Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 april 2005, 23:16   #1
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard NMBS Birthday-ticket: spoor naar een ander Gewest!

De NBMS gaat in het najaar een originele promo-actie voeren naar aanleiding van het 175-jarige bestaan van ons land. Tussen 17 september en 18 december kan men elke weekend een bestemming in een ander gewest kiezen voor slechts 5 Euro. Naar analogie met de trein- tram- en busdagen zal ook dit een grandioos succes worden.

Zo kunnen de Vlamingen voor eens en altijd komaf maken met de cliché's dat Walen lui en arrogant zijn. En zo kunnen de Walen aan de lijve ondervinden dat de Vlamingen helemaal niet zo racistisch en onverdraagzaam zijn als men ze laat uitschijnen.

Zo ben ik dankzij mijn opgedane ervaringen in alle hoekjes van Wallonië een meer overtuigde Belgicist geworden.

Of zoals men wel eens zegt: reizen ... verruimd de geest!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door www.nmbs.be
Birthday-ticket : NMBS-weekendpromotie voor het naseizoen13/04/2005

Om de 175ste verjaardag van ons land en 25 jaar federalisme te vieren, biedt de NMBS een promotiebiljet aan voor de weekends van het naseizoen. Voor 5,00 EUR zal men kunnen sporen naar een bestemming in een ander gewest.

De NMBS wil met het "Birthday-ticket" een promotiebiljet voor de najaarsweekends aanbieden in het kader van de 175ste verjaardag van ons land. Met de korting en een aangepaste promotiecampagne wil de NMBS de dagjestoeristen immers aansporen de "andere" Belgen beter te leren kennen. Voor de prijs moet niemand thuisblijven. In tweede klas kost een heen- en terugrit 5,00 EUR, in eerste klas 7,00 EUR. De afstand heeft geen belang, maar de klant moet reizen van zijn eigen gewest naar een bestemming in één van de twee andere. Men kan dus bijvoorbeeld van Mechelen naar Barvaux reizen, maar niet van Gent naar Antwerpen.

Het gunsttarief geldt tijdens de weekends van 17 september tot 18 december 2005. In die periode trekken de treinen gewoonlijk minder volk dan tijdens de zomermaanden. Door het zeer aantrekkelijke tarief wil de NMBS meer mensen of mensen die zelden sporen voor de trein winnen en het binnenlands toerisme stimuleren.

Door een actieve samenwerking met de toeristische diensten en een gerichte promotie wil de NMBS het publiek de kans geven de diversiteit die de andere gewesten bieden, te (her)ontdekken met de trein. De promotiecampagnes zullen daarom enkele goedgekozen streken in de kijker zetten. De vallei van de Ourthe is gemakkelijk bereikbaar via een mooie, landelijke spoorlijn die langs toeristisch interessante plaatsen zoals Aywaille, Coo en Trois-Ponts loopt. Meer centraal in het Waalse landsgedeelte geraakt men vlot tot in de Maasvallei, tussen Namen en Dinant. Minder bekend en ongetwijfeld de moeite zijn de streek van Couvin en die van Florenville. Steden zoals Verviers, Thuin, Doornik, Marche-en-Famenne of Bergen hebben elk hun charme.

Ook de Waalse toeristen worden aangemoedigd om buiten de platgetreden paden te lopen en bv. de Hoppestreek te ontdekken, via de minder gekende lijn Kortrijk- Poperinge. Of nog bijvoorbeeld de provincie Limburg, waar Sint-Truiden of Tongeren zeker een bezoek waard zijn. Ook steden zoals Lier, Diest, Ronse of Dendermonde lonen de moeite om verkend te worden.

Brusselaars hebben dankzij hun centrale ligging de keuze, van de Kalmthoutse heide in het noorden tot de Gaumestreek in het uiterste zuiden van het land.

Laatst gewijzigd door Yann : 14 april 2005 om 23:17.
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2005, 00:27   #2
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
De NBMS gaat in het najaar een originele promo-actie voeren naar aanleiding van het 175-jarige bestaan van ons land. Tussen 17 september en 18 december kan men elke weekend een bestemming in een ander gewest kiezen voor slechts 5 Euro. Naar analogie met de trein- tram- en busdagen zal ook dit een grandioos succes worden.

Zo kunnen de Vlamingen voor eens en altijd komaf maken met de cliché's dat Walen lui en arrogant zijn. En zo kunnen de Walen aan de lijve ondervinden dat de Vlamingen helemaal niet zo racistisch en onverdraagzaam zijn als men ze laat uitschijnen.

Zo ben ik dankzij mijn opgedane ervaringen in alle hoekjes van Wallonië een meer overtuigde Belgicist geworden.

Reis met de trein naar Wallonie en bezoek uw belastingsgeld !

