![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() De vrouw bij wie als eerste in Nederland de ziekte Variant Creutzfeldt-Jakob (vCJD) is vastgesteld, is overleden. De 26-jarige vrouw belandde begin april in het Mesos Medisch Centrum in Utrecht. Donderdag 21 april werd definitief de diagnose Creutzfeldt-Jakob vastgesteld. De ziekte is de menselijke vorm van de gekkekoeienziekte (BSE).
Hoe de vrouw de ziekte heeft gekregen is onduidelijk, vooral ook omdat ze het twintig jaar geleden al kan hebben opgelopen door het eten van besmet rundvlees. Maar ook een transplantatie van zenuwweefsel kan de boosdoener zijn. Dat is echter bij deze patiënte niet aan de orde. De ziekte is eerder opgedoken in Groot-Brittannië, Ierland, Frankrijk, Italië, Japan, Canada en de Verenigde Staten. Er zijn in totaal 170 patiënten geweest. Van hen kwamen er 155 uit Groot-Brittannië. bron: fok.nl Zullen we binnenkort meer gevallen krijgen? Je kan er immers 20 jaar mee rondlopen zonder er iets van te merken. Laatst gewijzigd door sinan123 : 3 mei 2005 om 13:52. Reden: typfoutje |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hum hum, off-topic , In je onder topic schreef je "De integratie is niet mislukt, ze is volop aan de gang." Ik zou graag daarop wel een meningetje over zeggen ; De integratie is inderdaad vollop aan de gang maar het wordt gehindert ! Zelf vind ik integratie maar niets als het omgaat om "cultuur ruiling" , Ik zou zeggen zoals een franse vreemdeling zei :"Je ne change pas mon vest".
Het aanleren van Nederlands een het respecteren van de grondwet o.k , Maar cultuur veruiling , ook al snijd je mij in stukjes ,NOOIT!!!!
![]() |
#3 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En die arme varkentjes maar zwart maken! tsssss... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() BSE
Ontopic graag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
Volgens mij gaat men er ook nooit iets aan kunnen doen, want technisch gezien is het niet eens een virus/bacterie (dus levend organisme) dat men kan behandelen. Men weet dat het besmettelijk is via bloed, maar het is waarschijnlijk ook besmettelijk via het eten van merg (in de beenderen), en zelfs van vlees aan de beenderen zelf. Sommigen nemen zelfs aan dat het in het gehele vlees zit (want de ziekte is eigenlijk een "kwaadaardig" eiwit, en dat zit heel veel in vlees en vooral spieren) Iedereen die dus z'n tanden heeft gezet in een besmette koe, heeft dus dat eiwit in zich, en vermits de affaire zo'n dikke 10 jaar geleden haar hoogtepunt kende bij de beesten, en wij allemaal lekker ons korteletjes hebben opgegeten, dan is het idd niet zo dom van je, sinan, om te vragen of het aantal Creutzfeld-Jacob slachtoffers niet haar hoogtepunt zal bereiken over 10 jaar. Ik kan je alvast 1 ding verzekeren... van alle manieren waarop een mens in het Westen aan z'n eind kan komen (hartaanval, executie wegens kafirisme & afvalligheid, ongeval), creutzfeld-jacob wens ik niemand toe
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In dit geval zijn de veggies er het best van af. En ik ga geen steak laten liggen. Als ik binnen 10 jaar het loodje leg wegens BSE, dan heb ik een leuk leven gehad.
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En bedankt voor de info. Laatst gewijzigd door sinan123 : 4 mei 2005 om 16:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
![]() Zeg dat maar eens tegen die 170
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, zal niet meer moeten he Raven.
170 doden, op de hoeveel koeievlees eters? Babeth, waar is mijn volgende 350 gram biefstuk? Er zijn meer mensen dood gevallen aan het eten van mensen. Google maar eens naar de lachziekte of Kuru. Eneuh, de opmerking over de Koran ergens in deze Tread. Het is logisch dat Mohamed het eten van bepaalde vleessoorten taboe stelde. Hij zal waarschijnlijk te dikwijls aan het schijt gegaan zijn door het eten van een slecht gebakken varkens of hondenribbeke. En doe dan je werk maar eens als profeet annex woestijnrover. WC papier was er nog niet, en water om je handen te wassen was ook weinig voorradig. En het was nog prachtig meegenomen ook. Kon ie doen alsof ie speciaal de Joden van zijn tijd erbij wou. "kijk maar beste joden, Allah is jullie Jaweh, maar Zijn wetboek is nu gemoderniseerd."
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 4 mei 2005 om 17:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik snap toch nog altijd niet waarom er in de Koran geen enkele soera gewijd is aan het niet mogen eten van rundvlees. Het is zogezegd halal en toch kan je ervan sterven door ervan te eten!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Cyberfreak : 5 mei 2005 om 01:02. |
|
![]() |
![]() |