![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burger
Geregistreerd: 11 april 2005
Locatie: Bezet Vlaanderen
Berichten: 192
|
![]() De politie en beveiligingspersoneel hebben woensdagmiddag de handen vol gehad aan een groep scholieren die zich misdroeg in attractiepark de Efteling in Kaatsheuvel. In totaal zijn tien scholieren tussen de 13 en 16 jaar aangehouden. Zij maakten deel uit van een groep van 280 Utrechtse scholieren die een bezoek bracht aan het attractiepark.
Volgens de politie kwamen vanaf 12.00 uur diverse meldingen vanuit het park. Zo zouden jongeren meisjes lastig vallen en kregen diverse mensen klappen. Beveiligingspersoneel kon twee jongeren aanhouden die een meisje hadden belaagd en in het gezicht hadden geslagen. Een 8-jarig jongetje werd elders in het park slachtoffer van de agressieve tieners. Hij werd zonder aanleiding geslagen en geschopt. Bij de houten achtbaan kreeg een 21-jarige man klappen in zijn gezicht. Hij stond in een rij, waar Utrechtse jongeren zich vervelend gedroegen en wilden voordringen. De lichamelijke verwondingen van de slachtoffers zijn volgens de politie beperkt gebleven tot zwellingen en schaafwonden. De tien jongeren zijn na verhoor op het politiebureau overgedragen aan twee leerkrachten die in Kaatsheuvel waren achtergebleven. Bron Een gezellig dagje uit met de kinderen, in de multikulturele samenleving niet meer zo vanzelfsprekend. Het valt op dat allochtone jongeren (Marokkanen) steeds agressiever worden, terwijl men onze blanke jongeren de weerbaarheid ontneemt en hun hoofden volstopt met multikulturele onzin en verdraagzaamheid. Deze gebeurtenissen zijn een duidelijk bewijs dat de multikulturle samenleving heeft gefaald en dat het blanke autochtone volk met een gevaarlijke toestand is opgezadeld.
__________________
[size=5]Gezocht: een toekomst voor blanke kinderen[/size] Those who want to live, let them fight, and those who do not want to fight in this world of eternal struggle do not deserve to live |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Provinciaal Gedeputeerde
Geregistreerd: 9 april 2005
Locatie: Antwerpen Stad ///// Ideologie: Neonihilisme
Berichten: 996
|
![]() Waar staat hier ergens dat het ging om allochtonen? Als aanwijzingen hebt ge "meisjes lastig vallen en kregen diverse mensen klappen", "agressieve tieners", Utrecht.. Dat doet inderdaad veel denken aan "allochtoon probleemgedrag", maar hebt ge hiervoor echte bewijzen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
Geregistreerd: 8 januari 2005
Locatie: Antwerpen, België
Berichten: 2.331
|
![]() Citaat:
Anyway, dit is inderdaad vervelend, hoewel ik je commentaar wel wat opgeblazen vind. Tien slecht opgevoede ruziezoekers zou ik niet meteen omschrijven als 'gevaarlijke toestand'. Laatst gewijzigd door la_Principessa : 21 april 2005 om 21:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Burger
Geregistreerd: 11 april 2005
Locatie: Bezet Vlaanderen
Berichten: 192
|
![]() Citaat:
__________________
[size=5]Gezocht: een toekomst voor blanke kinderen[/size] Those who want to live, let them fight, and those who do not want to fight in this world of eternal struggle do not deserve to live |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
|
![]() Citaat:
__________________
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Burger
Geregistreerd: 11 april 2005
Locatie: Bezet Vlaanderen
Berichten: 192
|
![]() Citaat:
__________________
[size=5]Gezocht: een toekomst voor blanke kinderen[/size] Those who want to live, let them fight, and those who do not want to fight in this world of eternal struggle do not deserve to live |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
Geregistreerd: 14 september 2004
Locatie: Rotterdam
Berichten: 3.785
|
![]() Het waren btw marokkanen volgens mijn bron.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
Geregistreerd: 8 januari 2005
Locatie: Antwerpen, België
Berichten: 2.331
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
|
![]() Citaat:
__________________
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Burger
Geregistreerd: 11 april 2005
Locatie: Bezet Vlaanderen
Berichten: 192
|
![]() Op http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/004514.html spreken ze over het Vader Rijn College, in Overvecht, alwaar driekwart van de leerlingen Turks of Marokkaans is (de rest zijn waarschijnlijk gewoon negers).
