Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 april 2005, 09:24   #1
SirGalahad_
Burgemeester

SirGalahad_'s schermafbeelding

Standaard VTM - Beste van Jambers 06/04/2005

Ik ben niet geneigd om snel een nieuw topic op te starten maar na het zien van de oude uitzending van Jambers over gemengde Islam-Katholieke huwelijken gisteren op VTM ben ik nog steeds ontdaan.

Wat heb ik gezien:
* Een zwangere Belgische vrouw getrouwd met (een in Belgie geboren Turk) die blij was dat ze een zoon kreeg (en dus geen dochter omdat dit in de toekomst voor problemen zou zorgen)
* Diezelfde Turk die beweert dat meisjes die met een mini-rok op straat lopen het zelf uitlokken dat jongens hun 'bepotelen'. En dat die jongens het recht hebben om dat te doen! ( Mannen en vrouwen zijn gelijk - Yeah right!)
* Jonge autochtone meisjes die openlijk zeggen dat een relatie (laat staan een huwelijk) met een Belgische jongen uitgesloten is indien hij zich niet bekeert tot de islam, besneden is ,...
Ze mogen niet van de ouders en van hun geloof. Ze vertelden dan nog letterlijk dat dit allemaal gaat bovenop de Belgische wet!
* Een totaal in het zwart gesluierde vrouw die duidelijk de belgische wetgeving ondergeschikt beschouwde aan die van haar man. Nu blijkt ze in Egypte te zitten en haar man hier nog steeds in Belgie; met een tweede vrouw waarmee hij nog eens 5 kinderen heeft!
* enz.. enz..

Kijk, als de slogan "Eigen volk eerst" discriminerend is, wat dan met de 'andere' discriminatie?

Als ik in Marroko zou gaan wonen dan zal ik wel verplicht zijn om mij aan hún wetten en regels te houden. Mocht ik naar Saoedi Arabie vertrekken dan weet ik dat ik geen alcohol op straat mag drinken of ze hakken mijn hand af.
Ik, als Vlaming, zou dit respecteren omdat ik de regels van de andere respecteer.

Maar waarom geldt dit dan niet in de omgekeerde richting????
Waarom laten de 'politiek democratisch correcte partijen' mij slecht proberen voelen en mij in een 'racistisch, extreem rechts, verzuurde' hoek duwen als ik vind dat dit niet kan?

En aan de andere kant worden inwijkelingen die wél geintegreerd zijn, die na enkele jaren beter Nederlands (of Frans) spreken dan hogergeplaatsten, wiens kinderen zich volledig thuis voelen in onze schoolgemeenschap, die vrienden hebben gemaakt, mensen die bereid zijn te werken wel op het vliegtuig geplaatst?

Ja ja, en dan ben ik verzuurd....

Heren politici, kruipt uit jullie konijnehol, open jullie ogen en stop met die Pamperpolitiek!

Just my 2 gefrustreerde cents
  4. In the '60s, people took acid to make the world weird. Now the world is weird and people take Prozac to make it normal.
SirGalahad_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2005, 09:42   #2
Dina
Lokaal Raadslid

Standaard

Ik heb die reportage gisteren ook gezien en was er ook effe niet goed van.

Vooral omdat mij nog maar eens duidelijk is geworden dat integratie, samenleven nooit zal lukken. Welke wetten wij ook uitvaardigen, welke eisen wij ook stellen.
Ik vrees dat we ten hoogste "vreedzaam naast elkaar leven" kunnen nastreven.

Ik schrok nog het meest omdat in deze reportage het stuk voor stuk over toch wel degelijke en verstandige mensen ging.
Ik vond het schrijnend voor die Marrokaanse vrouw, die al jaren gelukkig samenleefde met haar vlaamse man en drie kinderen, dat zij zelfs aan het sterfbed van haar vader werd geweigerd. Hoe haar vader zei : "Wij zijn naar hier gekomen om te werken en jullie een beter leven te geven dan in Marokko, maar wij zijn hier niet om ons te vermengen met die mensen".
Die vrouw heeft gekozen voor haar grote liefde, maar heeft er veel offers voor moeten brengen. Uiteindelijk, uit liefde voor zijn vrouw, heeft haar man zich bekeerd tot de islam, zodat zijn vrouw opnieuw kontakt mocht hebben met haar familie.

Marokkaanse mannen mogen wel trouwen met een niet moslim. Maar het is duidelijk dat het wel de bedoeling is die vrouw zodanig te bewerken dat ook zij zich bekeert tot de islam.

Het racisme en de discriminatie zit bij moslimmannen ingebakken.
Het enig lichtpuntje zijn de moslimvrouwen. Maar de offers die zij moeten brengen om zich te bevrijden, zijn bijna onmenselijk te noemen.

Wat tenslotte die Petra betreft, getrouwd met een Egyptenaar.... dat mens mag er voor mijn part nog 5 sluiers bovenop aan doen zodat ze helemaal stikt.
Daar heb ik totaal geen medelijden mee.
Zij zat daar, van kop tot teen omhuld in zwart (zelfs haar hele gezicht), te verkondigen dat moslimvrouwen in tegenstelling tot westerse vrouwen "vrij" waren. Niet te geloven hoe iemand zo geïndoctrineerd kan geraken dat ze al die bullshit die ze verkondige, nog geloofde ook.
Dina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2005, 09:59   #3
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

We zijn wij in de ogen van die mensen een stuk str.nt en meer niet!
Ik heb zelfs de indruk, want die reportage is al redelijk oud, dat het er zelfs nog op verslecht is.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be