Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 24 maart 2005, 20:54   #1
predator
Parlementslid

predator's schermafbeelding

Standaard Een muslim "kán" wél een democraat zijn ! Een voorbeeld !!

Beste rechtse forumgenoten,
Beste links forumgenoten,
Beste "bots" die ons forum screenen en scannen,

1. In een 'recht op antwoord' in HLN zegt de Heer De Man : "géén enkel islamistisch land ter wereld kan omschreven worden als democratisch.
2. Op dezelfde blz. zegt een lezer dat het dit hele gedoe ... "een kleingeestige poging is van het VB om de moslim zwart te maken".

Wie van beide heeft nu gelijk ?
Wie van beide heeft nu ongelijk ?

Zou het mogelijk zijn dit rationeel aan te tonen.

Ja, want niets is zo verhelderend en klaar als ... een reëel voorbeeld !

Het voorbeeld dat ik ga gebruiken speelt in België. Uiteraard, Meneer De Man, nog ... nog geen ismamitisch land. Maar er zijn toch genoeg wijken en scholen in dit christelijke land, waar de "bange blanke" zich niet meer thuis voelt !

Laat ik als voorbeeld een :

school

nemen.

Information is the name of the game, dus voor mij ligt :

Publicatie : 1998-09-30, en die heeft als titel :

Bijzonder decreet betreffende het gemeenschapsonderwijs - 14 juli 1998.

De gebruikte versie is de allerlaatste : versie 5/10/2001.

Dit decreet bepaalt ondermeer dat er in elke school een schoolraad moet opgericht worden vóór 1 april 2005.

Dit is geen aprilgrap en noteer alvast dat die schoolraad een officeel, dus OFFICIEEL, dus een officeel WETTELIJK voorzien organisme is. Om het kort te houden :

1. het is een lokaal overheidsorgaan;
2. dat werkt onder de Vlaamse wetgeving;
3. onderwijs is een gemeenschapsmaterie.

Dit decreet bepaalt dat er in de schoolraad moeten zitten :

- 3 vertegenwoordigers verkozen uit de ouders van de regelmatig ingeschreven leerlingen.

In de

school

die ik als voorbeeld neem, een Antwaarpse school, gelegen op circa 1,25 km van de woning van onze Antwaarpse burgeRvader, ligt dat, neen, niet moeilijk. Alhoewel het een concentratieschool is met een concentratiegraad van :

100%.

Dus : de enige "blanken" die je daar ziet zijn het diensten- en onderwijzend personeel.

Dus die drie Leden van de schoolraad zijn :

democratisch verkozen moslims.

Daaaaaaag De Man ...

Neen !

Vergeet dat maar ! Inderdaad over dat democratisch verkozen zijn heb ik mijn eigen ideeën. Waarom ?

Verkozen kandidaat 1.

De eerste verkozene, en tevens de voorzitster van de schoolraad is een voruw. Moet er géén zand zijn ! Moslims die een vrouw verkiezen ... Wat een klucht.

Tevens gaat die die moslima voor moeilijkheden zorgen. Waarom ?

Wanneer er over Naïma en haar hoofddoek gesproken wordt ...

Onze "politiekers" zeggen dan : dikke zever ... die onnozelaar die haar lastig valt goed :
straffen, wanneer
ze hem vatten

en Predator zegt : ten volle akkoord !

Tenslotte, die hoofddoek, ... zeggen onze "politiekers" Naïma vervult toch geen openbare funktie.

Juist, maar die voorzitster wel. Én zit die raad "getulband" voor ...

Dus : ...

Tiens, weeral over de tulbanden, pardon : "het vodje" ... hoor ik de politiek correcten al prevelen. Maar er is meer !

Verkozen kandidaat 2.

He doesn't speak Flemish !

Die knul kan het nederlands noch spreken noch schrijven laat staan begrijpen. Alle teksten en gesprekken moeten in het Engelsch worden vertaald.

