![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Stel,u bent op een gewone zondagavond een pintje aan het drinken in een gewoon stamcafe.Er zitten aan de toog een hoop gasten die zitten te zeuren over de hoge belasting op arbeid in ons land.Ik heb dit gespreksthema verstandig ontweken omdat ik anders weer wordt uitgemaakt voor "racist".
Op een gegeven moment komen er 2 Nigerianen binnen met 4 grote sporttassen vol (gestolen?) kleding.Wat gebeurd? De stamgasten die eerst zaten te zeuren vliegen als een vlieg op een str*nt op de Nigerianan af om de nodige kledingstukken te kunnen bemachtingen mits het betalen met harde Euro's. Na dat de Nigerianan weg waren vroeg ik aan de stamgasten wat hier de bedoeling van was.Ahhhh zeiden ze,"dit is toch plezant dat je goedkoop kleren kunt kopen".Waarop ik zei "dat ze het land hebben verraden".Toen vroegen ze "waarom"? Ik zei "awel,waar denk je dat die goederen vandaan komen",waarop de stamgasten vertelden "al zijn ze gejat,wat maakt ons dat uit,we hebben ons koopje kunnen doen". Waarop ik zei"kijk,waarschijnlijk gaat het hier om gestolen goederen,en wat gebeurd er als er goederen gestolen worden?Er wordt een heel onderzoek opgestart met ongeveer 3 speurders die door justitie worden betaald en waar haalt justitie de nodige middelen?Bij de belastingbetaler natuurlijk". Hierop zeiden ze "dat is zever".Ik zeg "eerst klagen over de hoge belastingen en dan gestolen goederen bemachtingen,ja sorry,maar dit gaat men bekrompen geest te boven" Waarop ze vertelden"dat ik me niet moet opjagen". Heb ik me nutteloos opgejaagd? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() Op café tegenover zo'n mensen over zoiets beginnen heeft geen nut.
Het was dus volgens mij de verkeerde plaats en tegen de verkeerde mensen waar je je opjaagde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() @ Grellig
Nou mag je een paar dingen niet met elkaar verwarren... Je verontwaardiging was terecht, maar aan de interpretatie van het gebeuren schort wel iets. In de eerste plaats zie ik niet in waarom het onvermijdelijk racistisch zou zijn om de hoge belastingen op arbeid aan te klagen. Er zijn vele redenen voor die absurde loonkost, en die hebben met racisme weinig tot niks te maken. Als we de loonlasten écht naar beneden willen halen zal iedereen -wat ook zijn "ras" is- een inspanning moeten doen. Het is een illusie te denken dat het zgn. "eigen volk" hierbij gespaard zal blijven. Da's zuivere wiskunde. En meer nog: da's ook een kwestie van verantwoordelijkheden opnemen; iets wat jij in deze situatie terecht hebt aangeklaagd. Of het nigerianen waren of geboren en getogen Vlamingen maakt ook niks uit. Ik heb gelijkaardige situaties meegemaakt (als advocaat van...) waar Vlamingen het ene moment aan de toog nog stonden te klagen over de levensduurte, belastingen, zakkenvullerij van deze of gene politicus... en het andere moment er als de kippen bijzijn om een partijtje CD's te kopen die "van de camion" gevallen waren. En laat die nou net in de schoot van die brave Vlaming gevallen zijn. Of die brave huisvaders/bouwheren die hun huis laten schilderen/behangen door Polen/Kroaten/Tsjechen die ze 's ochtends met een minibusje gaan ophalen op de parking van één of ander industrieterrein... We moeten af van het denken dat "alles toch uit de grote pot komt", we moeten af van het schaamteloos uitmelken van wat de gemeenschap ons kan bieden, we moeten af van de normvervaging, we moeten af van de cultuur van onverantwoordelijkheid die heerst in het wonderlijke land van de "verzorgingsstaat"... En dat doe je niet door de "profiteurs" te willen categoriseren als "vreemd volk"; want iedereen is eigenlijk in hetzelfde bedje ziek. "Eigen of vreemd" doet er eigenlijk niet toe. Het systeem zelf moet in z'n wortels aangepakt worden om misbruiken door om het even wie onmogelijk te maken.
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zijn namaak spullen. Ook een beetje gestolen op die manier natuurlijk. Maar inderdaad die gasten hebben daar ergens een fameus netwerk in. Heb me vroeger ook eens laten vangen met gouden kettingen. Toen ik ze aan een juwelier liet zien zei die meteen dat het geen goud was maar goldier (wat ik niet ken) en zo was ik opgelicht.
