Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 mei 2005, 07:22   #1
Paul Schietekat
Vreemdeling

Paul Schietekat's schermafbeelding

Standaard Misdaat Loont !!

Een touringcarchauffeur wordt aan de kant gezet voor een routinecontrole.

Mag ik uw papieren? Rijbewijs, identiteitskaart, enz. ...
Mogen wij de boordpapieren? Verzekering, keuring, inschrijving, enz. ...
Mogen wij uw brandblusapparaten zien? Uw verkeersdriehoek? Verbanddoos? ...

Er wordt tijdens de controle niets gevonden, waardoor men verder zoekt en zoekt en zoekt ... tot vervelens toe.
[size=3]Alles blijkt "in orde" te zijn.[/size]

Uiteindelijk vraagt men ook de schijven van de voorbije 7 dagen. De chauffeur, die deeltijds tewerkgesteld is, kan zijn schijven voorleggen van de voorbije 7 dagen, die hij "gereden" heeft.
Doch, er ontbraken 3 schijven, van de dagen voor de laatste 2 dagen.
"Mijnheer, waar zijn die schijven van die 3 dagen?", vroegen de controleurs.
Chauffeur : "Ah, mijnheer, ik heb hier mijn contract, waarin u kan zien, dat ik slechts deeltijds bij deze firma rijdt".
Controleurs : "Jawel, goed mijnheer. Maar waar is dan uw vakantieblad?"

Chauffeur : "Vakantieblad? Ik rij slechts deeltijds, zoals u kan zien op mijn contract?"

Controleurs : "Jawel mijnheer, maar u hebt hoe dan ook een vakantieblad nodig voor die dagen dat u niet rijdt."
Chauffeur : "Mijn excuses, maar dat heb ik niet."

Controleurs : "Ook onze excuses, maar dan zullen wij u daarvoor toch een boete moeten geven"

[size=6]Boete : € 1.500,00[/size]

[size=4]Alsjeblief, dank u wel !!!![/size]

"Nothing is more savage, than civilisation"
Paul Schietekat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 07:31   #2
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Chauffeurs pesten is een misdaad. Wie pakt dat eens aan?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2005, 07:27   #3
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Is een kwestie van te laten zien wie er de baas is, niks te zien met veiligheid etc...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2005, 08:05   #4
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

't Is triestig. De gewone burger wordt gepest en de misdadigers worden met alle middelen begrepen en in de watten gelegd.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2005, 08:20   #5
lenca
Partijlid

Standaard

Als dit waar is, is dit heel erg.
Politie is er om ons te beschermen en de orde te handhaven, niet om te mierenneuken
lenca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2005, 09:33   #6
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Dit is wat de meeste ambtenaren wel het leukste en het veiligste vinden. Brave burgers pesten. Zware misdadigers worden gewoonlijk per ongeluk gevonden en opgepakt. Of als de politiek er zich mee wil moeien.
Oud 6 mei 2005, 09:47   #7
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

Of als de politie zin heeft zich ermee te moeien, Maddox. Die spelen ook 'vuil spel'..
Maar dit kan niet..
Oud 6 mei 2005, 11:54   #8
Cyberfreak
Provinciaal Statenlid

Standaard

Ok, jullie kunnen wel zeggen wat jullie willen, maar heeft hier iemand een referentie naar de reglementen? Misschien is de werkgever in fout door geen vakantiebladen te geven. Het kan misschien een rare reglementering zijn, maar in dat geval doen de agenten gewoon hun job en is de wetgever verantwoordelijk voor deze reglementering. Ik wil hier wel eerst het fijne over weten eer ik een oordeel vel, many things ain't what they seem. BTW, misdaat moet met een d.

