![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor mij mag dat zelfs €70 per pakje worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Ideaal voor de zwarte markt
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Verslavende drugs die de sociale zekerheid bakken vol geld kosten en voor behoorlijk wat overlast zorgen, mogen inderdaad niet te goedkoop zijn. Pakt 50 euro het pakske. Ik denk dat ze snel stoppen.
Liefst in de hele EU. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gun de mensen nog een pleziertje hé, nu gaan rokers in Frankrijk die niet meer kunnen volgen ofwel slechte namaak kopen ofwel beroep doen op smokkelwaar via andere landen, want stoppen met roken is helemaal niet zo evident. Ikzelf ben 2 jaar geleden compleet ermee gestopt maar dat was wel met "vallen en opstaan" (en +5kg op de balans, jawel).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ergens zit er een omslagpunt. Maar verslaafden gaan gewoon illegaal aankopen als dat goedkoper is dan legaal.
![]() |
![]() |
#9 |
Minister
|
![]() Ik vind dat je niet hypocriet moet doen, wil je écht dat je bevolking niet meer rookt, sla dan meteen de prijs met 10 euro op, en bied iedereen van de opbrengst voor een heel jaar alle middelen om te stoppen gratis aan.
![]() Laatst gewijzigd door plakker : 12 november 2013 om 10:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar die vergelijking gaat natuurlijk niet op, niemand beweerd dat men meer mensen met het openbaar vervoer wil voor hun eigen gezondheid, of omdat ze de ziekenkas meer geld kosten.
![]() Laatst gewijzigd door plakker : 12 november 2013 om 10:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze willen juist wel dat ze verder roken, kassa kassa weet je wel... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Belachelijk natuurlijk, maar veel mensen lopen daar in.
![]() |
![]() |
#15 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
En neen ik rook niet. Maar wie wil roken laat hem roken. Wat interesseert het u dat die zijn gezondheid eraan gaat? Dat het meer kost aan de mutualiteit? Maar ne'n ouwe van 80 jaar mogen ze wel een nieuw heup of hart geven? Dus dat is ook geen goede reden. Of dat die rooklucht u stoort? Ga er dan een meter verder af staan en ook al opgelost. De regeringen hebben niets liever dan dat er veel mensen roken. Kassa kassa met hun torenhoge accijnzen. Zo is het met alles wat gereglementeerd is. Ze verdienen er fortuinen aan en hopen dat de mensen hun gedrag en levensgewoonten niet gaan veranderen. Twee gezichten hebben noemen ze dat en dat is nu eenmaal eigen aan elke politieker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Schepen
|
![]() Dit is echt te gek voor worden
Ik kan niet eens meer op reis gaan omdat ik teveel moet betalen voor sigaretten tegenwoordig. Waanzin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Daar ben ik het niet helemaal mee eens. U kunt nog argumenteren dat men niet in de buurt van iemand moet gaan staan die rookt, omdat men dan als het ware de problemen opzoekt. Maar als iemand, die in de allermeeste gevallen donders goed weet wat voor schadelijke gevolgen roken heeft, bij mij komt staan en zijn pafstok aansteekt en erop los begint te paffen, heeft niet het allerminste excuus. Ik zie geen enkele reden waarom ik begrip moet opbrengen voor een egoïst die mijn gezondheid in gevaar brengt, enkel om zijn genot te kunnen beleven.
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tobback zou een link leggen tussen de prijs van tabak en de sociale zekerheid in die landen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Ik vind verslaafde mensen maar zielig. Het is voor mij een teken van zwakheid en gebrek aan wilskracht. Telkens als ik ze daar aan hun rol zie lurken, prijs ik me gelukkig dat ik altijd zo verstandig ben geweest nooit een sigaret of een druppel alcohol aan te raken. Ons lichaam wordt al door zoveel dingen op de proef gesteld tegenwoordig. Geen reden om dat nog eens een handje te gaan helpen ook. Van mij mogen sigaretten en alcohol gerust over heel de wereld verboden worden. Minder gezondheidsproblemen en minder dronken idioten die kinderen omver rijden. Dat zou ik enkel positief kunnen noemen.
|
![]() |
![]() |