Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 maart 2005, 13:54   #1
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Tweedehands woningen volgens catalogusprijs?

Zoals vele zaken kan een waarde oordeel gegeven worden. Auto's verliezen hun waarde in tijd en km stand en krijgen dan een richtcijfer mee volgens bouwjaar en dergelijke.
Waarom kan dat niet voor een woning. Ook een woning vergaat en heeft een bouwjaar.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2005, 14:09   #2
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Zoals vele zaken kan een waarde oordeel gegeven worden. Auto's verliezen hun waarde in tijd en km stand en krijgen dan een richtcijfer mee volgens bouwjaar en dergelijke.
Waarom kan dat niet voor een woning. Ook een woning vergaat en heeft een bouwjaar.
De grondoppervlakte is een vast gegeven, en de grondprijzen hebben de neiging om te stijgen omwille van de grondschaarste. Verder is ook de ligging bepalend voor de marktprijs. Voor opbrengsteigendommen speelt ook de potentiële huurwaarde een belangrijke rol. Ook de staat van onderhoud van de woning speelt een belangrijke rol. Renovatiewerken kunnen de waarde van een woning doen stijgen. Als de rente daalt, kunnen de mensen meer lenen en een hogere leencapaciteit jaagt nu eenmaal de vastgoedprijzen de hoogte in. Kortom, in tegenstelling tot doorsneewagens, bestaat er niet zoiets als de cataloguswaarde van een woning.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2005, 14:19   #3
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat is juist, maar er kan een waarde oordeel aan materialen gegeven worden. Dus men zou het wel kunnen!
Oud 6 maart 2005, 14:53   #4
Don Quichote
Banneling

Standaard

Voor wagens is er alleen een richtwaarde.(een houvast)

De eigenaar mag vragen voor zijn gebruikte wagen wat hij wil.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2005, 14:55   #5
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote
Voor wagens is er alleen een richtwaarde.(een houvast)

De eigenaar mag vragen voor zijn gebruikte wagen wat hij wil.
Maar krijgt het niet!
Oud 6 maart 2005, 15:00   #6
Don Quichote
Banneling

Standaard

Jawel want de meeste nog goede gebruikte wagens worden verkocht.
Dus was de eigenaar tevreden over wat hij kreeg.
Anders had hij die wagen niet verkocht.

Hetzelfde voor huizen.

Hoop nooit op goedkope huizen.
Ze gaan nog stijgen in prijs. Zeker weten.

En ik vind dat gezond.
Oud 6 maart 2005, 15:05   #7
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote
Jawel want de meeste nog goede gebruikte wagens worden verkocht.
Dus was de eigenaar tevreden over wat hij kreeg.
Anders had hij die wagen niet verkocht.

Hetzelfde voor huizen.

Hoop nooit op goedkope huizen.
Ze gaan nog stijgen in prijs. Zeker weten.

En ik vind dat gezond.
Een wagen van 5 jaar oud zal meestal geen 50% meer halen van de aankoopprijs.
Een huis van 5 jaar oud zal meestal bijna verdubbeld zijn tegenwoordig.
Niet gezond, u prijs uzelf er uit! (maar ach u hebt een woning en hoopt er op te gaan rentenieren)
Ziet u, parasieten als u moeten er op termijn van tussen!
U schaadt de gezondheid!
Oud 6 maart 2005, 16:10   #8
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is juist, maar er kan een waarde oordeel aan materialen gegeven worden. Dus men zou het wel kunnen!
Je zou kunnen maken dat er voor elke verkoop eerst een schatter moet komen. Je zou dat ook kunnen doen met de huurprijs. Spirit is met zoiets bezig - ttz een schatter zou dan moeten langskomen om vast te stellen aan welke prijs een woning maximum mag worden verhuurd. Ze zijn daar in t parlement mee bezig en pssst het vierde wereld syndicaat heeft daar zelfs een klein beke invloed op gehad.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2005, 16:56   #9
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar krijgt het niet!
Voor een huis krijg je ook niet wat je wil.
Oud 6 maart 2005, 17:04   #10
Don Quichote
Banneling

Standaard

En omgekeerd!

