Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 18 maart 2005, 23:48   #1
Tyr de Dietser
Lokaal Raadslid

Tyr de Dietser's schermafbeelding

Standaard Volksvreemden bij de politie?

Citaat:
Rachid de Flik

18.03.2005 11.31u - Een tijd terug werden vier politieagenten van de zone Rupel gearresteerd op verdenking van drughandel en corruptie. Eén van hen, Rachid Brikaoui, is nu ook officieel in verdenking gesteld voor de moord op een 23-jarige verslaafde student uit Antwerpen. De speurders gaan ervan uit dat Rachid de spilfiguur was van een bende die zich met allerhande louche zaakjes inliet.

Eén en ander zet een domper op de gedachte dat een doorgedreven aanwerving van allochtonen bij de politie zonder meer een flinke stap vooruit zou zijn in het moeizame integratieproces. We mogen en willen deze zaak niet veralgemenen, maar het voorval bevestigt de eerdere ervaring die onze noorderburen op dit terrein hebben gemaakt. Groots opgezette en naar allochtonen gerichte promotie- en aanwervingscampagnes hebben er ook nooit voor een massale toeloop gezorgd. Dat was niet alleen - zo wees onderzoek uit – te wijten aan een gebrekkige schoolopleiding of taalkennis, maar ook het gevolg van sociale druk binnen de migrantengemeenschap. Een carrière bij de politie wordt daar niet zelden als “verraad” beschouwd.

Bovendien bleken er bij de allochtonen die het toch tot agent schopten, naderhand nogal wat rotte appels te zitten. Die konden niet weerstaan aan de sociale druk van hun gemeenschap of aan de verleiding om criminele vrienden te tippen over mogelijke acties van de politie. Regelrechte deelname aan criminele activiteiten kwam ook voor.

We geven het toe, onder elk koren zit er kaf. En de in opspraak gekomen korpschef van Antwerpen, Luc Lamine, was géén allochtoon. Maar dat de aanwerving van vreemdelingen bij de politie niet het verhoopte wondermiddel is om alsnog te komen tot een harmonieuze, multiculturele samenleving, is intussen ook wel duidelijk.
[size=1]Bron: webstek Vlaams Belang[/size]

Het lijkt me duidelijk dat we volksvreemden best weren uit de politie... Kom niet af met het argument dat er ook Dietse criminelen zijn, want dat doet helemaal niets ter zake. Het is niet omdat je alle criminelen kan weren, dat je geen moeite mag doen om een deel ervan weg te werken.

Laatst gewijzigd door Tyr de Dietser : 18 maart 2005 om 23:48.
Tyr de Dietser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2005, 00:44   #2
Phrea|K
Parlementslid

Phrea|K's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Phrea|K
Standaard

Heeft volgens mij niet zoveel te maken met allochtonen. Sommige politiemensen komen dagelijks in contact met het milieu, ze leren er de mensen kennen en kunnen niet altijd weerstaan aan de verleiding om vlug geld te verdienen. In NYC was er een tijdje geleden ook een proces van een agent die een bijverdienste had als hitman voor de maffia.

Niet elk probleem kan teruggevoerd worden tot op allochtonen.
Phrea|K is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2005, 01:11   #3
big bad wolf
Parlementslid

big bad wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phrea|K
Niet elk probleem kan teruggevoerd worden tot op allochtonen.
klopt, maar toch vreemd dat het gros van zware criminelen allochtoon zijn, zelfs in dit geval waar het gaat om iemand die blijkbaar geïntegreerd is en vast werk had..
Oud 19 maart 2005, 01:26   #4
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyr de Dietser
[size=1]Bron: webstek Vlaams Belang[/size]

Het lijkt me duidelijk dat we volksvreemden best weren uit de politie... Kom niet af met het argument dat er ook Dietse criminelen zijn, want dat doet helemaal niets ter zake. Het is niet omdat je alle criminelen kan weren, dat je geen moeite mag doen om een deel ervan weg te werken.
"Geeuw."
Oud 19 maart 2005, 13:15   #5
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door big bad wolf
klopt, maar toch vreemd dat het gros van zware criminelen allochtoon zijn, zelfs in dit geval waar het gaat om iemand die blijkbaar geïntegreerd is en vast werk had..
Conclusie?
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2005, 13:24   #6
SirGalahad_
Burgemeester

SirGalahad_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Conclusie?
Dat het geen rol speelt of de 'dader' of de 'beschuldigde' rood, geel, bruin of een ander kleur is.
Dat het geen rol speelt of de 'dader' of de 'beschuldige' katholiek, islamiet, jood of boedhist is.

