Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 april 2005, 20:44   #1
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard Popie jopie jo, Popie jopie jee

Toen Paus Paulus 2 in 1985 Nederland en België bezocht, werd in Nederland een single uitgebracht met als titel "Popie jopie jo". Er werd ook een Belgische versie van dat liedje uitgebracht, waarin de zin "De Paus die komt naar Nederland, dan staan we zij aan zij" vervangen werd door de zin "De Paus die komt naar België, dan staan we zij aan zij". Zowel in Nederland, als in Vlaanderen werd dat liedje een grote hit, het was zeer vaak te horen op radio en TV. Misschien zou het een goed idee zijn dat nummer nog eens opnieuw uit te brengen bij wijze van eerbetoon aan onze overleden Paus.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2005, 21:00   #2
la_Principessa
Banneling

la_Principessa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
Toen Paus Paulus 2 in 1985 Nederland en België bezocht, werd in Nederland een single uitgebracht met als titel "Popie jopie jo". Er werd ook een Belgische versie van dat liedje uitgebracht, waarin de zin "De Paus die komt naar Nederland, dan staan we zij aan zij" vervangen werd door de zin "De Paus die komt naar België, dan staan we zij aan zij". Zowel in Nederland, als in Vlaanderen werd dat liedje een grote hit, het was zeer vaak te horen op radio en TV. Misschien zou het een goed idee zijn dat nummer nog eens opnieuw uit te brengen bij wijze van eerbetoon aan onze overleden Paus.

Hahaha da menen ze nu toch niet. Nooit van gehoord, maar moet geniaal zijn.
Van 'eerbetoon' gesproken... ben ik ff blij da'k geen paus ben.

"De Paus die komt naar België, dan staan we zij aan zij".
*hoera*
Jeez, waarom hebben liedjes op kleuter-niveau altijd zoon verschrikkelijk succes???

Neem nu die tsunami-brol. ('geef een teken' of was dat van holland?).
Een verbod op benefiet-singels, daar zouden mensen pas geld voor geven!
la_Principessa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2005, 21:10   #3
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door la_Principessa

Hahaha da menen ze nu toch niet. Nooit van gehoord, maar moet geniaal zijn.
Van 'eerbetoon' gesproken... ben ik ff blij da'k geen paus ben.

"De Paus die komt naar België, dan staan we zij aan zij".
*hoera*
Jeez, waarom hebben liedjes op kleuter-niveau altijd zoon verschrikkelijk succes???

Neem nu die tsunami-brol. ('geef een teken' of was dat van holland?).
Een verbod op benefiet-singels, daar zouden mensen pas geld voor geven!
"Popie Jopie Jo" was helemaal geen melig benefietliedje, welintegendeel. Vele puriteinse kwezels voelden zich behoorlijk in hun kruis getast toen ze dat liedje hoorden.

Dat melig tsunami-benefietliedje "geef mij een teken van leven" was niet bepaald mijn lievelingsliedje. Telkens als dat liedje op de radio was, zette ik mijn radio gedurende enkele minuten uit.

Laatst gewijzigd door Cynicus : 5 april 2005 om 21:11.
Oud 5 april 2005, 21:12   #4
la_Principessa
Banneling

Standaard

Citaat:
"Popie Jopie Jo" was helemaal geen melig benefietliedje, welintegendeel.
Ow heb ik "Popie Jopie Jo Popie Jopie Jee" beledigd? Aanvaard mijn nederige excuses.
Oud 5 april 2005, 21:20   #5
Hanne
Banneling

Standaard

Gelet op het aantal ramptoeristen dat nu dag en acht in de file staan om 1 seconde naar het pauslijk te kijken, zou men beter Ken uit de rekken halen, en een Paus-versie in de Barbie-reeks lanceren. Met bijhorende kleedjes en mijtertjes.
Hanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2005, 22:33   #6
senator
Partijlid

senator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Telkens als dat liedje op de radio was, zette ik mijn radio gedurende enkele minuten uit.
Enkele minuten stilte voor de slachtoffers?

senator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2005, 10:22   #7
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik meende dat dat liedje in België verboden was op grond van de weten tegen het beledigen van een staatshoofd in functie. Dat bleek een slag in het water, omdat in die pré-VTM-dagen iedereen toch collectief naar de Nederlandse televisie keek in plaats van die idioot-belerende BRT.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2005, 10:55   #8
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De nu overleden Franse zanger Pierre Bachelet had op het einde van de jaren 80 ook een liedje over de Paus gemaakt : "L'homme en blanc". De man in het wit dus.........Er waren toen helemaal geen slechte reacties over zijn liedje, dat een zekere success in Frankrijk en Franstalige België kende.

Laatst gewijzigd door Everytime : 7 april 2005 om 10:56.
Everytime is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2005, 11:01   #9
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
De reeks van pré-pausbezoeken was een sterk staaltje van goede televisie gebracht door Henk Spaan en Harry Vermegen.

Ik dacht ook dat het verboden was op de BRT. De geschiedenis verandert niet, de VRT was toen al hondstrouw aan de regering. Zo hebben ze toen ook Urbanus buiten gesmeten bij de BRT omdat hij het aangedurfd had een sketch over het laatste avondmaal te maken en een lied "kribbe vol met stro" had gecomponeerd.

Tja, het belerende bij de BRT is nog niet verdwenen.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2005, 11:02   #10
Dimitri

Standaard

Eergisteren ging het geschiedenisprogramma Andere Tijden over het bezoek van de paus aan Nederland. Ik heb mij terugkijkend enorm verbaasd over de ophef die het bezoek van de paus toen veroorzaakte. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat zoiets nu nog zou gebeuren. Anderzijds viel het in de Vlaamse journaalbeelden wel op hoe enthousiast de paus in Vlaanderen daarna werd onthaald en hoe kritisch men nu is in Vlaanderen over de katholieke kerk, terwijl men in Nederland veel onverschilliger is en het geloof hier en daar zelfs een beetje terugkomt. Misschien kunnen we dat laatste in Vlaanderen over twintig jaar verwachten?
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2005, 11:08   #11
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Eergisteren ging het geschiedenisprogramma Andere Tijden over het bezoek van de paus aan Nederland. Ik heb mij terugkijkend enorm verbaasd over de ophef die het bezoek van de paus toen veroorzaakte. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat zoiets nu nog zou gebeuren. Anderzijds viel het in de Vlaamse journaalbeelden wel op hoe enthousiast de paus in Vlaanderen daarna werd onthaald en hoe kritisch men nu is in Vlaanderen over de katholieke kerk, terwijl men in Nederland veel onverschilliger is en het geloof hier en daar zelfs een beetje terugkomt. Misschien kunnen we dat laatste in Vlaanderen over twintig jaar verwachten?
De paus is heel enthousiast ontvangen in België. Je weet toch hoe dat komt. In de Katholieke scholen is toen actie ondernomen om met zoveel mogelijk te gaan staan juichen. Iedereen werd VERPLICHT te gaan en NIET kritisch te zijn, met applaus op commando. Hadden kerkelijke autoriteiten niet zo een dwang opgelegd dan zou het bezoek van de paus op een echte sisser uitgelopen zijn.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2005, 12:42   #12
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Popie Jopie Jo" was helemaal geen melig benefietliedje, welintegendeel. Vele puriteinse kwezels voelden zich behoorlijk in hun kruis getast toen ze dat liedje hoorden.

Dat melig tsunami-benefietliedje "geef mij een teken van leven" was niet bepaald mijn lievelingsliedje. Telkens als dat liedje op de radio was, zette ik mijn radio gedurende enkele minuten uit.
Volgens mij vonden die puriteinen dat helemaal niet erg, als ik zo de laatste berichten eens lees./.
Oud 7 april 2005, 12:45   #13
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanne
Gelet op het aantal ramptoeristen dat nu dag en acht in de file staan om 1 seconde naar het pauslijk te kijken, zou men beter Ken uit de rekken halen, en een Paus-versie in de Barbie-reeks lanceren. Met bijhorende kleedjes en mijtertjes.
Fantastisch idee, gat in de markt! Dát is pas wijs aankleden, zoiets! Zot de Sinterklaas aankleden, met de Christelijke mijter als "stichtende" boodschap!
Oud 7 april 2005, 15:12   #14
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
schnie schna schnappie
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2005, 15:20   #15
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Was Nederland niet bij de landen die voorstander waren van het opnemen van een verwijzing naar het christendom in de grondwet van Europa?
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2005, 15:23   #16
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
God,dat waren nog eens tijden ja.Dat liedje,het orgineel,kwam van Henk Spaan en Harry Vermegen.Een Nederlands duo die de zotste zaken uithaalde.Henk Spaan verkleedde zich ook altijd zoals de paus en ging dan achter de vrouwen aan.Lachen gieren brullen was dat toen iedere week..................

Heimwee,soms wel hoor

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2005, 23:28   #17
Dimitri

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
De paus is heel enthousiast ontvangen in België. Je weet toch hoe dat komt. In de Katholieke scholen is toen actie ondernomen om met zoveel mogelijk te gaan staan juichen. Iedereen werd VERPLICHT te gaan en NIET kritisch te zijn, met applaus op commando. Hadden kerkelijke autoriteiten niet zo een dwang opgelegd dan zou het bezoek van de paus op een echte sisser uitgelopen zijn.
Het feit dat de kerkelijke autoriteiten überhaupt de macht hadden dat te doen zegt al genoeg over het Vlaanderen van 1985 lijkt me.
Oud 7 april 2005, 23:38   #18
Dimitri

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Was Nederland niet bij de landen die voorstander waren van het opnemen van een verwijzing naar het christendom in de grondwet van Europa?
Ja en nee. De Tweede Kamer had de regering in een motie opgeroepen zich tegen het opnemen van een verwijzing naar een specifieke religieuze grondslag te verzetten. Balkenende heeft op de beslissende Europese regeringstop echter toch aandacht gevraagd voor zo'n verwijzing, waarop hij door een deel van de Eerste Kamer werd teruggefloten.

Overigens kwam de vraag naar zo'n verwijzing meer vanuit protestantse dan vanuit katholieke hoek volgens mij.
Oud 8 april 2005, 20:49   #19
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
Ik meende dat dat liedje in België verboden was op grond van de weten tegen het beledigen van een staatshoofd in functie. Dat bleek een slag in het water, omdat in die pré-VTM-dagen iedereen toch collectief naar de Nederlandse televisie keek in plaats van die idioot-belerende BRT.
Dat liedje was hier niet verboden. Het stond toen trouwens ook een tijdje in de BRT top 30.
Oud 8 april 2005, 20:50   #20
la_Principessa
Banneling

Standaard

ik zou het willen horen!
link iemand? (waarschijnlijk ni)
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be