Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 februari 2005, 20:04   #1
VlomsBelang
Banneling

VlomsBelang's schermafbeelding

Standaard De Moslims, een vredelievende godsdienst? Nee, eerder de DUIVEL!

Dit zou men moeten doen met alle criminele moslims ter wereld.

http://www.apostatesofislam.com/media/stoning.htm
http://www.apostatesofislam.com/medi...eo_100kbps.wmv

Dit is één van de redenen om hen te bestrijden!
VlomsBelang is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2005, 21:13   #2
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlomsBelang
Dit zou men moeten doen met alle criminele moslims ter wereld.

http://www.apostatesofislam.com/media/stoning.htm
http://www.apostatesofislam.com/medi...eo_100kbps.wmv

Dit is één van de redenen om hen te bestrijden!
Ik ben die site destijds ook al tegengekomen. Ex moslims zijn natuurlijk het best geplaatst om moslims van antwoord te dienen temeer daar zij de religie en de Arabische taal kennen.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2005, 21:16   #3
smiley

Standaard

Voorbeeldje..

akidul you should actually read what you copy and paste so you don't look so foolish. Sorry to be blunt. Where in the koran does it ever say beat "lightly"?

That has been put there by people because it sounds bad in its original meaning. Now how would your god like that? YOU are changing the koran and you still call yourself a muslim! Can't you just be at least a good muslim and not make excuses for what you believe?

akidul the more you post the more everyone realizes your lack of knowledge.
Now you are limiting your god. How is he going to like it?

ok.. in my native language Urdu which borrows words from Arabic, the word Zarb means "beat/strike". This is the same word used in the ayat (Azribuhu, from Zarb).

"Lightly" is not part of the ayat akidul, the Islamic websites have lied to you - just look at the translations and you'll see.

The word in Yusuf Ali's translation is put in brackets and is not part f the Quran itself. See other translations, they did NOT put the word Lightly. What does that tell you? where are you from? I'm from pakistan.

i tried to explain you million times. it's not about how strong man is allowed to beat woman. it is the fact that he is allowed to beat her. can't you see how backward that is?

http://www.apostatesofislam.com/foru...opic.php?t=619

Laatst gewijzigd door smiley : 2 februari 2005 om 21:26.
Oud 2 februari 2005, 21:20   #4
sinan123
Banneling

Standaard

Wat aardig ze hebben ook een soft-version voor Moslims gemaakt wat lieff...(not)
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2005, 21:37   #5
Revolutie
Parlementslid

Revolutie's schermafbeelding

Standaard

Beesten zijn het
Hoe kun je nu zo een godsdienst liefhebben?

Koppen afsnijden in de naam van Allah.

WEG ERMEE
Oud 2 februari 2005, 22:23   #6
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe kun je nu zo een godsdienst liefhebben?
Je begrijpt het niet, een Christen die een atheïst onthoofd is ook niet lief.
Het is niet de schuld van de godsdienst, maar van de mensen.
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2005, 22:33   #7
smiley

Standaard

Neen, ik denk niet dat ik getraumatiseerd ben.

Heb gewoon ervaring met leven in een moslimland, zeker als vrouw... Het heeft mij lange jaren gekost om klaar te zien, aanvankelijk was ik ook in de val gelopen van het amalgaam "anti-islam = racisme". Ik zag in de moslimwereld rondom mij erg veel dingen en gebeurtenissen die ik niet kon plaatsen...tot ik toevallig uit interesse de koran ben gaan lezen.

Daar pas heb ik de basis van de islam begrepen en zijn mij de schellen van de ogen gevallen. Plots kon ik een hele reeks voorvallen en gebeurtenissen plaatsen en zelfs begrijpen...houdingen van moslims, uitspraken van zo op het eerste gezicht totaal vredelievende moslims die haatdragend en bot deden over niet-moslims, het fatalisme-tot-op-het-bot dat de moslimvrouwen rondom mij verlamt en beperkt, de totale afwezigheid soms van elementair respect voor anderen (vooral vrouwen en niet-moslims) en de totale verwaarlozing van het eigen denkvermogen,... zo kan ik nog een poosje voortgaan.

