![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik had graag willen weten hoeveel geld er nu effectief van Vlaanderen naar Wallonië gaat. En ook de percentage aan belastingen die naar de Vlaamse overheid gaat, hoeveel naar de federale, hoe het geld van de federale verdeeld wordt, enz... Kortom, wat meer uitleg over transfairs. Bestaan er om te beginnen wel officiele cijfers? Zijn de transfairs überhaupt correct te bepalen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
U heeft trouwens gelijk dat Belgie alleen maar samengehouden wordt vanwege het geld. It's all about the money?!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waalse politici werken het bekend maken van die cijfers tegen.
Desondanks staat er officiëel cijfermateriaal van de KBC over de transfers op het internet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() hoe kan u nu weten dat ze tot de euro juist zijn, als ze niet openbaar zijn? En ja, waarom?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De cijfers van de KBC zijn maar een schatting. Maar dit zal wel een zeer goede schatting zijn. @le p'tit belge De overheid houdt bij wat er uitgegeven wordt. Ze hebben daar zelfs twee ministers voor. Die van begroting en die van financien. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Skye: weet jij soms hoeveel die 'zeer goede' schatting bedraagt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
![]() Wel, KBC heeft hierover reeds een raming gemaakt en professor Robert Senelle bij mijn weten ook. Ik denk overigens dat die Waalse politicus, wie het ook zijn mag, niet te hoog van de toren moet blazen: Het zijn namelijk ZIJN vertegenwoordigers die steeds voorkomen dat de overheid de feitelijke cijfers van de transfers toont. Zéker wat betreft "alle" transfers moet ze opletten en zeker niet denken dat het dan een ander plaatje zou opleveren, want naast de officieële kanalen (SZ, Financieringswet, Lambermont) glijdt er via een hoop andere manieren geld van noord naar zuid. Denk maar aan de politiehervorming, het kwijtschelden van schuldenlast aan Waalse steden, het sluiten van Vlaamse kazernes en het openhouden van Waalse... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
"politici"=> sorry 'mister perfect', t'moest snel gaan. Jij kan mss leren iets minder arrogant te zijn. Hoe kan een waalse politicus verhinderen dat pakweg Geertje Bourgois deze cijfers bekendmaakt? Of is dit weeral zo'n anti-vlaams complot theorie? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik heb nu nog altijd geen cijfers gekregen btw
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb een studie van de KBC gevonden waarin de tranfers tussen de gewesten in het jaar 1999 op een bedrag van 200miljard Belgische frank werden geschat.
Hier is de link:http://www.kbc.be/upload/publications/pdf/efbnov00n.pdf |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dit is inderdaad de juiste link! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Enne... de titel is wel duidelijk. Blij dat je toegeeft dat belgicisme enkel met geld te maken heeft. Flamingantisme daarentegen...
![]() |
![]() |
#16 |
Europees Commissaris
|
![]() Dit zijn echt wel reusachtige cijfers hoor! Waar blijven de reacties van de belgicisten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |