Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 april 2005, 20:06   #1
Lesane
Provinciaal Statenlid

Lesane's schermafbeelding

Standaard Waalse ploegen

Ik zet dit speciaal in k&k omdat ik er echt geen communautair spelletje van wil maken. Maar ik krijg nu al jaren de indruk dat Waalse ploegen in eerste klasse niet kunnen zakken. Dat is toch niet meer normaal dat Charleroi nog in eerste speelt. Akkoord, dit jaar zijn ze goed bezig, maar de afgelopen jaren? Nu zie ik op teletekst weer hetzelfde gebeuren bij Bergen. Komaan zeg. Vlaneliga nu.

http://www.faithfreedom.org
http://dutch.faithfreedom.org/forum

Forumnar Hans1 over de Vlaamse transfers naar Wallonië: "Bovendien komt er niet voldoende economische steun uit het noorden zoals van West- naar Oost-Duitsland."
Lesane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2005, 20:14   #2
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

!!!
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2005, 20:26   #3
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
!!!
Kan u echt niets zinnigers zeggen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lesane
Ik zet dit speciaal in k&k omdat ik er echt geen communautair spelletje van wil maken. Maar ik krijg nu al jaren de indruk dat Waalse ploegen in eerste klasse niet kunnen zakken. Dat is toch niet meer normaal dat Charleroi nog in eerste speelt. Akkoord, dit jaar zijn ze goed bezig, maar de afgelopen jaren? Nu zie ik op teletekst weer hetzelfde gebeuren bij Bergen. Komaan zeg. Vlaneliga nu.
Tja, als ze écht slecht zijn zullen ze wel degraderen.
Het is wel opvallend dat er minder Waalse dan Vlaamse ploegen in 1e klasse spelen.
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.

vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2005, 20:31   #4
Extreem Rechtse Communist
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lesane
Als u ziet hoeveel subsidies Standard, Bergen, Charleroi, .. krijgt van de Voetbalbond krijgt zal je nog perplex staan! Mijn vader zit bij het bestuur van een 2de klasser (KFC Dessel Sport) en daar wordt, intern weliswaar, vaak gesproken over de toegereikte subsidies van de Waalse regering aan de voetbalploegen..

Welke Waalse voetbalclub (grote) is de afgelopen jaren failliet gegaan? Geen geloof ik! Als je dat vergelijkt met in Vlaanderen (Lierse, Lommel, KV Mechelen, Turnhout, Eendracht Aalst, Harelbeke,.. noem maar op)
http://members.lycos.nl/micronatiehetrijk/forum
Extreem Rechtse Communist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2005, 20:47   #5
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Goed, dat bewijst ongetwijfeld dat we ons land moeten vernietigen.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2005, 21:20   #6
Tavek
Banneling

Standaard

Charleroi had chance omdat der nen andere naar 3de ging door financiele problemen, niet ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2005, 22:29   #7
Dark Soho
Schepen

Dark Soho's schermafbeelding

Standaard

Verdomme en de beste Vlaamse ploeg van't land staat dan nog wel laatst momenteel.
Dark Soho is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2005, 10:39   #8
jorisjeroen
Burgemeester

jorisjeroen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dark Soho
Verdomme en de beste Vlaamse ploeg van't land staat dan nog wel laatst momenteel.
logica?
Oud 10 april 2005, 10:43   #9
LeMmOnN
Gouverneur

LeMmOnN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Goed, dat bewijst ongetwijfeld dat we ons land moeten vernietigen.
Neje, maar 't stinkt wel naar competitievervalsing. En weeral Vlaams belastingsgeld wat ginder versmost wordt.
Oud 10 april 2005, 11:02   #10
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard

Hoe het komt dat Waalse ploegen langer in eerste klassen kunnen blijven? Simpel, zij krijgen steun van de Waalse overheid. Als zij een nieuw stadion willen moeten ze het maar zeggen, en geld is onderweg. Vlaamse club's moeten dat grotendeels uit eigen zak betalen.

Citaat:
“In dit land is alles communautair,” zei Karel De Gucht ooit in een helder moment. Dat geldt ook voor de Belgische voetbalcompetitie, zo blijkt uit een artikel in De Tijd. De vijf Waalse voetbalclubs in eerste klasse kregen sinds 1998 minstens 31 miljoen euro overheidsgeld voor aanpassingen aan hun voetbalstadions. Vlaamse voetbalclubs kunnen daarentegen niet op overheidssubsidies rekenen.

Voetbalclub Bergen – de thuishaven van PS-voorzitter Elio Di Rupo – spant de kroon. De stad Bergen kreeg 7.062.170 euro van het Waals Gewest voor de bouw van het nieuwe stadion, zo’n 60 procent van de totale kostprijs. De overige 40 procent van de kosten neemt de stad van burgemeester Di Rupo voor haar rekening. Ook Moeskroen, La Louvière, Charleroi en Standard, de vier andere Waalse clubs in de hoogste klasse van de voetbalcompetitie, kregen aanzienlijke financiële overheidssteun bij het moderniseren van hun infrastructuur. Dat staat in schril contrast met de moeilijke situatie waarin de Vlaamse voetbalclub Lierse zich vorig jaar bevond. Lierse SK haalde bijna zijn voetballicentie niet omdat de voetbalclub had geïnvesteerd in verbouwingen aan het stadion. De afbetalingen wogen zo zwaar op het budget, dat de club geen financiële ademruimte meer had. De manager van eersteklasser Westerlo zegt het zo: “We kunnen onmogelijk de concurrentie aangaan met de Waalse ploegen. Waarom denk je dat de Waalse ploegen zich de jongste tijd altijd weten te handhaven in de hoogste voetbalklasse? In de licentie staat sinds drie jaar dat het stadion aan bepaalde voorwaarden moet voldoen. Aan Vlaamse zijde moeten de clubs krabben om die aanpassingen te betalen en in Wallonië krijgen ze het geld van de overheid. Denkt u dat Bergen nog in eerste klasse zou spelen als het via Elio Di Rupo geen 10 miljoen euro had gekregen voor de aanpassingen aan zijn stadion? Ook tijdens de jongste transferperiode kochten ze negen spelers. Dat hadden ze niet gekund als ze die werken zelf hadden betaald.”

Volgens een decreet uit 2001 kunnen enkel sportfederaties die gesplitst zijn in een Vlaamse en een Waalse vleugel, aanspraak maken op overheidssteun. Omdat de Belgische voetbalbond niet is opgesplitst, kunnen de clubs geen Vlaams overheidsgeld krijgen. Wallonië heeft die beperking echter niet… België op zijn best dus.
Ps: Club Brugge kampioen
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.

vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2005, 12:27   #11
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Idd. er is steeds een verdachte remonte merkbaar als het einde van de competie nabij is. Dit is al enkele jaren zo
Oud 10 april 2005, 16:30   #12
Dark Soho
Schepen

Dark Soho's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jorisjeroen
logica?
Neen natuurlijk niet, volledig irrationeel waanzinnig geloof in de favoriete ploeg. Zoiets als liefde of vriendschap. Brussels is DE ploeg van het land. Zelfs als ze er de brui aan geven en volgend jaar zelfs in tweede niet aantreden.
Dark Soho is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be