Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met academici en ideologen (2005) > Tarik Fraihi - 4 april t.e.m. 10 april
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Tarik Fraihi - 4 april t.e.m. 10 april Fraihi is filosoof en docent aan de EHSAL. Hij werkt tevens voor de studiedienst van de sp.a. Schreef het boek 'De smaak van de ongelijkheid' waarin hij het minderhedenbeleid op de korrel neemt. En niet te vergeten: de interculturele website 'Kif Kif' waarvan hij voorzitter is.

Discussietools
Oud 4 april 2005, 07:34   #1
KK69
Burger

Standaard Verstoorde maatschappij

[size=2]Vlaanderen was al een overbevolkt gebied vooraleer de horden "gastarbeiders" ons land overspoelden. De Vlaamse werknemers hebben nooit gevraagd om hun werk te laten overnemen door buitenlanders.

Nu er geen werk genoeg is en vreemdelingen te veel meen ik dat deze laatste hun verantwoordelijkheid moeten opnemen en terug naar hun land moeten terugkeren . Ik meen dat dit niets met de goedkope beschuldiging van "racisme" te maken heeft maar een sociaal- economisch evenwicht dat verstoord werd.

[/size]
KK69 is offline  
Oud 4 april 2005, 08:41   #2
tarik Fraihi
Vreemdeling

tarik Fraihi's schermafbeelding

Standaard

Wat doe je met mensen die hier geboren en getogen zijn?
Oud 4 april 2005, 12:31   #3
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Ik vind dat het tijd wordt dat alle martianen terug naar hun planeet keren - ons
ecologisch evenwicht is verstoord, de aarde warmt op & de fossiele brandstoffen raken uitgeput.

Wat "Vlaanderen" betreft moeten diegene van latijnse lees italiaanse afkomst terug naar het zuiden,
diegenen van germaanse afkomst terug naar hun heilige wouden
zodat de thans in het uiterste Westen van Ierland nog overlevende Keltische broeders
eindelijk kunnen terugkeren... Vermits die minder talrijk zijn zal dat de ecologische kwaliteit van het land zeer ten goede komen. Iedereen weet dat het land belangrijker is dan de mensen...
Oud 4 april 2005, 12:52   #4
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tarik Fraihi
als ze zich geassimileerd hebben mogen ze blijven, als ze echter hun boterham verdienen met het afkloppen en beroven van bejaarde dames mogen ze van mijn part het eerste het beste vliegtuig worden opgezet, ik trek mij zelfs niet aan waar het heenvliegt
muys is offline  
Oud 4 april 2005, 12:57   #5
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KK69
[size=2]Vlaanderen was al een overbevolkt gebied vooraleer de horden "gastarbeiders" ons land overspoelden. De Vlaamse werknemers hebben nooit gevraagd om hun werk te laten overnemen door buitenlanders.
[/size]
[size=2][/size]
[size=2]De Vlaamse werkgevers wel, en het ging globaal genomen niet om een 'overname' van jobs. Trouwens, wanneer is een land 'overbevolkt'? Elke mond die men méér moet voeren zijn twee handen meer op de arbeidsmarkt.

Citaat:
Nu er geen werk genoeg is en vreemdelingen te veel meen ik dat deze laatste hun verantwoordelijkheid moeten opnemen en terug naar hun land moeten terugkeren . Ik meen dat dit niets met de goedkope beschuldiging van "racisme" te maken heeft maar een sociaal- economisch evenwicht dat verstoord werd.[/size]
Misschien kunnen we ook alle vrouwen terug aan de haard zetten, want de intrede van de vrouw op de arbeidsmarkt heeft op z'n zachtst gezegd enorme veranderingen op gang gebrachten die een aantal evenwichten verstoorden: het einde van de 'volledige' tewerkstelling, van de financiële afhankelijkheid van mannen (één van de oorzaken van het toegenomen aantal echtscheidingen), van een sterke daling van de nataliteit (geen tijd meer om te zorgen voor kinderen), etc.
Den Duisteren Duikboot is offline  
Oud 4 april 2005, 18:56   #6
KK69
Burger

Standaard

Citaat:
[font=Courier New][size=2]
Zoals ik zei: zij moeten zelf hun verantwoordelijkheid opnemen en uitmaken of zij hier kunnen leven en werken zonder in konflikt te komen met de vlaamse leefwijze. Als hun levenswijze dit niet toelaat zullen zij hier niet gewenst zijn en kunnen ze beter in hun roots-land wonen. Belgen kun je natuurlijk moeilijk uitwijzen naar andere landen.

[/size][/font]
KK69 is offline  
Oud 4 april 2005, 19:00   #7
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Zoals ik zei: zij moeten zelf hun verantwoordelijkheid opnemen en uitmaken of zij hier kunnen leven en werken zonder in konflikt te komen met de vlaamse leefwijze. Als hun levenswijze dit niet toelaat zullen zij hier niet gewenst zijn en kunnen ze beter in hun roots-land wonen. Belgen kun je natuurlijk moeilijk uitwijzen naar andere landen.

