![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Bij het lezen van een artikeltje in de Morgen kwam ik tot de vaststelling dat de sjiiten de gelijkheid tussen man en vrouw wil opheffen. Dat de komende grondwet niet in strijd mag zijn met de koranwetten. Dat de sjaria de basis moet worden van de grondwet.. volgens mij is Irak goed op weg om een tweede Iran te worden of is dit de "democratie" waar de Amerikanen op gehoopt hadden?
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire- Laatst gewijzigd door Gorefest : 7 februari 2005 om 17:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Daaraan zie je hoe de zionistische buitenlandse politiek van de yanks, het moslimfundamentalisme versterkt in plaats van verzwakt. Met alle gevolgen van dien voor Europa en Dietsland...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() Diene Al-Sistani (of hoe noemt die), die goed op weg is om DE man van Irak te worden heeft dezelfde denkbeelden als de taliban. Geen muziek meer, geen TV meer, gene 'jupiler' meer en zelfs een partijtje schaak zal verboden worden. Leuke vooruitzichten dus in Irak
![]()
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Kom zover als in Iran zal het niet lopen denk ik . Al sistani steunde die lijst ok maar hij is niet van plan om zich actief met politiek bezig te houden , verstandig zoals hij is houdt hij zijn handjes mooi af van de politiek.
Dat de grondwet nogal bizar zal zijn kan goed zijn , maar we moeten afwachtezn wat die grondwettelijk raad zal besluiten ; Dan volgt er een referendum en dan nogmaals kiezingk . allemaal in 2005
![]() |
![]() |
#5 |
Gouverneur
|
![]() Ooit gehoord van democratie mensen?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
zeer zware twijfels over het lot van onze prille 'democratie'... Hoe kan je overigens een oordeel vellen voor de constitutie rond is en door de bevolking is goedgekeurd ? Laatst gewijzigd door Knipp : 7 februari 2005 om 21:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Laatst gewijzigd door Knipp : 7 februari 2005 om 22:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() We kunnen natuurlijk zelf een vraag stellen aan de brave man,
msschn krijgt ie wel een hartaanval http://www.sistani.org/html/eng/main...ang=eng&part=1 |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Ik had wel gelijk met dat schaken, te vinden in de Q&A: No: 1 Question:Is playing a chess allowed? Answer:It is absolutely unlawful. No: 2 Question:Chess is Halal or Haram? Answer:Chess is absolutely forbidden. ![]()
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire- Laatst gewijzigd door Gorefest : 7 februari 2005 om 23:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik geloof er nm niets van dat de amerikanen het zouden toelaten dat dergelijke persoon nu aan de macht komt, ik ben er wel zeker van dat dat niet meer gaat gebeuren. Trouwens er heeft nog niemand gewonnen en we zijn al over het programma bezig...? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Interessante link voor wie Irak blijft volgen : http://www.electionworld.org/iraq.htm
Een aantal links hebben n engelse versie. Laatst gewijzigd door Knipp : 8 februari 2005 om 09:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het staat je trouwens vrij om deze topic te negeren als je er problemen mee hebt ![]() Al-Sistani, die de steun geniet van de Verenigde Iraakse Alliantie, doet zelf niet mee aan de verkiezingen, dus hoe gaan de Amerikanen hem dan kunnen tegenhouden?
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik het zo bekijk, dan was Saddam nog meer Democratisch dan wat die zandbakkistanezen nu willen als regerngsvorm.
Ik krijg bijna medelijken met die Coalitietroepen, die daar effe een gemene dictator kwamen opruimen en de mensen hun vrijheid geven. Al bij al, ik heb de indruk dat die zandstuivers daar niet liever hebben dat ze elkaars kop inslaan, of anders in angst leven. Is het niet onder de knoet van een dictator, dan wel onder de verdrukking van Allah en zijn/haar/het boek Koran.
![]() |
#15 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Effe Irak cadeau geven aan Iran dan. Dan weer een Golfoorlogje, maar dan Groot Perzië tegen Saoudi Arabië.
Laat ons effe hier eens hard aan alternatieve brandstoffen werken. het landbouwareaal van Rusland westers ontwikkelen voor koolzaad en methanol. En onze wapenexport naar Zandbakiestan op zijn Louis Michels opdrijven.
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
( ik geloof dat dat in Spanje al het geval is , en in Duitsland staan al ruim 30000 van die zero-huizen die evenveel energie opbrengen dan ze verbruiken ) Laatst gewijzigd door Knipp : 9 februari 2005 om 13:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Koolzaadolie en methanol zijn makkelijk op te slaan en simple in de handel te brengen voor mobiel gebruik.
Kunnen de WoestijnAllahaanbidders hun zwart goud zelf opdrinken.
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Op bbc radio werd Talabani genoemd als mogelijke president,
Talabani heeft al gezegd dat de islam als enige wetsbron natuurlijk niet kan. Laatst gewijzigd door Knipp : 10 februari 2005 om 16:55. |
![]() |
![]() |