Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Gaat u akkoord met dergelijke raciale denkbeelden (zie quote)
Ja, ik ben flamingant en ik ga akkoord met de uitspraak. 10 45,45%
Nee, ik ben flamingant en vind de uitspraak verwerpelijk. 6 27,27%
Nee, ik ben een goede Belg. 6 27,27%
Aantal stemmers: 22. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 14 maart 2005, 15:36   #1
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard Vermengen van Franstaligen onder Vlamingen schadelijk?

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Grellig
Omdat het vermengen van franstaligen onder de Vlamingen op grote problemen stuit.Dit werkt niet zolang de franstaligen de arrogante houding blijven hanteren.

Eerlijk gezegd,de franstaligen kunnen nog wat leren van sommige allochtonen in ons land die zich perfect hebben aangepast.
Wat is dat voor absurde raciale logica? Vergelijk: Omdat het vermengen van Joden onder de Duitsers op grote problemen stuit! Gewoon ziekelijk!
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2005, 15:41   #2
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Wat een kinderachtige stunt,nog niet gesproken over u uitspraak van "deporteren" en "vergassen".

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2005, 15:42   #3
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Ik mis de optie: "in sommige gevallen ga ik wel akkoord maar over het algemeen niet".
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2005, 15:42   #4
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

De stelling is verwerpelijk, dat spreekt voor zich, maar ik wil er aan toevoegen dat jijzelf, die 19de-eeuwse, eng-nationalistische criteria als 'goede Belgen' hanteert evenmin vrijuit gaat. De pot en de ketel, hoe ging dat ook alweer?
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2005, 15:44   #5
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Wat is dat voor absurde raciale logica? Vergelijk: Omdat het vermengen van Joden onder de Duitsers op grote problemen stuit! Gewoon ziekelijk!
waarom is dat ziekelijk? het vermengen van verschillende culturen, verschillende taalgroepen, verschillende ethnieen stuit inderdaad vaak op grote problemen. dat laatste wil echter niet zeggen dat die vermening onmogelijk is en dat die problemen niet te overkomen zijn.

of gaat u ontkennen dat :

- er in antwerpen problemen zijn met allochtonen
- er in brussel en de vlaamse rand problemen zijn tussen vlamingen en franstaligen
- er in voeren problemen zijn
- er in het midden oosten problemen zijn tussen arabieren en joden
-......

1 ding moet je inzien meneer vangeel : het is net door problemen te ontkennen en ze te laten rotten dat het vb zo groot geworden is
muys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2005, 15:47   #6
instromaniac
Staatssecretaris

Standaard

Ik had trouwens begrepen dat het hier gaat over situaties zoals in Voeren of de rand rond Brussel. Dus dat er enkel bedoeld wordt dat sommige Franstaligen wonend in Vlaanderen nogal arrogant gedragen, cfr. annexatie bij Brussel of het weigeren de taal te leren. In dat geval ga ik dus gedeeltelijk akkoord, in sommige gevallen is dat samenleven inderdaad nogal moeilijk.
Ik ga dus helemaal niet akkoord indien het hier gaat over andere zaken zoals "rasvermenging" (sinds wanneer zijn Franstaligen een ras?).
Oud 14 maart 2005, 15:50   #7
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Ik had trouwens begrepen dat het hier gaat over situaties zoals in Voeren of de rand rond Brussel. Dus dat er enkel bedoeld wordt dat sommige Franstaligen wonend in Vlaanderen nogal arrogant gedragen, cfr. annexatie bij Brussel of het weigeren de taal te leren. In dat geval ga ik dus gedeeltelijk akkoord, in sommige gevallen is dat samenleven inderdaad nogal moeilijk.
Ik ga dus helemaal niet akkoord indien het hier gaat over andere zaken zoals "rasvermenging" (sinds wanneer zijn Franstaligen een ras?).
en waarom ga je niet akkoord als het op rassenvermenging aankomt? je moet al blind en doof zijn om niet door te hebben dat het vermengen van rassen in vlaanderen op grote problemen stuit.

maar zoals ik reeds zij, problemen zijn er om te overwinnen en ze op te lossen, niet om ze te ontkennen en ze te laten rotten
Oud 14 maart 2005, 15:50   #8
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Patriot spreekt in een andere topic ook over "soort".Das net hetzelfde.Flamiganten zijn volgens hem een "soort".
Das ook verwerpelijk.
Net hetzelfde als "vergassen en deporteren"!

Oorspronkelijk bericht door Patriot!
Ik twijfel er niet aan dat dat mijn toekomst zal zijn als uw soort ooit aan de macht komt.

Novalis

Laatst gewijzigd door Grellig : 14 maart 2005 om 15:53.
Oud 14 maart 2005, 15:53   #9
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mogen Franstaligen huwen met Vlamingen volgens u? Joden met Duitsers? Of wat verstaat u precies onder rasvermenging?
Oud 14 maart 2005, 15:55   #10
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik ga even de vraagstelling omkeren patriot

indien er door de vermenging van duitsers en joden geen problemen ontstonden, hoe zijn de nazis dan ooit aan de macht kunnen komen men een programma die grotendeels op die problemen gebaseerd was.
Oud 14 maart 2005, 15:56   #11
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mogen Franstaligen huwen met Vlamingen volgens u? Joden met Duitsers? Of wat verstaat u precies onder rasvermenging?
ik heb het niet over interculturele/interraciale huwelijken, doodgewoon over de multiculturele samenleving. ontkent u dat die samenleving problemen met zich meebrengt?