Je kan zo maar geen huis uitkiezen voor een prijs die jij in jouw hoofd hebt.
Altijd met de eigenaar onderhandelen.
De eigenaar beslist.
Oud 6 maart 2005, 17:34   #11

Standaard

De eigenaar mag beslissen
over kopen of niet verkopen
niet over de prijs
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Oud 6 maart 2005, 19:22   #12
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
Je zou kunnen maken dat er voor elke verkoop eerst een schatter moet komen. Je zou dat ook kunnen doen met de huurprijs. Spirit is met zoiets bezig - ttz een schatter zou dan moeten langskomen om vast te stellen aan welke prijs een woning maximum mag worden verhuurd. Ze zijn daar in t parlement mee bezig en pssst het vierde wereld syndicaat heeft daar zelfs een klein beke invloed op gehad.
Da's sensibiliseren hé.
Oud 6 maart 2005, 20:31   #13
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
De eigenaar mag beslissen
over kopen of niet verkopen
niet over de prijs
Ik heb nog niet allemaal uw berichten gelezen (en ik ga mij daar ook niet mee bezig houden), maar op basis van wat ik reeds van u gelezen heb, lijkt het mij er sterk op dat u een ferme communist bent.
Oud 6 maart 2005, 20:36   #14

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
Ik heb nog niet allemaal uw berichten gelezen (en ik ga mij daar ook niet mee bezig houden), maar op basis van wat ik reeds van u gelezen heb, lijkt het mij er sterk op dat u een ferme communist bent.
En jij bent een ferme anarchist.
Oud 6 maart 2005, 20:43   #15
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
En jij bent een ferme anarchist.
Hoezo ????
Oud 6 maart 2005, 20:58   #16

Standaard

Als jij vindt dat ik een communist ben omdat ik ervan uitga dat er zoiets is als natuurlijk erfdeel dan kan ik jouw net zo goed een anarchist noemen omdat je alleen je vrijheidsrechten kent. Mensen zoals jij maken jammerlijk van het liberalisme een systeem dat vrijheid oplevert voor enkelen en slavernij voor velen. Dat is een verkrachting = een daad van anarchisme - van het authentiek liberalisme want dat voorziet de vrijheid van iedereen en dit door de toegang te verzekeren tot ieders natuurlijk erfdeel ipv hem ervan af te snijden. Neo=cons en rechts liberalen zitten psychologisch eigenlijk nog in de middeleeuwen. Zij moeten nog leren begrijpen dat het niet perse nodig is om anderen van je afhankelijk te maken om in de wereld vooruit te komen. Zij zijn psychologisch gezien zelfs geen mensen. Ze hebben tot nogtoe een evolutionaire stap gemist. Ik zou ze dus ook kunnen vergelijken met barbaren of zo.
Oud 6 maart 2005, 21:01   #17

Standaard

Ik ben een voorstander van een twee sporen ecconomie waarbij er een onderscheid wordt gemaakt tussen basissbehoeften en luxeproducten. Op luxeproducten mag gespeculeerd worden zoveel je wil op basisbeheoften niet want die moeten voor iedereen teogankelijk zijn. Ik ben dus hooguit een links liberaal.
Oud 6 maart 2005, 21:09   #18
Don Quichote
Banneling

Standaard

Het echte leven zit wel voorlopig anders in mekaar.
En dat zal niet veranderen.

Soms moet je logische argumenten van anderen kunnen herkennen en aanvaarden.

Met wensdenken schiet je niet op.
Oud 6 maart 2005, 21:18   #19

Standaard

Ach man

De menselijke fantasie is de architect van de toekomst

Wij zijn de bouwheren van het heelal.

Alles wat nu nieuw is was ooit fantasie

en er werd om gelachen.

Ik vergeleek je al eerder met de Romeinen die dachten dat hun systeem het systeem was. Maar voorlopig zal het nog wel even blijven zoals jij het plezant vindt hoor = je mag nog even macht hebben over de mensen die niets hebben.
Oud 6 maart 2005, 21:23   #20
Don Quichote
Banneling

Standaard

Ik vind het helemaal niet plezant.

Heb eerder kompassie met u.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be