Zotte kosten en zotte tijdsverspilling ... én tevens niet wettelijk : in Vlaanderen is de voertaal toch het Vlaams !!!

Geen faciliteiten ... in Antwerpen !!!

Bij navraag : waarom den "dien" euh ja ... verkozen is ... is het antwoord :

the sound of silence ...

Dat is ook het geluid dat zijn kinderen in de klas maken ... En dan maar zagen over de leerachterstand van de allochtonen !

Verkozen kandidaat 3.

Sorry, maar zelfmoordneigingen heb ik niet ...

Dus : ...

Zelfs in een democratisch land kan een moslim niet democratisch iets democratisch uitrichten.

Beste Groeten.

Naschrift.

Die schoolde enige waar de democratie op dergelijke ergerlijke wijze wordt ingevuld.
Oud 1 april 2005, 18:41   #2
sdqa
Banneling

Standaard

waarschijnlijk niet,teminste als hij voldoende geinformeerd is over de koran en een 'goede' moslim wil blijven...
sdqa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2005, 18:50   #3
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door predator
in Vlaanderen is de voertaal toch het Vlaams !!!
Vlaams, wat is dat?

In Vlaanderen spreekt men tot nader order nog altijd Nederlands.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2005, 19:07   #4
sdqa
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Vlaams, wat is dat?

In Vlaanderen spreekt men tot nader order nog altijd Nederlands.
jammer genoeg...
Oud 1 april 2005, 19:38   #5
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
jammer genoeg...
Wat is er mis met het Nederlands?
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2005, 22:18   #6
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Wat is er mis met het Nederlands?
Niets, alleen zou het beter klinken als we Vlaams zouden spreken.
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2005, 00:00   #7
sdqa
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist
idd
Oud 2 april 2005, 02:47   #8
Fille van de Foor
Gouverneur

Fille van de Foor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of nog beter: gewoon uw muil houden!
Fille van de Foor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2005, 12:39   #9
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fille van de Foor
Of nog beter: gewoon uw muil houden!
Ik zie niet in waarom ik mijn muil zou moeten houden voor u. Als ik vind dat het beter zou klinken om onze taal Vlaams te noemen ipv Nederlands dan vind ik dat, en dan heb ik ook het recht dat te zeggen.
Oud 2 april 2005, 17:03   #10
Fille van de Foor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik zie niet in waarom ik mijn muil zou moeten houden voor u. Als ik vind dat het beter zou klinken om onze taal Vlaams te noemen ipv Nederlands dan vind ik dat, en dan heb ik ook het recht dat te zeggen.
't Is niet zozeer voor mij dat je het zou moeten doen... maar voor jezelf, want veel zinvol komt er toch niet uit.
Oud 2 april 2005, 17:06   #11
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
't Is niet zozeer voor mij dat je het zou moeten doen... maar voor jezelf, want veel zinvol komt er toch niet uit.
Het is echt dat ik mij daar iets van aantrek als ik commentaar krijg van jou.
Oud 2 april 2005, 17:09   #12
Fille van de Foor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Het is echt dat ik mij daar iets van aantrek als ik commentaar krijg van jou.
quod est demonstrandum
Oud 2 april 2005, 17:11   #13
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
quod est demonstrandum
Nu mag je mij toch eens uitleggen wat ik bvb. in deze topic fout zou gezegd hebben voordat jij ertussen kwam.
Oud 2 april 2005, 18:45   #14
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Ja, leuk, dan kunnen de franstaligen het nog meer hebben over 'een miezerig taaltje'...je speelt in hun kaart door het over 'Vlaams' te hebben, dat is juist hun argument om toch maar Frans te blijven praten.