Sedertdien, nooit meer kopen van die gasten! Vroeger verhuurde mijn broer eens zijn huis. Diegene die het huurde deed onderverhuur aan wel minstens 20 nigerianen die op hun beurt aan hem betaalden. Op een moment was het zo erg gesteld met dat huis dat er een ontruimingsbevel werd gedaan. Plots stonden ze daar van het ocmw of ze toch mochten blijven. Nog wat later moesten ze er toch uit want er werd alweer niks meer betaald. Gans dat huis lag vol met uitkeringen van vergoedingen over gans het land en buitenland, alles was gesloopt tot de leidingen uit de muren toe. deuren, chambrans, bad, keuken was gewoon weg. Het huis was nadien enkel nog goed voor afbraak. Hun electriek tapten ze bij buren af, de telefoon ook. Beetje opwinding mag wel! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() en hoe, de vexille, gaan we die 'misbruiken' en die 'normvervaging' precies aanpakken?
doorgaans betekent 'harde aanpak' in beleidsmatige context niet meer dan het afschaffen van nuances. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ...en alsof ge die kunt tegenhouden met af en toe eens iemand te arresteren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier stonden ze met Breitlings te leuren, allé Breitlings met 2 B's hé, ![]() Ik hem een goei horloge, dus ik laat ze maar liggen, bovendien, geef ik liever wa meer uit voor een echte goei horloge dan zo'n stuk plastiek waar de namaak zo afdruipt, (ik herken nen echten als ik ze zie die, blinken veel schoner, hebben nen serienummer en de secondewijzer staat daarvan tenminste op 0 ) Trouwens ge snapt zelf ook wel dat een horloge die een winkelwaarde heeft van 5000 euro nooit te koop kan staan aan 50 dan mag ze nog gepiekt zijn. Och ja die chinezen moeten ook hunen boterham verdienen, maar ge hebt gelijk, 't is foefelen en BTW en belastingen ontduiken, maar de doorsnee tooghanger zal daar inderdaad niet van wakker liggen. Dien negeriaan heeft hun in elk geval goe met hun kloten met zijne nepbrol. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bhairav, als ge weet dat ge de kans loopt van voor een paar maand in een donkere cel te vliegen zonder al te veel eten en drinken, en dat die kans redelijk groot is, dan ga je geen rolexen met 3 l en meer verkopen, en ze zeker niet kopen. Er moet niet alleen meer blauw op straat, maar er moeten er nog veel meer in burger op straat, en keihard straffen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister
|
![]() Beste Grellig,
Als die Nigerianen Vlamingen waren, waren het ook landverraders? Zo ja, dan is het geen racisme, volgens mij. Dan blijft landverraad nog over. Vind jij diefstal & heling landverraad? Op zich een interessante stellingname.. Rechter: "Meneer, door het plegen van deze diefstallen heeft u landverraad gepleegd. Daarop staat de doodstraf." Verdachte: "Ja, maar, enne, enzo" Rechter: "OK, als strafvermindering hakken we 'slechts' uw hand af. Case Closed." |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als de Nigerianen niets meer verkopen zullen ze de moeite ook niet meer nemen om te gaan "leuren" zoals ze hier zeggen. Maar het was leuk om te zien hoe het in zen werk ging,eerst zeuren over vanalles en nog wat in ons land en dan zelf meedoen aan deze lage vorm van belastingontduiking! En men vriendin had ook al een paar string's vast van die mannen en ik stond gewoon op ontploffen.Van men lekker pintje schoot er op deze manier al niet veel meer van over ![]() Kijk,had ik nu ook gekocht van die mannen,dat had ik me nooit of te nooit vergeven.Ik heb een lidkaart van VB-militant opzak en als ik iets gekocht zou hebben had ik het me nooit vergeven. Laatst gewijzigd door Grellig : 28 februari 2005 om 17:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() Die Nigerianen werken tenminste om geld te verdienen. Dat kan je van de vele Vlaamse werklozen niet zeggen.
![]() |
#12 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar dat idee van die sessie's mogen niet plaats vinden,want dat zijn dingen die in het voor-oorlogse Duitsland ook plaats hadden.Al ben ik persoonlijk er een groot voorstander van!Ik geloof heel sterk in een groot leider,allemaal in dezelfde richting weet je wel........................................ Laatst gewijzigd door Grellig : 28 februari 2005 om 19:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 28 februari 2005 om 19:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar iedere dag is hij zijn wagen aan het volladen met trapladders,grasmaaiers,verfborstels,............. ..............en savonds laat komt hij thuis en laad hij alles weer netjes uit. En iedere avond,als ik ga werken met de vaste nacht,ligt hij lui in zijn zetel zijn zwart geld te tellen!Ken je het gevoel dat er bij mij door mijn lijf gaat......................verschrikkelijk gewoon |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Grellig : 28 februari 2005 om 19:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Daarom moet heel het systeem veranderen,want we zijn bezig ons eigen graf aan het spitten!! Filosofische sessie's,en geen pardon! Hoe moeten de mensen het volhouden die wel eerlijk hun geld verdienen?? Allez nu,ons stelsel blaast zichzelf op! We hebben ons ogen niet dicht hoor! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#20 | |