![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Bent u voorstander voor allochtone kaders in allochtone centrumregio's? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
3 | 50,00% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
3 | 50,00% |
Aantal stemmers: 6. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Naar aanleiding van de zoveelste rellen tegen Vlaamse politie in etnisch niet-Vlaamse gebieden, wordt het alsmaar duidelijker dat er een andere norm van ordehandhaving moet worden gehanteerd.
Immers, de politie is er om te dienen, niet om te onderdrukken. De incidenten die zich ten heden voordoen, zijn eerder het gevolg van etnische spanningen tussen de plaatselijke bewoners van een bepaalde regio enerzijds, en Vlaamse (racistische) politie anderzijds. Teneinde een vicieuze circel te doorbreken, waarbij het geweld alsmaar blijft escaleren, is het nodig dat "Vlaamse" politie zich terugtrekt uit allochtone centrumregio's zoals Houthalen, Genk, Borgerhout, het Kiel, en de stadskern van Mechelen & Antwerpen, en dat de daar-dienende kaders vervangen worden met uitsluitend agenten van allochtone origine. Dit is de enige manier om het lont uit het buskruid te halen, en van deze economisch-in-de-steek gelaten streken, de rust te laten terugkeren. Elk jaar zouden de aantal allochtone politiekaders moeten opgetrokken worden, teneinde de demografische ontwikkelingen (uitbreiding van allochtone centrumregio's) te compenseren. Een verdere stap naar een multiculturele samenleving, doorgetrokken in de politiekaders. Wie kan daar nu tegen zijn? ![]()
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() Ik ga bewust niet stemmen.
Want enerzijds ben ik ermee akkoord, anderzijds kan het alleen op een manier waarbij niemand gediscrimineerd wordt. Dat de 'vlaamse politie' moet terugtrekken en vervangen worden door 'allochtonen' is gevaarlijk. Wat wel is, de verhouding Vlaming/allochtoon in het korps gelijk aan de verhouding zoals vertegenwoordigt in het land............ akkoord. En dat bepaalde korpsen extra voorzien zijn van allochtonen, ook volledig mee akkoord. Leer nu eens begrijpen dat de politie een cel heeft voor 'gelijke kansen en diversiteit'. Dat wil zeggen dat ze bewust allochtonen aan willen moedigen om mee te dingen naar een job als politieman/vrouw. Er zijn zelfs taallessen voorzien! Maar wat wil je , dat we de allochtoon in kwestie gaan verplichten? Het grote probleem schuilt in het feit dat de allochtoon zelf niet echt van zin is om zijn principes aan de kant te zetten en naar de politie te stappen voor het beroep. Vergeet niet dat dit nog altijd in die regionen als 'verraad' wordt aanzien tegen eigen soortgenoten! (nestbevuilers worden ze wel eens genoemd) Het wordt tijd dat de allochtoon uit zijn zetel komt en ook zelf aan die multi-culturele maatschappij gaat werken, zonder echter zijn cultuur te verliezen. Samenleven moet van 2 kanten komen. Een stevige openbare veroordeling van de rellen door de leidende allochtone gemeenschap zou alvast een goede start zijn.
![]() |
#3 |
|
![]() Heb er een beetje hetzelfde gevoel bij als Horus. Vooral je formulering UITSLUITEND allochtone kaders is er over. Hoewel ik anderzijds begrijp dat de allochtone gemeenschap een hand moet vragen om een vinger te krijgen.
Wat betreft de vermeende onbereidwilligheid van allochtonen om agent te worden heb ik mijn twijfels - in Marokko vindt men immers toch ook mensen die agent willen worden ? of worden de agenten daar nog meer gestigmatiseerd als bij ons in Belgie ? Ook heb ik als autochtoon die van de norm afwijkt slechte ervaringen in het biezonder met het antwerpse politiekorps. Het zijn idd voor 90 % racisten en de infiltratie van het VB in het korps is zorgwekkend. Ik kan me in die contekst dan weer wel voorstellen dat weinig allochtonen er veel voor voelen om tussen dat stelletje racisten te gaan werken.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 20 april 2005 om 17:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() na nog eens te hebben nagedacht is het waarschijnlijk idd noodzakelijk om een tijdje uitsluitend allochtonen aan te werven in bepaalde gebieden teneinde de achterstand te compenseren. Met alle respect maak ik nog wel de bedenking erbij dat ik persoonlijk niet wens geconfronteerd te worden op het belgisch grondgebied met politieagenten die zich zou gedragen als de politie dat naar verluidt soms doet in Marokko. Over het algemeen vind ik dat agenten te slecht zijn opgeleid en onvoldoende gedisciplineerd zijn - dat geld nu ook al voor de vlaamse.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 20 april 2005 om 17:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Die 90% heeft zo zijn redenen denk ik (waarmee ik het niet goed praat).