Vader Rijn College Een school voor iedereen Bij vragen en/of opmerkingen [email protected] Door: B. Engbers: Het VaderRijnCollege is een bruisende en plezierige school. Voor leerlingen vaak een hele klus om hun gewenste niveau te bereiken en voor leraren soms een zware baan. De school staat aan de rand van Overvecht, Ondiep, langs de spoorlijn Utrecht Centraal- Amersfoort/Hilversum., op 5 minuten loopafstand van station Utrecht-Overvecht. Het is een redelijk nieuw gebouw dat sinds 1995 ter beschikking is. Op dit moment heeft de school ongeveer 700 leerlingen en ongeveer 100 personeelsleden. Het VRC maakt deel uit van het BCVO, een schoolbestuur dat de openbare scholen in de stad Utrecht en Maarssen onder zijn hoede heeft. Het VRC is een brede VMBO-school. Met ingang van 1 augustus 2003 biedt de school alle niveaus en de drie sectoren Economie, Zorg/Welzijn en Techniek aan. De school heeft een schoolgids die verspreid wordt onder alle ouders en alle betrokkenen bij het onderwijs aan het VaderRijnCollege. In deze gids is alle informatie te vinden die ook op deze website aanwezig is. De gids is in drukvorm opvraagbaar bij de school. Openbaar Onderwijs. Het VRC is een openbare school. Dit betekent dat alle leerlingen die qua niveau passen welkom zijn. In een multiculturele stad als Utrecht waar jongeren met totaal verschillende etnische, culturele en religieuze achtergronden samenleven, is een openbare school een groot goed. Immers leren samen te werken en leven, kennis te nemen van elkaars visie en ideeën hoewel de verschillen beduidend zijn, legt de basis voor een stad waarin vreedzaam met elkaar samengewoond kan worden. De school biedt derhalve aan de verschillende groepen ruimte om invulling te geven aan hun cultuur en geloof. Binnen school is echter daarvoor geen plaats. Zorg. Onze leerlingen verdienen veel aandacht. Succes hebben op school is voor hen vaak de manier om later een goede, betaalde baan te kunnen vinden. Er wordt daarom veel ingezet om dat succes te bevorderen. Bijna alle leerlingen hebben twee mentoren. Tijdens de mentorkwartiertjes en tijdens de mentorlessen komen zaken aan de orde die met de gehele groep te maken hebben en worden ook individuele leerlingen aangesproken op hun gedrag en resultaten. De mentoren zijn voor thuis de personen die direct aanspreekbaar zijn. De mentoren worden ondersteund door mensen die bijvoorbeeld in dienst zijn van leerplicht, Bureau Jeugdzorg, de GG&GD en het wijknetwerk. De filosofie van de school is dat schoolsucces alleen bereikt kan worden als de school nauw samenwerkt met het thuisfront van de leerlingen. Het samenspel tussen beide levert de leerling een beeld van betrokkenheid bij het wel en wee van zijn of haar persoon. De school kan ouders of verzorgers helpen met het opvoeden door duidelijk aan te geven wat van een leerling wordt verwacht. Bovendien is het opvoeden van kinderen in de puberteitsfase in een grote stad bepaald geen sinecure en is het samenwerken aan het opvoeden van onze kinderen ook een teken van solidariteit. De onderbouw. Alle leerlingen met een VMBO-advies zijn welkom. Leerwegondersteuning is stevig verankerd in de school en met de nevenvestiging Zorg, Wim Sonneveld, zijn samen met Het Meerstroom sluitende afspraken gemaakt. De klassen zijn samengesteld naar niveau, zodat iedere leerling zo optimaal mogelijk op zijn of haar mogelijkheden bediend wordt. Een kleine groep leraren (een kernteam) verzorgt het onderwijs aan een beperkt aantal klassen. De groepsgrootte in het LWOO is maximaal 15 leerlingen en de VMBO-groepen zijn maximaal 24 leerlingen van omvang. In het eerste leerjaar wordt in en naast de gewone vakken veel aandacht besteed aan vaardigheden om op school aan de slag te kunnen en ook later profijt van te hebben in een vervolgopleiding en een toekomstig beroep. Leren samenwerken, plannen, presenteren en een klein onderzoekje doen zijn daarvan belangrijke onderdelen. Twee groepen in leerjaar 1 werken zelfs een hele dag aan integrale (niet-vakgebonden) opdrachten. In