![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Uitspraak Stefaan De Clerck op Vrt:
"Ik weet dat de meerderheid van de bevolking geen staatshervormingen wenst, maar we voeren ze toch door, de mensen zullen er het nut wel van inzien" ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Hij heeft groot gelijk!
Denkt u trouwens dat de meerderheid van de bevolking om de snelbelgwet heeft gevraagd, of om de kiesdrempel, of om stemplicht, of om de drugswet, of om.... Het volstaat waarschijnlijk al. ![]() Soms moet de politiek beslissingen nemen die niet door de volledige bevolking gesteund worden maar wel noodzakelijk zijn om een goede politiek te kunnen voeren, verdere confederalisering is daar een perfect voorbeeld van. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Dat is Verlicht despotisme! Schaf dan meteen het principe van volksvertegenwoordiging af.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De uitspraak van de CD&V'er is overigens fout (gesteld dat ie dat al gedaan heeft, want ik heb ze nergens anders gehoord dan uit jouw mond). Het ISPO van de KULeuven heeft (cijfers van 1999 helaas) opgemeten dat 72% van de Vlamingen een verdere decentralisatie wenst. Stefaan moet eens zijn bronnen checken in het vervolg, maar het zal wel niet voor niets zijn dat de N-VA een betere oppositiepartij is gebleken dan de CD&V (effe een slagje onder de gordel geven ![]()
![]() |
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Hij heeft gezegd dat de meerderheid van de bevolking NIET WAKKER LIGT van staatshervormingen! Dit is dus wat anders dan dat de mensen er TEGEN zouden zijn. Weeral een mooie BUB-verdraaiing van de werkelijkheid. Jullie beginnen er echt bedreven in te worden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Opmerkinkje: Burgers liggen van weinig dingen "wakker", het is de taak van politici om te zeggen: Zie is wat ze doen met uw land, zijt ge daarmee akkoord?. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Het is in elk geval niet de eerste leugen wiens bestaan je graag wil vergeten. Herinner u de befaamde HUMO-peiling, waar de 0,4 "andere" verkocht werden als 0,4 BUB! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hun programma is reeds zo 'eenpuntig', en als je dan suggereert om er een democratisch tintje aan toe te voegen, dan blubberen ze wat in het rond en verklaren zich achteraf tégen! Hun historische argumentatie rammelt langs alle kanten, en hun bestuurlijke visie op gewesten en provincies etc. wijzigen ze om de haverklap wanneer hun grootste tegenstanders, de vlaamsnationalisten, een beetje tegengas geven. Het BROV opnemen had ze een wapen gegeven tegen de flaminganten. Zouden die eventjes ferm op de bek gaan bij een referendum-aanvraag tot splitsing, om nog niet te spreken van het plebisciet dat hen te wachten staat mochten ze toch ooit aan voldoende handtekeningen geraken om tot stemming over te gaan! Mijn steun én stem hebben ze in elk geval verkwanseld, totdat hun democratische reflex een beetje aanscherpt. Op papier is het Vivantprogramma een stuk eenduidiger én vooral vervuld met streven naar democratische verfijning. Of er in de praktijk iets zou van terecht komen, is dan weer een andere kwestie. Eens zien of op 18 mei mijn wantrouwen het haalt van mijn naïeve geloof in de goede bedoelingen van deze partij.
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
So be it. Mekhtoub. Dan worden maar ge****kt door Allah de Almachtige. Als een meerderheid het na correcte en objectieve info nog steeds wenst, wie zijn wij dan om het tegen te houden?
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |