Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 april 2005, 10:48   #1
Dinooke
Burger

Dinooke's schermafbeelding

Standaard De reden waarom het VB zal blijven groeien

Ik merk op dat er enkele mensen zijn die er zeker van zijn van een achteruitgang van het VB. Wel ik kan u uitleggen waarom dat zeker niet zal gebeuren.

Herinnert u nog de uitspraak van debiel stevaert, 75% heeft TEGEN jullie gestemd meneer de winter. Op het eerste zicht is dit een domme,dwaze uitspraak. Maar als je er dieper op in gaat, heeft hij eigenlijk gelijk. Zeker nu na de laatste verkiezingen. Nadat cd&v & n-va eens flink spuwde in de uitgestoken hand van het Vlaams Belang. En DIT maakt nu namelijk het verschil met de vorige verkiezingen. Toen de verkiezingsuitslag bekend werd gemaakt was een meederheid van de vlamingen voor een coalitie cd&v - VB. NU beseft men geen enkel verschil maakt als men op de traditionele partijen stemt. Het is ofwel het VB ofwel de andere (die gewoon als één partij doorgaan) De mensen hebben dit nu eindelijk door en daarom zal het blok blijven groeien! Ze zouden ipv als koppige steenezels hun postjes blijven te beschermen, het vlaams belang laten primeren!!!
Dinooke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2005, 12:04   #2
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Bij het Vlaams Belang beginnen nu ook de postjes te primeren, wat zit jij nu weer te zeveren. Zet uw roze bril eens af. Macht...
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2005, 12:20   #3
Bitweiser
Provinciaal Statenlid

Bitweiser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Bij het Vlaams Belang beginnen nu ook de postjes te primeren, wat zit jij nu weer te zeveren. Zet uw roze bril eens af. Macht...
Je zou best gelijk kunnen hebben, maar voorlopig zijn zij de enige partij die nog steeds kunnen genieten van het voordeel van de twijfel.
Daarom zal ik ook blanco gaan stemmen mocht jij gelijk krijgen. Maar ondertussen, al ben ik het niet helemaal eens met al hun programma, blijf ik het Vlaams Belang steunen.

Mvg.
Oud 4 april 2005, 12:22   #4
Dinooke
Burger

Dinooke's schermafbeelding

Standaard

Wat ik wou aanhalen is niet da laatste zinneke he. Ma enfin...
Dinooke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2005, 14:21   #5
Fille van de Foor
Gouverneur

Fille van de Foor's schermafbeelding

Standaard

Hierzie, nog een die in sprookjes gelooft.
Fille van de Foor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2005, 14:49   #6
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fille van de Foor
Wat een vreemde manier om jezelf voor te stellen.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2005, 15:08   #7
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Dit noemen wij dan het "underdog" effect : het voordeel van de kleine die gepest wordt te zijn. Om dit volledig uit te spelen moet men op inhoudelijk gebied trachten over te komen als precies gelijk aan de anderen dus wat men in poliek jargon noemt "opschuiven naar het centrum". De formule is dus hoe meer mist men maakt om
de inhoud te verhullen, hoe suksesvoller het VB zal zijn. Volgens insiders houdt men bij de VB top het volk inderdaad voor dommerikken...
Oud 4 april 2005, 15:31   #8
Don Quichote
Banneling

Standaard

Speelt geen rol.
Ben aanhanger van het VB en vind mezelf niet dom.
En zo zijn er een hoop mensen.

Natuurlijk worden de VB-stemmers steevast als debiel geklasseerd.
Ok voor mij....
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2005, 15:36   #9
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Al beschrijft Cervantes de figuur waarvan de naaml voor U als nick dienst doet als
romantische idealistische dommerd, ik ga U of andere VB'ers niet voor dom verslijten.
Ik haalde hier boosaardig een gerucht azan dat de VB-top samen een pilsje genietend en wat zoute versnaperingen tot zich nemend de vlaamse kiezer ook soms het "kiesvee" genoemd voor dom verslijten... mede door het verspreiden van een dichte mist rond de officiële en vooral officieuze partijstandpunten.
Als ik zie dat er mensen zijn die voor het Vb stemmen wegens zijn ethische punten
zoals anti-abortus en anti-euthanasie standpunten komt het me voor dat die mensen
toch eens wat beter geïnformeerd moeten worden over de andere partijstandpunten...
Oud 4 april 2005, 15:42   #10
Betweter
Parlementslid

Betweter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geef eens een concreet voorbeeld?
Oud 4 april 2005, 15:45   #11
Don Quichote
Banneling

Standaard

Ik kom uit een BSP nest.

Gaandeweg heb ik gezien waar die strekking voor staat en wat zij in de praktijk gebracht hebben.

Gangsters!
Zelfs de enige spa-er waar ik respect voor had is blijkbaar een vod.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2005, 15:57   #12
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Ik lees zojuist het volgende in De Standaard:
Citaat:
[size=4]Jorg Haider richt nieuwe partij op
[/size]
Citaat:

In Oostenrijk heeft de extreem-rechtse politicus Jorg Haider zich samen met zijn aanhangers losgerukt van de Vrijheidspartij (FPO). Hij heeft een nieuwe partij opgericht. Haiders zus, Ursula Haubner, maakte het nieuws bekend op een persconferentie. Daarna diende ze haar ontslag in als partijleidster.

De ooit zo succesvolle Vrijheidspartij leed vorige maand forse verliezen bij de lokale verkiezingen in Oostenrijk.

Naar aanleiding van dat verkiezingsdebâcle had Haiders zus geopperd dat er een debat moest komen over de terugkeer van Haider aan het hoofd van de partij. Vier jaar geleden deed hij een stap terug.

In 1999 leidde Haider de Vrijheidspartij naar de top van de Oostenrijkse politiek en maakte daarmee van Oostenrijk het tweede land (naast Italië) dat na de Tweede Wereldoorlog een extreem-rechtse partij in de regeringscoalitie had. Sinds Haider onder druk van de andere EU-landen het partijvoorzitterschap moest opgeven, wordt de FPO geplaagd door interne verdeeldheid en stemmenverlies. De partij verloor de ene stembusgang na de andere.
Welke consequenties trekken de belangers hieruit? Of hoeven ze voor dit sceanrio niet te vrezen?

Laatst gewijzigd door Chipie : 4 april 2005 om 15:59.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2005, 16:00   #13
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet enkel de postjes, ook de centjes..
Oud 4 april 2005, 16:03   #14
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
Dit noemen wij dan het "underdog" effect : het voordeel van de kleine die gepest wordt te zijn. Om dit volledig uit te spelen moet men op inhoudelijk gebied trachten over te komen als precies gelijk aan de anderen dus wat men in poliek jargon noemt "opschuiven naar het centrum". De formule is dus hoe meer mist men maakt om
de inhoud te verhullen, hoe suksesvoller het VB zal zijn. Volgens insiders houdt men bij de VB top het volk inderdaad voor dommerikken...
Wat ik zo spijtig vind, is dat de werkelijke underdogs, te weten de bevolkingsgroepen die worden gediscrimineerd door het VB, als 'kwaadaardige wolven' door hen worden afgeschilderd. De wereld op zijn kop. Want zeg nou eerlijk: We hebben ze zelf binnengehaald. Natuurlijk nemen ze de hele hand. Dat hebben we ze zelf zo geleerd, die nieuwe, geïmporteerde, onderste laag van de sociale kaste in West-Europa. Dan vind ik niet dat mensen het recht hebben om te gaan zeuren. Laat stáán discrimineren.

Aangezien discriminatie en extreem-rechts gedachtengoed de bron zijn van het Vlaams Behang, vin dik niet dat deze partij op een goede leest is geschoeid. Ze zou eindelijk eens de grond onder haar voeten moeten verliezen. En dat is te bereiken door mensen [size=4]samen te laten werken[/size]. Niet door ze tegen elkaar op te zetten; dat zaait slechts haat & bederf.

De gemiddelde belg is verzuurd, zegt men. Wie heeft die verzuring veroorzaakt? Volgens mij het Vlaams Behang, want je kan niets meer zeggen, of je wordt de mond gesnoerd door overschreeuwende, vloekende, tierende Vlaams Behangers.

Laatst gewijzigd door Mephisto : 4 april 2005 om 16:06.
Mephisto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2005, 16:08   #15
Fiere Vlaming
Banneling

Fiere Vlaming's schermafbeelding

Standaard

Zolang politiek zich niks van ons aantrekt, kunnen we enkel groeien !!!
Fiere Vlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2005, 16:44   #16
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Het Vlaams Belang zal verderstijgen, omdat zij de realiteit aan hun kant hebben.

Wat is men met een goednieuws-show opgevoert door Paars, als men niet eens in de namiddag rustig kan wandelen doorheen molenbeek, Antwerpen-Berchem, Meulenberg (houthalen)....
Oud 4 april 2005, 17:53   #17
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto
Wat ik zo spijtig vind, is dat de werkelijke underdogs, te weten de bevolkingsgroepen die worden gediscrimineerd door het VB, als 'kwaadaardige wolven' door hen worden afgeschilderd. De wereld op zijn kop. Want zeg nou eerlijk: We hebben ze zelf binnengehaald. Natuurlijk nemen ze de hele hand. Dat hebben we ze zelf zo geleerd, die nieuwe, geïmporteerde, onderste laag van de sociale kaste in West-Europa. Dan vind ik niet dat mensen het recht hebben om te gaan zeuren. Laat stáán discrimineren.

Aangezien discriminatie en extreem-rechts gedachtengoed de bron zijn van het Vlaams Behang, vin dik niet dat deze partij op een goede leest is geschoeid. Ze zou eindelijk eens de grond onder haar voeten moeten verliezen. En dat is te bereiken door mensen [size=4]samen te laten werken[/size]. Niet door ze tegen elkaar op te zetten; dat zaait slechts haat & bederf.

De gemiddelde belg is verzuurd, zegt men. Wie heeft die verzuring veroorzaakt? Volgens mij het Vlaams Behang, want je kan niets meer zeggen, of je wordt de mond gesnoerd door overschreeuwende, vloekende, tierende Vlaams Behangers.
Uw verdraagzaamheid heb ik gezien... U behoorde tot de top van de haatposters tijdens de doodstrijd van de Paus...
Als ik van U was, zou ik een week of twee de woorden solidariteit, verdraagzaamhied, begrip, samenwerking enz. niet meer in mijn mond nemen...
[size=7]O[/size]f U gaat tot niet denken dat U met uw haatmails gezorgd heeft voor de ontzuring van de maaschappij[size=7]?[/size]...

Laatst gewijzigd door Chipie : 4 april 2005 om 17:53.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2005, 18:49   #18
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dinooke
Ik merk op dat er enkele mensen zijn die er zeker van zijn van een achteruitgang van het VB. Wel ik kan u uitleggen waarom dat zeker niet zal gebeuren.

Herinnert u nog de uitspraak van debiel stevaert, 75% heeft TEGEN jullie gestemd meneer de winter. Op het eerste zicht is dit een domme,dwaze uitspraak. Maar als je er dieper op in gaat, heeft hij eigenlijk gelijk. Zeker nu na de laatste verkiezingen. Nadat cd&v & n-va eens flink spuwde in de uitgestoken hand van het Vlaams Belang. En DIT maakt nu namelijk het verschil met de vorige verkiezingen. Toen de verkiezingsuitslag bekend werd gemaakt was een meederheid van de vlamingen voor een coalitie cd&v - VB. NU beseft men geen enkel verschil maakt als men op de traditionele partijen stemt. Het is ofwel het VB ofwel de andere (die gewoon als één partij doorgaan) De mensen hebben dit nu eindelijk door en daarom zal het blok blijven groeien! Ze zouden ipv als koppige steenezels hun postjes blijven te beschermen, het vlaams belang laten primeren!!!
Volledig mee eens. Om deze reden zal het politieke middenveld - VLD / CD&V - ook steeds verder afbrokkelen. Die partijen hebben geen toekomst meer omdat zij zich onmogelijk als alternatief kunnen affirmeren binnen de huidige links-rechtstegenstellingen. De polarisatie binnen de samenleving is een feit. Het VB zal daar zeker garen bij spinnen en de winstpercentages zullen in de toekomst nog hoger komen te liggen. Zelfs al heeft de Loge nu via de media en het gerecht de totale oorlog aan het VB verklaard ...
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2005, 19:03   #19
strijder
Burgemeester

strijder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het belang van postjes is zeker voor een partij weg gelegd .Dat heeft zeker èèn partij bewezen,samen gaan met de cd&v.Zeg dan nog dat posje bij jullie niet belangrijk zijn laat me niet .
Oud 4 april 2005, 19:06   #20
strijder
Burgemeester

strijder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fille van de Foor
Liever sprookjes dan horror verhalen die jullie verkopen

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be