Laatst gewijzigd door muys : 14 maart 2005 om 15:57.
Oud 14 maart 2005, 15:57   #12
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
ik ga even de vraagstelling omkeren patriot

indien er door de vermenging van duitsers en joden geen problemen ontstonden, hoe zijn de nazis dan ooit aan de macht kunnen komen men een programma die grotendeels op die problemen gebaseerd was.
muys,de situatie van wo2 kun je echt niet vergelijken met de situatie van nu.
Het probleem met de Franstaligen kan en moet op een humane manier opgelost worden.
In wo2 en daarvoor hadden de mensen helemaal niets te eten,en daarom zijn deze situatie's echt niet te vergelijken!

Novalis
Oud 14 maart 2005, 15:57   #13
Public energy
Provinciaal Statenlid

Public energy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en waarom ga je niet akkoord als het op rassenvermenging aankomt? je moet al blind en doof zijn om niet door te hebben dat het vermengen van rassen in vlaanderen op grote problemen stuit.

maar zoals ik reeds zij, problemen zijn er om te overwinnen en ze op te lossen, niet om ze te ontkennen en ze te laten rotten
[size=2]Omdat het hier eveneens gaat om problemen die veroorzaakt worden door het verschil in cultuur en godsdienst, terwijl het aspect ras hier een minderwaardige rol speelt. Zo zijn bijvoorbeeld onze vrienden uit het oostblok ook verre van onbesproken terwijl zij uiteindelijk toch tot hetzelfde ras behoren als ons.

[/size]
Public energy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2005, 15:58   #14
instromaniac
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

Ik bedoel dus genetisch gezien. Daarmee ben ik het dus 100% niet akkoord. En rasvermingen in de zin van samenwonen leidt ook tot geen problemen naar m'n mening, maar wel van verschillende culturen of klassen. Maar voor mij is dat althans geen reden om dit tegen te gaan maar wel om naar betere oplossingen te zoeken zoals het tegengaan van ghettovorming en iedereen gelijkstellen voor de wet (dus géén apartheidsjeugdhuizen �* la Anciaux).
Oud 14 maart 2005, 16:01   #15
instromaniac
Staatssecretaris

Standaard

Trouwens Patriot, je mag me ook eens uitleggen waarom jij aanhangers van het sjah-regime in Iran steunt. Als jij zo'n zaken steunt moet je hier niet hypocriet de vinger beginnen wijzen naar een ander.
Oud 14 maart 2005, 16:02   #16
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik bedoel dus genetisch gezien. Daarmee ben ik het dus 100% niet akkoord. En rasvermingen in de zin van samenwonen leidt ook tot geen problemen naar m'n mening, maar wel van verschillende culturen of klassen. Maar voor mij is dat althans geen reden om dit tegen te gaan maar wel om naar betere oplossingen te zoeken zoals het tegengaan van ghettovorming en iedereen gelijkstellen voor de wet (dus géén apartheidsjeugdhuizen �* la Anciaux).
ik had het ook niet over genetische verschillen, die zijn uiteraard niet bepalend voor de probleemstelling. maar het is wel zo dat met een ander ras dikwijls een andere cultuur meekomt, al is dat inderdaad geen algemene regel
Oud 14 maart 2005, 16:20   #17
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Trouwens Patriot, je mag me ook eens uitleggen waarom jij aanhangers van het sjah-regime in Iran steunt. Als jij zo'n zaken steunt moet je hier niet hypocriet de vinger beginnen wijzen naar een ander.
U weet er duidelijk niets van. De mensen van de Partij Koninkrijk Iran zegden zéér duidelijk dat ze de zoon van de Sjah NIET op de troon willen, maar een andere, constitutionele monarch.
Oud 14 maart 2005, 16:32   #18
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
muys,de situatie van wo2 kun je echt niet vergelijken met de situatie van nu.
Het probleem met de Franstaligen kan en moet op een humane manier opgelost worden.
In wo2 en daarvoor hadden de mensen helemaal niets te eten,en daarom zijn deze situatie's echt niet te vergelijken!
ik maak dat vergelijk ook niet, ik ging gewoon verder op hetgeen patriot stelde
Oud 14 maart 2005, 16:34   #19
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

U beweert dus dat Hitler - ofschoon u misschien niet akkoord gaat met zijn methodes - in se wel gelijk had wanneer hij stelden dat Joden en Duitsers niet konden samenleven?
Oud 14 maart 2005, 16:41   #20
instromaniac
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
U weet er duidelijk niets van. De mensen van de Partij Koninkrijk Iran zegden zéér duidelijk dat ze de zoon van de Sjah NIET op de troon willen, maar een andere, constitutionele monarch.
Ok daar gaan we weer met het kinderachtige "jij weet er niets van". Ze willen gewoon hetzelfde regime installeren als onder de sjah, maar dan in een mooi kleedje. Hoegenaamd geen democratie zoals ze het mooi doen ogen. Wat anders dan het studentenprotest dat wel strijdt voor een echte democratie, en daar komt een nieuwe sjah niet aan te pas.

Laatst gewijzigd door instromaniac : 14 maart 2005 om 16:42.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be