[/size][/font]
Definieer eens de Vlaamse leefwijze.
Oud 4 april 2005, 19:03   #8
KK69
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot
[/size]

[size=2]Elke mond die men méér moet voeren zijn twee handen meer op de arbeidsmarkt.
Die handen moeten natuurlijk ergens werk kunnen vinden

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot
[/size]
Misschien kunnen we ook alle vrouwen terug aan de haard zetten, ), etc.
Revolutionair en gedurfd idee. Je hebt alvast één sympatisant.
KK69 is offline  
Oud 4 april 2005, 19:07   #9
KK69
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian
Definieer eens de Vlaamse leefwijze.
's Zondags naar de kerk gaan en daarna op café.
KK69 is offline  
Oud 4 april 2005, 19:09   #10
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
's Zondags naar de kerk gaan en daarna op café.
Ik ga niet naar de kerk en ben ook geen vaste caféhanger, maar toch geboren in Vlaanderen. We zitten met een probleem .
Oud 4 april 2005, 22:54   #11
malinois
Gouverneur

malinois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
als ze zich geassimileerd hebben mogen ze blijven, als ze echter hun boterham verdienen met het afkloppen en beroven van bejaarde dames mogen ze van mijn part het eerste het beste vliegtuig worden opgezet, ik trek mij zelfs niet aan waar het heenvliegt
Als u spreekt over "horden" gastarbeiders, en als u meteen die gastarbeiders (en hun gezinnen) vereenzelvigt met de criminele straatbendes in sommige grootstedelijke wijken, denkt u dat u toch geen racist bent?

U hebt gelijk dat men hard (in ieder geval harder dan nu) moet optreden tegen criminelen, ook tegen de zogenaamde "kleine criminaliteit" èn tegen jonge criminelen. Maar daarom meteen pleiten voor het uitwijzen van alle gastarbeiders, is minstens een brug te ver.
malinois is offline  
Oud 5 april 2005, 14:13   #12
KK69
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian
Ik ga niet naar de kerk en ben ook geen vaste caféhanger, maar toch geboren in Vlaanderen. We zitten met een probleem .
zo kunnen we nog uren,dagen ,jaren doorgaan
KK69 is offline  
Oud 5 april 2005, 14:17   #13
JPB
Vreemdeling

Standaard

Citaat:

Nu er geen werk genoeg is en vreemdelingen te veel meen ik dat deze laatste hun verantwoordelijkheid moeten opnemen en terug naar hun land moeten terugkeren . Ik meen dat dit niets met de goedkope beschuldiging van "racisme" te maken heeft maar een sociaal- economisch evenwicht dat verstoord werd.

[/size]
Mijn voornaamste bedoeling is dat iedereen de zaken op een evenwichtige manier evalueert en niet vervalt in naïeve, onproductieve beeldenstormerij. Dit in het voordeel van ieder levend wezen, zowel mens of dier, die op onze planeet leeft.
JPB is offline  
Oud 5 april 2005, 14:29   #14
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:

[/size][/font]
Jij bent een schande voor de vlamingen , de meeste vlamingen die ik ken zijn gastvriendelijk in tegenstelling de cultuur die jij in begrip hebt !
Oud 5 april 2005, 14:41   #15
KK69
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
Jij bent een schande voor de vlamingen , de meeste vlamingen die ik ken zijn gastvriendelijk in tegenstelling de cultuur die jij in begrip hebt !
Niet persoonlijk worden aub!

Laatst gewijzigd door KK69 : 5 april 2005 om 14:42.
KK69 is offline  
Oud 5 april 2005, 16:25   #16
trust
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Die moeten zich aanpassen, en anders Opkrassen.
Geen molenbeek toestanden A.U.B. 50% v/d islamisten die daar wonen zijn waarschijnlijk hier ook geboren en getogen
trust is offline  
Oud 6 april 2005, 11:22   #17
le flamant arrogant
Vreemdeling

Standaard

Ik zag onlangs een reportage op een Belg. franstalige zender over net die periode dat buitenlanders aanspoelden in Belgie om hier een nieuw leven op te bouwen omwille van het potentieel aan werkgelegenheid en verloning hier in Belgie. En ik moet zeggen dat ik vooral gelukkige mensen zag, vreemdelingen die met veel dank hun job en de gastvrijheid van Belgie wisten te apprecieren. Iets waar ik vandaag veel minder van terugvind in de attitude van sommigen onder de vreemdelingen. In vele discussies hervalt men nogal snel en beroept men zich nogal te gemakkelijk op de vorige generaties die zouden werden uitgebuit door de Belgische samenleving maar men mag toch niet zeggen dat die groep van werkkrachten het heft niet in eigen handen hadden.
Kijk, als ik vind dat ik omwille van de hedendaagse terugkeer van de economie en levenstandaard op zoek moet gaan naar gelijkwaardige maar beter betaalde jobs in andere grootsteden zoals ondermeer NYC, London of Tokyo dan ben ik toch zelf verantwoordelijk voor die keuze en moet ik toch rekening houden met de daaruit voortvloeiende conflicten door de eventuele verschillen in cultuur, gebruiken, taal en verdere inburgering(persoonlijk en op vlak van gezinsplanning in dat vreemd land, enz). En toch zeker niet de Amerikanen, Engelsen of Japanezen die eventueel misbruik zouden maken van mijn hogere gedrevenheid en motivatie gevoed door en zijn oorsprong vindt in een betere verloning naar werk.
OK, het is mischien simpel voorgesteld maar dit is toch wat mij verraste bij het zien van deze reportage en de vergelijking maakte met de hedendaagse problematiek. Ik geloof steenvast dat er een grond van waarheid zit in bovenstaande filosofie en vraagstelling.
Vandaag springt men te gemakkelijk in de slachtoffersrol, verliezen we tijd en schaden we onze economie, de essentiele bron voor gezondheid en welvaart, meer dan we ze zouden baten.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be