Deze ontdekkingen in de koran hebben mij echt met verstomming geslagen en daarna ben ik gaan beseffen dat deze religie één groot bedrog is, dat de moslims (waaronder mijn man) hun hele leven bedot worden, dat ze erg veel mislopen in hun bestaan door deze religie,... Ik heb er medelijden mee gekregen en heb tevens voor mijzelf besloten dat ik niet langer kon en mocht zwijgen.

Als bijlage gaf de koran mij de twijfel, ik ben agnosticus geworden.
Ik heb gezien wat islam kan aanrichten, met mijn eigen ogen, rondom mij heb ik vrouwen in naam van islam als beesten zien behandeld worden, heb ik kinderen hun levensvreugde zien verliezen, heb ik mannen zien verworden tot emotioneel gehandikapten... Ik dacht dat bij mijn terugkeer in het Westen het zou volstaan van te getuigen, van te bewijzen...

Maar dat was buiten de PC's en links gerekend, om nog maar te zwijgen van gewone dwaasheid... Daardoor was ik verrast, eerst kon ik het niet geloven, hoe kon men nu ziende blind zijn? Nochtans heb ik voor mijzelf besloten, alle dreigementen ten spijt, dat ik mijn mond niet hou. Als iedereen zou zwichten uit schrik, wie gaat dan de waarheid uitbrengen...?

Je ziet, Hercules, ik ben nogal een doordouwer van nature.

Jij kan nu als (verwende) westerse moslim denken dat ik overdrijf en dat wat ik hierboven beschreef een ver-van-je-bed historie is... Dat is niet waar. In Molenbeek (Brussel) woont een vrouw van een imam die hier al 10 jaar verblijft zonder ooit één voet buiten gezet te hebben, in naam van de islam... In Laeken (niet ver van de koning) woont een jonge maagd die deze zomer de 3e vrouw wordt van een man die haar grootvader zou kunnen zijn, in naam van de islam...In Ukkel woont een moeder met 6 kinderen wiens man in de gevangenis zit, in naam van de islam volgde hij Al Quaeda...

Als moderne moslim kan je 2 dingen doen, is het je humane plicht één van beiden te doen :
1. ex-moslim worden en dat ook publiek maken (op 't net bvb)
2. moslim blijven, maar dan ijveren voor herziening, aanpassing of gewoonweg afschaffing van de sharia...

Doe je niks, dan ben je voor mijn part medeplichtig aan wandaden tegen de mensheid...

Dutch

http://dutch.faithfreedom.org/forum/viewtopic.php?t=153

Laatst gewijzigd door smiley : 2 februari 2005 om 22:34.
Oud 3 februari 2005, 11:36   #8
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Het is niet de schuld van de godsdienst, maar van de mensen.
"Jij geeft de islam niet de schuld...de schuld ligt bij onwetendheid en gebrek aan kennis van de echte islam...
Bij mij ging het net andersom! Ik zocht eerst de verklaring bij onwetendheid en kwam toen tot de vaststelling dat de schuld wel degelijk in de leer van de islam ligt : in de koran, soenna en ahadith! Het volstaat om ze te lezen...
Feitelijk is dat schuld-vinden toch maar bijzaak : in de realiteit stellen we vast dat islam mede als gevolg heeft : deplorabel statuut van de vrouw, afkeer van al wat niet moslim is, aan banden leggen van logisch en vrij denken, schendingen van de universele mensenrechten, oppositie van democratie, ...
Dat is toch een belangrijke vaststelling?! Waar we niet over kunnen zien."

Bron: http://dutch.faithfreedom.org/forum/viewtopic.php?t=153
Oud 4 februari 2005, 10:06   #9
ashrawi
Lokaal Raadslid

ashrawi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley
"Jij geeft de islam niet de schuld...de schuld ligt bij onwetendheid en gebrek aan kennis van de echte islam...
Bij mij ging het net andersom! Ik zocht eerst de verklaring bij onwetendheid en kwam toen tot de vaststelling dat de schuld wel degelijk in de leer van de islam ligt : in de koran, soenna en ahadith! Het volstaat om ze te lezen...
Feitelijk is dat schuld-vinden toch maar bijzaak : in de realiteit stellen we vast dat islam mede als gevolg heeft : deplorabel statuut van de vrouw, afkeer van al wat niet moslim is, aan banden leggen van logisch en vrij denken, schendingen van de universele mensenrechten, oppositie van democratie, ...
Dat is toch een belangrijke vaststelling?! Waar we niet over kunnen zien."