De wet is voor iedereen. Geen vooruitschuiven of achteruitstellen van mensen. Allemaal gelijk. Maar zoals mijn signature het zegt, onze maatschappij is té ver gegaan in egoisme. Het altruisme is verdwenen.

We werpen steeds de steen naar iets of iemand en veralgemenen veel te snel.... En zeker in de politiek...
En nochthans zou het m.i. veel beter kunnen en dit op een eenvoudige manier...

My 2 cts
  4. In the '60s, people took acid to make the world weird. Now the world is weird and people take Prozac to make it normal.
SirGalahad_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2005, 13:34   #7
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Als iedereen gelijk is zou niemand iets te zeggen hebben over de andere: geen wetten etc...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2005, 13:45   #8
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Als iedereen gelijk is zou niemand iets te zeggen hebben over de andere: geen wetten etc...
Iedereen is gelijk/moet gelijk blijven voor de wet.
Oud 19 maart 2005, 13:46   #9
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

De wet kan mij kloten kussen.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2005, 14:08   #10
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door big bad wolf
Toch vreemd dat het vooral blanken zijn die zich bezondigen aan witteboordcriminaliteit, die de gemeenschap tientallen keer zoveel geld kost dan de 'zichtbare', 'fysieke' criminaliteit...

Zou dat nu in onze genen zitten of komt dat doordat we wat rijker zijn en over subtielere instrumenten beschikken om elkaar leeg te roven?
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2005, 14:23   #11
RobrechtIV
Vreemdeling

RobrechtIV's schermafbeelding

Standaard

Laat ik nu eens erg egocentrisch reageren. IK accepteer geen enkele pislamiet in een politieuniform ongeacht de consequenties die daar uit voortvloeien.

Wordt ik staande gehouden zal ik mijn verhaal doen tegen zijn Nederlandse collega. Zijn het er twee dan ga ik wel mee naar het bureau met een verzoek om een Nederlandse agent, ook al zal ik wel een discriminatie boete op de koop toe krijgen.

Er zijn nu eenmaal grenzen.

[size=1]Nationalistisch[/size]
[size=1]Partijonafhanckelijk[/size]
[size=1]... en vooral Dietsch[/size]

[size=1]1 taal, 1 volk ![/size]
RobrechtIV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2005, 15:29   #12
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
IK accepteer geen enkele pislamiet in een politieuniform ongeacht de consequenties die daar uit voortvloeien.
Dus? Wie ben jij?
Oud 19 maart 2005, 15:38   #13
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
De wet kan mij kloten kussen.
Jij wilt dus dat voor iedere groep een andere wet geldt?

Laatst gewijzigd door sinan123 : 19 maart 2005 om 15:38.
Oud 19 maart 2005, 16:46   #14
Phrea|K
Parlementslid

Phrea|K's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Phrea|K
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RobrechtIV
Laat ik nu eens erg egocentrisch reageren. IK accepteer geen enkele pislamiet in een politieuniform ongeacht de consequenties die daar uit voortvloeien.

Wordt ik staande gehouden zal ik mijn verhaal doen tegen zijn Nederlandse collega. Zijn het er twee dan ga ik wel mee naar het bureau met een verzoek om een Nederlandse agent, ook al zal ik wel een discriminatie boete op de koop toe krijgen.

Er zijn nu eenmaal grenzen.
Allé, dat verbaast me eigenlijk van jou, Robrecht.
Waar ligt de grens? Brandweer? Politie? Leger? Zolang men maar geen voorkeursbehandeling geeft aan allochtonen tijdens de aanwervingsprocedure ('positieve' discriminatie, opleggen van quota,...) zie ik er geen probleem in.
Phrea|K is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2005, 17:15   #15
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Conclusie?
Conclusie?

Hij heeft de koran iets te letterlijk genomen?

2.191 En doodt hen (de ongelovigen), waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden.

Vicky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2005, 17:16   #16
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phrea|K
Allé, dat verbaast me eigenlijk van jou, Robrecht.
Waar ligt de grens? Brandweer? Politie? Leger? Zolang men maar geen voorkeursbehandeling geeft aan allochtonen tijdens de aanwervingsprocedure ('positieve' discriminatie, opleggen van quota,...) zie ik er geen probleem in.
Robrecht heeft gelijk!
Oud 19 maart 2005, 17:21   #17
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij wilt dus dat voor iedere groep een andere wet geldt?
Wat is dat nu weer voor onzin. Wij wensen dat vreemdelingen zich aan de wetten houden van het land. Wij wensen niet dat vreemdelingen hier baas gaan spelen. Zeker niet wanneer ze daarbij over wapens kunnen beschikken.

