![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Hoe lang bestaat ons EEUWIGE Vaderland België nog? | |||
Eeuwig |
![]() ![]() ![]() |
6 | 14,63% |
Minstens 1000 jaar |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,44% |
Minstens 100 jaar |
![]() ![]() ![]() |
6 | 14,63% |
Geen honderd jaar meer. |
![]() ![]() ![]() |
28 | 68,29% |
Aantal stemmers: 41. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik vrees er voor dat belgië nog heel lang zal bestaan. Buitenlandse analyses veroordelen deze artificiële staat en zien de problemen die belgie net als Tsjecho-Slovakije en de sovjetunie zouden moeten doen barsten, maar Vlaamse politici hebben nu eenmaal niet de capaciteiten om onder de duim van de franstaligen vandaan te komen. Het enige wat vlaanderen nodig heeft om zijn vrijheid te winnen zijn vijf minuten politieke moet, maar het establischment is zo verziekt dat ik geloof dat de vlaamse partijen nooit deze stap zullen durven zetten.
Ik weet het, ik ben een pessimist, maar het is niet omdat ik er geen hoop in heb ooit in een vrij vlaanderen te wonen, dat ik er niet voor moet strijden en ijveren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Eeuwig patriot? Is dat niet een beetje overdreven? Ik kan begrijpen dat je van belgie houdt, maar geen enkel land of rijk bestaat eeuwig.
De tijd verslindt de steden, geen tronen blijven staan. De legerbenden sneven, een volk zal nooit vergaan... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat zal de toekomst moeten uitwijzen....
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() "Ons vaderland", Patriot? "ons"?
Ik vind het onvoorstelbaar dat je je na deze crisis (waarbij de Waalse minderheid de Vlaamse meerderheid op de knieën heeft gedwongen) nog "belg" kan voelen. Als ik mij vroeger nog 0,5% Belg voelde, dan is dat nu volledig weg. BVH is een complete Franstalige overwinning geworden. De vertegenwoordigers van 60% Vlamingen wilden de splitsing, de vertegenwoordigers van 40% Franstaligen wilden de situatie behouden. Resultaat: het blijft zoals het is. Vlaams-Brabant mag rustig verder verfransen. De Franstaligen die het recht opeisten om zich niet aan te passen in Vlaanderen krijgen gelijk. De Franstalige politieke klasse, met het FDF voorop, triomfeert. Wie kan zich nu nog belg voelen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Met wat er de afgelopen dagen is gebeurd, denk ik niet dat het nog 100 jaar zal duren.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is nu toch wel spijtig dat ik niet mee mag doen met deze peiling.
Eén (reeds gezegd): ons vaderland : 't is 't mijne niet Twee: vaderland : 't was dat ook niet van mijn vader, hij was ook Vlaming. ps: volgende week ga ik nog eens een weekje naar het buitenland met het vliegtuig. Dan moet ik weer tijdens de rit naar Zaventem met mijn huissleutel de typ-ex van mijn identiteitskaart krassen. De vier woorden in vier talen die verwijzen naar de onderdrukkende (on)staat zijn namelijk bestendig bedekt. Maar ik ben niet zo zot om daarmee in het buitenland boel te hebben. Erg is dat niet. Komt terug in orde vijf minuten na thuiskomst.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. Laatst gewijzigd door ossaert : 12 mei 2005 om 22:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De tijd verslindt de steden, maar Rubson komt er aan. De troon van onzen Albert, zal nooit aan 't wank'len gaan. De legerbenden sneven, want volledig onverwacht, Heeft Delcroix de dienstplicht afgeschaft. En 't Belgisch volk, dat klopt, waarde Lomeaan: Waarom zou dat in godsnaam ooit vergaan? Uit: Also sprach Supe®staaf-De reetpoëet:karamellenvers XII-XIV
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Ik geef het nog een jaar of tien. Nog véél te lang in elk geval.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zolang duurt het niet meer.
![]() |
#16 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ALS België ooit ophoudt te bestaan DAN zal het niet aan de flaminganten liggen. Daarmee dat ik voor 'eeuwig' gestemd heb.
De flaminganten hebben al hun credibiliteit sinds de BHV-disaster verloren.
![]() |
#17 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#18 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
EENDRACHT MAAKT MACHT * EINIGKEIT MACHT STARK * L'UNION FAIT LA FORCE - Sport, Opium van en voor het Volk - Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100. Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |