![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Ik juich de herverdeling van werk en welvaart toe | |||
Ja, eindelijk ! |
![]() ![]() ![]() |
7 | 53,85% |
Neen, ik hou angstvallig vast aan m'n egoïstime en primaire angsten. |
![]() ![]() ![]() |
6 | 46,15% |
Aantal stemmers: 13. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Deze morgen in het nieuws:
mensen worden onslagen en vervangen door interims uit Polen. Verontrustend zullen velen denken. Tot je een en ander in een ruimer kader ziet. Het onevenwicht wat verdeling van welstand en rijkdom betreft tussen O. en W. Europa is niet te overzien. Terwijl we hier klagen over 4x4 die het stadsbeeld ontsieren, kunnen ze in het oosten amper overleven, en dit mag je wel letterlijk nemen. Geen wonder dat deze mensen hier komen werken, waar werk en geld is, en ja, voor een lager loon, het is nu eenmaal een vrije markt van vraag en aanbod, de arbeidsmarkt valt hier ook onder. Op korte termijn: heel pijnlijk. Op lange termijn zal echter een herverdeling van de rijkdom plaatsvinden, en komt er een nieuw en eerlijker evenwicht. En dit niet door zomaar weg te geven, zoals wel eens zou beweerd worden, maar door hardwerkende "gastarbeiders". Iets tegen gastarbeiders ? Ga dit eens tegen de generatie zeggen die nu op hun pensioen zijn en in N. Frankrijk nog gaan werken zijn na de oorlog. En plots word er heel anders tegenover "gastarbeiders" aangekeken. Ondanks het feit dat het in het begin pijnlijk zal zijn, kan ik niet anders dan te besluiten dat een goeie trend is ingezet en de wereld een stuk minder vierkant zal draaien. Of hoe de hebzucht en winstbejag van onze patroons er nog voor zal zorgen dat alvast Europa een stuk socialer word. Op wereldschaal is deze herverdeling ook reeds ingezet, al blijven heel veel landen nog in de kou staan, niet ieder land kan momenteel op de kar van de wereldeconomie springen, en fort europa houdt heeel angsvallig de deuren toe. Maar we blijven hopen. Waar voldoende welvaart heerst en geen honger is, blijven de mensen ook van straat af ... Aan alle VB'ers: gooi maar met tomaten en al wat je kunt vinden naar m'n kop, het zal niet baten, jullie xenofobie heeft verloren van het goeie verstand. Aan diegenen met een klare kijk op de wereld: juich !
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Wel, het bedrijf die ermee in het nieuws kwam heeft ze moeten ontslaan.
Maar dit zal zeker het laatste niet zijn dat we hiervan zullen horen ... Blijkbaar is weinig interesse voor dit thema.
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
100 ingeschreven zijn en die dus bijdragen aan de belgische sociale zekerheid. (dit zijn waarschijnlijk de polen die werken in/aan het europese parlement 8) ) Bron : Terzake, gisterenavond. Ik heb niks tegen polen die hier komen werken, als het maar binnen het wettelijk kader gebeurd, wat dus nu in 99% van de gevallen NIET zo is. En ondertussen zitten er zoveel jonge belgen zonder werk. Het kost ons,werkende belgen dus tweemaal geld : - eenmaal omdat er minder sociale bijdragen betaald worden. - eenmaal omdat er dus meer belgische werklozen zijn. Jochei??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Trouwens, er rijden in Polen, Hongarije, Roemenië en Oekraiene,
meer 4x4's rond (net als Audi A8, BMW760, Maybach, Hummer, ....) dan in België. 10 % van de bevolking is ginder schandalig rijk (zelf naar belgische normen). De oostblok landen zouden eigenlijk zelf (terug) een beetje socialer moeten worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou die herverdeling dan niet beter in hun eigen land gebeuren ?
