Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 2 april 2005, 16:21   #1
Melf
Banneling

Melf's schermafbeelding

Standaard interview met A.Colen over VB

[font=Arial, helvetica][size=4]
Citaat:
[font=Arial, helvetica][size=4]Mijn vertrouwen in het VB is weg[/size][/font] (02/04/05 - Het Laatste Nieuws)

Alle vrouwen met enige naam zijn opgenomen in het partijbureau. Anke Van dermeersch, Marijke Dillen, Marie-Rose Morel. Allemaal, behalve ik. Het zit VB-Kamerlid Alexandra Colen dat zij als rooms-katholieke conservatieve politica opzij wordt geschoven. Na de scherpe discussies tussen De Man en Annemans een zoveelste conflict binnen het VB, zo blijkt.“Het Vlaams Blok had drie pijlers. De eerste was de Vlaamse onafhankelijkheid, de tweede de migrantenproblematiek en de derde was de ethisch-conservatieve pijler de mijne, de enige waarvoor ik na zes jaar als docente aan de universiteit en twaalf jaar als huismoeder in de politiek ben gestapt. Als je die sloopt, wankelt ook de rest. Ik zie wat ik zie. Alle VB-vrouwen met enige naam zijn opgenomen in het partijbureau. Het hele gamma: Anke Van dermeersch, Marijke Dillen, Marie-Rose Morel. Allemaal, behalve ik.”

Waarom?
“Ik weet dat niet, vraag dat aan onze voorzitter.”

U heeft toch met hem gesproken?
“Ja, maar een reden heb ik niet gekregen. Ik vind dat ik daar recht op heb, anders blijft er een vertrouwensbreuk.”

Alleen met Frank Vanhecke?
“Hij is de voorzitter.”

Heeft hij autonoom beslist om u uit het partijbureau te houden? Of was het Filip Dewinter die zijn veto heeft gesteld?
“Ik weet het niet.”

Ik hoor ook zeggen dat uw grootste vijanden niet Morel of Van dermeersch zijn, maar Marijke Dillen.
“Dat kan. Ik weet het niet.”

En uw man, ex-journalist Paul Belien, zou te horen gekregen hebben dat hij de reden is dat u ongewenst bent.
“Dat gerucht doet de ronde. Als het klopt, is dat onrechtvaardig. Indertijd is mijn man uit de journalistiek verdreven omdat het toen 'not done' was om getrouwd te zijn met een Vlaams Blok-politica. En nu, zoveel jaren later, word ik opzij geschoven omdat ik getrouwd ben met een ex-journalist? Door een partij, nota bene, die moord en brand schreeuwt wanneer haar eigen sympathisanten worden gebroodroofd of uit de vakbond gegooid als ze zich outen als VB-lid. Absurd is dat.”

Voelt u zich bij het Vlaams Belang nog wel thuis?
“Ik stel me nog niet de vraag of ik met mijn gedachtegoed nog voldoende aan bod kom bij deze partij, maar ik zie het moment wel naderen waarop ik dat in vraag zal stellen.”
(…)

Annemans en De Man, uzelf en Verstrepen: hoe lang kan de partij die grote spreidstand nog aan?
“Dat is de zaak van de voorzitter. Mijn zorg is het dat het Vlaams Belang plots voor een hippe koers kiest op het moment dat zowat alle andere partijen, zelfs de SP.A, zich conservatiever profileren en knagen aan de flank die wij nu laten open liggen. Ik heb een gewetensprobleem als mijn plaats wordt ingenomen door progressieven.”

Progressief rechts, noemt Jurgen Verstrepen dat. Wat vindt u daarvan?
“Hij relativeert waarden en tradities: alles moet kunnen, alles moet mogen. Dat is niet libertijns maar gewoon cynisch. Wat mij betreft, doet hij wat hij niet laten kan, maar mag ik hem alsjeblief een seksist noemen als hij zijn website versiert met naakte of schaarsgeklede vrouwen? De vrouw als lustobject, is dat de koers die we willen varen? Maar als ik zoiets opmerk, word ik bespot of ben ik onverdraagzaam. Dat vind ik te makkelijk, zeker voor iemand als Verstrepen, die zich profileert als de grote behoeder van de vrije meningsuiting.”...Alexandra Colen, Kamerlid
Reacties hierop ?
Is Colen goed bezig ?

mvg.melf

[/size][/font]
Melf is offline  
Oud 2 april 2005, 16:23   #2
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Hyoens
[font=Arial, helvetica][size=4]
Reacties hierop ?
Is Colen goed bezig ?

mvg.Jan Hyoens

[/size][/font]
Is ze ooit goed bezig geweest, die schuimbekkende zottin?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 2 april 2005, 16:29   #3
cashflow
Banneling

Standaard

*knip*

Persoonlijke aanval en verdere onzin geknipt. Gelieve on topic te discussiëren en niet op de man te spelen.

Arnold.
cashflow is offline  
Oud 2 april 2005, 16:50   #4
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Ist daar nu weeral ruzie?
Jong N-VA'er is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be