thuisland , moslims of niet .
Oud 3 februari 2005, 18:20   #4
mad_drone
Gouverneur

mad_drone's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar mad_drone
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
Jou probleem is dat alle vreemdelingen terug moeten gestuurd worden naar hun thuisland , moslims of niet .
eerder: zijn mening, ons probleem.
mad_drone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2005, 19:18   #5
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
eerder: zijn mening, ons probleem.
Ja, en nu hopen dat hij zijn mening niet gaat afdwingen aan andere mensen.
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2005, 09:21   #6
Emitzer
Lokaal Raadslid

Emitzer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hrafnar

De Telegraaf

Opgeruimd staat netjes

Heb het voorbeeld ergens anders al aangehaald op dit forum, Engeland is inderdaad minder neurotisch dan Nederland en België als het op vreemde culturen aankomt.

[FONT=Trebuchet MS]Oi limonchiki, vi moi limonchiki
vi rastjote v soni na balkonchike[/FONT]

http://www.thetruthseeker.co.uk/
Emitzer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2005, 15:12   #7
Lincoln

Standaard

P.S:Had "hrafnar" ( of hoe hij ook zichzelf noemt ) "marokkanen" i.p.v moslims geschreven heeft dan zou ik dat nog accepteren maar moslims ?? Zijn "moslims" ineens etnisch verbonden aan een ras , Dus als ik het goed begrijp b.v. zijn de nederlanders die bloed rood blanke mensen zijn een dus moslims zijn, ineens niet in nederland thuis horen ??
Oud 6 februari 2005, 23:27   #8
M.V.B.
Banneling

M.V.B.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
P.S:Had "hrafnar" ( of hoe hij ook zichzelf noemt ) "marokkanen" i.p.v moslims geschreven heeft dan zou ik dat nog accepteren maar moslims ?? Zijn "moslims" ineens etnisch verbonden aan een ras , Dus als ik het goed begrijp b.v. zijn de nederlanders die bloed rood blanke mensen zijn een dus moslims zijn, ineens niet in nederland thuis horen ??
Zever in zakskes hier were.

idd moslims buiten zelfs al is die vlaming of nederlander die is dan ook aangetast door die kanker.
Er zijn natuurlijk meer marokkanen die moslim zijn dan nederlanders of zwitsers of vlamingen,... we kunnen daar ook nie aan doen.
M.V.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2005, 11:21   #9
Mosasaurus
Banneling

Mosasaurus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door M.V.B.

idd moslims buiten zelfs al is die vlaming of nederlander die is dan ook aangetast door die kanker.
Er zijn natuurlijk meer marokkanen die moslim zijn dan nederlanders of zwitsers of vlamingen,... we kunnen daar ook nie aan doen.
Mosasaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2005, 13:29   #10
Lincoln

Standaard

Citaat:

Dus (als ik je goed begrijp) als morgen je moeder of je zus of je dochter moslim worden zul je ze buiten smijten een zijn dus ook volgens jou een kanker gezwel ?!
Oud 7 februari 2005, 21:13   #11
M.V.B.
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus (als ik je goed begrijp) als morgen je moeder of je zus of je dochter moslim worden zul je ze buiten smijten een zijn dus ook volgens jou een kanker gezwel ?!
Mijn nederige mening

Tuurlijk, ik ben consequent daarin, nogmaals een bewijs dat het niets met racisme te maken heeft. Maar dit zullen jullie niet graag horen.
Ze moeten zelfs nog niet moslim worden, getuige van jehova of zoiets is ook al prijs.Als ze denken dat het leven beter is, door te leven als een slaaf met vodden aan hun lijf en slagen te krijgen van een of andere mohamed mustafa aziz dan moeten ze maar gaan. Iedereen die dat aardig vind moet naar een land gaan waar ze met soortgenoten hun ziekte kunnen beleven. Indien ze hun fout inzien en er 100% afstand van nemen kunnen ze nog altijd terugkomen.

Ps : met kanker kun je soms nog leven, met de islam nie.
Excuses om kanker te vergelijken met de islam : was een belediging voor kanker, islam is veel erger.

Laatst gewijzigd door M.V.B. : 7 februari 2005 om 21:30.
Oud 7 februari 2005, 21:30   #12
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Buiten naar een moslimapenland of opsluiten in een psychiatrische instelling voor ongeneeslijke geesteszieken.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2005, 12:43   #13
Lincoln

Standaard

Citaat:
Mijn nederige mening

Tuurlijk, ik ben consequent daarin, nogmaals een bewijs dat het niets met racisme te maken heeft. Maar dit zullen jullie niet graag horen.
Ze moeten zelfs nog niet moslim worden, getuige van jehova of zoiets is ook al prijs.Als ze denken dat het leven beter is, door te leven als een slaaf met vodden aan hun lijf en slagen te krijgen van een of andere mohamed mustafa aziz dan moeten ze maar gaan. Iedereen die dat aardig vind moet naar een land gaan waar ze met soortgenoten hun ziekte kunnen beleven. Indien ze hun fout inzien en er 100% afstand van nemen kunnen ze nog altijd terugkomen.