Als vreemde arbeiders hier komen produceren zitten wij natuurlijk met de milieubelasting die elke productie nu eenmaal met zich meebrengt, zonder er zelf de vruchten van te plukken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
dan zijn die misbruiken ook van de baan. Volgend jaar, in mei dacht ik, is het zover.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
de fabrieken verhuizen al naar ginder ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ga je nu jezelf tegenspreken ? Eerst zagen over de vervuiling in ons land, en als blijkt dat ze verhuizen, ga je mij aanvallen over herverdeling, terwijl dit inderdaad is waar ik voor pleit. Uw argument daarentegen staat niet meer op z'n pootjes. Dus, wat wou je nu eigenlijk nog kwijt ?
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik geef u gelijk en “t is weer niet goed. Ik verwacht natuurlijk wel van u dat ge er ook de gevolgen zult willen van dragen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
of dacht u echt dat ik mezelf beter voel dan een ander, of dit niet realiseerde ? In tegenstelling tot velen heb ik voldoende contacten in "minder behoede landen" en heb ik voldoende gezien om te beseffen hoe vierkant de wereld draait.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Staatssecretaris
|
![]() Als de herverdeling puur in europa zou plaats vinden dan zou ik dit niet erg vinden maar ik vrees dat veel van onze welvaart naar het oosten gaat plus dat we onze welvaart die we dan nog over hebben zullen moeten delen met oost-europa.
Ik vrees dus dat europa nog slechte tijden staan te wachten en voor de wel stellende west europese landen zal de grote arbeids bevolking nog zeer zware tijden staan te wachten. Je moet het kapitalisme echt wereldwijd kunnen aanpakken maar de vraag is ook een beetje of de aarde wel een gelijke wereld aan kan hé? ik bedoel dan meer op de draagkracht omdat iedereen verdient dan een eigen huisje tuintje en genoeg eten per dag en alle andere luxe maar dit zou nefast zijn voor het milieu als iedere aardbewoner zoveel zou consumeren als wij dus wat is dan de beste oplossing. en om het probleem van de overbevolking aan te pakken heb je maar 2 opties oftewel zorg je er voor dat je andere planeten kunt koloniseren maar dit is nog lang niet in zicht oftewel moet onze wereldbevolking drastisch naar beneden maar hoe gaan we dat doen???????? Een wereldoorlog of wereldepidemie zou in dit geval wenselijk zijn maar het zou ook chaos met zich meebrengen wat dan weer onze menselijke wetgevingen zou kunnen schaden |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door bie6601 : 22 oktober 2005 om 19:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat van welvaart, geen probleem.
Maar werk? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Een eengemaakt Europa hoor er een te zijn waar we met zijn allen vooruitgang boeken. Ik ben niet akkoord om nog meer in te leveren zolang niet ieder Belg aan het werk is. Eens dat het geval is kunnen we verder praten.
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hetzelfde in de transportsector naar het schijnt... En nog in diverse andere sectoren... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
ik wens niet voor zoiets maar wat wel een feit is is dat om ons voortbestaan als mensheid zeker te sneller moeten we iets doen aan de overbevolking of toch tenminste deze destabileren das alles ik vraag me ook af of een wereldoorlog niet onvermijdelijk word indien de wereldbevolking maar blijft groeien.op een bepaald punt gaan we de draagkracht van de aarde zover overschrijden dat er gewoon geen eten of water genoeg is voor heel wat mensen en dan heb ik het niet alleen over het nu al geteisterde afrika of zo maar ook in onze gebieden. En dit zal ongetwijfeld leiden tot oorlogen en oorlogen brengen of zich chaos en epidemiëen mee. ligt het niet in onze aard om ons zelf te vernietigen? misschien is onze drang naar macht en rijkdom en daarmee ook oorlog ons natuurlijk beschermingssysteem tegen overbevolking? Zonder onze technologie en medische kennis zijn wij niets maar dan ook helemaal niets waard en oorlog verwoest meestal beide en maakt ons zo zwak dat onze wereldbevolking dan automatisch verminderd. en dan heb ik het nog niet gehad over de gevolgen van onze milieu vervuiling. steeds meer orkanen, woestijnvorming, modderstromen, overstromingen, hittegolven en dan heb je nog de gewone doders zoals vulkanen en aardbevingen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het probleem is wel dat we de luxe van vlees eten moeten opgeven en ietske agrarischer gaan leven.
|
![]() |
![]() |