Wat een bullshit is dat trouwens, 'Vlaams' is geen taal, hoogstens een verzamelnaam voor de Nederlandse dialecten die in Vlaanderen wordt gesproken. We spreken in Vlaanderen Nederlands, tot spijt van wie (franskiljons, belgicisten en blijkbaar jij) het benijdt.
Oud 2 april 2005, 19:19   #15
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ja, leuk, dan kunnen de franstaligen het nog meer hebben over 'een miezerig taaltje'...je speelt in hun kaart door het over 'Vlaams' te hebben, dat is juist hun argument om toch maar Frans te blijven praten.

Wat een bullshit is dat trouwens, 'Vlaams' is geen taal, hoogstens een verzamelnaam voor de Nederlandse dialecten die in Vlaanderen wordt gesproken. We spreken in Vlaanderen Nederlands, tot spijt van wie (franskiljons, belgicisten en blijkbaar jij) het benijdt.
Tuurlijk is 'Vlaams' geen taal. Wel zou ik er niet om rouwen mocht de naam van onze taal niet 'Nederlands' zijn, maar 'Vlaams'.
Trouwens weer mooi om te zien hoe een vlaams-nationalist een andere vlaams-nationalist in het hoekje van franskiljons en belgicisten duwt. Ergerlijk om te zien dat er blijkbaar nog altijd geen eensgezinde Vlaamse Beweging bestaat. Hoe ging het nu ook weer? Juist ja: "Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande."
Jammer dat deze raad na zoveel jaren nog steeds niet is opgevolgd.

Laatst gewijzigd door Vlaams-nationalist : 2 april 2005 om 19:19.
Oud 2 april 2005, 19:40   #16
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Tuurlijk is 'Vlaams' geen taal. Wel zou ik er niet om rouwen mocht de naam van onze taal niet 'Nederlands' zijn, maar 'Vlaams'.
Waar slaat dit nu op?? Onze 'taal' (die niet bestaat en dat geef je zelf toe!) 'Vlaams' noemen zou alleen maar nadelen opleveren. Wij praten Nederlands en daarmee uit.

Citaat:
Trouwens weer mooi om te zien hoe een vlaams-nationalist een andere vlaams-nationalist in het hoekje van franskiljons en belgicisten duwt.
Ja, ik kan er niet aan doen dat je voor exact dezelfde dingen ijvert als de gemiddelde franstalige.

Citaat:
"Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande."
En je wilt toch 'Vlaams' (WTF?) een aparte taal maken?

Het spijt me, maar ik wil niet eensgezind zijn met iemand die alles waar we voor gevochten hebben zomaar wil weggeven, en daarbij ook nog eens onze band met de Nederlanders wil beschadigen.
Oud 2 april 2005, 19:48   #17
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Waar slaat dit nu op?? Onze 'taal' (die niet bestaat en dat geef je zelf toe!) 'Vlaams' noemen zou alleen maar nadelen opleveren. Wij praten Nederlands en daarmee uit.

Ja, ik kan er niet aan doen dat je voor exact dezelfde dingen ijvert als de gemiddelde franstalige.

En je wilt toch 'Vlaams' (WTF?) een aparte taal maken?

Het spijt me, maar ik wil niet eensgezind zijn met iemand die alles waar we voor gevochten hebben zomaar wil weggeven, en daarbij ook nog eens onze band met de Nederlanders wil beschadigen.
1. Geef me dan eens de nadelen die daaruit zouden kunnen vloeien?
2. ????????? Dat is nog het strafste. Leg me dat maar eens uit hoe ik hetzelfde wil als franskiljons.
3. Ik wil helemaal niets weg waar we gevochten om hebben. Ik wil het 'volks-eigener' maken.
4. De band is er tussen intellectuelen en nationalisten. De gewone Nederlander vindt dat we Belgisch, Belgs of Vlaams spreken. Dus een verandering zou hen niets uitmaken. En de intellectuelen en nationalisten zullen hoogstwaarschijnlijk wel begrijpen dat we iets 'eigens' willen hebben.
5. Nogmaals, leuk om te zien dat Vlaams-nationalisten zo goed overeenkomen. Dat zullen sommigen op dit forum maar al te graag zien.
Oud 2 april 2005, 20:13   #18
Vlaanderen Boven

Standaard

[quote=Vlaams-nationalist]
Citaat:
1. Geef me dan eens de nadelen die daaruit zouden kunnen vloeien?
Het Nederlands nu: een paar tientallen miljoenen sprekers.