Laatst gewijzigd door Cyberfreak : 6 mei 2005 om 11:56.
Cyberfreak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2005, 12:49   #9
Coekie
Provinciaal Gedeputeerde

Coekie's schermafbeelding

Standaard

Het overschrijden van de toegelaten rijtijden is een ernstig probleem dat tot zeer ernstige gevolgen kan leiden. Om dit te controleren is er een waterdicht systeem nodig zoniet wordt er op alle mogelijke manieren gefraudeerd. Toegegeven, voor de chauffeurs en hun werkgevers brengt dat heel wat administratieve last met zich mee. Deze administratie verlichten lijkt me trouwens niet zo evident zonder misbruiken mogelijk te maken. Uiteraard is het niet leuk wanneer iemand een hoge boete krijgt omdat zijn documenten niet in orde zijn maar ik meen wel dat dit het minste van twee kwaden is.

Coekie
In your neighbourhood.
Coekie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2005, 12:58   #10
Paul Schietekat
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coekie
Het overschrijden van de toegelaten rijtijden is een ernstig probleem dat tot zeer ernstige gevolgen kan leiden. Om dit te controleren is er een waterdicht systeem nodig zoniet wordt er op alle mogelijke manieren gefraudeerd. Toegegeven, voor de chauffeurs en hun werkgevers brengt dat heel wat administratieve last met zich mee. Deze administratie verlichten lijkt me trouwens niet zo evident zonder misbruiken mogelijk te maken. Uiteraard is het niet leuk wanneer iemand een hoge boete krijgt omdat zijn documenten niet in orde zijn maar ik meen wel dat dit het minste van twee kwaden is.

Coekie
Het gaat in dit geval niet over de overtreding van rijtijden. Het gaat over het bewijzen, dat men op bepaalde dagen niet voor de firma heeft gereden.

In geval van twijfel, had men contact kunnen opnemen met deze firma, om na te gaan, wie met het betreffende voertuig op die dag wel had gereden.

Kwestie is natuurlijk, dat men is gevallen over een administratieve futuliteit, omdat men voor de rest niets vinden kon. In dat geval is het ernstig misbruik der machten.

Een verwittiging over de steeds wijzigende regelementering, alsmede een regularisatie, had voldoende kunnen zijn.
Maar € 1.500,00 is wel serieus overdreven.

Rijtijden overschrijden, is een heel andere discussie, waarbij zowel passagiers als andere weggebruikers mogelijks in gevaar kunnen gebracht geworden geweest zijn. Toegegeven, maar dit is een andere topic.

Oud 6 mei 2005, 12:58   #11
Fiere Vlaming
Banneling

Fiere Vlaming's schermafbeelding

Standaard

Spreek Vlaams:

Misdaad loont !!
Fiere Vlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2005, 13:09   #12
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Vlaming
Spreek Vlaams:

Misdaad loont !!
offtopic kerel !

(en dat is ondertussen al meermaals gezegd)
Oud 6 mei 2005, 13:15   #13
Fiere Vlaming
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke
(en dat is ondertussen al meermaals gezegd)
Wanneer?
Oud 6 mei 2005, 13:17   #14
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

[quote=Cyberfreak]Ok, jullie kunnen wel zeggen wat jullie willen, maar heeft hier iemand een referentie naar de reglementen? Misschien is de werkgever in fout door geen vakantiebladen te geven. Het kan misschien een rare reglementering zijn, maar in dat geval doen de agenten gewoon hun job en is de wetgever verantwoordelijk voor deze reglementering. Ik wil hier wel eerst het fijne over weten eer ik een oordeel vel, many things ain't what they seem. BTW, misdaat moet met een d. [/QUOTE]
Oud 6 mei 2005, 13:20   #15
Fiere Vlaming
Banneling

Standaard

dacht dat "offline kerel" al meermaals gezegd was.

Als niemand meer mag zeggen wat een ander reeds gezegd heeft, dan wordt het hier een rustig forum!

Praat ma rustig verder over verkeerscontrole...
Oud 6 mei 2005, 13:40   #16
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Zeer terechte opmerking vanwege de topic-starter!

En de ware criminelen gaan vrijuit! Gisteren (of eergisteren) nog in de krant: drugdealers gaan vrijuit wegens zogezegde "illegale" telefoontap. Een zaak waar een halve ton cocaïne in gemoeid was, de daders gaan vrijuit omwille van dit meer en meer achterhaalde liberale justitiesysteem.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2005, 14:17   #17
boeha
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Zeer terechte opmerking vanwege de topic-starter!

