Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met academici en ideologen (2005) > Marc Platel - 18 april t.e.m. 24 april
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Marc Platel - 18 april t.e.m. 24 april Deze gekende journalist volgt de Belgische politiek al meer dan dertig jaar op de voet als wetstraatverslaggever van de BRT-radio, als politiek hoofdredacteur van het Belang van Limburg en nadien directeur van de studiedienst van de Volksunie. Platel is een geëngageerd schrijver, getuige zijn jarenlange inzet in de Volksunie en tot voor kort in de N-VA.

Discussietools
Oud 22 april 2005, 14:10   #1
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard Bhv2

Beste mijnheer Platel,

Graag had ik uw reactie geweten over de laatste ontwikkelingen inzake BHV.
Wat is de mogelijke verdere ontwikkeling? Is dit de ondergang van de federale regering? Moet Bourgeois ontslag nemen? wat moet de Vlaamse Beweging doen volgens u?
jan hyoens is offline  
Oud 24 april 2005, 18:59   #2
marc platel
Vreemdeling

marc platel's schermafbeelding

Standaard bhv2

Geachte,

Mag ik je verwijzen naar mijn wekelijkse column in het volgende nummer van 't Pallieterke van volgende dinsdag.

Sleutelzin: kan iemand mij uitleggen hoe het komt dat de Vlamingen - vrij eensgezind toch - eisen dat Halle Vilvoorde nu ook electoraal tot het Nederlandse taalgebied zou kunnen behoren en dus gesplitst moet worden en dat "men" nu voorstelt BHV
- niet te splitsen
- de Franstaligen toe te laten electoraal door te dringen tot Landen, Leuven, Aalst en nog veel meer
- de Franstaligen eens en voorgoed de verfransing van de provincie van Vlaams Brabant in te zetten en door te drukken.
Want dat is de ware draagwijdte van wat Verhofstadt nu voorstelt. Wel ik hoop dat iemand op dit forum of daarbuiten uitlegt hoe Vlaanderen niet meteen in ene franse coleire schoot en bij manier van spreken een Mars op Brussel organiseert.
Voor de organsiatoren van dit forum alvast een winstpunt: als politiek Vlaanderen op die chantage ingaat, moet ze mij nooit meer vragen, tenminste niet als het over Vlaanderen moet gaan. Ik heb veel zottigheden in mijn 35 jaar Wetstraat-verslaggever zijn, dit is echt wel de absolute max.

Marc Platel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Beste mijnheer Platel,

Graag had ik uw reactie geweten over de laatste ontwikkelingen inzake BHV.
Wat is de mogelijke verdere ontwikkeling? Is dit de ondergang van de federale regering? Moet Bourgeois ontslag nemen? wat moet de Vlaamse Beweging doen volgens u?
marc platel is offline  
Oud 25 april 2005, 16:20   #3
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

Sorry Mr Platel, maar het woord 'zottigheid' is hier voor mij niet echt op zijn plaats.
Indien de Vlaamse partijen niet voet bij stuk houden, mag je gerust van 'crapuleus gedrag' en 'landverraders' spreken. Zulke politici moesten ze hun mandaat kunnen afnemen.

Dat de Vlaming zich het eventueel debacle van BHV nog maar goed herinnert bij de volgende stembusgang !!
Oud 25 april 2005, 16:35   #4
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marc platel
Wel ik hoop dat iemand op dit forum of daarbuiten uitlegt hoe Vlaanderen niet meteen in ene franse coleire schoot en bij manier van spreken een Mars op Brussel organiseert.
Waarom?

Betogingen, wandelingen, Gordelen, marsen op Brussel, stakingen, petities, en allerhande acties in die zin, zijn in wezen allemaal vormen van bedelen.

In een democratie waar de burger echt souverein is, stelt hij de wet, en verandert slechte wetten naar goeddunken.
Dan is bedelen niet langer nodig.
Dan is de burger niet langer onmondig en ondergeschikt aan de grillen en valse beloften van de particratie.

Maar daarvoor moeten eerst nog veel burgers (en niet van de minste) overtuigd worden van de behoefte aan bindende referenda op burgerinitiatief..........

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 25 april 2005 om 16:36.
Supe®Staaf is offline  
Oud 27 april 2005, 10:31   #5
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Jammer genoeg is het precies dezelfde particraat die deze 'max aan zottigheden' pleegt, en die zijn eigen burgermanifesten (mét de invoering van referenda én meer bevoegdheden voor Vlaanderen) vierkant aan zijn PVV-laarzen lapt als Franstalig Belgique daar beter mee gediend is.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be