![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wat me erg pleziert ivm het bezoek van Bush aan Belgie, is dat het woord Vlaanderen totaal niet valt. Ik moet eerliik gezegd bekennen dat me dit aangenaam verrast. Ik denk ook niet dat Bush veel oren zou hebben hiernaar, maar dit houdt, door de band genomen, weinig flaminganten tegen. Keep up the good work, jongens.
![]() |
#2 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Hij zal amerikaanse bedrijven wel ontvangen in het Vlaams huis in New York
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Pfff, ik zou meer vereerd zijn door het bezoek van Ibarretxe aan Vlaanderen dan door een bezoek van Bush... dat die maar naar 'België' komt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 22 februari 2005 om 13:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Vlaams belang? Amerikaans belang! ![]() ![]() "Wanneer straks op het Witte Huis het bericht binnenkomt dat de Vlaamse secessionisten de verkiezingen hebben gewonnen, betwijfel ik of in de ovale kamer de analyse gemaakt zal worden dat ‘de fascisten in maatpakken' het nu in België voor het zeggen gaan krijgen. Het is niet Blokwatch dat in het Witte Huis het beeld bepaalt, noch de Belgische ambassadeur," schrijft Beliën. ![]() Beliën is ook lid van de Mont Pelerin Society en oprichter van het Centre for the New Europe, twee invloedrijke freemarket-denktanks. In 1992 schreef hij mee aan de beginselverklaring van de VLD, maar werd er geen lid van. En nu beschikt Beliën dus ook over een rechtstreekse lijn met wat hij noemt "een van de belangrijkste vertrouwenspersonen van de machtigste man ter wereld." Hoe zullen de Verenigde Staten reageren op een mogelijke Vlaamse onafhankelijkheid? Beliën heeft er een goed oog in: "Dit betekent niet noodzakelijk dat Washington de Vlaamse secessie actief gaat steunen. Het zal de eigen belangen laten doorwegen, maar het zal onze onafhankelijkheid ook niet actief verhinderen. Het komt erop aan de boodschap duidelijk te maken dat het Amerikaans belang beter gediend is door het Vlaams belang dan door dat van België." Maar met dat laatste is zeker niet iedereen binnen het VB het eens. Verre van zelfs. http://www.blokwatch.be/content/view/264/39/ persoonlijk heb ik daar geen problemen mee.
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Misschien moet Bush eens duidelijk gemaakt worden dat een onafhankelijk Vlaanderen zich veel loyaler zou opstellen tegenover haar machtigste bondgenoot dan het huidig belgische regime. Zie hiervoor ook nog eens de uitspraken van Onkelinx afgelopen zondag (meer info). In ruil kan hij ons een hand toesteken met onze "regime change". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#14 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() LOL alsof Bush hier is voor België... Dat kan hem helemaal geen reet schelen ("de chocolademakers" remember?) De enige reden waarom hij in brussel is, is omdat hij op europees niveau terug zoete broodjes wil bakken, en aangezien de commissie, het parlement, .... van europa in brussel liggen, komt hij naar hier. Was dat niet zo, ging hij nog de moeite niet genomen hebben om op dit apeland een drol te leggen. Van hoogheidswaanzin gesproken..... bush hier voor belgië
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zoals ik reeds schreef, vaak houden zo'n futiliteiten een echte flamingant niet tegen. Blijkbaar is het deze keer anders, waarvoor dank!
![]() |
![]() |
#19 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
wie schreef dat precies?
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|