4.91 Als zij zich derhalve niet op een afstand van u houden, noch u vrede aanbieden, noch hun handen terughouden, grijpt hen dan aan en doodt hen waar gij Hen ook vindt. Tegen dezen hebben Wij u duidelijk gezag gegeven.
4.100 En wie van zijn huis weggaat, zijn land verlatend terwille van Allah en Zijn boodschapper en de dood achterhaalt hem - zijn beloning bij Allah staat vast;
4.101 Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u
4.104 En toont geen zwakheid in de vervolging van dit (vijandige) volk.
Oud 19 maart 2005, 17:26   #18
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat is dat nu weer voor onzin. Wij wensen dat vreemdelingen zich aan de wetten houden van het land. Wij wensen niet dat vreemdelingen hier baas gaan spelen. Zeker niet wanneer ze daarbij over wapens kunnen beschikken.
Wie is wij? Ik had het echt niet tegen jou hoor.
Over onzin gesproken???

Citaat:
4.91 Als zij zich derhalve niet op een afstand van u houden, noch u vrede aanbieden, noch hun handen terughouden, grijpt hen dan aan en doodt hen waar gij Hen ook vindt. Tegen dezen hebben Wij u duidelijk gezag gegeven.
4.100 En wie van zijn huis weggaat, zijn land verlatend terwille van Allah en Zijn boodschapper en de dood achterhaalt hem - zijn beloning bij Allah staat vast;
4.101 Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u
4.104 En toont geen zwakheid in de vervolging van dit (vijandige) volk.
En natuurlijk heeft dit er weer heel veel mee te maken?

Citaat:
Robrecht heeft gelijk!
Dus alle moslims mogen geen werk meer krijgen? Over facisme gesproken. Vicky sorry maar je kraamt echt onzin uit.

Hier voor jou de uitleg,

1 Lees de posts goed door, er werd discussie gevoerd of iedereen nu wel of niet gelijk was.
2 Volgens Bhairav was dat niet zo, maar ik had het over de wet.
3 Toen reageerde hij/zij met '' de wet kan mij kloten kussen''(als zoeits door een moslim werd gezegd zou u daar natuurlijk dagen over doorpraten)
4 Toen stelde ik hem/haar een vraag
5 Toen begon je onzin uittekramen.

Die vraag geldt nu ook voor jou.

Groeten,

Laatst gewijzigd door sinan123 : 19 maart 2005 om 17:27.
Oud 19 maart 2005, 17:45   #19
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie is wij? Ik had het echt niet tegen jou hoor.
Over onzin gesproken???

En natuurlijk heeft dit er weer heel veel mee te maken?

Dus alle moslims mogen geen werk meer krijgen? Over facisme gesproken. Vicky sorry maar je kraamt echt onzin uit.

Hier voor jou de uitleg,

1 Lees de posts goed door, er werd discussie gevoerd of iedereen nu wel of niet gelijk was.
2 Volgens Bhairav was dat niet zo, maar ik had het over de wet.
3 Toen reageerde hij/zij met '' de wet kan mij kloten kussen''(als zoeits door een moslim werd gezegd zou u daar natuurlijk dagen over doorpraten)
4 Toen stelde ik hem/haar een vraag
5 Toen begon je onzin uittekramen.

Die vraag geldt nu ook voor jou.

Groeten,
Ik reageerde op Robrecht, omdat hij gelijk heeft. En ja sorry, ik dacht dat jouw vraag ook aan hem gericht was.
Bovendien wil ik graag van jou weten of elke Turk of Marokkaan automatisch als moslim kan bestempeld worden...
Naar mijn ervaring is dat niet zo.

Ik ga er van uit dat men nationaliteiten niet mag verwarren met religieuze overtuigingen. Als het gaat om moslims in overheidsdiensten dan zeg ik "nee". Gaat het om een geassimileerde, ongelovige Turk of Marokkaan of whatever, dan kan het wel, mits hij er geen twee nationaliteiten op nahoudt. Maar ook dat schijnt een probleem te zijn.

Laatst gewijzigd door Vicky : 19 maart 2005 om 17:45.
Oud 19 maart 2005, 17:51   #20
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Bovendien wil ik graag van jou weten of elke Turk of Marokkaan automatisch als moslim kan bestempeld worden...
Nee tuurlijk niet alle, wel de meeste.

Citaat:
. Als het gaat om moslims in overheidsdiensten dan zeg ik "nee".
Gelukkig ben jij niet een baas in een land.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be