Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 april 2005, 19:35   #1
N-VA
Parlementsvoorzitter

N-VA's schermafbeelding

Standaard Petitie

SOS MUG
Wordt Nederlands de eerste doodsoorzaak in Vlaams-Brabant?

Deze webstek wil de aandacht vestigen op het schrijnende probleem van de Nederlandsonkundige urgentiediensten in de brede Vlaamse Rand rond Brussel. Voor dringende medische hulpverlening door MUG-diensten zijn de bewoners van de Rand afhankelijk van Brussel of Wallonië.

De jongste maanden stapelen zich incidenten op met deze ploegen. Want al opereren deze MUG-teams op Vlaams grondgebied, toch bestaan ze vaak uit Nederlandsonkundig personeel. De mistoestanden die daaruit voortvloeien, tarten elke verbeelding: ziekenwagens die verloren rijden, te lange aanrijtijden, gebrekkige informatie-uitwisseling met slachtoffers, familie en omstaanders. De gevolgen zijn niet zelden tragisch, er vielen reeds doden!

Kan je je voorstellen dat een zelfde probleem zich aan de andere kant van de taalgrens zou voordoen? Neen toch! Het is totaal onbegrijpelijk dat de federale overheid hier niets tegen onderneemt! Federaal minister van Volksgezondheid Rudy Demotte (PS) draagt in deze een verpletterende verantwoordelijkheid. Gemeentebesturen en parlementsleden hebben de problemen reeds herhaaldelijk bij de minister aangeklaagd, maar hij blijft doof voor hun verzoek.

Meldpunt
Via deze webstek willen wij de betrokken inwoners informeren over deze problematiek. Tevens bieden wij iedereen de kans om mistoestanden te melden. Herhaaldelijk is voorgesteld dat de overheid zelf zo’n meldpunt zou oprichten, maar door tegenwerking vanuit het Brussels Hoofdstedelijk Gewest blijft de oprichting ervan uit.
Daarom doen we het zélf ! ( ga naar meldpunt )
In de voorbije maanden werd ik door vele mensen aangesproken, zij vertelden mij hun persoonlijk verhaal. Hun soms tragische ervaringen met Nederlandsonkundige hulpdiensten hebben mij diep aangegrepen.
Hier moet een oplossing voor komen, en daarvoor reken ik ook op uw steun!

www.sos-mug.be
N-VA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2005, 19:38   #2
Piet Hein
Minister

Standaard

Of zie mijn onderschrift
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2005, 21:04   #3
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Getekend!
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2005, 21:10   #4
Ambiorix

Standaard

al een tijdje geleden getekend, Demesmaeker heeft groot gelijk!
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2005, 10:02   #5
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Getekend. Als het ook maar iets helpt, is het dat al waard.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2005, 10:19   #6
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Getekend en nu hopen dat het weer geen doofpotactie is, NV-A kennende Wie stapte er niet in een regering voor de splitsing van BHV?
Oud 15 april 2005, 11:20   #7
Dinooke
Burger

Dinooke's schermafbeelding

Standaard

Petitie getekend. 3258
Dinooke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2005, 11:30   #8
Tegendradigaard

Standaard

In welk kloteland leven wij dat zo iets mogelijk is ... ? Dat zo'n petitie nog maar nodig is...

Juist in België...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2005, 11:35   #9
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA
SOS MUG
Wordt Nederlands de eerste doodsoorzaak in Vlaams-Brabant?

Deze webstek wil de aandacht vestigen op het schrijnende probleem van de Nederlandsonkundige urgentiediensten in de brede Vlaamse Rand rond Brussel. Voor dringende medische hulpverlening door MUG-diensten zijn de bewoners van de Rand afhankelijk van Brussel of Wallonië.

De jongste maanden stapelen zich incidenten op met deze ploegen. Want al opereren deze MUG-teams op Vlaams grondgebied, toch bestaan ze vaak uit Nederlandsonkundig personeel. De mistoestanden die daaruit voortvloeien, tarten elke verbeelding: ziekenwagens die verloren rijden, te lange aanrijtijden, gebrekkige informatie-uitwisseling met slachtoffers, familie en omstaanders. De gevolgen zijn niet zelden tragisch, er vielen reeds doden!

Kan je je voorstellen dat een zelfde probleem zich aan de andere kant van de taalgrens zou voordoen? Neen toch! Het is totaal onbegrijpelijk dat de federale overheid hier niets tegen onderneemt! Federaal minister van Volksgezondheid Rudy Demotte (PS) draagt in deze een verpletterende verantwoordelijkheid. Gemeentebesturen en parlementsleden hebben de problemen reeds herhaaldelijk bij de minister aangeklaagd, maar hij blijft doof voor hun verzoek.

Meldpunt
Via deze webstek willen wij de betrokken inwoners informeren over deze problematiek. Tevens bieden wij iedereen de kans om mistoestanden te melden. Herhaaldelijk is voorgesteld dat de overheid zelf zo’n meldpunt zou oprichten, maar door tegenwerking vanuit het Brussels Hoofdstedelijk Gewest blijft de oprichting ervan uit.
Daarom doen we het zélf ! ( ga naar meldpunt )
In de voorbije maanden werd ik door vele mensen aangesproken, zij vertelden mij hun persoonlijk verhaal. Hun soms tragische ervaringen met Nederlandsonkundige hulpdiensten hebben mij diep aangegrepen.
Hier moet een oplossing voor komen, en daarvoor reken ik ook op uw steun!

www.sos-mug.be
Gewoon totaal overdreven. Zo niet pleit je met ons consequent voor individuele tweetaligheid.

Ik heb ook al Fransonkundige ambulanciers in Brussel gezien. Gewoon schrijnend of niet?
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2005, 11:37   #10
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Gewoon totaal overdreven. Zo niet pleit je met ons consequent voor individuele tweetaligheid.

Ik heb ook al Fransonkundige ambulanciers in Brussel gezien. Gewoon schrijnend of niet?
Graag bewijs aub.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 15 april 2005, 12:01   #11
CHW
Burgemeester

CHW's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Uw streven naar tweetaligheid is nobel. Helaas kunt u PLEITEN zoveel u wil, die tweetaligheid komt er gewoon niet. Is het onwil, onmacht, onkunde? Ik weet het niet maar vaststelling na 175 jaar is dat we op dat vlak niet ver staan. Vermits de individuele tweetaligheid voorlopig utopisch is, moet men de taalwetten dan maar toepassen (bij gebrek aan beter).
CHW is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2005, 12:36   #12
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:

U beweert toch altijd Nederlandstalig te zijn? Hoe komt het dan dat die ambulanciers u blijkbaar in het frans dienden aan te spreken?
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2005, 12:51   #13
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
U beweert toch altijd Nederlandstalig te zijn? Hoe komt het dan dat die ambulanciers u blijkbaar in het frans dienden aan te spreken?
Dubbel en dik verdiend.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2005, 13:01   #14
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Graag bewijs aub.
Wat wil je, een filmpje of zo. Ik heb het gezien in mijn eigen straat: een ambulance uit de rand moest een Franstalige helpen, maar ze verstonden hem niet eens ! UIteindelijk namen ze hem mee zonder goed te weten wat er aan de hand was.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2005, 15:13   #15
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

[quote=Hans1]Gewoon totaal overdreven. Zo niet pleit je met ons consequent voor individuele tweetaligheid.
Citaat:
Wat wil je, een filmpje of zo. Ik heb het gezien in mijn eigen straat: een ambulance uit de rand moest een Franstalige helpen, maar ze verstonden hem niet eens ! UIteindelijk namen ze hem mee zonder goed te weten wat er aan de hand was.
Daarom dat jij als nederlands/franstalige voor tolk gespeeld hebt ??

Laatst gewijzigd door rookie : 15 april 2005 om 15:13.
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2005, 15:17   #16
Tegendradigaard

Standaard

niet helpen of bijstaan van personen in nood... als advokaat zou hans1 toch moeten weten dat zulks strafbaar is he...

Oud 15 april 2005, 15:18   #17
Tegendradigaard

Standaard

Waarom zou een ambulance uit de rand naar Brussel komen ? In Brussel zijn toch ambulances genoeg ?

Oud 15 april 2005, 15:51   #18
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Gewoon een gevolg van die hypocriete franskiljonse politiek waar ook de Vlamingen in Brussel het slachtoffer van zijn. Blijkbaar worden af en toe zelfs hun eigen mensen het slachtoffer van dit wanbeleid. Als je vertikt de problemen op te lossen, krijg je zo'n toestanden.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2005, 19:58   #19
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

mijn steun gegevenin het vaalms belang en het welzijn van iedereen !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2005, 20:03   #20
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat doet er mij aan denken! Ik heb eens een UFO gezien en die landde hier in de tuin. Er kwamen allemaal marsmannetjes uit en ze spraken een vreemde taal. Volgens mij waren ze ook Vlaamsgezind, aangezien ze er boos uitzagen.

Echt meegemaakt.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be