![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() http://vrtnieuws.telenet-media.be/ni...x.html?audio_1
Is wel lachwekkend soms , maar tegerlijkertijd triest ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar zit de bub nu?
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik vraag me ook af waar de BUB nu zit. Ikzelf woon in de rand rond Brussel, en ik ken persoonlijk al mensen die gestorven zijn omdat de franstalige ambulanciers geen Nederlands kennen. Ook kende ik een oudere vrouw die in mijn straat woonde en naar de spoedgevallen in Erasmus (ziekenhuid van de ULB) gebracht werd, en daar stierf wegens de gebrekkige taalkennis van het personeel op de spoed. Nadien werd er wel een controle gedaan, maar het ziekenhuis had toen speciaal voor die gelegenheid al hun tweetalig personeel opgetrommeld. Schandalig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...x.html?audio_1
Ik ben (gelukkig) niet bij telenet. Ik denk dat u bovenstaande bedoelt. Het is triest, zéér triest. En van zo'n mensen hangen andere mensen hun leven af. Schandalig. Hoe rapper het Belang in Brussel aan de macht komt, hoe beter. Laatst gewijzigd door vercetti : 13 april 2005 om 21:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() En het VB gaat het probleem alleen nog maar erger maken. Alleen de B.U.B. pleit geloofwaardig voor tweetaligheid. Het VB is daar tegen. Laatst gewijzigd door Hans1 : 13 april 2005 om 21:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat noem jij 'geloofwaardig pleiten voor tweetaligheid'? Jullie zijn echt wel de schaamte voorbij, hé?
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 13 april 2005 om 22:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Meer zelfs, die taalwetten worden niet gedragen door de bevolking en moeten dus niet nageleefd worden. Muggenzifterij noemde men dat zelfs. ![]() Laatst gewijzigd door daiwa : 13 april 2005 om 22:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Staatssecretaris
|
![]() Die reportage van het nieuws was wel grappig. Ze vragen die voorzitter van de Brusselse ziekenhuizen of hij die problemen kan erkennen en hij geeft z'n negatief antwoord dan nog in het Frans.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alvast niet voor de Franstaligen want er komt zelfs nooit een woord van kritiek op diens eentaligheid in tweetalig Bruxelles.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 13 april 2005 om 22:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hans zal het nooit toegeven. Als je echter ziet dat niet alleen de eentaligheid van de franstaligen in het tweetalige Bruxelles door hem en zijn bubbelclubje met de mantel der liefde wordt bedekt, maar ook nog de onwil van de Franstaligen om het te leren in de Nederlandstalige rand, dan is het toch duidelijk voor wie de tweetaligheid bedoeld is die zijn 'partij' in mind heeft?
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hans ontkende niet alleen de toestanden in de Brusselse ziekenhuizen, ook die bij justitie bedekte hij met de mantel der francofone liefde.
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister
|
![]() Volgens mij gaan ze al hun nederlandstalig personeel optrommelen en dan zijn er officeel geen problemen meer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het feit dat er in elk vlaams ziekenhuis wel genoeg mensen zijn die twee-drie of zelfs vier talen kunnen spreken is echt wel een uitzondering zenne ! Allee komaan, leer toch eens snel frans als je ligt te kreperen, mag toch geen probleem zijn !
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs met taalwetten lukt dat nauwelijks in de Brusselse ziekenhuizen en rechtbanken van het officieel tweetalige Bruxelles, maar dat is volstrekt normaal voor de 'goeie' Belgen onder ons.
![]() |
![]() |
#18 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als je als Brusselaar u nog niet kan behelpen in die andere taal, wanneer je in een levensbedreigende situatie bent, dan is dat zielig. Bovendien is het nog altijd de dokter die de diagnose moet stellen, niet de patiënt.
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor 'racist' uitgescholden worden omdat je zegt Nederlandstalig te zijn is anders veelzeggend, dacht ik. Niet waar, zeker? Luister dan naar die journaliste die de deur gewezen kreeg omdat ze in het Nederlands een beetje uitleg vroeg.
![]() |