Bron: http://dutch.faithfreedom.org/forum/viewtopic.php?t=153
Je bent informatie beginnen zoeken op een verkeerd moment.......

De REDEN was ook verkeerd, je zag EERST dat vrouwen zonder respect werden behandeld en dat ongelovigen hetzelfde te verduren kregen.........

Ja...als je al deze dingen ziet, dan kan ik wel verstaan dat je boos word.
Het spreekt toch voor zich dat als je iets met een zekere gemoedsgesteldheid gaat opzoeken dat je alleen ziet wat je WIL zien.

Ik weet zeker dat die 'moslims' waar jij het over had allemaal (of toch de meerderheid) analfabeet is. Het probleem ligt volgens mij dus bij de mensen die TE WEINIG kennis over de islam hebben.
ashrawi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2005, 10:27   #10
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ashrawi
Het probleem ligt volgens mij dus bij de mensen die TE WEINIG kennis over de islam hebben.
Dat is wat moslims elkaar wijs maken.

Laatst gewijzigd door smiley : 4 februari 2005 om 10:33.
Oud 4 februari 2005, 10:36   #11
smiley

Standaard

Hallo allemaal,

Eerst even mezelf voorstellen: Adam, ik ben Marokkaan, 31 jaar, islamitisch opgevoed en woon sinds mijn 11-de in Nederland .

Ik was tot voor kort (5 maanden geleden) actief moslim, vijf keer per dag bidden, vasten tijdens de maand Ramadan, enzovoort. Mijn grootste droom was dat iedereen op de aarde moslim zou worden, en heb ook vaak mensen aangeraden om de islam te volgen, dat was de enige WAARHEID. Dat geloofde ik echt.
IK BEN EEN EX MOSLIM...
Ik ben de enige uit mijn hele familie die zo erover denkt.Als mn ouders erachter zouden komen dan zou het hun harten breken, en dat is zachtjes uitgedrukt, iedere (ex)moslim zou dat begrijpen, alle ouders willen het beste voor hun kids...
IK heb het een tijd lang heel moeilijk gehad, jullie begrijpen (hopelijk) wel hoe het is om 30 jaar een beeld te hebben van de wereld en hoe die in elkaar zit, om daarna achter te komen dat het een droom is. Opeens sta je er alleen voor. Ik leef in 2 werelden, Ik zeg bijvoorbeel nog steeds bismillah (in de naam van god) voor het eten, en als iemand niest: rahimaka allah (god zegene u).

Als ik 1 jaar geleden deze site was tegengekomen, dan had ik het als een truc van de satan beschouwd, en had waarschijnlijk iets gepost van "jullie weten niks van de islam, daarom zeggen jullie dit". Mijn waarheid was: Islam=goed, niet-islam=slecht, en zo denken alle moslims.
Ik hoop alleen dat deze forum geen haat forum wordt, omdat ik weet dat moslims geen slechte mensen zijn, bijna mijn hele kennissenkring bestaat uit moslims.... De vraag is hoe ze te overtuigen dat ze in een droom leven?

Bron: http://dutch.faithfreedom.org/forum/viewtopic.php?t=768
Oud 4 februari 2005, 10:54   #12
ashrawi
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Hallo allemaal,

Eerst even mezelf voorstellen: Adam, ik ben Marokkaan, 31 jaar, islamitisch opgevoed en woon sinds mijn 11-de in Nederland .

