![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gisteravond was er op France 2 "Le plus grand Français de tous les temps". Ze hadden het al onder anderen in Groot-Britannië-waar Winston Churchill op 1 stond- en in Duitsland-waar Konrad Adenauer op 1 stond-gemaakt.
Dit is de top 10 in Frankrijk : 1. Charles De Gaulle 2. Louis Pasteur 3. L'Abbé Pierre 4. Marie Curie 5. Coluche 6. Victor Hugo 7. Bourvil 8. Molière 9. Jacques-Yves Cousteau 10. Edith Piaf Het was een heel leuke uitzending, uitgezonden vanuit de Franse Senaat door Michel Drucker en Thierry Ardisson. Iets merkwaardigs : van de 10 besten zijn 9 van hen al dood. Alleen l'Abbé Pierre leeft nog. Laatst gewijzigd door Everytime : 5 april 2005 om 11:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Bertrand Du Guesclin niet?
Die heeft volgens mij toch ook veel voor de Franse identiteit gedaan. Maar dat is zeker al lang vergeten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() en Napoleon Bonaparte ???
De grootste staatman die Frankrijk ooit gehad heeft en die de moderne staatstructuut in Europa ontworpen heeft. BTW: is Marie Curie niet van oorsprong Poolse ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch wel een leuke lijst, vind ik:
![]() Citaat:
![]() Eén koning als ik goed zie. Maar geen Bertrand Du Guesclin... ![]()
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 5 april 2005 om 11:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Eigenlijk vind ik dat toch wel zielig. Frankrijk heeft zo ongelooflijk veel filosofen, kunstenaars en wetenschappers voortgebracht, en heeft een prachtige academische en intellectuele traditie.
En wie verkiezen ze dan als grootste Fransman? De Gaulle godbetert... Djeezes... Hun smaak evolueert blijkbaar net zoals de kwaliteit van de Franse wijn, gestaag naar beneden...
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Staatssecretaris
|
![]() Hmm ik twijfel tussen Verlaine, Camus en Sartre. Pagnol, Funes en Fernandel zo hoog vind ik toch wel grappig; ze verdienen er wel een plaats maar toch niet in de top 20 hé
![]() En Robespierre, ze kunnen evengoed Le Pen er bij zetten. En waarom geen filosofen zoals Derrida? Ik heb het wel niet zo voor z'n filosofie maar dat is toch wel een zeer grote naam. Tati zie ik ook nergens, die zou toch voor al die acteurs mogen staan. Laatst gewijzigd door instromaniac : 5 april 2005 om 12:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Gouverneur
|
![]() daarom:
zorg dat jou favoriet wint bij de verkiezing tot grootste belg start maar met sms'en... www.degrootstebelg.be
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Waarom zou ik dat willen? Ik heb met Frankrijk niks te maken. Het is gewoon de indruk die ik krijg
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 | |
Parlementslid
|
![]() De Gaulle ?
*grinnik* Meneer "Ik-ga-hier-eens-effe-alle-eer-opstrijken-voor-de-bevrijding van-Frankrijk-waar-ik-geen-kloten-mee-te-maken-heb" De Gaulle ?
Laatst gewijzigd door Calle : 5 april 2005 om 13:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jacques-Yves Cousteau is ongetwijfeld een van de grootste wereldburgers aller tijden. Zonder hem was er nooit zo'n bewustwording gekomen over de oceanen en uitgebreider over de natuur in het algemeen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn absolute favoriet is Louis de Funes!
![]()
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 5 april 2005 om 20:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Vreemd dat Michel Simon er niet bij staat...
![]() |