Ps : met kanker kun je soms nog leven, met de islam nie.
Excuses om kanker te vergelijken met de islam : was een belediging voor kanker, islam is veel erger.
Een als u zelf moslim wordt ? Ga je je zelfmoord plegen ??

Citaat:
Als ze denken dat het leven beter is, door te leven als een slaaf met vodden aan hun lijf en slagen te krijgen van een of andere mohamed mustafa aziz dan moeten ze maar gaan.
Onze vrouwen een dochters een zusters zijn boven onze hoofd een worden als prinsessen behandelt !
Oud 8 februari 2005, 12:44   #14
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Buiten naar een moslimapenland of opsluiten in een psychiatrische instelling voor ongeneeslijke geesteszieken.
Wie bepaalt wat geestelijkgestoord is of wie dat is ? Gij ?!
Oud 8 februari 2005, 13:03   #15
M.V.B.
Banneling

Standaard

Citaat:
Een als u zelf moslim wordt ? Ga je je zelfmoord plegen ??

Onze vrouwen een dochters een zusters zijn boven onze hoofd een worden als prinsessen behandelt !
Ik moslim worden wij zijn nuchtere & objectieve mensen

"prinsessen behandelt"!!! k'heb genoeg gezien hoe ze behandeld werden in marokko zelf de vrouwen, daar moet ge nie mee afkomen.
Oud 8 februari 2005, 13:29   #16
Lincoln

Standaard

Citaat:
Ik moslim worden wij zijn nuchtere & objectieve mensen

"prinsessen behandelt"!!! k'heb genoeg gezien hoe ze behandeld werden in marokko zelf de vrouwen, daar moet ge nie mee afkomen.
"In marokko" Waarom spreek je niet over hier ??? Een daarbij hoe weet je dat je je eigen onder controle hebt om niet nuchter te zijn of objectief een als dat zo is waarom heb je dan geen controle op je hart als die plots stil gaat ???
Oud 8 februari 2005, 13:48   #17
M.V.B.
Banneling

Standaard

Citaat:
"In marokko" Waarom spreek je niet over hier ??? Een daarbij hoe weet je dat je je eigen onder controle hebt om niet nuchter te zijn of objectief een als dat zo is waarom heb je dan geen controle op je hart als die plots stil gaat ???
ik maak me echt zorgen om je lincoln, wat heb je hier nu eigenlijk geschreven!!!
-Waarom marokko en niet hier!!!
-een hart die plots stil gaat!!!!

pffff

Behandeld een moslim z'n vrouw anders in marokko dan in belgië!?
Misschien in marokko 2 zakskes slaag meer dan in belgie als ze niet gehoorzaamd.
Zou toch eigenlijk hetzelfde moeten zijn.

Bij mijn weten is m'n hart nog niet stil gevallen m'n verstand wel bij het lezen van je verwarde uitleg.

Lincoln als je gezondheidsproblemen hebt dan hebben we in belgie/europa momenteel nog altijd goede ziekenhuizen en cardiologen .
Voor het moment nog he..........

ps : als je gezond eet en leeft valt een hart bij een doorsnee persoon niet zomaar stil.

Laatst gewijzigd door M.V.B. : 8 februari 2005 om 13:55.
Oud 8 februari 2005, 13:58   #18
Lincoln

Standaard

Citaat:
ik maak me echt zorgen om je lincoln, wat heb je hier nu eigenlijk geschreven!!!
-Waarom marokko en niet hier!!!
-een hart die plots stil gaat!!!!

pffff

Behandeld een moslim z'n vrouw anders in marokko dan in belgië!?
Misschien in marokko 2 zakskes slaag meer dan in belgie als ze niet gehoorzaamd.
Zou toch eigenlijk hetzelfde moeten zijn.

Bij mijn weten is m'n hart nog niet stil gevallen m'n verstand wel bij het lezen van je verwarde uitleg.

Lincoln als je gezondheidsproblemen hebt dan hebben we in belgie/europa momenteel nog altijd goede ziekenhuizen en cardiologen .
Voor het moment nog he..........

ps : als je gezond eet en leeft valt een hart bij een doorsnee persoon niet zomaar stil.
Ik stel je de vraag gewoon antwoorden niks moeilijks aan , "Een daarbij hoe weet je dat je je eigen onder controle hebt om niet nuchter te zijn of objectief een als dat zo is waarom heb je dan geen controle op je hart als die plots stil gaat",
Heb je echt controle op je eigen , B.V. als een aantrekkelijke vrouw voor je neus passeert zal je nog je eigen "ik" zijn ( dus controle hebben op je hart ) of zal je hart toeslaan een achter dat schone wijfke lopen , ?? Dat wil ik bedoelen .

P.S: Het huiselijk geweld bestaat overal een in alle culturen !!!
Oud 8 februari 2005, 13:59   #19
M.V.B.
Banneling

Standaard

thema is : moslims horen er niet bij in nederland.

Zeg maar heel Europa.

Deporteren maar op een vriendelijke manier, dat moet toch kunnen.
Oud 8 februari 2005, 14:01   #20
Lincoln

Standaard

Citaat:
thema is : moslims horen er niet bij in nederland.

Zeg maar heel Europa.

Deporteren maar op een vriendelijke manier, dat moet toch kunnen.
Dat komt nog alles op z'n tijd makker
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be