![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() met de faciliteitsgemeenten moest België gesplits worden. De splitsing van België is zodanig actueel dat ik het mij toch begin af te vragen. Ik woon in een faciliteitsgemeente (St-Gen-Rode) daarmee dat het wat ik mijn hoofd rondspookt. Is hier een antwoord op van een van de partijen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kijk eens rond op dit forum. Hier wordt allang over bijna niks anders meer gesproken dan over de splitsing van Belgique.
De partijen echter??? In de politiek hinken ze nu eenmaal altijd een tijd achterop maar om te voelen dat het bijna zover is, daar heb je geen politieke partijen meer voor nodig.
![]() |
#3 |
Parlementslid
|
![]() Brussel en de faciliteitengemeente's zullen de munt worden waarmee die splitsingen (eerst BHV, daarna heel Belgie) zullen worden afgekocht. De politici beseffen maar al te goed dat dit een heus kruidvat is en zullen hopelijk nog wijs genoeg blijven om stapje per stapje vooruit te gaan en zo een hoop bloedvergieten te vermijden.
De verdeling van de rijkdommen en inkomsten in Belgie moet eerlijker en correcter gebeuren, als er geld naar Wallonie vloeit moeten wij het recht hebben om de boekhouding in te kijken en de bevoegden ter verantwoording te roepen waar nodig. Als Belgie splitst verdwijnt de NATO en alle europese instellingen, en daarmee ook alle bedrijven en NGO's die hun europees hoofdkwartier rond Brussel hebben, en daarmee alle toeleveranciers van die bedrijven. Dan zal Guy met 200000 jobs lang niet toekomen hoor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk eerder dat Europa en de NATO beter gediend zijn met een neutrale Stadstaat Brussel, die springt wanneer zij met de vingers knippen, dan met een Belgie dat constant zichzelf belachelijk maakt op internationaal vlak. Europa en de NATO zijn nu al gekend als "Brussel" niet al België... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stel u maar eens voor een Brussel met een Status als Monaco, of Luxemburg, niets dan voordelen.
Als ze slim zijn maken ze er een belastingsparadijs van, er zullen dan enorme hoeveelheden poen binnenvloeien. Een splitsing van het Belgiekske als iets negatiefs bekijken is niet ver genoeg vooruitzien. Een splitsing kan perfect, goed verlopen als ze goed georganiseerd wordt en iedereen eraan werkt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelf voor Berre kan een oplossing uitgewerkt worden, geef die 75 % van zijn dotatie en zijn villa in Zuid-Frankrijk met jacht en maak hem wijs dat hij best zijne kop nie meer laat zien en hij zal het met veel plezier afbollen.
Ofwel laat ge hem koning spelen van de stadstaat brussel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik vraag mij af... Verliest Vlaanderen niet heel wat van zijn status indien het niet kleiner word? Luxemburg , Monaco en Liechtenstein worden toch ook niet als vol aanzien?
![]() |
#8 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik vraag mij trouwens af. Hoe helpt het dat wij een arme regio creeren aan de grens van Vlaanderen?
![]() |
#10 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
"Verliest Vlaanderen niet heel wat van zijn status indien het niet kleiner word? " ![]()
![]() |
![]() |
#11 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door doornroosje : 1 maart 2005 om 19:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Parlementslid
|
![]() Als vlaanderen onafhankelijk word kiez ik voor Bruxelles/Brüssel als hoofdstadt van Belgie -> Bruxelles, Wallonie en de oostkantons.
Vlaamingen die dan in Brussel werken gaan betalen zoals alle vreemdelingen belastingen aan Belgie/Bruxelles. Ok? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Brussel hebben we helemaal niet nodig. Dat is maar een provinciehoofdplaats met wat grootstadsproblemen en vooral veel pretentie. Dat verlappen we gewoon aan de eurocraten. Brussel is in het buitenland natuurlijk bekend. Het doet er de mensen spontaan nadenken over de toegelaten krommingsgraad van bananen en komkommers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Parlementslid
|
![]() "Dat is maar een provinciehoofdplaats met wat grootstadsproblemen en vooral veel pretentie."
Bedoel je Antwerpen? Of de stad met de meeste buitenlandse correspondenten in de wereld? Laatst gewijzigd door restons courtois : 1 maart 2005 om 20:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hopelijk verandert die mentaliteit eens ze weten dat de centen niet zomaar meer uit Vlaanderen komen aangerold. Twee kinderen doen afwassen zonder dat er straf dreigt indien de afwas niet gedaan wordt, is de beste garantie dat hij niet gedaan wordt, of dat de meest verstandige hem alleen doet.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 1 maart 2005 om 20:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Parlementslid
|
![]() Ik weet dat mijn centen niet uit vlaanderen komen aangerold.
Maar ja, hopelijk verandert die mentaliteit eens!! Laatst gewijzigd door restons courtois : 1 maart 2005 om 20:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gelukkig voor jou hoor jij dan niet bij dat ambtenarencorps waaruit ginder 40% van de werkende bevolking bestaat.
Ik denk niet dat ze dat gaan blijven aan de slag houden als ze het zelf zullen moeten betalen.
![]() |
#18 |
Parlementslid
|
![]() De oostkantons hebben 3-4 % minder werklozen dan vlaanderen.
I owe you nothing, Pimfke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister
|
![]() Denkt u nu echt dat wanneer voor de keuze geplaatst de meerderheid der oostkantonnezen gaan kiezen om uw belgisch droompje van BXL-Wallonië-Oostkantons te gaan vervoegen? Dan is u even naïef als de bubbels die vinden dat VL bij belgie met blijven omdat ze anders niemand hebben om de factuur naar te sturen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Parlementslid
|
![]() Misschien. Maar ik stur geen factuur, ik betaal ze.
En bent u even naief als de blokkers die vinden dat VL onafhankelijk zijn moet? |
![]() |
![]() |