![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Tal van organisaties (rookvrij.be, kopenstop, feelfree etc..) pleiten voor een totale rookverbod in alle publieke plaatsen en openbare gebouwen. Is dit volgens jullie haalbaar? Ik vind dat de regering dit moet kunnen verwezenlijken er sterven jaarlijks 2000 'passiefrokers'.
In schotland is dit algemeen rookverbod al van toepassing. Noorwegen, Italië en Ierland, drie landen die hun horeca niet om zeep willen helpen zijn sinds 2004 ook rookvrij. In België klaagt de sector en betaalt zich blauw aan nutteloze rookfilters die helemaal geen nut hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Dit in tegenstelling tot de nog-best-wel-bruikbare nutteloze rookfilters.
De overheid beslist over openbare gebouwen. Voor andere gebouwen (cafés) beslist enkel de eigenaar. En als iemand zo ver wil gaan dat je op straat geen sigaret mag opsteken wil ik die met alle plezier verrot schelden voor nazi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gaat u overigens ook een auto-verbod in voeren? Want van hun uitlaatgassen rookt u meer dan van passieve sigarettenrook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Dan wil ik dat rookverbod graag in combinatie zien van een totaal alcoholverbod. Want alcohol is ook zeer schadelijk voor de gezondheid (al bestaat het begrip 'meedrinken' niet).
![]()
Laatst gewijzigd door Mephisto : 1 april 2005 om 16:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Voor.
Roken in publieke plaatsen waar niet rokers ook komen moet verboden worden. Als men toch per see zichzelf wil verzieken, doe het dan thuis of buiten in de openlucht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Naakt zonnen mag wel in Bredene, en niet in Oostende .... onze maatschappij is gebaseerd op regeltjes en wetten, die alhoewel ze de vrijheid inperken, toch maar maken dat niet iedereen zijn visie diktatioriaal oplegt aan de andere ... demokratie, ge weet wel.
Ik persoonlijk pleit dus voor een zeer strikt anti-rookbeleid: - ten voordele van de astma- en andere patienten - ten voordele van de volksgezondheid, zowel van de jeugd (voorbeeldgedrag) enz. dus ook verbod op alle werkplaatsen, zoals reeds voorzien vanaf volgend nieuwjaar; ook verbod in alle kaffee's en horeka-zaken (het marcheert, zelfs zeer goed, weet ik van enkele kollega's die recent op city-trip naar Rome geweest zijn. Je leest goed: het marcheert zeeeer goed.) ook rookverbod aan het stuur en ook: -reklameverbod op sportwedstrijden, zelfs algemeen reklameverbod -drastische verhoging van de taksen op rookartikelen, en een supplementaire bijdrage op de ledenbijdrage van de ziekenkas -serieuse boetes voor wegwerpen van peuken ps: gisteren op tv gezien: diene klojo die pijp zat te roken tijdens die kwis op tv1. Een boete voor die tv-zender !! En het ziet er naar uit dat mijn wensen stilaan werkelijkheid gaan worden, wacht maar rustig af.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Inderdaad schoofzak. Als ex-astma patient (allee, ik heb er geen last mee, of ge er van kunt genezen is een andere zaak) kan ik enkel u volmondig bijstaan. Ge moogt gerust de vrijheid hebben om uw eigen lijf te verknoeien, maar dan NIET in de buurt van niet-rokers. Nu is het zo dat een niet roker niet op cafe kan gaan zonder mee te roken. Dat moet gedaan zijn....en wel meteen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Drag0n Laatst gewijzigd door Drag0n : 1 april 2005 om 23:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Mephisto : 1 april 2005 om 23:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Parlementslid
|
![]() voor mijn part mogen ze het roken internationaal, ja zelfs mondiaal volledig verbieden...... gezien ik toch niet rook en gezien sigaretten er enkel maar voor zorgen dat ge stinkt uit uwen bek..... ge komt dan al eens een ferm goed gedraaide blonde tegen, ge gaat in conversatie....tot zij een antwoord formuleerd, en dan stapt ge ne meter of twee achteruit wegens niet te vreten assenbaklucht.... neen bedankt, liever niet... en ge ziet dat niet hee.... ge riekt dat alleen maar en ge verschiet alleen een beeteke als ge het tegenkomt en uw goesting is foetsie !!
![]()
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() goesting ? goesting waarin ?
mvg.melf |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() een nieuwe onderbroek ?
of anders een beter wasmiddel mvg.melf Laatst gewijzigd door Melf : 2 april 2005 om 02:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
mvg.melf |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
maar kom een ruwe schatting 5 euro per dag aan sigarettentaks per roker is niet overdreven 5x365 = 2125 per jaar x pakweg 40 - soms wel meer = [size=3]85.000 euro.[/size] Daar mag men een mens wel alleens voor verzorgen zeker..... alle kankerpatienten die door het roken kanker kregen zouden bvb minstens toch ook wel recht moeten hebben op een eigen kamer.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 2 april 2005 om 02:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denkt gij nu echt dat zulk een maatregel kan zorgen voor zo'n verschuiving in het konsumptiegedrag van de mensen? Denkt gij nu echt dat al die mensen die voorheen zich amuseerden in horeka-zaken zich nu alleen nog maar gaan amuseren thuis, of in de cinema? (In de cinema moogt ge ook al niet roken hoor !!) Geloof me vrij: het ging daar zeer goed in Rome. Er werd nog lustig verbruikt. Er werd nog lustig gekeuveld onder de mensen, meestal in de zaak, en af en toe buiten de zaak. Het ging zeeer goed. Tot spijt van wie 't benijdt.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |