![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementslid
|
![]() In 2001 daalden de buitenlandse investeringen in België met 73%, enkel Duitsland deed het nog slechter. O.a. hierdoor stijgt het aantal werklozen fors. In Vlaanderen komen er 26.736 werklozen bij t.o.v. een jaar geleden.
De Belgische vennootschapsbelasting bedraagt 40,17%, wat heelwat potentiële investeerders naar onze buurlanden jaagt. Daar ligt het tarief tussen de 30 en 35%, en worden verlagingen tot 25% gepland. Paarsgroen vertikt het om hier structureel wat aan te doen. Er werd drie jaar getreuzeld. Uiteindelijk werd besloten tot een budgetair neutrale ingreep: het tarief daalt tot 34%, doch de milieuheffingen worden niet langer aftrekbaar. Deze maatregel treft vooral Vlaamse bedrijven, vermits deze 87% van de milieuheffingen betalen. De werkloosheid zal bijgevolg blijven stijgen in België en vooral in Vlaanderen. Buitenlandse investeerders aantrekken mag immers geen geld kosten. mvg |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Vreemdeling
|
![]() Als pas afgestudeerde ben ik momenteel ook werkzoekende. En ja, ook ik kan bevestigen dat het niet gemakkelijk is om een job te vinden. Hoeveel standaardbrieven ik al heb teruggehad, weet ik niet juist maar het zijn er een hoop. Ik maak me echter sterk dat onze Vlaamse economie binnenkort uit het daal kruipt waarin ze zich nu bevindt...
Jonas |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Partijlid
|
![]() Ook ik ben een werkloze werkzoekende sinds enkele weken. Spijtig genoeg is het economisch klimaat momenteel verre van goed te noemen. Doordat Belgie/Vlaanderen een exporterend land is, zijn wij de eersten die een 'recessie' voelen en ook de eersten die een heropleving voelen. Bovendien zijn in belgie de ontslagtermijnen/procedures veel te complex waardoor werkgevers minder snel geneigd zijn om iemand aan te nemen.
oplossing flexibelere arbeidersmarkt (liefst federaal niveau anders gewestelijk) splitsing werkgelegenheidsbeleid en sociale zekerheid (werkloosheidsvergoedingen sneller afpakken) groeten jimmyl |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Er is er een verschil inzake moeilijkheden om een job te krijgen tussen hoogopgeleide mensen en minder hoogopgeleide mensen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En dan hebben we de bedrijfsverantwoordelijken, die niet graag deze ‘hogere opgeleiden’ in dienst nemen, omdat ze uit ervaring weten dat dit maar een tijdelijke toestand is. Het is logisch dat de ondergewaardeerde applicant verder zoekt naar een meer passende betrekking, waardoor de hele procedure weer moet herbegonnen worden. En dan zijn er nog verdere problemen. Hogere opgeleide mensen kosten duurder… dus toch maar proberen met personen die iets minder opgeleid zijn. Hoger opgeleide personen zijn eveneens een directe bedreiging voor de onmiddellijke overste, die niet altijd over diezelfde diploma’s beschikt. Daarom, ga altijd na wie u aanneemt, en aan wie ge moet rapporteren… Het kan belangrijk zijn. …En zo kunnen we nog een tijd verder gaan… Een (1) goede raad. Blijf erin geloven en blijf optimist... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Schepen
|
![]() dat de werkloosheid niet gedaald is onder paarsgroen is niet nieuw, de enigen die nog van niks weten zijn de paarsgroene beleidsmakers zelf
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Gouverneur
|
![]() "Ochhh, jongens... Waarom er iets aan doen dit is maar een dipje, is zo weer voorbij....."
"Ge ziet toch dat het goed gaat met dit land" De week voor de verkiezingen. "Ik heb een plan uitgewerkt om 160.000 nieuwe jobs te creëren, dit moet onmiddellijk uitgevoerd worden" "Dit is een ernstig en urgent probleem" Als em daar nu eens vroeger was opgekomen..... In één ding heeft ie wel gelijk, en dat is z'n slogan "We staan er weer" Inderdaad, de werklozen zijn er terug... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jonas schreef:
Citaat:
![]() Blijven hameren op de actieve welvaartstaat waarin de oudjes langer moeten gaan werken. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Vreemdeling
|
![]() Geheel die bende paarsgroen zijn onbekwame, economische misdadigers. Stem VB om dit kluchtje asap te doen stoppen. Nog vier jaar dat krapuul en" we zullen er allemaal staan, aan de soepbedeling".
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Wat betreft hun visie op economie heb ik nooit veel duidelijkheid gezien, het lijkt me wat dansen op een slappe koord: De ene keer ultra-kapitalistisch, dan weer "solidaristisch" (de jaren dertig zijn weer terug!)... |
|
![]() |
![]() |