![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() http://www.standaard.be/artikel/deta...elid=GCO32CB4T
Dit is gewoon toch te erg voor woorden? Wat bezielt zulke asociale mensen toch? Het is een paadje, wat meer kan je er mee doen? en vooral: fietsen mag nog wel, maar te voet niet. Welke logica wordt daar gehanteerd? God, wat walg ik van dat soort mensen...
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel. Laatst gewijzigd door Schelfie : 18 november 2010 om 12:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() U fiets zonder licht, da's twee keer 50 euro.
Maar agent, ik loop hier. O, dan is het 250 euro.
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Overigens mis ik een beetje de motivatie van de rechter. Ik lees wel een hoop keer dat het altijd als voetpad gebruikt is, maar nergens of het dat ook is. Het lijkt er op dat de gemeente het vonnis heel makkelijk ongedaan zou kunnen maken door de ene helft van het pad rood te verven en een paar plannen wat anders in te tekenen, dan is dat een fietspad en de rest stoep.
![]() |
![]() |
#4 |
Staatssecretaris
|
![]() Die vrouw heeft een papier waar op staat dat enkel fietsende kinderen over het paadje mogen, die vrouw is in haar recht.
Een betere vraag is echter waar justitie zich mee bezighoudt, criminelen laten ze lopen, fraude en pedofilie verjaart op dagelijkse basis ... maar een dergelijke regel krijgt blijkbaar prioriteit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De gemeente zou de eigenaars makkelijk de mond kunnen snoeren, daar het pad reeds meer dan 30 jaar in gebruik is en om de kaarten van het leger vermeld staat. Doch hier speelt ook de wet rond privacy. Je mag namelijk niet zonder toelating de eigendom van andere betreden. Deze pesterij is trouwens niet de enige van de vrouw en ze is niet graag gezien in de buurt. De buurtbewoners willen hen eigenlijk weg uit hun omgeving. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je het vervolgartikel in De Standaard leest, dan geeft dat toch even een ander verhaal.
Zo zie je maar: nooit afgaan op een verhaaltje dat je maar van één kant gehoord hebt.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bah; eigendomfetisjisme.
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men mag volgens de wet namelijk niet bepalen dat een zwakkere weggebruiker geen gebruik mag maken van een veilige doorgang en deze wel openstellen voor een snellere weggebruiker als privé persoon. Volgens de wet is men zelfs verplicht om een kind dat gebruikt maakt van een fiets in het verkeer, te begeleiden en onder toezicht te houden. De rechter in kortgeding heeft dus een uitspraak gedaan, die strijding is met de wet rond veiligheid en toezicht om kinderen onder de 6 en 12 jaar. De school en ouders van de kinderen hebben nu trouwens het recht dat de vrouw toezicht houd op de fietsende kinderen en haar verantwoordelijk te stellen voor alles wat er op haar domein gebeurd. Ben benieuwd wat ze gaat zeggen als er een kind valt en zich verwond door haar houding. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nog nooit heb ik gehoord dat een voetganger niet over een fietspad zou mogen lopen? Wat met een buggy?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
Het betreft dus kennelijk grond die deze mensen hebben gekocht en waar zij wettelijk overpad moeten verlenen aan fietsende schoolkinderen. De school vond dat zij niet hard genoeg overpad verleenden en klaagden hen aan met dit als gevolg. Is wel weer eens wat anders, bij het paadje naast mijn ouderlijk huis word juist altijd gezeurd over fietsende basisschoolkinderen en dat het een voetpad is. Een oplossing zou dus zijn dat de gemeente het pad van alle eigenaren opkoopt en iedereen recht geeft op overpad maar niet meer dan dat. Maar ja, dat kost dan wel weer geld, en bovendien weet ik niet of die mensen daarmee akkoord gaan, volgens mij hebben ze het best naar hun zin zo.
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Elke dag een paar keer met alle schoolkinderen rondjes rond de school rijden (jawel, ook over het paadje) en ze deftig latenrinkelen terwijl ze hun o zo broodnodige lichaamsbeweging nemen ... Mss hebben de buren dan wel liever rinkelvrije wandelaars ...
![]() Anderzijds begrijp ik niet echt hoe het in mekaar steekt met dat betalen ... Moet de school betalen als er kinderen van de school te voet langs daar gaan ? Of voor iedereen die te voet gaat ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Alles wat geen (brom)fietser is is geen (brom)fietser. Ook op een step of op skates ben je een voetganger, al word je meestal op het fietspad gedoogd omdat je dan minder oude vrouwtjes van hun sokken rijdt.
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
Wat betreft die laatste zin zou ik zelf trouwens gaan voor: "Kinderen vallen en verwonden zich constant, maar nu ze het op een ander stukje stoep doen is het opeens mijn schuld?"
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 18 november 2010 om 13:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het pad staat aangegeven om de stafkaarten van het leger. Dit wil zeggen dat het een pad is dat door leger en veiligheidsdiensten zoals brandweer en ziekenwagens gebruikt moet kunnen worden en dus open moet blijven. Ik wil wel eens zien dat ze tegen het leger een klacht gaat neerleggen, omdat die dit pad gebruiken en er te voet over wandelen. Het leger zal daar eens mee lachen en haar direct duidelijk maken wat zij te vertellen heeft. En daar wonen wel enkele officieren en onderofficieren van de kazerne Brasschaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ben hierover eerst inlichtingen gaan vragen aan een bende advocaten en notarisen op een ander forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Wat mij niet helemaal duidelijk is, is waarom die mensen dat vervelend vinden, want dit hele verhaal baadt weer in zo'n sfeertje van "de zure kinderhaters". Dat lijkt me echter onwaarschijnlijk, want die mensen hebben zelf een vrij indrukwekkende roedel rondlopen. Wie zegt er niet dat de huismoeders die hun kinderen daar komen droppen 's morgens en 's avonds nog een uur aan de schoolpoort blijven kletsen om hun dag te vullen? En zeg niet dat het niet gebeurt: ik woon vlakbij een paar scholen in het centrum van Antwerpen, vanaf half drie staan moeders hier dubbel, driedubbel of vierdubbel geparkeerd, vier pinkers op en dan maar kletsen. In een stad geeft dat weinig, want hier is altijd lawaai. Maar ik kan me voorstellen dat als je op het platteland woont met een hoop dieren, dat dat dan overlast geeft.
Een tijdje geleden zag ik Yvan Sonck op tv. Die zit in een rechtszaak verwikkeld met een kinderdagverblijf. Mijn eerste reactie was ook: "Yvan, jij zure aap". Tot ze beelden toonden en geluidsopnamen lieten horen. Ze hadden ook metingen laten verrichten: tijdens de zomermaanden hadden die mensen (beiden gepensioneerd) tussen de 90 en 110 dB, van 's morgens 8 uur tot half zes 's avonds. Beetje serieus blijven ook. |
![]() |
![]() |