![]() |
![]() |
#6 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En zeg mij nu eens waarom de politie in uw ogen de slechterikken zijn? Zou het niet kunnen dat het soms zo bont wordt gemaakt door onze allochtone jongeren dat het niet anders kan dan opgetreden worden? Ik blijf zeggen perk de kleine criminaliteit in,bewijs dat het niet nodig is dat de politie moet optreden,bewijs dat de Vlaamse burger geen angst hoeft te hebben van inbraken en overvallen en dat hij gerust op straat kan lopen zonder dat er bij het minste 200 jongeren klaar staan om de politie op zijn donder te geven. Wij hadden die problemen vroeger niet! Werk aan het ongemak en neem de onrust weg,als er een Vlaming opgepakt wordt staan er toch geen 200 moeilijk te doen! Het is altijd de fout van de aanstokers,of moeten we zoals in Molenbeek maar overal wegblijven waar de allochtoon zich wil vestigen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
Men zou agenten op de eigenschap om hiermee te kunnen omgaan moeten screenen. Om meer voorwaarden aan de politie te kunnen stellen moeten de lonen van de agenten absoluut omhoog. Ze zouden voor mijn part best ook wel zoiets als een pispaalvergoeding mogen krijgen.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 20 april 2005 om 17:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze bakenen zij gewoon terrein af, niks minder of meer dan dat. Er woont daar nog één vlaamse oude vrouw in die straten en haar venster zitten vol met gaten van die "niet racisten". Om haar huis te bemachtigen natuurlijk, wegpesten noemen ze dat. Dat past allemaal in hun overname strategie van wijken en steden. Na die wijk, volgen er nieuwe!
We zouden dus beter die oude vrouw steunen dan die bruine joekels. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik heb er mijnen buik van vol,altijd maar die slachtofferrol,maar tegelijk wel degelijk opgevangen,behuisd en betaald door een of ander instantie op kosten van ons systeem als men geen werk heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is zoals ik zeg, alle allochtonen zijn racisten. Enfin al die gekleurde toch! We zouden ze beter buitensmijten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Wanneer bovendien ook nog eens ras of afkomst van de agent bepalend is voor de vraag, of die agent ergens mag worden ingezet of niet, dan hebben we het bovendien over een radicaal (neo-)racistische multiculturele tegenelkaarleving. Wie kan daar nu tegen zijn? Wel, ik bijvoorbeeld.
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
Ik ben er heilig van overtuigd dat een vriendelijke segregatie de enige oplossing zou bieden voor de meeste conflicten. Jij op uw grond, ik op de mijne. Jij laat mij met rust, ik laat u gerust. Als morgen vlaamse politie gaat patrouilleren in Maastricht, en daar specifiek nederlanders gaat meenemen naar het bureau voor _niets_, dan zorgt dat toch ook voor spanningen... En laten we eerlijk zijn, uw multiculturele samenleving bestaat niet in praktijk. De meeste gebieden die ik opnoem zijn over de jaren heen volledig ge-Islamiseerd en heuse mono-culturele conclaves geworden... met de laatste vlamingen die er volop uit wegtrekken. Als je een culturele mengelmoes wilt, zet het goede voorbeeld, en ga in het midden van Meulenberg wonen. ps: ik denk dat autochtonen alle baat hebben met een goeie gang van overeenkomst met de huidige allochtonen. Beide groepen gaan nog lang moeten samenleven, en de onderlinge verhouding zou wel eens, vermits we in een democratie leven waar 1 belg = 1 stem principe geld, kunnen omwisselen in de komende decennia.
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() het feit dat er gettos zijn ontstaan hebben we te danken aan een onbestaand armoedespreidingsbeleid. Er is onvoldoende aandacht besteed aan de mogelijkheid voor armen om zich buiten de grootstad te vestigen. Hen nu verwijten dat ze samentroepen is niet fair. Ze hebben nooit anders gekund. In nederland was de hoofdconclusie van het laatste wetenschappelijk onderzoek naar de oorzaken van armoede het onvoldoende aandacht besteden van de overheid aan de mogelijkheid voor armen - waarvan veel allochtonen - om zich in de randstad en daarbuiten te vestigen !
@ raven het niet verdedigen door u van de multiculturele samenleving vind ik onverstandig. De vlamingen zullen nooit accepteren dat een deel van vlaanderen marokko wordt. Terecht overigens. Hoewel we wel mee verantwoordelijk zijn voor de jammerlijke segregatie die er nu al is.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 20 april 2005 om 19:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
Kiezen tussen New Yorkse toestanden waar er zoveel culturen & religies relatief vreedzaam naast elkaar leven, maar als resultaat dat er uiteindelijk geen cultuur meer is..... of toestanden als in Antwerpen Berchem waar hele gemeenschappen hecht samenklitten onder 1 vlag, en zelfs de brug tussen Turken & Maghreb gesmeed wordt, wegens een gemeenschappelijke vijand, maar waar het wel geregeld tot clashes komt met politie.... Dan kies ik voor het tweede. Enerzijds wegens religieuze overtuiging die weigert te leven "als vlaming", anderzijds omdat de huidige hullie-zullie situatie de relaties tussen verschillende Noord-afrikaanse & turkse gemeenschappen zeer sterk aanhaalt, veel jongeren hun heil zoeken tot Islam, en ik veel meer geneigd ben solidair te zijn met geloofs&volksbroeders dan met vlamingen.
![]() |