Ik was tot voor kort (5 maanden geleden) actief moslim, vijf keer per dag bidden, vasten tijdens de maand Ramadan, enzovoort. Mijn grootste droom was dat iedereen op de aarde moslim zou worden, en heb ook vaak mensen aangeraden om de islam te volgen, dat was de enige WAARHEID. Dat geloofde ik echt.
IK BEN EEN EX MOSLIM...
Ik ben de enige uit mijn hele familie die zo erover denkt.Als mn ouders erachter zouden komen dan zou het hun harten breken, en dat is zachtjes uitgedrukt, iedere (ex)moslim zou dat begrijpen, alle ouders willen het beste voor hun kids...
IK heb het een tijd lang heel moeilijk gehad, jullie begrijpen (hopelijk) wel hoe het is om 30 jaar een beeld te hebben van de wereld en hoe die in elkaar zit, om daarna achter te komen dat het een droom is. Opeens sta je er alleen voor. Ik leef in 2 werelden, Ik zeg bijvoorbeel nog steeds bismillah (in de naam van god) voor het eten, en als iemand niest: rahimaka allah (god zegene u).

Als ik 1 jaar geleden deze site was tegengekomen, dan had ik het als een truc van de satan beschouwd, en had waarschijnlijk iets gepost van "jullie weten niks van de islam, daarom zeggen jullie dit". Mijn waarheid was: Islam=goed, niet-islam=slecht, en zo denken alle moslims.
Ik hoop alleen dat deze forum geen haat forum wordt, omdat ik weet dat moslims geen slechte mensen zijn, bijna mijn hele kennissenkring bestaat uit moslims.... De vraag is hoe ze te overtuigen dat ze in een droom leven?

Bron: http://dutch.faithfreedom.org/forum/viewtopic.php?t=768
Hoe jou te overtuigen dat jij hetzelfde geval bent als Ayaan?
Je bent getraumatiseerd door wat je gezien hebt, en je maakt een correlatie tussen twee aspecten.
1) het geen respect hebben voor mensen in het algemeen (wat jij waarschijnlijk gezien hebt), vrouwen, ongelovigen enz.
2) Het feit dat ze islamietisch zijn.

Autochtone vrouwen die hun hele leven lang niets dan geweldadige mannen hebben gekend, maken diezelfde fout en worden gewoon feminist.
Oud 4 februari 2005, 10:56   #13
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ashrawi
Hoe jou te overtuigen dat jij hetzelfde geval bent als Ayaan?
Je bent getraumatiseerd door wat je gezien hebt, en je maakt een correlatie tussen twee aspecten.
1) het geen respect hebben voor mensen in het algemeen (wat jij waarschijnlijk gezien hebt), vrouwen, ongelovigen enz.
2) Het feit dat ze islamietisch zijn.

Autochtone vrouwen die hun hele leven lang niets dan geweldadige mannen hebben gekend, maken diezelfde fout en worden gewoon feminist.
Ik moet je spijtig genoeg ongelijk geven.
Oud 4 februari 2005, 11:01   #14
ashrawi
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Ik moet je spijtig genoeg ongelijk geven.
Niet erg......
Je probeert maar
Oud 4 februari 2005, 11:08   #15
smiley

Standaard

Spijtig genoeg is niet al wat Islam is goed en niet al wat niet Islam is slecht. Je hoeft de koran maar te lezen
Oud 4 februari 2005, 11:16   #16
ashrawi
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Spijtig genoeg is niet al wat Islam is goed en niet al wat niet Islam is slecht. Je hoeft de koran maar te lezen
Wat een argumenten!!!
Oud 4 februari 2005, 11:20   #17
smiley

Standaard

Alle moslims denken Islam=goed, niet-islam=slecht terwijl dat dit een vergissing is. Niet moeilijk toch?
Oud 4 februari 2005, 12:48   #18
ashrawi
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Alle moslims denken Islam=goed, niet-islam=slecht terwijl dat dit een vergissing is. Niet moeilijk toch?
Het is een vergissing van jouw om dat te geloven.
Oud 4 februari 2005, 15:34   #19
smiley

Standaard

Zo kunnen we wel bezig blijven

Laatst gewijzigd door smiley : 4 februari 2005 om 15:36.
Oud 4 februari 2005, 17:25   #20
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Een moslim in een niet-moslimland moet kiezen tussen een goed moslim zijn of een goed mens zijn. Beiden tesamen gaat niet. Ofwel kiest hij of zij een goed mens te zijn maar is dan een slecht moslim of anders kiest hij of zij ervoor om een goed moslim te zijn maar is dan een slecht mens.

Meer dan 90% van de moslims bij ons kiezen ervoor om een goed moslim te zijn en zijn dus slechte mensen.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be