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2005, 00:31   #3
Dorian
Parlementslid

Dorian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
Reis met de trein naar Wallonie en bezoek uw belastingsgeld !
Als u gelukkig met uw kleingeestig flamingantisme bent, blijf gewoon thuis. Niemand heeft u iets gevraagd.
Dorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2005, 00:32   #4
Dorian
Parlementslid

Standaard

Citaat:

U bent welkom in Mons. Ik speel graag de gids !
Oud 15 april 2005, 00:39   #5
Micha
Vreemdeling

Micha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorian
Als u gelukkig met uw kleingeestig flamingantisme bent, blijf gewoon thuis. Niemand heeft u iets gevraagd.
Blijf gewoon Franstalig beste de zinsbouw slaat nergens op
Oud 15 april 2005, 00:42   #6
Micha
Vreemdeling

Micha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oud 15 april 2005, 00:43   #7
Dorian
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micha
Ik ben benieuwd over je correctie. Ik streef naar voortdurende verbetering.
Oud 15 april 2005, 00:52   #8
Micha
Vreemdeling

Micha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben benieuwd over je correctie. Ik streef naar voortdurende verbetering.
Blijven oefenen
Oud 15 april 2005, 00:53   #9
Dorian
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Blijven oefenen
Geen Vlaming klaagt over mijn tweetaligheid, beste. Misschien niet perfekt, maar toch behoorlijk. Jouw mening kan mij dus niets schelen.
Oud 15 april 2005, 01:07   #10
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Eén bezoekje aan Luik voor een Simenon-tentoonstelling en de helft van mijn klas werd Vlaamsgezinder dan ooit... Een station waar tientallen miljoenen in waren gekropen en dat eruitzag alsof we net waren afgestapt in Moskou anno 1950, gigantische overheidsgebouwen die leegstonden, afgebrande huizen waar de rommel nog op straat lag en onkruid uit groeide, marginaliteit...

Schitterend initiatief van de NMBS zou ik zeggen, doe zo voort jongens!
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2005, 07:55   #11
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Awel, daar ben ik dus nog niet geweest!
Oud 15 april 2005, 07:57   #12
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben eens benieuwd of u in een wereldtaal als het Frans verder geraakt dan een oui en non...
Oud 15 april 2005, 07:59   #13
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen Vlaming klaagt over mijn tweetaligheid, beste. Misschien niet perfekt, maar toch behoorlijk. Jouw mening kan mij dus niets schelen.
Meer dan perfect. En dat frustreert de flaminganten (idiote reacties), daar hun cliché's ontkracht worden. Dus ik zou zeggen: houden zo!
Oud 15 april 2005, 08:05   #14
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Eén bezoekje aan Luik voor een Simenon-tentoonstelling en de helft van mijn klas werd Vlaamsgezinder dan ooit... Een station waar tientallen miljoenen in waren gekropen en dat eruitzag alsof we net waren afgestapt in Moskou anno 1950, gigantische overheidsgebouwen die leegstonden, afgebrande huizen waar de rommel nog op straat lag en onkruid uit groeide, marginaliteit...

Alweer zo'n verzuurde reactie op een toch wel leuk initiatief.

Was uw hele klas Vlaamsgezind? In 22-jaar school heb ik dat geen enkele keer meegemaakt. Wel af en toe een flamingant, maar daar werd dan meer mee gelachen dan wat anders. Zo hadden we er eens ene, en om hem bij de groep te betrekken zei ik: Tim jonge, we gaan er ene drinken opt Zuid (Antwerpen), gaat ge niet mee? Die met een belachelijk gezicht: waar ligt da? Ik: int Noorden van Antwerpen . Hij weer: jama w�*�*r int Noorden...

Dat was zo'n flamingant. Logisch dat die heimwee krijgen als ze de taalgrens over moeten.
Oud 15 april 2005, 08:42   #15
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster

Ik zie niet wat het verband is tussen de Simenon-tentoonstelling en "Vlaamsgezindheid"..............
Everytime is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2005, 11:29   #16
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Punctuatie is u onbekend?

Laatst gewijzigd door Hans1 : 15 april 2005 om 11:31.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2005, 11:51   #17
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik ben der al eens gewest...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2005, 12:02   #18
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben eens benieuwd of u in een wereldtaal als het Frans verder geraakt dan een oui en non...
Merk op hoe een belgicist denkt: Vlaams = patois; Frans = wereldtaal.

Zielig, echt zielig.
Oud 15 april 2005, 12:02   #19
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Maar toch tof dat de NMBS iedereen de kans geeft om ook eens het buitenland te verkennen

Oud 15 april 2005, 12:11   #20
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Helaas zullen we het verschil tussen de werkelijke kostprijs voor de nmbs en de 5 euro moeten bijbetalen via onze belastingsbrief. Zo kan ik ook promo-acties voeren, met andermans geld.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be