Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 4 maart 2005, 17:41   #1
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard Hoofddoek is een privé-zaak

FRANK VANHECKE: HOOFDDOEK IS PRIVE-ZAAK

Privé

“Een politieke partij heeft zich niet te bemoeien met wat iemand in zijn privé-leven doet.
De hoofddoek is een privé-zaak. Daar kunnen we ons niet in moeien. Enkel op school en bij ambtenaren in functie moet die hoofddoek uit.”

Uit De Standaard 04-03-2004
Brugge Veilig en Leefbaar is offline  
Oud 4 maart 2005, 18:10   #2
Dark Soho
Schepen

Dark Soho's schermafbeelding

Standaard

Ik rij door de kou met een muts rond op m'n fietsje met een bivakmuts. Enkel mijn ogen zijn zichtbaar. Ik ben blank. Ben ik nu strafbaar ???
Dark Soho is offline  
Oud 4 maart 2005, 18:12   #3
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dark Soho
Ik rij door de kou met een muts rond op m'n fietsje met een bivakmuts. Enkel mijn ogen zijn zichtbaar. Ik ben blank. Ben ik nu strafbaar ???
Ja, 20 jaar de cel in.
Oud 4 maart 2005, 18:22   #4
Dark Soho
Schepen

Dark Soho's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968
Ja, 20 jaar de cel in.
Ja maar ik ben blank !??
Dark Soho is offline  
Oud 4 maart 2005, 18:27   #5
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Open brief aan de onverdraagzamen :

O ijdele gekken
op aandacht vergeild
verhitte lafbekken
op moslims verkwijld

is ’t hoofddoek de lap
die u stiers bronstig maakt ?
of ’t VB soms de kap
voor uw moed, ongenaakt ?

uw lucratief spel
tot rechtsstraf gedoemd
aanhoort 'dra de bel
van penitentiaire roem

terecht !
Descartes Jr is offline  
Oud 4 maart 2005, 18:29   #6
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Vreemd. Die uitspraak van FVH lijkt mij volledig in tegenspraak te zijn met het etiketje dat men hem over dat onderwerp wilt opplakken, en dan probeert men er blijkbaar nog steeds een karikatuur van te maken.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 4 maart 2005, 18:30   #7
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja maar ik ben blank !??
Blank? hmm dan is het 40 jaar de cel in....
Oud 4 maart 2005, 19:01   #8
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Is die discussie nu nog niet afgelopen.................Al gooien ze een heel wasmand over hunne kop,wat maakt mij dat uit,maar op school geen hoofddeksels,ben ik het mee eens.

Novalis
Grellig is offline  
Oud 4 maart 2005, 20:25   #9
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Vreemd. Die uitspraak van FVH lijkt mij volledig in tegenspraak te zijn met het etiketje dat men hem over dat onderwerp wilt opplakken, en dan probeert men er blijkbaar nog steeds een karikatuur van te maken.
Is vooral in tegenspraak met wat Dewinter uit zijn botten slaat...en heel wat racistjes op dit forum ! 8) Niet dat FVH het meent hoor, het is meer de kwijl die uit zijn mondhoeken loopt.
Oud 4 maart 2005, 21:11   #10
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar
Is vooral in tegenspraak met wat Dewinter uit zijn botten slaat...
tot zover dan ook die rigide partijdoctrine?

Citaat:
en heel wat racistjes op dit forum ! 8)
Al zijn er heel wat andere racistjes op dit forum dan weer heel erg pro-hoofddoek.

Citaat:
Niet dat FVH het meent hoor, het is meer de kwijl die uit zijn mondhoeken loopt.
Het is nog altijd een politicus he.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 4 maart 2005, 22:31   #11
Clemens
Parlementsvoorzitter

Clemens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Is die discussie nu nog niet afgelopen.................Al gooien ze een heel wasmand over hunne kop,wat maakt mij dat uit,maar op school geen hoofddeksels,ben ik het mee eens.
Laat daar de scholen zelf over beslissen.

De politiek moet zich daar NIET mee moeien.

Ook de bedrijven moeten zelf hierin hun verantwoordelijkheid
nemen, zonder tussenkomst van de politiek.

Laatst gewijzigd door Clemens : 4 maart 2005 om 22:33.
Clemens is offline  
Oud 4 maart 2005, 22:39   #12
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens

De politiek moet zich daar NIET mee moeien.

Ook de bedrijven moeten zelf hierin hun verantwoordelijkheid
nemen, zonder tussenkomst van de politiek.
Volledig mee akkoord.
Distel is offline  
Oud 4 maart 2005, 23:45   #13
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens

De politiek moet zich daar NIET mee .
En waarom zou de politiek niet mogen reguleren, maar de scholen wel? Op basis van welk merkwaardig axioma wordt dit besloten?