En de ware criminelen gaan vrijuit! Gisteren (of eergisteren) nog in de krant: drugdealers gaan vrijuit wegens zogezegde "illegale" telefoontap. Een zaak waar een halve ton cocaïne in gemoeid was, de daders gaan vrijuit omwille van dit meer en meer achterhaalde liberale justitiesysteem.
Die criminelen gingen niet vrijuit gegaan zijn moest het gerecht correct te werk zijn gegaan.

Aangezien het gerecht hun eigen regels overtreden hebben, MOETEN die drugdealers vrijuit gaan!

Simple as that.
boeha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2005, 14:45   #18
Coekie
Provinciaal Gedeputeerde

Coekie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat in dit geval niet over de overtreding van rijtijden. Het gaat over het bewijzen, dat men op bepaalde dagen niet voor de firma heeft gereden.

In geval van twijfel, had men contact kunnen opnemen met deze firma, om na te gaan, wie met het betreffende voertuig op die dag wel had gereden.

Kwestie is natuurlijk, dat men is gevallen over een administratieve futuliteit, omdat men voor de rest niets vinden kon. In dat geval is het ernstig misbruik der machten.

Een verwittiging over de steeds wijzigende regelementering, alsmede een regularisatie, had voldoende kunnen zijn.
Maar € 1.500,00 is wel serieus overdreven.

Rijtijden overschrijden, is een heel andere discussie, waarbij zowel passagiers als andere weggebruikers mogelijks in gevaar kunnen gebracht geworden geweest zijn. Toegegeven, maar dit is een andere topic.
Beste Schietekat,

De administratieve romslomp dient wel een doel met name de controle op de rij- en rusttijden. Als men administratieve vergetelheiden door de vingers ziet dan kan men ook geen controle meer uitoefenen.

Ik wil toegeven dat het bedrag inderdaad hoog is en dat iets minder ook wel had gekunnen maar ik blijf er wel bij dat men hard moet optreden tegen het overschreiden van de rijtijden en dat de enige manier om dit te doen is eisen dat de chauffeur zijn papierin in orde zijn.

Coekie
In your neighbourhood.

Laatst gewijzigd door Coekie : 6 mei 2005 om 14:46.
Coekie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2005, 15:52   #19
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coekie
Beste Schietekat,

De administratieve romslomp dient wel een doel met name de controle op de rij- en rusttijden. Als men administratieve vergetelheiden door de vingers ziet dan kan men ook geen controle meer uitoefenen.

Ik wil toegeven dat het bedrag inderdaad hoog is en dat iets minder ook wel had gekunnen maar ik blijf er wel bij dat men hard moet optreden tegen het overschreiden van de rijtijden en dat de enige manier om dit te doen is eisen dat de chauffeur zijn papierin in orde zijn.

Coekie
En dankzij die 1500€ is de veiligheid natuurlijk hersteld?
Enfin er is toch iemand mee betaald moet je denken!
Als werkmens 1500€ ophoesten, geen klein bier vind ik. Als baas trouwens ook niet.
Eerst uw rijtijden laten zien, dan uw niet rijtijden laten zien.

Liggen de slipmatjes al in de douche?
Staat de radio op de goede post?
Heeft de chauffeur wel ontbijt gehad?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2005, 16:35   #20
Paul Schietekat
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Vlaming
Spreek Vlaams:

Misdaad loont !!
Ik ben nog altijd aan het zoeken, hoe deze te verbeteren. Misschien iemand een handleiding????

Mijn excuses voor het feit dat u zichzelf ergernis aandoet, maar dergelijke typfoutjes, zijn niet de essentie van een forum.
Tenzij men zich interessant wil maken door anderen telkens op de vingers te tikken.

Laatst gewijzigd door Paul Schietekat : 6 mei 2005 om 16:35.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be