Vlaams zou een miezerig taaltje van amper zes miljoen zijn en het Nederlanders zou veel kleiner worden als taal. Nederlands is relatief gezien een zeer belangrijke taal, niet in het minst door wij Vlamingen. En jij wilt dit zomaar opgeven om- ja, waarom eigenlijk?

Citaat:
2. ????????? Dat is nog het strafste. Leg me dat maar eens uit hoe ik hetzelfde wil als franskiljons.
Zij zouden het het liefst hebben over 'Vlaams' ipv Nederlands omdat ze dan kunnen alsof het maar gaat om een regionaal taaltje dat van geen enkel belang is. Maar Nederlands wordt in meerdere plaatsen gesproken.

Als 'Vlaams' onze taal zou worden zouden de natte dromen van elke franskiljon uitkomen. We hebben niet decennia geijverd voor de standaardisering van onze taal (het NEDERLANDS) om nu alles weg te gooien.

Citaat:
3. Ik wil helemaal niets weg waar we gevochten om hebben. Ik wil het 'volks-eigener' maken.
Jij wil de taal waartoe onze dialecten behoren minimaliseren en verkrachten, en je wilt je eigen mismaakte bastaard'taal' creëren...vertel me eens, wat zou dan de standaardvorm zijn van jouw 'Vlaams'? Spreken over 'Vlaams' is compleet nutteloos en contraproductief als we dan toch dezelfde standaardtaal als onze noorderburen hebben. Een regionaal dialect ( het oerlelijke Antwerps bvb) pakken is zo mogelijk nog dommer, het zou Vlaanderen verdelen en ons nog verder verwijderen van onze taalbroeders.

Citaat:
4. De band is er tussen intellectuelen en nationalisten. De gewone Nederlander vindt dat we Belgisch, Belgs of Vlaams spreken. Dus een verandering zou hen niets uitmaken. En de intellectuelen en nationalisten zullen hoogstwaarschijnlijk wel begrijpen dat we iets 'eigens' willen hebben.
Euh...wat? Wat is dit voor een irrelevant argument?

Trouwens, jij wilt iets 'eigens' dat helemaal niet 'eigen' is, alleen in de belachelijke benaming 'Vlaams'. Een West-Vlaming is alleen maar verenigd met een Limburger omdat ze beide een Nederlands dialect praten, 'Vlaams' is dikke bullshit die werkelijk nergens op slaat.

Citaat:
5. Nogmaals, leuk om te zien dat Vlaams-nationalisten zo goed overeenkomen. Dat zullen sommigen op dit forum maar al te graag zien.
Dit heeft op zich weinig te maken met vlaams-nationalisme. Dit gaat over het behouden van onze taal, het Nederlands, en niet het onderverdelen in verscheidene arbitraire nieuwe 'talen'. Of moeten de Québequezen plots 'Québequois' praten ipv Frans? STRAFFER NOG, terwijl een Quebecs een duidelijk onderscheiden streekdialect is, spreken we in Vlaanderen een losse verzameling NEDERLANDSE dialecten, die net zogoed in Nederland bestaat.

En tja, wat jij (en anderen, meestal VB'ers) voorstelt is gewoon een klap in het gezicht van de Nederlandse taal en al degenen die gevochten hebben om haar te beschermen.
Oud 2 april 2005, 20:45   #19
sinan123
Banneling

Standaard

Wat is trouwens een muslim?
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2005, 20:49   #20
Vlaanderen Boven

Standaard

Dat zal wel nieuwe 'Vlaamse' spelling zijn.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be