Indien scholen zelf regulerend mogen optreden, dan kan het ministerie van Onderwijs dat evenzeer.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 5 maart 2005, 03:23   #14
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Privé

“Een politieke partij heeft zich niet te bemoeien met wat iemand in zijn privé-leven doet.
De hoofddoek is een privé-zaak. Daar kunnen we ons niet in moeien. Enkel op school en bij ambtenaren in functie moet die hoofddoek uit.”

ik ben blij dat Frank VanHecke dit zegt, maar ik houd ook zeker in mijn hoofd dat FDW vorig jaar in dezelfde krant letterlijk verklaarde dat er met hem aan de macht een algemeen straatverbod voor hoofddoeken zou komen.
Spijtig dat FDW zoveel stemmen haalt, want het VB zou véél beter af zijn zonder hem...
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 5 maart 2005, 10:35   #15
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
ik ben blij dat Frank VanHecke dit zegt, maar ik houd ook zeker in mijn hoofd dat FDW vorig jaar in dezelfde krant letterlijk verklaarde dat er met hem aan de macht een algemeen straatverbod voor hoofddoeken zou komen.
Spijtig dat FDW zoveel stemmen haalt, want het VB zou véél beter af zijn zonder hem...
Wanneer zult u (ooit ?) begrijpen dat wat Vanhecke zegt het neerpennen niet waard is ??? Dewinter heeft tenminste nog de eerlijkheid en het zelfrespect om voor zijn mening uit te komen. Zonder waardeoordeel te vellen over de inhoud van zijn uitspraken staat hij torenhoog boven Vanhecke, en dat verklaart misschien voor een deel zijn populariteit. Niet iedereen is blind.
Oud 5 maart 2005, 11:30   #16
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Klopt niet!

FDW zei dat de hoofddoek symbool staat voor de onwil tot integratie. Dat is toch heel wat anders dacht ik.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 5 maart 2005, 11:41   #17
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de klas?
Bobke is offline  
Oud 5 maart 2005, 11:43   #18
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is vooral in tegenspraak met wat Dewinter uit zijn botten slaat...en heel wat racistjes op dit forum ! 8) Niet dat FVH het meent hoor, het is meer de kwijl die uit zijn mondhoeken loopt.
Citeer eens wat hij uit zijn botten sloeg, dan kunnen we ook oordelen.
Bobke is offline  
Oud 5 maart 2005, 12:11   #19
ilfalco
Minister-President

Standaard

FRANK VANHECKE: HOOFDDOEK IS PRIVé-ZAAK

Privé

Een politieke partij heeft zich niet te bemoeien met wat iemand in zijn privé-leven doet.

Symbool van onwil tot integratie

Voor ons blijft een hoofddoek het symbool van de gebrekkige wil om zich in onze samenleving te assimileren.”

Zaakvoerder: Vlaams Belang is onschuldig

“Ik heb vrij snel na het uitbreken van deze affaire contact opgenomen met Rik Van Nieuwenhuyse, de zaakvoerder van het bedrijf. Hij heeft ons verzekerd dat Vlaams Belang met deze zaak niets te maken heeft. Wij zijn dan ook behoorlijk boos wanneer commentaarschrijvers het tegenovergestelde suggereren.”

‘Iedereen is vrij om een hoofddoek te dragen’, zei koning Albert. Op de webstek van het Vlaams Belang klonk het in een commentaar: ‘Jammer genoeg is niet iedereen vrij om er geen te dragen’ …

“Dat is toch zo. De hoofddoek staat symbool voor de onderdrukking van de vrouw. De koning is verkeerd bezig, mocht hij suggereren dat hij zoiets normaal vindt. En mogen we een taboe doorbreken? Hoeveel vrouwen worden niet uitgespuwd door hun gemeenschap omdat ze weigeren een hoofddoek te dragen, of uitgemaakt voor hoer? Die vrouwen ontvangt de koning niet.”

“In het geval Remmery gaat het nog altijd ‘maar’ om schriftelijke bedreigingen”, schrijft u op de site. Dat kan over de auto van Dewinter niet gezegd worden. Is zo’n vergelijking wel kies?” (Brinkman in De Standaard)

“Daarom heb ik die “maar” tussen aanhalingstekens gezet.
Het is toch niet normaal dat de auto van een volksvertegenwoordiger zo zwaar wordt toegetakeld. Dat is commentaarschrijvers helemaal ontgaan. Noemt u dat een akkefietje?
De dreigbrieven aan ons adres zijn gewoon niet meer te tellen.”

Wij durven recht in de spiegel kijken

De opmars van de islam beschouwen we als de grootste bedreiging voor Europa.
Da mogen we toch wel stellen zonder dat een of andere tuttifrutti-idioot zich geroepen moet voelen om dreigbrieven te sturen.”

Dader vergist zich of heeft heel andere motieven

“Laat ik het zo uitdrukken: als het de bedoeling was om de opmars van de islam te bagatelliseren en het dragen van een hoofddoek als sympathiek voor te stellen, dan is de briefschrijver wonderwel in zijn opzet geslaagd.
Maar ik geef grif toe, dat is een perfide redenering.
Misschien is het wel het bewijs dat men geen politieke motieven moet zoeken.
In elk geval gaat het om een geestelijk gestoorde, een gefrustreerde met een crimineel en ziek brein.”

Frank Vanhecke in De Standaard, 04.03.05

hier het hele verhaal wat lucien de pyromaan natuurlijk niet zal posten , liever een uit z'n context gerukt citaat.... misschien moet men maar eens naar de dader gaan zoeken in brugge .... er loopt daar alvast één grote gek rond die tot alles in staat is om het Vb te treffen.
ilfalco is offline  
Oud 5 maart 2005, 12:15   #20
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Privé

FVH vergist zich!

Het is de taak van de overheid om de onderdrukking van de vrouw "met alle middelen" (Tobback? ) tegen te gaan.
Ter attentie van de moslima's die met een door zoutzuur (HCL98%) verbrand gezicht in het ziekenhuis liggen omdat ze geen kopvod hadden willen dragen en ter attentie van het symbool van goedkeuring van gang-rape (van niet mensen = ongelovigen) door groepjes moslims kan men nu uiteraard besluiten dat FVH een racist is omdat hij voor deze mishandelde minderheid niet wil opkomen...

Filip De Winter heeft gelijk: geen hamer en sikkel/geen kopvod/swastika in openbare ruimtes.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be