leerjaar 2 wordt meer aandacht besteed aan de keuze van een sector. Dat onderdeel heet PSO (Praktische Sector Oriëntatie). Tijdens deze oriëntatie wordt in aansluiting op de training in het eerste leerjaar vaak geappelleerd op vaardigheden die zij daar hebben ontwikkeld. CSL. Een belangrijk kenmerk van het VRC zijn ook de C(ultuur)S(port)L(eren)-uren. Tweemaal in de week kunnen leerlingen uit een grote aanbod van lessen kiezen die hen kennis laten maken met bepaalde culturele activiteiten, bepaalde sporten en er is een mogelijkheid en soms een verplichting huiswerk te maken. Op deze wijze hoopt de school een bijdrage te leveren aan de verruiming van het blikveld van de leerlingen en zij misschien wel op een leuk idee voor vrije tijdsbesteding te laten komen. In de onderbouw heeft CSL al een lange traditie, ook in de bovenbouw is er een aanvang meegemaakt. De bovenbouw. Aan het eind van jaar 2 kunnen leerlingen kiezen uit 4 richtingen: Nieuwe (schone) Techniek; Economie; Zorg/Welzijn; TL (Theoretische Leerweg); Nieuwe Techniek. Deze opleiding bereidt voor op een specialisatie in een van de vele technische beroepen. Er wordt veel aandacht besteed aan een algemene oriëntatie op techniek; uitvoeren van zeer concrete opdrachten met bijvoorbeeld als thema robot, sieraden maken en een kamer inrichten; toepassingen op het terrein van ICT. Met het ROC-Utrecht zijn bindende afspraken gemaakt over doorstroom en kwalificering voor een technisch beroep. Economie. Deze sector is zeer geliefd bij de leerlingen. Aangeboden wordt een programma met onderdelen uit de richting Handel en de richting Administratie. Er is een werkplekkenstructuur ontworpen waardoor alle leerlingen zelfstandig en/of in groepsverband aan allerlei opdrachten kunnen werken die rechtstreeks uit de dagelijkse praktijk van kantoor en zaak komen. Een vak als bedrijfsadministratie is heel belangrijk en moeilijk, maar ook het maken van een bedrijfsplan is onderdeel van de opleiding. Verder komt aan de orde het inrichten van een etalage en verkooppraktijk. Zorg/Welzijn. Met ingang van schooljaar 2003-2004 start het VRC een opleiding Zorg/Welzijn. Voor als nog zal de toegang tot deze opleiding alleen openstaan voor leerlingen van het VRC. De opleiding zal het komend jaar in opbouw zijn. Het programma is zeer gevarieerd samengesteld en biedt de mogelijk om op alle onderdelen van Zorg/Welzijn beroepsmatig te oriënteren Er wordt zoveel mogelijk geleerd aan de hand van levensechte en praktijkgerichte situaties en opdrachten. Er bestaat een zeer nauwe samenwerking met ROC-Utrecht. Leerlingen volgen in feite een 4-jarige beroepsopleiding. Ook voor kaderberoeps leerlingen hebben we een plaats in de opleiding. Uitdagende onderwijsvisie. Het denken over de inrichting van de sectoren heeft binnen de school de discussie over onderwijs en de inrichting daarvan stevig aangewakkerd. De discussie heeft te maken met de volgende onderwerpen: De beroepskolom en de daarbij behorende didactiek: lange tijd is het onderwijssysteem gedicteerd door de academische wereld. Het onderwijsaanbod op het beroepsonderwijs is derhalve zelfs in zijn praktische vakken zeer theoretisch geweest. Door een natuurlijke overgang van het VMBO op het ROC, met daarop volgend een mogelijke aansluiting op het HBO, is een fantastische koninklijke weg ontstaan voor het beroepsonderwijs. Langzamerhand begint het inzicht door te breken dat mensen op verschillende manieren leren. Er zijn verschillende termen voor dit nieuwe onderwijsdenken. Het makkelijkst is het te vatten onder de alles omvattende term paradigma-b, het alternatief voor paradigma-a, wat kort samengevat het hele traditionele onderwijs omvat. De kern van paradigma-b is dat leren betekenisvol moet zijn waarbij alle vakken ten dienste worden gesteld van de hoofdprestatie van de periode. De opleidingsschool. Het VRC is een lerende organisatie. Niet alleen leerlingen komen naar school om te leren, ook de docenten hebben een lerende houding. Vanuit de dagelijkse