![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Naar aanleiding van hun eigen wetsontwerp waarin 8500 politici en hoge ambtenaren hun vermogen en mandaten in bewaring van het rekenhof moeten leggen (onder gesloten omslag) een kleine smaakbrenger over Dhr Herman De Croo.
Hij is betaald voor; -Kamerlid -Kamervoorzitter -Advocaat -Burgemeester -Landbouwer -Beheerder texaf (grondstoffenbedrijf in congo) Niet slecht natuurlijk, doet me een beetje denken dat een kuisvrouw die de deur open doet en koffie maakt ook eigenlijk 3 beroepen mag betaald worden natuurlijk. Hoe anders kan je een dag zo indelen, laat staan een week of maand over zoveel activiteiten? Simpel, het hangt er vanaf waar in de kamer je zit om een extra loon op te strijken of je een vraag stelt, een advies geeft of gewoon het debat mag leiden. Al de rest, 25 zijn er dan nog doet hij in zijn eigen tijd en steekt er zelfs nog een eurotje bij in. Zo zijn er nog 8499 anderen op min of meer hetzelfde niveau. Maar de bedelaar die ocmw trekt, ah nee die moet zijn steun afgeven! Pure spot op de gewone mensen is dat! Misselijk makend zelfs! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als we die 8500 nu eens 1 job zouden overhouden ...
en al de rest aan de anderen die geen job hebben zouden geven ... dan zouden er onmiddelijk 10000en jobs bijkomen.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() niet simplistisch doen ook niet he, dat sommige politici een voet in het bedrijfsleven is een goeie zaak, zo worden ze geen partijslaven daar ze nog economisch onafhankelijk zijn en dit geeft particratie minder kans.
mvg.melf |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Koop je groenten bij de landbouweer die voormalig lui was. Laat de debatten als nieuwubakken voorzitter in goede banen leiden door de spraakgebrekkige. Mag een man met een gat in zijn hand de miljoenen van het dorpsbudget beheren als nieuwbakken burgemeester. Zou een bepaalde bekwaamheid niet doorslaggevend zijn? Of is het allemaal eenheidsworst? De vuilnisman is even bekwaam om Texaf te helpen besturen dan de universitair. Ik zou het trouwens in een wip opgelost hebben. Ik ben dan een zakenman die zich per uur verhuurt. Dan doe ik wat aan politiek, dan wat aan landbouw, dan speel ik wat bestuurder maar ik heb maar één beroep: loonslaaf op hoog niveau. Dan heb je eens actieve mensen en dan is het weer niet goed.
De verzorgingsstaat is een ongewenste bezoeker die met jouw eigen geld je een cadeau geeft dat je niet wenst en dat gekocht is in een veel te dure winkel. Politicus: bergen beloven en ravijnen maken. Laten we ze een budget geven voor een molshoop om slechts een kuiltje te krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() effe ernstig, dit kan net een incentive zijn voor politici om er iets aan te doen, immers als een politicus in de raad van bestuur van een huisjesbouwer/bouwbedrijf zit, heeft ie zelfs extra incentive om er iets aan te doen. plus door een poot in 't echte leven te houden houden politici ook contact met de realiteit. mvg.melf |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ziet dat U maar geen slaag krijgt van uw aanhang met zulk dwaas voorstel... Een mens laten werken, zeg ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die anderen met 5 of meer dik betaalde jobs en in hun vrije tijd nog 25 andere hobby's en verenigingen dat is er veel te ver over. Ik krijg mijn ééne job al niet gedaan zoals het hoort door te weinig tijd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() politici met een beetje verantwoordelijkheidsgevoel zullen naast hun politiek mandaat geen andere functies meer uitoefenen. Een politiek mandaat is een ernstige zaak waar je 100 percent voor gaat of helemaal niet. Cumulators maken de politiek gewoon belachtelijk en behandelen hun politiek mandaat en de politiek belachelijk.
en ja marco idd de meeste vuilnismannen zullen niet bekwaaml zijn om.... hoewel het ook niet van ondernemersschap = bereidheid tot het nemen van risico s met reds verworven kapitaal - getuigd om zo eens niet iets te proberen. Je zou mss nog verschieten tot welkeen beursgoeroe een vuilnisman zich zou kunnen ontpoppen. je kan het hoe dan ook nu nooit weten aangezien hij nooit de kans zal krijgen. wanneer we trouwens de 8500 jobs zouden herverdelen dan zouden die toekomen aan de volgensde bekwamen in de rij...als je begrijpt wat ik daarmee bedoel. De vuilnisman zpu dan tengevolge van de arbeidsherverdeling mss kunnen promoveren tot vuilniskarchauffeur. En er zou een nieuwe vuilnisman kunnen worden aangeworven.
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
Eigenlijk worden onze politici al betaald om te onderhandelen ed Een cumul met vrijwillige activiteiten valt nog te overwegen. btw als ik binnenkort onbezoldigd lid zou worden van de raad van bestuur van het vierde wereld syndicaat dan moet ik toestemming vragen aan de rva en mijzelf verantwoorden ? verenigingsrecht ???
|
![]() |
![]() |