![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() SOS MUG
Wordt Nederlands de eerste doodsoorzaak in Vlaams-Brabant? Deze webstek wil de aandacht vestigen op het schrijnende probleem van de Nederlandsonkundige urgentiediensten in de brede Vlaamse Rand rond Brussel. Voor dringende medische hulpverlening door MUG-diensten zijn de bewoners van de Rand afhankelijk van Brussel of Wallonië. De jongste maanden stapelen zich incidenten op met deze ploegen. Want al opereren deze MUG-teams op Vlaams grondgebied, toch bestaan ze vaak uit Nederlandsonkundig personeel. De mistoestanden die daaruit voortvloeien, tarten elke verbeelding: ziekenwagens die verloren rijden, te lange aanrijtijden, gebrekkige informatie-uitwisseling met slachtoffers, familie en omstaanders. De gevolgen zijn niet zelden tragisch, er vielen reeds doden! Kan je je voorstellen dat een zelfde probleem zich aan de andere kant van de taalgrens zou voordoen? Neen toch! Het is totaal onbegrijpelijk dat de federale overheid hier niets tegen onderneemt! Federaal minister van Volksgezondheid Rudy Demotte (PS) draagt in deze een verpletterende verantwoordelijkheid. Gemeentebesturen en parlementsleden hebben de problemen reeds herhaaldelijk bij de minister aangeklaagd, maar hij blijft doof voor hun verzoek. Meldpunt Via deze webstek willen wij de betrokken inwoners informeren over deze problematiek. Tevens bieden wij iedereen de kans om mistoestanden te melden. Herhaaldelijk is voorgesteld dat de overheid zelf zo’n meldpunt zou oprichten, maar door tegenwerking vanuit het Brussels Hoofdstedelijk Gewest blijft de oprichting ervan uit. Daarom doen we het zélf ! ( ga naar meldpunt ) In de voorbije maanden werd ik door vele mensen aangesproken, zij vertelden mij hun persoonlijk verhaal. Hun soms tragische ervaringen met Nederlandsonkundige hulpdiensten hebben mij diep aangegrepen. Hier moet een oplossing voor komen, en daarvoor reken ik ook op uw steun! www.sos-mug.be |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Of zie mijn onderschrift
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Getekend!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() al een tijdje geleden getekend, Demesmaeker heeft groot gelijk!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() Getekend. Als het ook maar iets helpt, is het dat al waard.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Staatssecretaris
|
![]() Getekend en nu hopen dat het weer geen doofpotactie is, NV-A kennende Wie stapte er niet in een regering voor de splitsing van BHV?
![]() |
![]() |
#7 |
Burger
|
![]() Petitie getekend. 3258
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() In welk kloteland leven wij dat zo iets mogelijk is ... ? Dat zo'n petitie nog maar nodig is...
Juist in België...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb ook al Fransonkundige ambulanciers in Brussel gezien. Gewoon schrijnend of niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Staatssecretaris
|
![]() [quote=Hans1]Gewoon totaal overdreven. Zo niet pleit je met ons consequent voor individuele tweetaligheid.
Ik heb ook al Fransonkundige ambulanciers in Brussel gezien. Gewoon schrijnend of niet? Citaat:
![]() ![]()
![]() Laatst gewijzigd door rookie : 15 april 2005 om 15:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() niet helpen of bijstaan van personen in nood... als advokaat zou hans1 toch moeten weten dat zulks strafbaar is he...
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Waarom zou een ambulance uit de rand naar Brussel komen ? In Brussel zijn toch ambulances genoeg ?
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() mijn steun gegevenin het vaalms belang en het welzijn van iedereen !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Echt meegemaakt. |
|
![]() |
![]() |