onderwijspraktijk wordt geleerd, de uitwisseling met collega's van ervaringen en studie levert bij tot een school die dagelijks werkt aan de kwaliteit van het onderwijs. De school heeft in dit kader ook bewust gekozen voor het begeleiden van studenten van de lerarenopleiding. Samen met de Hogeschool van Utrecht leidt de school docenten op die door de ervaringen hier op opgedaan, goed voorbereid zijn op het werk op een VBO Verder zal de begeleiding van deze aankomende docenten ook het werk van collega's een dimensie extra aan hun werk geven. Dus toch vreemdelingen, mijn voorgevoelens waren dus juist! 8)
__________________
[size=5]Gezocht: een toekomst voor blanke kinderen[/size] Those who want to live, let them fight, and those who do not want to fight in this world of eternal struggle do not deserve to live |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Provinciaal Gedeputeerde
Geregistreerd: 9 april 2005
Locatie: Antwerpen Stad ///// Ideologie: Neonihilisme
Berichten: 996
|
![]() Tja, Asgard, het ging inderdaad om een "zwarte school". Ik verwachtte dit wel, maar blijf liever voorzichtig met veronderstellingen.
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/004514.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Burger
Geregistreerd: 11 april 2005
Locatie: Bezet Vlaanderen
Berichten: 192
|
![]() Citaat:
Edit: geen bewijzen dus voor autochtone bendes die attractieparken onveilig maken! ![]()
__________________
[size=5]Gezocht: een toekomst voor blanke kinderen[/size] Those who want to live, let them fight, and those who do not want to fight in this world of eternal struggle do not deserve to live Laatst gewijzigd door Asgard : 21 april 2005 om 21:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Burger
Geregistreerd: 11 april 2005
Locatie: Bezet Vlaanderen
Berichten: 192
|
![]() Citaat:
__________________
[size=5]Gezocht: een toekomst voor blanke kinderen[/size] Those who want to live, let them fight, and those who do not want to fight in this world of eternal struggle do not deserve to live |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Provinciaal Gedeputeerde
Geregistreerd: 9 april 2005
Locatie: Antwerpen Stad ///// Ideologie: Neonihilisme
Berichten: 996
|
![]() Op maroc.nl was er al een topic over gestart..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Burger
Geregistreerd: 11 april 2005
Locatie: Bezet Vlaanderen
Berichten: 192
|
![]() Citaat:
![]()
__________________
[size=5]Gezocht: een toekomst voor blanke kinderen[/size] Those who want to live, let them fight, and those who do not want to fight in this world of eternal struggle do not deserve to live |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Provinciaal Gedeputeerde
Geregistreerd: 9 april 2005
Locatie: Antwerpen Stad ///// Ideologie: Neonihilisme
Berichten: 996
|
![]() Onder het overwegend blank publiek van de efteling valt zo'n "zwarte klas" natuurlijk des te harder op eh. En zeker als ze agressief doen. Misschien voelden ze zich geintimideerd door al die Nederlanders..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
|
![]() Citaat:
__________________
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Burger
Geregistreerd: 11 april 2005
Locatie: Bezet Vlaanderen
Berichten: 192
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
__________________
[size=5]Gezocht: een toekomst voor blanke kinderen[/size] Those who want to live, let them fight, and those who do not want to fight in this world of eternal struggle do not deserve to live |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Burger
Geregistreerd: 11 april 2005
Locatie: Bezet Vlaanderen
Berichten: 192
|
![]() Citaat:
![]()
__________________
[size=5]Gezocht: een toekomst voor blanke kinderen[/size] Those who want to live, let them fight, and those who do not want to fight in this world of eternal struggle do not deserve to live |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 2 november 2004
Berichten: 2.752
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |