![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [size=3]Je moet maar durven![/size]
[size=3]Vierkant de particratie toegeven![/size] [size=3]'Indien er wordt gestemd, is het de verwachting [/size][size=3]dat de Vlamingen in blok hun wil zullen opdringen[/size][size=4] aan de Franstaligen.' [/size] "Dat betekent dan het einde van de regering- Verhofstadt", zegt Patrick Dewael. "Nu is het al moeilijk om een compromis te vinden, dan wordt het onmogelijk. De ministers zullen immers gebonden zijn door het stemgedrag van hun partij. Daarom moet er een oplossing komen vóór er gestemd wordt in de commissie." De ware reden is echter: [size=4]"Dat betekent dan het einde van de regering- Verhofstadt"[/size] [size=4][/size] [size=4][size=3]Idem met de titel:[/size][/size] 18/04 "Stemming BHV is einde regering" ![]() Citaat:
![]() Eens kijken of Dewael gelijk heeft en 'de Franstaligen' beseffen dat het de Vlamingen ernst is want anders valt de 'stille' hoop van Dewael en co in het Belgische water. Di Rupo zal misschien zijn vingerknip nog wat uitstellen omdat er met Verhofstadt meer te regelen valt dan met de Vlaams-nationalisten aan de macht, maar hoe zit dat met de MR die het FDF onder dak heeft? Zullen die ook de regering VerhofstadtII overeind houden terwille van hun eigen-belang,dat veel verder gaat dan de voordelen van de niet splitsing van BHV? En last but not least, waarvoor dient de kamer van volksvertegenwoordigers eigenlijk als de meerderheid daar ook al belet wordt te spelen?
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 18 april 2005 om 08:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zal uitdraaien op een crisis, dat is allang duidelijk, Verhofstad probeerd het alleen maar zo ver mogelijk voor zich uit te schuiven omdat hij weet dat hij anders terug olijven kan gaan plukken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Vreemdeling
|
![]() Kan er eens iemand aan Dewael uitleggen dat dit gewoon democratie is. Niet meer , niet minder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is idd duidelijk, maar hoe geloofwaardig is een partij met een Somers in zijn rangen die een jaar geleden, als minister-president van de Vlaamse regering, nog opriep om BHV dringend te splitsen, een Dewael die NU beweert dat de Vlamingen 'hun wil aan de franstaligen opdringen' als ze gewoonweg de toepassing van de grondwet eisen, en een Verhofstadt die zijn eigen burgermanifesten verloochent en zich zelfs de publiekelijke belediging van Di Rupo's vingerknip laat welgevallen terwille van een nep-premierschap?
Alle politieke partijen lijden aan machtsgeilheid maar de schaamteloosheid waarmee de Pest Voor Vlaanderen dat doet spant toch wel de kroon. En dan weten dat de regering VerhofstadtII niet eens hoeft te vallen.. als de Franstaligen voor één keer simpelweg 'ja' zouden antwoorden inplaats van botweg 'nee'. Verhofstadt wéét dus aan wie precies hij zijn nederlaag te wijten heeft. De schade die de Franstaligen hebben aangericht door hun eeuwige non-solidariteit met hun Vlaamse collega's is echter niet meer te overzien. Ooit komen er toch weer verkiezingen en dan zijn we pas goed 'vertrokken'. De verkiezingsuitslag zal immers, meer dan ooit tevoren, tot communautaire onderhandelingen dwingen.
![]() |
#5 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De antidemocratie van een regering die er alles aan zal doen om het democratische recht van de (Vlaamse) volksvertegenwoordigers die 20% meer stemmen nodig hebben om verkozen te worden dan hun (Waalse) collega volksvertegenwoordigers te fnuiken. Nog een paar dagen en die Vlaamse Volksvertegenwoordigers zullen zonder blozen als racisten worden afgeschilderd. Nog iets: Als we een objectieve berichtgeving moesten hebben zou het electoraat van de volksvertegenwoordigers die pro zullen stemmen eens moeten opgeteld worden en vergeleken met het electoraat van de ney-volksvertegenwoordigers. Zo ik de tijd had zou ik dit ook eens willen doen met de wet op het vreemdelingenstemrecht. Maar dat zal dan weer racistisch zijn zeker volgens paars?
![]() |
![]() |
#6 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Niet dat je daar veel van merkt aan bovenstaand citaat, dat was mij ook al opgevallen.
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja Fieseler...
Hoeveel is een regering nog waard als een van zijn kopstukken al publiekelijk toegeeft dat zijn regering zelfs het normale spelen van de democratie niet verdraagt in het parlement?
![]() |
#8 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik geef toe dat het pertinente gebruik van kleuren in mijn postings lichtelijk overdreven is vergeleken met de bescheiden kleurtjes in de telkens weerkerende ondertiteling van de bubbeltjes.
![]() Hebben jullie ook een non-probleem misschien of is het een écht?
![]() |
#10 |
|
![]() een non probleem maar yann ligt er wel wakker van... hij krijgt nachtmerries van de gedachte dat weer een stukje meer gesplitst zou worden...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Een non-probleem...
Maar onze grote vlaamse leiders weeral met de billen bloot. Brengt telkens stemmen op voor het VB. Goede zaak dus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Het enige wat het VB moet doen om nog te groeien is zelf geen domme dingen doen...
De andere partijen doen gewoon perfect hun werk als propagandisten voor het enige alternatief dat er nog is buiten de bende van 4...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 18 april 2005 om 13:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Vreemdeling
|
![]() Zijn onze volksvertegenwoordigers nog wel volksvertegenwoordigers? Zijn het niet veeleer partijvertegenwoordigers?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Welcome to the real world Salomon......
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel partijvertegenwoordigers ten dienste van Belgique.
![]() |
![]() |
#16 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En dat is nu net hun grootste schrik. Zonder Vlaams Belang was probleem 177 al lang geen probleem meer. Dan was het al lang voor 4 jaar terug in de ijskast gezet. Echter, uit schrik voor de grootste Vlaamse partij ![]() En wees er maar van overtuigd : in een oplossing durft 'de bende van 4' héél ver gaan. Zo ver gaan dat de remedie (oplossing BHV) slechter is dan de kwaal. Enkel en alleen maar om verkiezingen te vermijden. Want dan....
![]() |